اخباراخبار خارجیاسلایدر

شاسی بلند تمام الکتریکی آلفارومئو سگمنت B در سال 2024 عرضه می شود

مدیر عامل آلفارومئو، ژان فیلیپ ایمپاراتو، تایید کرده است که مهندسان او در حال کار بر روی یک شاسی بلند الکتریکی جدید در بخش B هستند که یک سال قبل از عرضه در مجله CAR نشان داده شد.

به گزارش دنده 6| این خودرو در سال 2024 رونمایی خواهد شد و در خط تولید شرکت زیر شاسی بلند Tonale قرار می گیرد و به رقیب جدیدی برای پژو e-2008، مرسدس EQA و BMW iX1 تبدیل می شود.
کراس اوور جدید سگمنت B برنامه بلندپروازانه آلفا را برای عرضه هر سال یک خودروی جدید از هم اکنون تا سال 2029 آغاز می کند. همچنین به یکی از نان آوران اصلی خط تولید برقی جدید آلفارومئو تبدیل خواهد شد و به آن فضای مالی کافی خواهد داد. برای عرضه محصولات هیجان انگیزی مانند ابرخودروی آینده خود و جایگزینی برای سالن Giulia.
تا همین اواخر، پروژه‌هایی از این دست در وضعیت معلق بودند. ایمپاراتو به مجله CAR گفت، زمانی که آلفارومئو توسط FCA اداره می‌شد، پول خود را از دست می‌داد – و این امر تأمین بودجه از دفتر مرکزی برای خودروهای عملکردی آن را بسیار دشوار می‌کرد.

نشان آلفارومئو
زمانی که استلانتیس در سال 2021 کنترل را به دست گرفت، این برنامه ها کنار گذاشته نشدند، اما کارلوس تاوارس، رئیس گروه جدید، آماده نبود که به دیگر برندهایش اجازه دهد استراتژی محصول آلفارومئو را سرمایه گذاری کنند. بنابراین، او به شرکت ایتالیایی اولتیماتوم داد: یا شروع به پول درآوردن کنید یا گردن خود را روی قطعه خرد کنید.

بنابراین، این SUV جدید چقدر برای آینده آلفا اهمیت دارد؟
خیلی ایمپاراتو انتظار دارد که ارقام زیادی را برای آلفارومئو به ارمغان بیاورد، زیرا به عنوان یک ارتقاء برای رانندگان خودروهای قدیمی تر، کوچکتر و با حجم بالا به بازار عرضه می شود. او پرسید: به صاحبان MiTo چه بدهم؟ به صاحبان جولیتا چه بدهم؟ به بچه هایی که Stelvio را در سال 2018 خریدند و می خواهند با ما ادامه دهند، چه چیزی می دهم؟ پاسخ اول Tonale PHEV و دومی راه اندازی است که در سال 2024 خواهید داشت.
با این دو عرضه، ما جعبه‌های «آلفا رومئو پایدار است» را علامت زده‌ایم، زیرا آلفارومئو […] می‌تواند منابع مالی خود را با خودرویی تامین کند که حجم بالایی دارد و برای افرادی که منتظر هستند مقرون به صرفه است.
ایمپاراتو از زمانی که آلفارومئو در ژانویه 2021 به عنوان رئیس این برند منصوب شد، مسیر طولانی را به ارمغان آورده است – اما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. با این حال، او مطمئن است که استراتژی‌اش موقعیت شرکت را هم از نظر سودآوری و هم از نظر شهرت آن در گروه Stellantis بهبود می‌بخشد.

او گفت: «از سال 2021 به سود بازگشته ام. “در پایان سال 2022، ما در حال عبور از [حاشیه ها برای] سال 2021 هستیم. بنابراین، در یک ترم، همان میزان سود کل سال 2021 را به دست آوردیم. بوم! پس با گفتن این حرف، وقتی به رئیس جمهور خود برگشتید و از او پرسید: «هی، کارلوس! من می خواهم برنامه محصول را تا سال 2030 ببندم، “شما بیشتر از آنچه در صورت ضرر کردن بودید استقبال می کنید.”

چه چیزی قدرت شاسی بلند جدید آلفا را تامین می کند؟
این کراس اوور بر اساس همان معماری e-CMP جیپ انتقامجوی جدید ساخته خواهد شد – و دارای بسته باتری 51 کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی 154 اسب بخاری آن خودرو خواهد بود. مدل‌های لانچ نسخه احتمالاً فقط دیفرانسیل جلو خواهند بود، اما احتمال زیادی وجود دارد که آلفا در آینده یک نسخه چهار چرخ متحرک قدرتمندتر را معرفی کند. جیپ قبلاً کانسپت Avenger 4×4 (در زیر) را نشان داده است که به این معنی است که این فناوری در دسترس است و با شاسی سازگار است.

مانند Avenger، حداکثر برد آلفا باید حدود 250 مایل در جاده آزاد یا 340 مایل باشد اگر فقط در حال سفالگری در شهر هستید. زمان شارژ نیز باید سریع باشد – جیپ می‌گوید Avenger می‌تواند 80 درصد شارژ را در حدود 30 دقیقه پس از اتصال به یک شارژر سریع 100 کیلوواتی بازیابی کند.

به طور طبیعی، نیروی الکتریکی تمرکز شاسی بلند جدید آلفا خواهد بود – به خصوص زمانی که برنامه های آلفارومئو برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده خودروی الکتریکی تا سال 2027 را در نظر بگیرید. با این حال، ایمپاراتو به ما گفت که این خودرو با یک پیشرانه هیبریدی ملایم نیز در دسترس خواهد بود (احتمالا بر اساس موتور 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی PureTech گروه Stellantis) در بازارهای خاص تا قیمت را به سطح مقرون به صرفه تری کاهش دهد.
او توضیح داد: ما در دنیایی هستیم که مردم نمی توانند همیشه 40 هزار پوند برای یک ماشین بپردازند. بنابراین، من یک نسخه هیبریدی – یک نسخه MHEV – به صورت موازی خواهم داشت.» با وجود این، هیچ تضمینی وجود ندارد که مدل هیبریدی در بریتانیا فروخته شود، به خصوص اگر فروش خودروهای برقی به مسیر صعودی خود ادامه دهد. ایمپاراتو گفت: من به راحتی می توانم ماشین را با BEV یا MHEV بفرستم. برای من، موتور چیزی نیست که بتوانیم از آن به عنوان تمایز استفاده کنیم.
من به راحتی می توانم بگویم خوب – در بریتانیا، اگر می خواهید بچه های BEV باشید، مشکلی نیست. هلند – می خواهید BEV کامل باشید؟ مشکلی نیست. ایتالیا؟ نه، چون می دانم که ایتالیا به چند نسخه هیبریدی نیاز دارد. اما کاملا امکان پذیر است این همان آلفارومئو است، هر موتوری که باشد.
ایمپاراتو همچنین ما را در محدوده تریم ساده SUV جدید خود راهنمایی کرد که دقیقاً از قراردادهای تعیین شده توسط Tonale پیروی می کند. این سیستم متناسب با مدل جدید فروش آنلاین آلفا طراحی شده است که طی چند سال آینده عرضه خواهد شد.
او گفت: “دو موتور، دو تریم، دو بسته، پنج گزینه – ما یکسان را در همه جا قرار می دهیم.” “قیمت خالص، محدوده یکسان، بسیار ساده – زیرا به موازات افراد خود در شبکه [فروشنده] به فروش آنلاین روی می آورید، دقیقاً با قیمت یکسان برای همه، در هر کشوری.”

شاسی بلند جدید آلفا چه نامی خواهد داشت؟
آلفا هنوز نسبت به نام این شاسی بلند دلسرد است، اما ژان فیلیپ اشاره کرده است که از کاتالوگ پشتی این شرکت الهام گرفته شده است. وقتی در مورد این موضوع سوال شد، او گفت: “خوب، بیایید همه داده ها را از ابتدا پس بگیریم، درست است؟” 8C، 6C، Cento، Cinqucento – همه چیز. بنابراین، شما یک پیتزا از مواد تشکیل دهنده دارید.
ما همه چیز را روی پیتزا گذاشتیم – اما انتخاب چیست؟ این بیشتر یک نام است؟ اعداد بیشتر است؟ پس چگونه بدون خیانت به تاریخ خود مختل کنیم؟ برای پاسخ به سوال شما، استراتژی نام‌گذاری ما به مراتب بیشتر از احترامی است که نسبت به تاریخ خود داریم، خوب؟
استراتژی نامگذاری کاملاً ریشه ایتالیایی خواهد داشت. کاملا. و این مهم است، می بینید، زیرا اگر در این زمینه، جایی که شما همه رقابت های جهانی را به سمت ما می کشد، ما باید موضع خود را کاملاً تیزبین باشیم. اگر از ریل خارج شوید، جعبه پاندورا را باز می کنید و ممکن است مشکلی پیش بیاید. از ریل خارج نشوید. شما آلفارومئو هستید. شما ایتالیایی هستید. شما اهل ورزش هستید کار خود را اینگونه انجام دهید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا