اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

شاخ و شانه کشیدن ولوو برای رقبای جهانی

تقاضای شدید برای جدیدترین مدل برقی

ولوو اعلام کرده که مدل کاملاً جدید و تمام الکتریکی ولوو EX۳۰، در کارخانه خود در گنت بلژیک از سال ۲۰۲۵ تولید خواهد شد.

این شرکت توضیح می‌دهد که تصمیم برای افزودن دومین سایت تولیدی پس از Zhangjiakou در چین، پس از دریافت تقاضای شدید برای نسل بعدی کراس اوور کوچک الکتریکی گرفته شد. اولین تحویل به مشتریان برای اواخر سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است.

این کارخانه اروپایی جهت افزایش ظرفیت تولید برای تقاضای مورد انتظار EX۳۰ در اروپا و همچنین برای صادرات جهانی استفاده خواهد شد. این کارخانه در حال حاضر مشغول تولید مدل‌های الکتریکی XC۴۰ و C۴۰ است.
ولوو تاکید کرد که جاه طلبی آن این است که خودروهای خود را در جایی بسازد که تا حد امکان آنها را بفروشد. این خودروساز همچنین اشاره کرد که مدل‌های پرفروش XC۶۰ و XC۴۰ هم اکنون در اروپا و چین تولید می‌شوند.

انعطاف پذیری تولید

وجود دو سایت تولیدی مجزا در سراسر جهان نیز انعطاف‌پذیری تولید را برای این مدل که انتظار می‌رود یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های ولوو باشد، افزایش می‌دهد. در زمان چالش برانگیز کنونی که مسائل زنجیره تامین و درگیری احتمالی بین اتحادیه اروپا و چین بر سر واردات خودروهای الکتریکی مطرح است، انعطاف پذیری چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ولوو EX۳۰ در اوایل سال جاری معرفی شد و در سراسر جهان از جمله در ایالات متحده به فروش خواهد رسید، جایی که قیمت نسخه دیفرانسیل عقب آن از ۳۶۲۴۵ دلار شروع می‌شود. نسخه تمام چرخ محرک به طور قابل توجهی هزینه بیشتری خواهد داشت و از ۴۶۰۹۵ دلار شروع می‌شود.

برنامه ولوو این است که سهم خودروهای تمام الکتریکی برای فروش جدید را تا اواسط دهه به ۵۰ درصد و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ درصد افزایش دهد. علاوه بر EX۹۰، EX۳۰ و EM۹۰ نیز در راه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا