اخباراخبار خارجیاسلایدر

شاسی بلند متفاوت جیلی با فناوری گوگل چینی

شاسی بلند الکتریکی Jiyue ۰۱ از جیلی و بایدو، از خط تولید چین خارج شده و تولید انبوه آن آغاز شده است. Jiyue که قبلاً به نام Jidu شناخته می‌شد، یک سرمایه گذاری مشترک بین جیلی و بایدو (که اغلب به آن گوگل چینی می گویند) است که در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد و بایدو ۳۵ درصد از سهام را اکنون در اختیار دارد.

به گزارش دنده 6 – در ژوئن ۲۰۲۲، Jidu اولین خودروی مفهومی خود را به نام Robo-۰۱ معرفی کرد. این یک خودروی تمام الکتریکی بود که بر اساس پلتفرم SEA ساخته شده بود. بعدها جیدو حتی مدل دوم خود را که به نظر یک سدان الکتریکی به نام Robo-۰۲ بود را رونمایی کرد. در نوامبر ۲۰۲۲، Jidu پیش‌سفارش‌های نسخه ویژه Jidu Robo-۰۱ Lunar Edition را با هدف عرضه‌ آن در ژانویه ۲۰۲۳ آغاز کرد.

شاسی بلند متفاوت جیلی با فناوری گوگل چینی/ عکس

با این حال، Jiyue نتوانست مجوز تولید انبوه را از رگولاتور چینی دریافت کند و در نتیجه پروژه برای مدتی متوقف شد. جیلی با تلاش دوباره توانست مجوز تولید را از دولت چین دریافت کند و اولین خودروی خود، که نسخه تولیدی خودروی مفهومی Robo-۰۱ است را تولید انبوه کند.

شاسی بلند متفاوت جیلی با فناوری گوگل چینی/ عکس

همزمان با شروع تولید انبوه، این شرکت چینی از آغاز پیش فروش Jiyue ۰۱ خبر داد. آنها همچنین قیمت اولیه این خودرو را که به نظر می‌رسد حدود ۳۵۶۰۰ دلار باشد، اعلام کرده‌اند.

 

شاسی بلند متفاوت جیلی با فناوری گوگل چینی/ عکس

در اینجا یادآور می شویم که Jiyue ۰۱ یک SUV سایز متوسط با ابعاد ۴۸۵۳/۱۹۹۰/۱۶۱۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ میلی‌متری است. برد Jiyue ۰۱ پس از هر بار شارژ با توجه به مدل‌های مختلف، به ۵۵۰ کیلومتر، ۶۶۰ کیلومتر و ۷۲۰ کیلومتر خواهد رسید.مدل پایه Jiyue ۰۱ به یک موتور الکتریکی در محور عقب با قدرت ۲۷۲ اسب بخار مجهز خواهد شد. در مورد نسخه ۴WD، دو موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی ۵۴۴ اسب بخار وجود خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا