اخباراخبار خارجیاسلایدر

سطوح خودروهای خودران چیست؟

دنده 6 | اگر به آینده حمل و نقل علاقه مند هستید، احتمالاً قبلاً در مورد سطوح خودروهای خودمختار شنیده اید. به بیان ساده، آنها مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که توسط انجمن مهندسین خودرو (SAE) برای توصیف سطوح مختلف استقلال در خودروهای بدون راننده تعیین شده است. در حال حاضر در مجموع پنج سطح وجود دارد – ما توضیح خواهیم داد که چرا این اتفاق افتاده است – که سطح 1 ابتدایی ترین و سطح 5 پیشرفته ترین اشکال خودروهای خودران است.

این یک موضوع داغ در حال حاضر است و دولت بریتانیا با چگونگی به روز رسانی قوانین برای اجازه دادن به خودروهای بدون راننده در جاده های ما دست و پنجه نرم می کند. آن‌ها حتی در حال برنامه‌ریزی هستند که راننده را موظف کنند در حالی که ماشین سوار می‌شود، تلویزیون تماشا کند. در توضیح مفید ما درباره وضعیت حقوقی خودروهای خودران بیشتر بخوانید.

خیلی سرراست است. چیزی که اکنون سطح 1 نامیده می شود سال هاست که وجود دارد و سطح 2 نیز رایج است. ما در اوج سطح 3 هستیم و چیز بزرگ بعدی – رانندگی مناسب برای مدت طولانی – سطح 4 و در نهایت سطح 5 نام دارد.

این چشم انداز علمی تخیلی از آینده است که در آن اتومبیل ها همه چیز را برای شما انجام می دهند.

در چند سال اخیر، برندهای خودرو شروع به انتخاب و استفاده از اصطلاحات سطح خودران کرده اند – آخرین مدل خودکار سطح 3 آئودی A8 به شدت در طول تبلیغ خود استفاده شد – اما سطوح و یا معنای واقعی آنها به طور گسترده منتشر نشده است. .

برای آسان‌تر کردن کارها، هر سطحی از فناوری بدون راننده را توضیح داده‌ایم، همچنین توضیح داده‌ایم که چه کسی کنترل را در دست دارد، چه ویژگی‌هایی را شامل می‌شود و چه زمانی در جاده‌های ما حضور خواهند داشت.

اتومبیل های خودران سطح 1: یک جنبه خودکار است

SAE، انجمن مهندسان خودرو، واژگانی از خودمختاری ایجاد کرده است. سطح 1، ابتدایی‌ترین نوع، جایی است که یکی از عناصر فرآیند رانندگی به صورت مجزا و با استفاده از داده‌های حسگرها و دوربین‌ها انجام می‌شود، اما راننده همچنان مسئول است. این کار در اواخر دهه 1990 در مرسدس بنز با کروز کنترل پیشگام با مدیریت رادار آغاز شد، در حالی که هوندا کمک حفظ خطوط را در مدل 2008 Legend معرفی کرد. اینها اولین گام ها برای حذف وظایف راننده پشت فرمان بود.


اتومبیل های بدون راننده سطح 2: تراشه ها دو یا چند عنصر را کنترل می کنند

سطح 2 استقلال بیشتر جایی است که ما امروز در آن هستیم: رایانه ها عملکردهای متعددی را از راننده بر عهده می گیرند – و به اندازه کافی هوشمند هستند تا سیستم های سرعت و فرمان را با استفاده از چندین منبع داده به هم بپیوندند. مرسدس می گوید شش سال است که این کار را انجام می دهد. جدیدترین مرسدس کلاس S سطح 2 امتیازی است. این سیستم عملکردهای جهت، دریچه گاز و ترمز را برای یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های کروز کنترل که تاکنون دیده‌ایم را به عهده می‌گیرد – با استفاده از داده‌های دقیق ناوبری ماهواره‌ای برای ترمز خودکار در پیچ‌های جلو، حفظ فاصله تعیین‌شده از خودروی جلویی و دوباره به حرکت در می‌آید وقتی که گیر کردن خاموش شد. ، با راننده بیکار.

خودروهای خودران سطح 3: خودرو می تواند عملکردهای حیاتی ایمنی را انجام دهد
وسایل نقلیه بسیار خودکار دور از دسترس نیستند. SAE سطح 3 را “اتوماسیون مشروط” می نامد – حالت خاصی که به شما امکان می دهد تمام جنبه های رانندگی برای شما انجام شود، اما بسیار مهم است که راننده باید آماده باشد تا به درخواست مداخله پاسخ دهد. آئودی A8 خود را یک خودروی خودمختار آماده سطح 3 می نامد – به این معنی که خودرو پتانسیل این را دارد که در شرایط خاصی رانندگی کند، جایی که کنترل تمام عملکردهای حیاتی ایمنی را به عهده می گیرد. چگونه؟ با پالایش نقشه ها، رادارها و حسگرها و ادغام این داده های محیطی با پردازنده ها و منطق عاقلانه تر و سریع تر. فرض امروزی تاخیر دو ثانیه ای کامم به زودی بسیار کند به نظر می رسد.


خودروهای بدون راننده سطح 4: کاملاً خودمختار در مناطق کنترل شده

تا اواسط دهه، خودروها به طور کامل در مناطق شهری با حصار جغرافیایی رانندگی خواهند کرد، زیرا نقشه برداری HD، داده های به موقع، ارتباطات خودرو به ماشین و مراکز تماس خارج از سایت (برای مقابله با خطرات غیر معمول) دقت را بهبود می بخشد. کریستف فون هوگو، گورو خودمختار Merc می‌گوید: «در سطح 4 واقعاً به راننده نیاز نخواهید داشت. “احتمال این است که شما فقط ماشین را کرایه می کنید، نه مالک آن. شما این ماشین را در تعطیلات به فلوریدا نخواهید برد، اما مثلاً آن را در یک سفر شهری در اطراف نیویورک خواهید برد. داشتن نقشه برداری فوق العاده دقیق برای مناطق با دقت تعریف شده آسان تر است.

خودروهای بدون راننده سطح 5: کاملاً خودمختار، در هر مکانی. درایور اختیاری…

تفاوت بین سطح 4 و 5 ساده است: آخرین گام به سمت اتوماسیون کامل نیازی به قرار گرفتن خودرو در به اصطلاح “حوزه طراحی عملیاتی” ندارد. به جای کار در یک محیط با دقت مدیریت شده (معمولاً شهری) با تعداد زیادی خط کشی یا زیرساخت اختصاصی، می تواند در هر مکانی خودران باشد. چگونه؟ زیرا فرکانس و حجم داده‌ها و پیچیدگی رایانه‌هایی که آن را خرد می‌کنند، به معنای حساس بودن خودروها خواهد بود. این یک دنیای جدید و شجاع است – و دنیایی که خودروی Waymo گوگل به دنبال آن است و تلاش‌های تولیدکنندگان سنتی را جهش می‌کند. این اختلال بسیار بزرگ خواهد بود: تحلیلگران HIS پیش‌بینی می‌کنند تا سال 2035، 21 میلیون خودروی خودران در سراسر جهان وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا