اخباراخبار خارجیاسلایدر

شاسی بلند هیبریدی جک QX

شاسی بلند هیبریدی جک QX با همکاری بی وای دی و هواوی روانه بازار شد. در ادامه با مشخصات و امکانات JAC QX PHEV آشنا خواهیم شد.

 

به گزارش دنده 6 – بازار خودروهای انرژی نو چین (خودروهای الکتریکی و هیبریدی) به شدت در حال رشد بوده و در همین راستا شرکت جک شاسی بلند QX را به عنوان اولین خودرو پلاگین هیبریدی خود به بازار چین عرضه کرد تا سهم خود از این بازار را افزایش دهد. مشتریان چینی می‌توانند شاسی بلند پلاگین هیبریدی جک QX را بسته به نوع مدل آن با قیمت 17 هزار و 800 دلار تا 20 هزار و 600 دلار خریداری کنند.

گفتنی است شرکت جک در ماه آگوست سال ۲۰۲۳ میلادی توانست به فروش ۵۳ هزار و ۹۰۰ دستگاهی دست پیدا کند که از افزایش فروش ۱۹.۵۵ درصدی آن نسبت به ماه آگوست سال قبل حکایت دارد. ضمن اینکه فروش این خودروساز از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا ماه آگوست نیز حدود ۳۸۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه اعلام شد که رشد ۱۸.۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

بخش طراحی جک QX

جک QX

جک QX PHEV در حقیقت به عنوان نسخه پلاگین هیبریدی سهول QX محسوب می‌شود که طراحان با تغییراتی آنها را از یکدیگر متمایز کردند. این خودرو اکنون از جلوپنجره بدون قاب جدیدی به همراه خطوط کرومی بهره می‌برد که ترکیب آنها با چراغ‌های جلو دو قسمتی جدید توانسته نمای جذابی را به وجود آورد.

جک QX

از سایر ویژگی‌های طراحی شاسی بلند هیبریدی جک QX PHEV می‌توان به چراغ‌های سراسری در عقب، دو سراگزوز و رینگ‌های مشکی پنج پره اشاره کرد. همچنین طول این خودرو به 4605 میلی‌متر، عرض آن 1890 میلی‌متر، ارتفاع آن 1700 کیلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به 2720 میلی‌متر می‌رسد.

طراحان برای کابین این خودرو نیز از تریم دو رنگ و ساده به همراه دکمه‌های فیزیکی کمتری استفاده کردند که نمای مدرنی را ایجاد کرده است. هنگام ورود به کابین نیز دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه‌آمپر دیجیتالی جلب توجه می‌کند.

جک QX

برای این خودرو از سیستم داخلی HiCar هواوی استفاده شده است که در واقع سیستم گوشی‌های هوشمند هواوی بوده و عملکردی مشابه اپل کارپلی دارد. ضمن اینکه این سیستم از قابلیت تشخیص صدا نیز بهره می‌برد. شرکت جک برای این شاسی بلند سیستم کمک راننده پیشرفته سطح 2 را نیز در نظر گرفته که مواردی چون سیستم حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبلیغی را به همراه دارد.

مشخصات فنی JAC QX PHEV

جک QX از قوای محرکه متشکل از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی، دو پیشرنه برقی و یک پکیج باتری بهره می‌برد. این قوای محرکه طبق معماری MIS جک توسعه پیدا کرده و سیستم آن را نیز شرکت زیرمجموعه بی وای دی ساخته است.

شاسی بلند هیبریدی چینی

موتور بنزینی این خودرو می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۸ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. دو پیشرانه برقی این خودرو نیز قدرتی برابر با ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متری را به همراه دارند. این خودرو ظرف مدت ۷.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند.

شاسی بلند هیبریدی چینی

شرکت جک برای این شاسی بلند هیبریدی خود یک پکیج باتری لیتیوم یونی ۲۱.۶۸ کیلووات ساعتی در نظر گرفته که با یکبار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با ۱۲۰ کیلومتر را بپیماید. همچنین برد این خودرو به شکل ترکیبی با پیشرانه بنزینی و الکتریکی حدود ۱۳۰۰ کیلومتر اعلام شده است.این خودروها از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند که با آن می‌توان ظرف مدت ۲۶ دقیقه باتری‌ها را از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد. همچنین این شاسی بلند چینی از سه حالت رانندگی اکو، معمولی و اسپرت نیز بهره می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا