اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

سه محصول جدید فراری امسال معرفی می‌شوند

خبر بزرگ برای طرفداران فراری در این هفته، پیوستن لوئیس همیلتون به تیم فرمول یک فراری و بستن قراردادی چند ساله با این تیم بود. لوئیس همیلتون از سال ۲۰۲۵ جایگزین کارلوس ساینز خواهد شد. این هفته همچنین برای بخش خودروهای جاده‌ای قابل توجه است، چرا که چندین اطلاعیه در طول کنفرانس پس از انتشار نتایج فروش ۲۰۲۳ منتشر شد.

فراری سال گذشته ۱۳۶۶۳ خودرو فروخت که نسبت به سال ۲۰۲۲ سه درصد افزایش را نشان می‌دهد. تقاضا به قدری قوی است که تمام مدل‌های فعلی در سراسر سال ۲۰۲۵ فروخته می‌شوند، به این معنی که سفارش‌های جدید تا سال ۲۰۲۶ تحویل داده نمی‌شوند. با وجود چالش‌های مدیریت هجوم سفارش‌ها، فراری سه مدل جدید دارد که قرار است امسال عرضه کند.


این برند ایتالیایی به طور قابل پیش بینی در مورد آنچه در سال ۲۰۲۴ خواهیم دید، سختگیر است، اما ایده‌هایی هم وجود دارد. این احتمال وجود دارد که هایپرکار جدید سرانجام در ۱۱ ماه آینده وارد بازار شود. جانشین لافراری که در تصاویر جاسوسی نمونه اولیه بدنه تولیدی آن دیده شد، با نام رمز «F۲۵۰» شناخته می‌شود. برای اولین بار پس از F۴۰، شایعات حاکی از آن است که مارانلو پیشرانه V۱۲ را انتخاب نخواهد کرد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که هایپرکار جدید به یک پیشرانه پلاگین هیبریدی توئین توربو V۶ برگرفته از ۲۹۶GTB و ۲۹۶GT۳ و خودروی مسابقه‌ای استقامتی ۴۹۹P کاهش می‌یابد. ظاهراً فراری قصد دارد ۵۹۹ دستگاه کوپه، ۱۹۹ کانورتیبل و ۳۰ نمونه از مدل هاردکور XX تولید کند که در نتیجه مجموع تولید ۸۲۸ دستگاه خواهد بود. ما احتمالاً امسال فقط مدل کوپه را خواهیم دید و تولید آن در اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. به گفته برخی منابع، مدل XX در سال ۲۰۲۷ وارد خط مونتاژ می‌شود، در حالی که ظاهراً نسخه کانورتیبل در سال ۲۰۲۸ عرضه می‌شود. این مونتاژها تا سال ۲۰۳۰ ادامه خواهد داشت.

خودروی دیگری که احتمالا امسال معرفی خواهد شد، جایگزینی برای ۸۱۲ سوپرفست است. این دستگاه چندین بار در حال آزمایش دیده شده است و دارای یک پیشرانه V۱۲ تنفس طبیعی است. اواخر سال گذشته، فراری اعتراف کرد که یک V۸ توربوشارژ بهتر از V۱۲ عمل می‌کند، اما شرکت معتقد است که دومی حساسیت کمتری دارد. در ماه مه سال ۲۰۲۱، این شرکت قول داده بود که موتور دوازده سیلندر قدرتمندتری تولید کند تا از ۸۳۰ اسب بخار موجود در ۸۱۲ سوپرفست و دیتونا SP۳ پیشی بگیرد.

مشخص نیست ماشین سوم چه خواهد بود. برخی از احتمالاتی که به ذهن می‌رسد عبارتند از یک مدل جدید نمادین یا یک خودروی مشتق شده از شاسی بلند پوروسانگوئه. از آنجایی که اولین خودروی الکتریکی فراری در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود، این خودرو احتمالا همان مدل برقی نخواهد بود که مدت‌ها وعده آن را می‌دادند. این در حالی است که ساختمان جدیدی که قرار است خودروی برقی در آن ساخته شود، امسال افتتاح می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا