اخباراخبار داخلیاسلایدر

سرگردنه‌گیری به سبک مکث موتور

مکث موتور، طرح فروش اقساطی کلوت اتومات را آغاز کرده و در این طرح قصد دارد این پیکاپ چینی را بیش از ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان گران‌تر از بازار به مشتریان خود غالب کند.

به گزارش دنده 6 – شرکت مکث موتور امروز به‌صورت رسمی شرایط فروش اقساطی پیکاپ کلوت اتوماتیک را با قیمت قطعی برای مهرماه ۱۴۰۲ اعلام کرد. این طرح فروش اقساطی از امروز سوم مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شده و حواشی زیادی را به‌دنبال داشته است.

مکث موتور به‌گونه‌ای طرح فروش اقساطی کلوت اتومات را تبلیغ کرده که انگار شرایط استثنایی برای مشتریان گذاشته است؛ اما وقتی به جزئیات این طرح فروش نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم این شرکت قصد دارد حسابی سر مشتریان را کلاه بگذارد و رکورد گران‌فروشی را می‌خواهد بشکند. در این طرح فروش، قیمت مصوب کلوت اتومات، معادل ۱ میلیارد و ۸۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و موعد تحویل نیز ۶۰ روز کاری اعلام شده است.

فروش اقساطی کلوت اتومات

مکث کلوت اتوماتیک در مدل ۱۴۰۲ و رنگ‌های سفید و مشکی با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و پیشرانه ۲.۴ لیتری ۲۱۵ اسب بخاری عرضه می‌شود. برای خرید اقساطی این پیکاپ باید ۵۶۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان به‌عنوان پیش پرداخت بپردازید و مابقی قیمت خودرو به‌صورت اقساط ۶۰ ماهه و هر قسط ۳۹ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۱۹۵ تومان پرداخت می‌شود.

فروش اقساطی کلوت اتومات یا گران‌فروشی و سرکیسه کردن مشتریان

مکث موتور رپورتاژهای آگهی زیادی را در رسانه‌ها و فضای مجازی با این عنوان منتشر کرده که: «تنها با پیش‌پرداخت ۵۶۰ میلیون تومان صاحب کلوت اتوماتیک شوید.» اولا باید به این نکته اشاره کنیم که همین ۵۶۰ میلیون تومان پیش پرداخت هم برای این پیکاپ چینی زیادی است؛ اما وقتی به جزئیات این طرح فروش اقساطی نگاه می‌کنیم، بیشتر به عمق فاجعه پی می‌بریم و متوجه می‌شویم مکث موتور قصد دارد چه کلاه گشادی سر مشتریان خود بگذارد.

نکته اول این است که قیمت مصوب کلوت اتوماتیک در این طرح فروش اقساطی، بیش از ۱ میلیارد و ۸۷۳ میلیون تومان اعلام شده است؛ در حالی که این خودرو در بازار آزاد با قیمت کمتر از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. این خود از عجایب بازار ایران است که شرکت مونتاژکننده، خودرو را با قیمت بیشتری نسبت به بازار آزاد به مشتریان می‌فروشد.

نکته دوم و تاسف‌آورتر اینجاست که قیمت نهایی کلوت اتومات برای مصرف‌کننده در این طرح فروش اقساطی، بیش از ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان می‌شود. در ادامه، می‌توانید مشاهده کنید که چگونه مکث موتور قصد دارد پیکاپ چینی خود را بیش از ۱.۴ میلیارد تومان گران‌تر از بازار به مشتریان غالب کند.

  • پیش پرداخت: ۵۶۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان
  • ۶۰ قسط ۳۹ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۱۹۵ تومانی: ۶۰×۳۹,۴۷۶,۱۹۵=۲,۳۶۸,۵۷۱,۰۰۰
  • قیمت نهایی برای مصرف کننده: ۲,۳۶۸,۵۷۱,۰۰۰ + ۵۶۲,۱۱۰,۰۰۰ = ۲,۹۳۰,۶۸۱,۰۰۰

بنابراین قیمت نهایی کلوت اتوماتیک برای مصرف کننده در این طرح فروش اقساطی برابر با ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۶۸۱ هزار تومان می‌شود. همانطور که گفتیم، در حال حاضر این پیکاپ چینی در بازار آزاد با قیمت کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان معامله می‌شود؛ اما حتی اگر قیمت بازار کلوت اتومات را ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم حساب کنیم، می‌بینیم که در این طرح فروش اقساطی، اضافه پرداخت خریدار نسبت به قیمت بازار برابر با ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون و ۶۸۱ هزار خواهد بود. حالا با چنین شرایطی می‌بینیم که مکث موتور در کمال وقاحت، رپورتاژهای آگهی را در رسانه‌ها منتشر کرده و با عنوان «فقط با ۵۶۰ میلیون تومان صاحب کلوت اتوماتیک شوید»، سر مشتریان خود منت می‌گذارد.

سوال اینجاست که شورای رقابت، سازمان حمایت از مصرف کننده و سایر نهادهای ذی‌ربط کجای این ماجرا قرار دارند و آیا نمی‌خواهند به این گران‌فروشی عجیب مکث موتور واکنشی نشان دهند؟ این شرکت خیلی راحت در حال گران‌فروشی بیش از ۱.۴ میلیارد تومانی است و انتظار می‌رود سازمان‌های نظارتی هر چه زودتر جلوی متضرر شدن مشتریان را بگیرند و ضمن برخورد با مکث موتور، این طرح فروش متقلبانه را متوقف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا