اخباراخبار خارجیاسلایدربررسیکره ای

سراتو 2014 – سریعتر از مزدا 3 !

تست و بررسی کیا سراتو 2014 نریمان اصغریان – کیفیت و توانایی رقابت کیا با رقبا پیوسته رو به بهبود بوده است و سراتو (که در آمریکا Forte نامیده می شود) مدل 2014 نیز یک قدم به جلو برداشته است. استودیوی طراحی کیا با سرپرستی پیتر شرایر همچنان طرح های شیک و قشنگی را برای این خودروساز به ارمغان می آورد. فاصله زیاد بین دو محور جلو و عقب ابعاد بدنه را زیبا و جاداری صندلی عقب خودرو را افزوده است. مدل تست شده در این مقاله از نوع EX است که رنگ آبی و رینگ های سفارشی آلومینیومی 17 اینچی نیز به زیبایی خودرو اضافه می کنند.

کیا سراتو جدید-3

        
 موتور، گیربکس و تجربه رانندگی:

در میان دو نوع تریم انتخابی برای سراتو، EX بالاترین آنها می باشد. علاوه بر تجهیزات استاندارد اضافه از موتوری 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی با تزریق سوخت مستقیم بهره می برد که 173 اسب بخار توان و 208 نیوتن متر گشتاور دارد. (مدل پایه LX از موتوری ضعیفتر با حجم 1.8 لیتر و توان 148 اسب بخار که تزریق سوخت آن به صورت چند نقطه ای است). در مدل EX گیربکس 6 دنده اتوماتیک به صورت استاندارد نصب می شود در حالی که در مدل LX سفارشی است که جایگزین گیربکس 6 دنده دستی می شود. موتور 2 لیتری سراتو کشش خوبی در دورهای پایین دارد و اکثر اوقات صدای آن به داخل کابین نفوذ نمی کند مگر اینکه دور موتور به ردلاین برسد که صداهای ناخوشایندی از موتور بشنوید. تعویض دنده ها روان و نرم است ولی در حالت تیپ ترونیک این گیربکس از نظر لذت رانندگی به پای یک گیربکس دابل کلاچ نمی رسد. 

 

کیا سراتو جدید-4

سراتو به طور فریبنده ای سریع است. در تست نشریه Car & Driver توانست در عرض 7.4 ثانیه (با احتساب Roll-Out) سرعتش را به 96.5 کیلومتر در ساعت برساند که از این نظر بالاتر از خودروهایی مانند شورلت کروز، فولکس جتا، فورد فوکس و هیوندا الانترا (همه با گیربکس اتوماتیک) قرار می گیرد. سراتو همچنین از داج دارت 1.4 توربو نیز سریعتر و فقط 0.1 ثانیه از فوکس دنده ای کندتر است. مصرف سوخت بر اساس استاندارد EPA در شهر 9.8 لیتر و در اتوبان 6.5 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده که سوختگیری مکرر را منتفی می کند. در تست Car & Driver با وجود سریعتر بودن این خودرو نسبت به اکثر رقبا مصرف سوخت 9.4 لیتر در 100 کیلومتر به دست آمد.
کیا سراتو جدید-2

برای افرادی که عاشق رانندگی هستند راندن سراتو به اندازه فورد فوکس لذت بخش نیست. سراتو مشتاقانه تغییر جهت می دهد و در تست شتاب جانبی به رقم 0.84 جی دست یافت ولی بی حس بودن و عملکرد غیر خطی (غیر یکنواخت) فرمان توانایی شاسی را از بین می برد. سه حالت مختلف برای فرمان قابل انتخاب است که عبارتند از کامفورت، نرمال و اسپرت. میزان سفتی فرمان در حالت اسپرت خوشایند است ولی این تنها ویژگی مثبت آن است. پدال ترمز سفت است و به طور یکنواخت واکنش نشان می دهد و به نظر می رسد کیا در طراحی پدال گاز از نوعی که لولای آن به کف خودرو متصل می باشد از سبک BMW پیروی کرده است.

کیا سراتو-9

کابین و امکانات جذاب:

در داخل کابین با امکانات و تجهیزات ارتباطی همراه با شگفتی برقرار می کنید زیرا طراحی داشبورد مناسب بوده و صندلی ها راحت هستند. با اینکه چند مورد جزئی مشکل جای گرفتن مناسب بعضی قطعات در جای خود به چشم می خورد، ترکیب بافت ها و متریال به کار رفته بسیار پرستیژ بالایی دارند. تریم جذاب داخل از نوع پارچه بدلی طرح فیبر کربن است که رگه های ظریفی از آن در داخل پنل درها و داشبورد به کار رفته است. مدل EX مجهز به صفحه نمایش اطلاعات لمسی UVO است که به لطف دکمه های بزرگ و خوانا روی صفحه و تعدادی دکمه های غیر لمسی اضافه کار کردن با آن آسان است. کل کابین شیک و مدرن به نظر می رسد؛ فونت و شکل آیتم های فیزیکی داخل خودرو با صفحه نمایش رنگی 4.2 اینچی در قسمت پشت آمپر (سفارشی) همخوانی دارند. این چیزیست که بسیاری از برندها از انجام آن غفلت می کنند.

 

کیا سراتو-5

 

مدل EX به خاطر امکانات فراوان و رینگهای 17 اینچی 300 دلاری 5200 دلار از مدل پایه گرانتر است. آپشنهای پکیج پرمیوم که 2600 دلار است شامل سانروف، صندلیهای چرمی، صندلی راننده مجهز به سیستم تهویه و تنظیم برقی 10 حالته، سیستم گرمایش برای صندلی های جلو و عقب، گرمکن غربالک فرمان، استارت دکمه ای و کلید کنترل از راه دور و سیستم روشنایی دستگیره های درها از بیرون می شوند.

کیا سراتو-8کیا سراتو-6کیا سراتو جدید-5

در پکیج 2300 دلاری تکنولوژی امکاناتی نظیر سیستم ناوبری، صفحه نمایش لمسی 4.2 اینچی پشت آمپر، چراغهای جلو HID، چراغهای عقب LED و سیستم تهویه مطبوع خودکار جداگانه برای راننده و سرنشین کناری دریافت خواهید کرد. مدل EX از تجهیزات پایه ای مانند دوربین دید عقب، آیینه های بیرونی با سیستم گرمایش و قابلیت تاشوندگی برقی، چراغهای مه شکن، لامپهای LED، غربالک فرمان و اهرم تعویض دنده با روکش چرم و تکیه گاه آرنج در کنسول وسط برخوردار است.

کیا سراتو جدید-1

نتیجه گیری:

سراتو آن دسته از خریداران بازار خودروهای کامپکت را هدف قرار داده است که انتظار راحتی بالا و کوچکتر بودن خودرو و کم مصرف بودن آن را دارند اما سراتو همچنین باید برای خریداران این سگمنت که دنبال ارزش در برابر مبلغ پرداختی هستند نیز جذابیت داشته باشد. احتمالا 95 درصد از خریداران این خودرو حتی متوجه عملکرد نا مناسب فرمان آن نمی شوند. ولی قطعا متوجه امکانات زیاد و ظاهر شیک این خودرو در مقایسه با رقبایی مانند شورلت کروز، تویوتا کرولا و حتی مدل ارتقا یافته هوندا سیویک می شوند. در گذشته کیا خودروهای اکونومی ارزان قیمتی تولید می کرد که اکنون مطمئنا خبری از آنها نیست.

در پایان توجه شما را به مقایسه مشخصات فنی و نتایج تست سراتو سدان 2000 و مزدا 3 سدان 2000 جلب می کنیم:

کیا سراتو-7

کیا سراتو جدید-6

 

منبع خبر : کار دات آی ار و  caranddriver

 

47 دیدگاه

  1. دمه اینا گرم که با فروقون ساز های ما تقریبا از یجا شروع کردن و الان اینجان
    آقا ما تحریم بودیم درست ، قطعه ندادن بمون درست تکنولوژیشو در اختیارمون نذاشتن درست، ولی عرضه نداشتیم بسازیم چشممون دنبال سود بیشتر بوده به مهندسای داخلی بی توجه بودیم دولت حمایت بیجا کرده..
    هر سال کلی اختراع تو زمینه خودرو ثبت میشه فک نمیکنم تا حالا یکیشم رفته باشه رو خط تولید!؟

  2. ببخشید ولی به نظر میاد که این بررسی کاملا نامعتبره. شتاب صفر تا صد سراتو و مزدا 3 نزدیک 10 هستن. شتاب 6 مال ماشینایی مثل پورشه باکستر هستش که موتورشون بالای 3500 سی سی حجم داره. به نظر میاد که توی این مقاله فقط قصد تبلیغ سراتو رو داشتین اونم با اعداد و آمار غلط.

  3. توی تمام سایت های بررسی خودرو شتاب 0-100 کیلومتر یا 0-60 مایل سراتو 2000 رو 9 ثانیه به بالا نوشتن. عدد 7.4 ثانیه واقعا عجیب و غیر منطقیه!

    1. 2 دلیل عمده هست

      1- سراتوی تست شده در این مقاله از نوع GDI با توان 175 اسب بخار است که مخصوص آمریکاست .و متفاوت است از آنچه که در کشورهای دیگر عرضه شده.

      2- شتاب های بدست آمده توسط نشریات آمریکایی عموما بهتر از اعداد سازنده و سایر نشریات اروپایی و آسیایی است. در نتیجه اعداد شتاب بدست آمده را فقط می توان با خود آن نشریه مقایسه کرد و معیارنمود

      1. دوست عزیز این موتور فقط توی آمریکا و یه سری دیگه از بازار های خاص کیا ارایه میشه و توی بازار های ایران و خاورمیانه از این موتور استفاده نمیشه. قبول دارین که این اطلاعات میتونه باعث گمراهی کسانی بشه که از این مساله اطلاع ندارن؟ سراتوی موجود توی کشور ما صفر تا صدش بالای 9 ثانیس.

  4. من اول فکرمی کردم سراتو بی کیفیته ولی وقتی پشتش نشستم دیدم چه عجوبه یی ساخته کیا شتاب وحشتناک بود پا به پای سوناتا وای اف میرفت صفر تا صد رو با برنامه سرعت سنج گوشی موبایلم اندازه گرفتم دقیقا 8ثانیه شد شتاب ثانویه هم عالی بود در عرض 35ثانیه از سکون به 200کیلومتر بر ساعت رسید یک لحظه فکر کردم ماکسیما دنده ای سوار شدم واقعا سراتو بازدهی موتورش خیلی خوب وبالاست خشکی تعلیقش لذت بخشه و ازاردهنده نیست و همین تعلیق خشک سبب شده هندلینگ و تعادل عالی سر پیچ داشته باشه تو سربالایی با 5 نفر سرنشین و باک پر و صندوق تکمیل خیلی خوب بالا میره البته این موارد فقط با مدل ex امکانپذیره من النترا رو هم تست کردم از لحاظ قدرت اصلا با سراتو EXقابل مقایسه نیست فقط کمی نرمتر بود موفق باشید

    1. کیا با ریوش ثابت کرد میتونه،
      همون ریویی که سایپا مونتاژ کرد با موتور 1500 سی سی شد رقیب پژو و سمند 1800 سی سی..!؟ تازه نسبت به هم دوره ایی هاش هم اونقدرا کم نداره ال نود و 206 اس دی..
      کیاس دیگه میتونه میزنه ، سایپا هم میتونه مونتاژ میکنه!

  5. با سعید موافقم فرصتی پیش آمد در جزیره کیش پشت یکدستگاه کیا سراتو 2000 مدل ex قرار گرفتم به لطف کرایه خودروی 160 هزار تومانی برای 5 ساعت تین خودرو 3 ماه کارکرد داشت تریم داخلی بسیار با کیفیت تر از خودروهایی نظیر هیوندای النترا و تویوتا کمری و تویوتا کرولا نیوفیس بود هر 3 خودرو یادشده را قبلا سوار شدم باور کردن این موضوع که شتاب بالای کیا من را به حیرت واداشت فقز زمانی امکان پذیر هست که شما خودتان تست کنید ترمزها بسیار نرم و بی نقص عمل میگردند با توجه به محدودیت سرعت در کیش نمیشد به خودرو گاز داد اما سرکشی خودرو با کوچکترین نیش گازی قابل تحسین بود و بسیار شبیه خودروهای آلمانی همخوانی بالای گیربکس و موتور قابل ستایش بود از دید من نمای سراتو از پشت و هدلایت جلو بسیار هماهنگ و دقیق طراحی شده برعکس النترا که نمای پشت فضایی و اسپرت و نمای جلو و جلوپنجره و چراغ هایی سرد بی روح و مشابه اکسنت دارد،طراحی کیا به واقع حتی بهتر از برخی خودروهای اروپایی است به عقیده بنده کیا با این سیر تحول و سرعت پیشرفت در آینده ای نزدیک رقیبی سرسخت برای بزرگانی مانند بنز و بی ام دبلیو فورد و فولکس و آئودی میشود
    طبق اعلام نشریه معتبر اتواکسپرس کیا ریو پنجمین خودروی مورد اطمینان جهان و با کسب نمره رضایت 96.9 بعنوان اقاصاری ترین خودرو در اروپا نام گرفت ،کیا سراتو یا همان فورته یک خودروی زیبا با وقار هنراه با طراحی سیال و پویا در قسمت دماغه تا انتهای خودرو با گلگیرهای عضلانی و حالت هجومی است امیدوارم با متعادل شدن قیمت ها شاهد حضور ابن خودروی زیبا بیشتر از پیش در خیابان ها و جاده ها باشیم بجای خودروهای چینی بی کیفیت

  6. دوستان عزیز شما اگه میخواین از یه ماشین تعریف کنید اصلا اشکالی نداره اما جوری نباشه که یه ماشین دیگه و کشور سازندشو رو بکوبید ودیگه ادم خسته میشه از بس این جمله تکراری خودروهای بی کیفیت چینی رو میشنوه مثلا الان مقایسه سراتو 2014 با مزدا3 هستش و خودروی چینی در این مقایسه نیست بعدشم بهتره ما در باره یه برند و یا یک محصول از اون برند صحبت کنیم وقتی میگید خودروهای چینی معلوم نیست دقیقا منظورتون با کدوم ماشینه ماشینای چینی که همشون یک قیمت و یا کیفیت مشابهی ندارن متفاوتن با هم البته هدفم اصلا طرفداری از چین و یا خودروهاش نیست هرگز ببخشید سرتونو درد اوردم میدونم حرفام ربطی به بحث نداشت

    1. دوست عزیز مدتی است سان مارتین عزیز متحول شده و چوب خودروهای چینی را خورده , داره درست میگه حرف هاش کاملا صحیحه.

  7. مهدی جان لپ مطلب ادا کردی باور کن من ریو دارم مدل 85 کره ای حتی پیچ هاش ایرانی نیست ،بعد از مدتی صادقانه بگم جک 5 اتومات خریدم باورتون نمیشه اما ریو 8 سال کارکرده بسبار نرم تر بی صدا تر و موتورش ج ن دار تر از جک ثفر کیلومتر 60 ملیونی بود بعضی از آسفالت ها که دونه دار و دست اندازهای ریز دارند از درب جک صدای خالی بودن و از ستون ها خشخش میاد و کلا رو اعصابه در حالیکه حتیبا سراتو 2008سه نسل پیش هم قابل قیاس نیست نظرم اینه شما کارکرده کره ای هیوندای یا کیا بخر سمت و سوی چینی صفر چه جیلی چه جک چه چانگان چه بسترن نرو سایر برندهای چینی هم که کلا در هبچ مقایسه ای جای ندارند ،سراتو EX وفتی سوار شدم بدون اغراق بگم بسیار سواری دلچسب و بی نقصی داشت علی الخصوص شتاب این خودرو ،یه موردی که میخوام نظر دوستان بدونم اینه که آیا بنظر سما طراحی کیا سراتو نیوفیس از النترا نیوفیس بسیار بهتر و پخته تر نیست؟؟ چون النترا بیشتر بروی پشت و چراغ های پشتی کار کرده و دماغه خودرو به نسبت پشت خودرو باریک تر و کم عرض تر بنظر میاد نظر شما چیه

    1. سان مارتین جان
      اول اینکه مخلصیم 🙂
      بعد اینکه من خودم موندم بین سراتو و الانترا !!!
      هر کسی نظری داره من شخصا طراحی سراتو را میپسندم ولی هیچ ایده ی دیگری ندارم.

    2. اتفاقا پدر بنده هم ریو داره مدتیه که داره موتور و گیربکسش بازی درمیاره، میخواد عوضش کنه اما بش گفتم تو این رنج قیمت بهتر از این نیس مگه چینی بی کیفیت!
      در مورد النترا هم موافقم از جلو زیاد جالب نیس فاصله چراغ هاش کمه و کاپوتش کوچیک به نظر میاد، سراتو خودروی پخته تر و سنگین تری به نظر میاد، ولی قیافه مزدا 3 جدید ی چیزه دیکست..

  8. جناب سن مارتین یعنی بنظر شما خودروهای زیر 50 تومن چینی هیچ برتری به محصولات ساخت داخلی زیر 50 ندارند؟

  9. دوستان سراتو با مزدا مقایسه شده.
    چه ربطی به چینی ها داره.
    دوست دارم به کسی بر نخوره.ولی ظاهرا عادت بسیار بد ما ایرانی فراموش شدنی نیست.
    همه چیزو با هم قاطی میکنیم.
    فکر کنم اگر الان از بنز و فورد هم حرف بزنیم به چینی ها ربط داده میشه.
    دوستان کیا سراتو و مزدا نه چیز دیگه.

  10. مثل اینکه بعضیها خیلی زورشون اومده سراتو از مزدا سریعتر بوده! همچین طرفداری مزدا رو میکنن انگار کارخونه مال باباشونه! و خیلی نگران هستن که یه وقت خدای نکرده مردم فکر کنن سراتوهای ایران هم تزریق مستقیم هستن و به اشتباه بیفتن! عجب فاجعه ای! وای وای وای! انگار همه دنیا خلاصه میشه تو ایران و ماشینهایی که به ایران وارد میشن! مهم اینکه کیا یه موتور ساخته تزریق مستقیم مزدا هم همینطور و در عمل کیا قویتر و سریعتر بوده. اصلا به این نکته دقت نمی کنید که هر دو ماشین تست شده تزریق مستقیم بودن و اگر سراتوی ایران تزریق مستقیم نیست خب مزدا 3 ایران هم تزریق مستقیم نیست!

  11. دوست عزیز به نکته خوبی اشاره کردی در مورد تزریق مستقیم.
    خیلی متاسفم که یه سری از دوستان جوری از بعضی برندها دفاع میکنن انگار ناموسشونه. من کرولا 2014 جی ال ای داشتم مزدا 3 نیو مدل 90 و کمری مدل 2012 النترا 2014 نیمه فول هم داشتم و جدیدا هم برادرم سراتو 2015 خریده و تجربه رانندگی با اون رو هم حدود 700 کیلومتر رو دارم و باید بگم هیچکدوم جز مزدا هم از نظر کیفیت و قدرت و هندلینگ و راحتی قابل قیاس با سراتو 15 نیستن. واقعا از رانندگی باهاش لذت بردم. مزدا رو هم فقط میتونم بالاتر از بقیه و پایین تر از سراتو و کمری از لحاظ قدرت و شتاب قرار بدم.
    اما تویوتا کرولا کیفیت متریال واقعا پایین داشت و تو سرعت بالا حس اطمینان مثل مزدا و سراتو رو نداشتم. کمری هم مثل خرس بود زور میزد تا شتاب بگیره. به نظرم تویوتا واقعا داره پسرفت میکنه

  12. از پیمان تشگر میکنم که حق مطلب ادا کرد متاسفانه در بازار ایران النترا بیشتر جا افتاده و دلیلش تبلیغ نمایشگاه داران و بورسی هاست در صورتیکه طبق تستی که در سایت همسایه (پدال) به نقل از معتبرترین نشریه خودرویی اروپا در ماه آگوست صورت گرفت،سه خودروی النترا سراتو و کرولا مورد تست و بررسی نه فقط از لحاظ شتاب بلکه کیفیت و نوآوری ،ارزش در مقابل پول پرداختی،آلایندگی،کیفیت ت یم داخلی،خط ترمز، کششو سایر المانها قرار گرفتند که در نهایت کیا فورته (سراتو)مقام اول کرولا دوم و النترا سوم شد در حالیکه اگه برید از یک فرد عامی (عامه مردم)بپرسید بین کیا و هیوندا کدوم انتخاب میکنی در بازار ایران میگه النترا خودرویی که طراحی عقب و جلوش اصلا با هم همخوانی نداره و کیفیت ساخت پایینتری نسبت به سراتو داره

  13. من عاشق کیا سراتو شدم.البته باید توجه کرد که اگر منظور نگارنده از این تست،برش بخشی از کل تست و برداشت شخصی از تست بوده که هیچ.وگر نه اصل تست بین خودروهایی که در متن نامبرده شده اعم از:هوندا سیویک – کیا فورته – مزدا3 – تویوتا کرولا – فولکس واگن جتا بوده که در مجموع،نتیجه نهایی تست یکم با اونچه که در اینجا اشاره شد فرق داره:

    رتبه اول=مزدا3
    رتبه دوم=فولکس واگن جتا
    رتبه سوم=کیا فورته(سراتو)
    رتبه چهارم=هوندا سیویک
    رتبه پنجم=تویوتا کرولا

    بوده که میتونید به لینک زیر برید و ببینید:

    http://www.caranddriver.com/comparisons/2014-honda-civic-ex-l-vs-2014-kia-forte-ex-2014-mazda-3-i-touring-2014-toyota-corolla-s-2014-volkswagen-jetta-se-final-scoring-performance-data-and-complete-specs-page-7

    که وزن سراتو در اصل 1300 کیلوگرم بوده که نگارنده وزن اون رو 1346 کیلو به اشتباه اعلام کرده.
    یا اینکه شتاب سراتو هم همچون جتا 7.3s بوده که اینجا اشتباها 7.4s نوشته شده.همینطور شتاب 0-100 مایل سراتو 19.7s و 0-110 مایل سراتو 24.8s هست که این اعداد اشتباها 20.6 و 26.4 نوشته شده.شتاب جانبی سراتو 0.86gهست که اشتباها 0.84g نوشته شده.تایم 1/4mile اشتباه داره و …

    این همه اشتباه در بک متن عادی نیست.مگر اینکه نگارنده از نتایج تستهای دیگری اعداد رو جمع آوری کرده باشه که اشتباهه محضه!

  14. آقای فتحی نگارنده این مطلب من هستم و این مطلب در اصل برای سایت دیگه ای نوشته شده و اینجا باز نشر شده. بگذریم! قبل از اینکه فکر بنده یا هر نگارنده دیگه ای رو بخونید بهتره اول مطمئن بشید بعد نظر صادر کنید. دوست عزیز این مطلب بر اساس تست تکی Car & Drivrer از سراتو 2014 اتوماتیک نوشته شده و هیچ ارتباطی به لینک تست مقایسه ای که شما گذاشتید نداره ملاحظه بفرمایید:

    http://www.caranddriver.com/reviews/2014-kia-forte-sedan-20l-automatic-test-review-2014-kia-forte-sedan-20l-automatic-page-2

    وزن سراتو در لینک بالا 2968 پاوند ذکر شده که میشه 1346 کیلوگرم. شتاب 60 مایل 7.4 ذکر شده و شتاب 100 مایل و 110 مایل 20.6 و 26.4 نوشته شده. پس تمام ارقام درسته و شما با یک تست دیگه اشتباه گرفتید!

    پس این متن هیچ اشتباهی نداره دوست عزیز!

    در ضمن در متنی که بالا نوشته شده هیچ نتیجه نهایی یا امتیازدهی در کار نیست (چون تست مقایسه ای نبوده). فقط در پایان مقاله یک مقایسه فنی بین سراتو و مزدا 3 انجام شده که نتایج تست مزدا 3 هم از همین نشریه Car & Driver استخراج شده که از لینک زیر به عاریت گرفته شده:

    http://www.caranddriver.com/reviews/2014-mazda-3-20-automatic-sedan-test-review

    بهتر بود قبل از اینکه کامنت بذارید و کسی رو محکوم به اشتباه کنید یه سرچ کوتاهی انجام می دادید!

    با تشکر.

    1. تو همین سایتی که شما معرفی کردید رفتم. اتفاقا تو همون صفحه تو Rank in Segment مزدا3 رتبه 1 و کیا فورته (سراتو) رتبه 5 شده؟!؟!؟

  15. احتمالا جک 5 هم دوم و mg 6 سوم شده،،
    واقعا چقدر عاشق اجناس چینی هستند برخبگی از دلالان

  16. شتاب سراتو خیلی خوب است از نسل قبلی هم نرمتر کار میکند چون من تجربه خرید نسل قبلی و مدل جدید را دارم ولی از مصرفش راضی نیستم فکر کنم بیشتر از اونی هست که میگن ولی در کل زیبا و راحت است

  17. سلام دوستان
    شش ماهه سراتو yd2000وارداتی 2014دارم
    صفرتاصدکمتراز ده ثانیه
    مصرف رو تست کردم شهر9 و جاده 5تا 5.5
    مصرف بطور معمول برمیگرده به نحوه رانندگی شما مثلا من معمولا 200تا300متر قبل ازمحل ترمز. گاز رو رها میکنم و خیلی کم از سرعت ماشین کاسته میشه
    شتاب عالیه . با 120 درپیچ70درجه پیچیدم تازه کنترل پایداریش فعال شد هندلیگش عالیه
    قدرت خودرو بخصوص در سربالاییها کاملا مشهوده تا 200 هیچ استرسی در ماشین و کنترلش ندارید
    با این قیمت رقیب مشابه نداره
    فقط اگر مشکل پارکینگ دارید طول ماشین رو مدنظر قرار بدید

    1. عددایی که میگین خیلی هم خاص نیست که بشه نتیجه گیری کرد که ماشین بی رقیبیه. ام جی 6 توی همه زمینه هایی که گفتین عملکرد بهتری داره .

  18. بنه ای گرامی خوش بحالت ما هم در آرزوی سراتو موندیم و بهش نرسیدیم کلا فقط یک روز و نیم سوار شدم کیفیت و شتاب و زیبایی همه در یک جا خلاصه شده و اصلا با النترا قابل قیاس نیست

  19. سلام خدمت دوستان علت اینکه النترا بیشتر توسط واردکنندگان تبلغ میشه نسبت به سراتو به علت ارزانی آن در امارت به سراتو است پس برای آنها سود بیشتری دارد مصرف کننده هم بدون مطالعه به خرید آن اقدام میکند ولی باید بگویم النترا دارای موتور ضعیف نسبت به وزن خودرو دارا میباشد که بعد از مدتی اطاق به صدا در میآید ونیز کیفیت مواد به کار رفته در آن پایین تر از سراتو است درکل سراتو دارای ایمینی بالاتر و کیفیت بالاتر از النترا است

  20. اقارضاجان سلام ..من از شما خواهش میکنم یه سر به همین سایت البته جک s5 بزنین…خالی از لطف نیست
    بنده در اونجا بیشتر وبهتر سوابق ومستندات هزیان گویی این فرد مجهول الهویه رابازگو کرده ام
    امابه جهت مزید اطلاع .بنده اصلا سروکاری با اینگونه سایتها تابحال نداشتم تااینکه ثبت نام کردم واسه جک s5
    ازقضاروزهای اول که کامنتهاوپستهایی که بنام ایشون میومدرو بادقت زیاد میخوندم که متوجه شدم دقیقا ودقیقا ودقیقا هروزکه نه بلکه هرچندساعت یکبار رنگ عوض میکنه ودیدگاهی متفاوت باپست قبلیش میزاره..حساس که شدم دیدم عین حقیقته..اصلا متعادل نیست تااینکه محرز شده مواجب بگیره..ازطرفی بااسامی مختلف مردونه وزنونه میادوکامنتهایی به طرفداری از کامنت قبلیش میذاره وباعث گمراهی کاربران ومخاطبین هم میشه
    بی تفاوت بودم تااینکه یکی از دوستام در خصوص دو تاخودروی مختلف ازم خواست تاتوی سایت اطلاعاتی کسب کنم{چونکه دوستم اونوقت به اینترنت دسترسی نداشت}ازقضابازهم اسامی قبلی ایشونو در همون دو مقوله هم دیدم بااظهارنظرهای متعدد
    اینجابودکه واقعاناراحت شدم که چراهیچکس معترض نمیشه!!!
    بعد که بیشترکنکاش کردم دیدم همه جاهست عین زبل خان…وعمده ماشینهای ایرانی وخارجی رو یاخودشون داشتن یا ابویشون ویا همسایه هاشون ویااقوامشون توی کیش وقشم ودبی وانتالیا وفرانکفورت ولس انجلس!!!!!!
    الان باباشون یه الدزموبیل دارن ویه جک جی 5 ویه سانتافه!!!!!!!
    خودشون هم الان یه ریودارن مخصوص ایشون ساخت کره است ویه پیکان ساخت کرایسلر ویه s5ویه سراتو ویه بی ام دبلیو!!!!!
    ضمنا برای هاوال و فاو وبرلیانس وایدو ووووووووو……ثبت نام هم کرده اند
    بعضی اوقات از ماشینهای چینی بدشون میاد بعضی اوقات عاشقشون میشن
    هرکدوم از مستندات مطالب بالایی رو که دوست دارین بفرمایید تاعینا براتون کپی نقل قولشون رو داشته باشم
    یکی از سیاستهای ایشون هم اینه که هی میاد نت رو خاموش روشن میکنه ومکررا” ومستمرا” امتیازمیده به کامنتهای خودش ودیسلایک میکنه پست های دیگران رو
    واز دیگر کارهای ایشون که میتونین به صراحتا” مشاهده بفرمایین اینه که حدودا”5تا7تاپست متعددازدیگرکاربران که گذاشته شد یه دفعه سروکله اش پیدامیشه وبایه جمله همیشگی تمام مطالب راتکذیب میکنه وانگارنه انگارکه چی گفتیم دوباره میاد درانتهای مطالب واهیش اظهار نظردرمورد ماشینهای چینی وکره ای میکنه..اصلا که اتفاقی نیفتاده…
    جناب سابماترین ..ما جملگی از شما میخواهیم از این ساعت به بعد هیچگونه ابراز عقیده واظهار نظری نفرمایید البته بااسامی مختلف
    والسلام

  21. دوستان عزیز بنده مزدا 3n دارم و ازش راضی هستم ، توی تستهای انجام شده در اینترنت میتونین ماشینهارو باهم مقایسه کنید و واقعیو ببینید نه چیزایی که روی کاغذ میاد،ماشینهای ژاپنی معمولا قدر تر هستند به عنوان مثال ماکسیما و مزدا

  22. من 4 ماهه که مزدا 3 نیو تیپ 3 فول اتومات ترونیک دارم خیلی هم ازش راضیم در ضمن این شتاب بالا مال سراتو کوپه هستش نه برای مدل سدان اون بعدش هم مزدا داره با موتوی قدیمی در سال 90 با موتو جدید سراتو در سال 94 مبارزه می کنه و در این حال باز هم عقب نمیفته و کیفیت موتورش در حد لکسس هستش

  23. دوستان راهنمایی کنید من موندم مزدا 3 نیو 94 بگیرم یا سراتو 2015 قاطی کردم ، در ضمن بواسطه کارم از ماشین زیاد استفاده می کنم ممنون

  24. سراتو بمراتب از مزدا 3 نیو بهتر هست و ختی نرم تر ترین داخلی و چیدمان آن بروز و قطعات مصرفی ارزانتر برخلاف مزدا که تریم داخلی نسبتا قدیمی و شلوغ دید راننده کم و قیمت چراغ و پوسته سپر و لوازم آن بسیار بالاست
    من که یگسراتو بخاطر طراحی زیبا و بی نظیر و آپشن های برتر و شتاب بهتر ترجیح میدم

  25. دوستانی که مزدا 3 نیو هاچ بک دارن لطفا راهنمایی کنن
    مزدا 3 هاچ بک مدل 90 گلگیر سمت کمک رنگ شده 85 تومن قیمتش خوبه؟ من تابحال مزدا نداشتم چطور ماشینیه؟ درضمن 40 هزارتا کارکرده و سند دست اول بوده. نسبت به کرولا GLI مدل 2007 چه مزیتهایی داره؟

    1. سرا تو 2014 گزینه فوق العاده ای فقط اطلس خودرو شرایط فروش و قیمت خوبی برای این ماشین نزاشته و من نا چارا مزدا 3 نیو برای خرید انتخاب کردم که البته کیفیت و دوام اون هم بر همگان ثابت شده است

  26. مزدا هم خودروی خوبیه من به رقم علاقه به سراتو از مزدا هم خوشم میاد منتهی یه مسئله باید در نظر گرفت استهلاک سراتو بمراتب کمتر از مزدا است همچنین هزینه های یکسال نگهداری سراتو بسیار ناچیزه که در سایت کانسونر سرویس به تفصیل در مورد اون صحبت شده اما مزدا 3 هم خودروی بسیار با کیفیت و زیباییه البته من سراتو بیشتر میپسندم کاش شرایط فروش سایپا و یا اطلس خودرو طوری بود که اقساط اون برای افراد کم درآمد هم قابل پرداخت بود

    1. سانمارتین عزیز کاملا هم نظر هستیم متاسفانه اطلس خودرو اصلا مشتری مداری نمی کنه الان گروه بهمن مزدا 3 با اقساط 12 ماه بدو بهره گذاشته در صورتی که اطلس خودرو 12 ماهه بدون بهره نداره و سراتو تقریبا 146 ملیون تموم میشه که فعلا توانایی مالی شو ندارم

    2. اخوی بنده نزدیک به 5 سال است مزدا 3 جدید دارد. حدود 140 هزارتا کار کرده هنوز شمع هاش رو عوض نکرده چون هیچ نیازی به این کار نبوده. جلوبندی آخ نگفته تا حالا. کدام هزینه نگهداری بالا؟ تنها هزینه این ماشین تعویض روغن بوده که اونم با بهترین روغن و تمامی فیلترا و دستمزد سرویس کار در هر دوره حدود 200 تومن می شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا