اخبار داخلی

سوزوکی به ایران برمی گردد!

شب گذشته طی مراسمی، چهار محصول جذاب سوزوکی توسط راسا موتور خاورمیانه رونمایی شدند. سوزوکی جیمنی ۳ و ۵ درب، گرند ویتارا و فرانکس محصولاتی هستند که قرار است به صورت وارداتی توسط راسا موتور نماینده رسمی سوزوکی ژاپن در ایران به بازار عرضه شوند.

به گزارش دنده  6 –  در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد، راسا موتور ضمن اعلام رسمی همکاری خود با سوزوکی ژاپن از توسعه فعالیت‌هایش در صنعت خودرو پرده برداشت. شرکت راسا موتور خاورمیانه به عنوان یکی از واردکنندگان نوپای خودروهای سواری در دور جدید واردات خودرو، نمایندگی فروش و خدمات دو برند چینی GAC و ژاپنی سوزوکی را بر عهده گرفته است.

جیمنی، گرند ویتارا و فرانکس محصولات جدید سوزوکی در ایران

سوزوکی جیمنی آفرودر پر سر و صدای ژاپنی در مدت کوتاهی که وارد بازار جهانی شده طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده؛ استایل مکعبی مشابه بنز G کلاس، قابلیت‌های جذاب آفرودی و کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب باعث شده تا برای جیمنی کیت‌های فیس G کلاس نیز ساخته شود! محبوبیت جیمنی به حدی رسیده که کارشناسان صنعت خودرو آن را احیاگر برند سوزوکی پس از انتقال سهامش به هند می‌دانند. این خودرو در دو تیپ ۳ و ۵ درب در محدوده قیمتی ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان بزودی در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

گرند ویتارا برای ما ایرانی‌ها نامی آشنا است. سال‌ها تولید و عرضه این شاسی بلند ژاپنی توسط ایران خودرو جایگاه خاصی را برای این خودرو ایجاد کرده است. اکنون مدل ۲۰۲۴ این خودرو با پیشرانه هیبریدی و ظاهر مدرن قرار است در محدوده قیمتی ۲ میلیارد تومان عرضه شود.

سوزوکی فرانکس قطعا معادلات بازار زیر ۱.۵ میلیارد تومان را تغییر خواهد داد؛ کیفیت بالا در کنار طراحی جذاب می‌تواند این کراس اوور کوچک و هیبریدی سوزوکی را با استقبال ویژه مواجه می‌کند.

این خودروها از این پس در کنار سوزوکی سیاز و بالنو، در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه خواهند شد. پیش بینی می‌شود اصالت ژاپنی، سطح امکانات خوب و قیمت‌گذاری رقابتی محصولات متنوع سوزوکی در شرایط فعلی بتواند تا حدی از یک طرفه بودن بازار خودروی کشورمان به سمت خودروهای چینی بکاهد.

برنامه ویژه راسا موتور برای خدمات پس از فروش خودروهای سوزوکی در ایران

در مراسم شب گذشته، شبگرد قائم مقام راسا موتور خاورمیانه به تشریح برنامه‌های راسا موتور در زمینه واردات خودرو پرداخت. وی در این رابطه بیان داشت: با اینکه راسا موتور در ایران به تازگی تأسیس شده اما سهامداران شرکت سابقه ۲۰ ساله در امر واردات و صادرات خودرو در اروپا و خاورمیانه دارند. همین تجربه باعث شده تا به امروز تمامی برنامه‌ها از عقد قرارداد با برندها تا تحویل خودرو به مشتریان به دقیق ترین شکل انجام شود.

وی با اشاره به محبوبیت برند سوزوکی در ایران، از برنامه ریزی بلند مدت راسا موتور در زمینه عرضه خودروهای سوزوکی به بازار خبر داد. با توجه به حجم عرضه محصولات سوزوکی اخیرا مرکز تماس ۲۴ ساعته راسا موتور راه اندازی شده و قرار است تا در ایام تعطیلات عید نوروز، با همکاری امداد خودروی ایران، مالکین خودروهای سوزوکی سیاز و بالنو تحت پوشش کامل امدادی قرار بگیرند.

قائم مقام راسا موتور تأکید کرد: راسا موتور برای جلب نظر خریداران خودروهای سوزوکی و GAC سازمان خدمات پس از فروش قدرتمندی را ایجاد کرده تا جایی که برنامه دارد برای اطمینان از کیفیت و اصالت قطعات یدکی و مصرفی، کلیه قطعات خودروهای وارداتی خود را با بسته بندی اختصاصی راسا موتور به بازار عرضه کند.

طبق اعلام مسئولین راسا موتور به کلیه خریداران خودروهای سوزوکی کارت طلایی امداد و خدمات جاده‌ای داده خواهد شد که با استفاده از خدمات ویژه این کارت می‌توانند در ۱۲ نمایندگی راسا موتور در سراسر کشور خودروی خود را تعمیر و نگهداری کنند.

احداث وب‌سایت اختصاصی سوزوکی ایران توسط راسا موتور

در بخش دیگر مراسم میثم خزائی مدیر مارکتینگ راسا موتور با اشاره به تلاش‌های زیاد راسا موتور برای عرضه جیمنی در ایران، این خودرو را یکی از پدیده‌های بازار خودروی ایران دانست. وی اعلام کرد که تا پایان هفته سه وب‌سایت راسا موتور در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ وب‌سایت اصلی راسا موتور به عنوان درگاه فروش و اخبار شرکت و همچنین وب‌سایت‌های سوزوکی ایران و GAC ایران به عنوان بسترهای اختصاصی معرفی جامع خودروهای هر برند به زودی رونمایی می‌شوند.

خزائی تأکید کرد اصول طراحی این پایگاه‌ها کاملا استاندارد و منطبق بر وب‌سایت‌های کمپانی مادر انجام شده و ظاهری مشابه به وب‌سایت اصلی سوزوکی و GAC دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا