اخباراخبار خارجیاسلایدر

سایه سنگین نهادهای قانونی روی مرسدس بنز

آتش رسوایی دیزل‌گیت همچنان روشن است!

سازمان‌های دولتی در سراسر جهان، به بررسی دقیق خودروسازان در پی رسوایی دیزل گیت در سال ۲۰۱۵ ادامه می‌دهند.

بر اساس نامه‌ای فاش شده از سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان، مرسدس بنز در اوایل تابستان امسال به اتهام استفاده از دستگاه‌هایی برای دور زدن آخرین استانداردهای آلایندگی یورو ۶، در تیررس این آژانس قرار داشت.

این یادداشت به تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۲۳، سه دستگاه مبتنی بر نرم افزار را، که در موتور دیزلی OM۶۴۲ مورد استفاده در مرسدس بنز E۳۵۰ BlueTec یافت شده، شرح داده است.

دو تا از دستگاه‌ها عملکرد موتور را بر اساس پارامترهای دمایی خاص تغییر دادند. آژانس در این نامه به خودروساز گفته است که باید مشکلات را برطرف کند، در غیر این صورت خودروها ممنوع الخروج و فراخوان خواهند شد.

مرسدس که با آژانس همکاری می‌کند، به رویترز گفته که معتقد است قبلاً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مناسب مورد نیاز برای رسیدگی به این مشکلات را توسعه داده و به کار گرفته است.

بررسی‌های اضافی پس از آن صورت گرفت که دیوان عدالت اروپا در ژوئیه ۲۰۲۲ حکم داد که این دستگاه‌های مبتنی بر نرم‌افزار غیرقانونی هستند.

آژانس تا ۲۷ ژوئیه به این شرکت فرصت داده بود تا از این امر پیروی کند، اما رویترز گزارش داده که زمان اجرایی تمدید شده است.

دردسری برای مرسدس

این اولین باری نیست که Deutsche Umwelthilfe، مرسدس را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد.

در نوامبر ۲۰۲۱، این سازمان گزارشی عمومی منتشر کرد که این شرکت را متهم کرده که از هشت دستگاه شکست در خودروهای کلاس E خود مجهز به موتور دیزل مطابق با یورو ۶ استفاده می‌کند و آنها را غیرقانونی دانست.

بر اساس این گزارش، این دستگاه‌ها میزان AdBlue تزریق شده مورد نیاز برای خنثی سازی اکسیدهای مضر نیتروژن را کاهش دادند.

خودروسازان آلمانی، درگیر مسائل دیزل‌گیت پس از 15 سال

مرسدس تنها خودروسازی نیست که هشت سال پس از انتشار رسوایی دیزلگیت همچنان با عواقب آن مواجه است. تابستان امسال در دادگاهی، مدیر عامل سابق آئودی، روپرت استدلر را به دلیل دست داشتن در این رسوایی، ۱.۱ میلیون یورو (۱.۱۷ دلار به نرخ ارز امروزی) جریمه کرد.

تامین کننده قطعات خودرو، یعنی Bosh نیز سال گذشته ۲۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا