اخباراخبار خارجی

سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری جیلی بر روی لوتوس

جیلی قصد دارد ۱.۵ میلیادر پوند( تقریبا ۲ میلیارد دلار) برای احیای کمپانی انگلیسی لوتوس سرمایه گذاری کند. این قرارداد همکاری شامل استخدام ۲۰۰ مهندس و ساخت کارخانه‌ای جدید در انگلیس نیز می‌شود.

در حال حاضر کمپانی چینی ۵۱ درصد سهام این خودروساز را در اختیار دارد. مابقی سهام نیز در دست کمپانی اتیکا اتوموتیو قرار دارد که مالکیت آن برای فردی مالزیایی به نام مختار ال‌بخاری است. جیلی قصد دارد میزان سهام خود را افزایش دهد تا کنترل بیش‌تری بر این خودروساز انگلیسی داشته باشد.

سرمایه گذاری جیلی بر روی لوتوس

همچنین جیلی اعلام کرده که مرکز طراحی جدیدی را درشهر کاونتری انگلیس تاسیس خواهد کرد. ظاهرا آن‌ها قصد دارند لوتوس را به یک کمپانی پیشرو در تولید خودروهای لوکس و اسپرت تبدیل کنند.

چندی پیش مدیر لوتوس اعلام کرد که آن‌ها دو خودروی اسپرت جدید را در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهند کرد. همچنین اولین شاسی‌بلند کمپانی تا سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد که قطعا تاثیر زیادی در فروش خودروهای این کمپانی خواهد گذاشت.

سرمایه گذاری جیلی بر روی لوتوس
رندر لوتوس الیزه مدل ۲۰۲۰

هرچند سوددهی لوتوس نسبت به قبل افزایش داشته، اما فروش این کمپانی در سرزمین خودش ۲۵ درصد کاهش را تجربه کرده است؛ به طوری‌ که تا آخر جولای ۲۰۱۸ آن‌ها موفق به فروش ۱۴۵ دستگاه در انگلیس شدند. اما به نظر می‌رسد با سرمایه‌گذاری جیلی، این کمپانی به دوران پرشکوه خود باز گردد. اتفاقی که چینی‌ها برای ولوو نیز رقم زدند و توانستند رونق دوباره‌ای به این کمپانی سوئدی ببخشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا