اخباراخبار داخلیاسلایدر

سد جدید دولت بر سر واردات خودرو

به گزارش دنده 6 – در حالی که همه منتظر ترخیص خودروهای وارداتی هستند، اما سد جدید دولت بر سر واردات خودرو باعث شده تا این فرایند با کندی انجام شود.

اقدامات جدید دولت باعث شده تا واردکنندگان برای ترخیص خودروهای وارداتی با چالش جدیدی مواجه شوند. در واقع واردکنندگان در گذشته با ضمانت بانکی می‌توانستند حقوق گمرکی را پرداخت کرده و با گردش مالی خود تعداد بیشتری خودرو خارجی خریداری کنند. ضمن این‌که ترخیص خودروها از گمرک با ضمانت بانکی باعث کاهش هزینه‌های سربار عرضه می‌شد و روی کاهش قیمت خودروهای وارداتی نیز تاثیرگذار بود؛ اما اکنون این امکان حذف شده است.

چالش جدید واردات خودرو

گمرک در دور جدید برای واردات ماشین و تلفن همراه ضمانت بانکی قبول نمی‌کند و واردکنندگان خودرو می‌بایست در زمان ترخیص، تمام عوارض را در همان لحظه به‌شکل نقدی پرداخت کنند.
چنین اقدامی باعث شده تا واردکنندگان علاوه بر چالش‌های تامین ارز، عدم امکان عرضه خودرو قبل از ترخیص قطعی و طولانی بودن فرایند واردات، با چالش جدیدی به‌نام عدم امکان ارائه ضمانت بانکی برای ترخیص خودرو نیز مواجه شوند.در همین راستا بسیاری از واردکنندگان از ثبت سفارش خودروهای جدید صرف‌نظر کردند و در حال حاضر با نقدینگی خود در حال ترخیص خودروهای موجود در گمرک هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا