اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

شاسی مونوکوک بوگاتی بولاید رونمایی شد

تطبیق با قوانین مسابقات استقامت

بوگاتی می‌خواهد بدانید که بولاید چیزی بیش از یک شیرون است؛ چرا که افراد با استعداد مولشیم، یک مونوکوک فیبر کربنی جدید را مهندسی کردند. نه تنها این شاسی محکم‌تر و قوی‌تر است، بلکه برای مطابقت با قوانین LMH و LMDh برای اتومبیل‌های مسابقه‌ای استقامت نیز توسعه یافته است. تغییرات بیشتری برای مطابقت با الزامات تست تصادف لازم بود که خودروی مخصوص پیست در مقایسه با مدل جاده‌ای باید رعایت کند.

تصاویر جدید بولاید این خودرو را فاقد پنل‌های بدنه نشان می‌دهد که برای بهتر جلوه دادن مونوکوک است. برای دریافت تاییدیه از سوی FIA، بوگاتی باید آزمایشی را انجام می‌داد که شامل اعمال باری به وزن ۱۶۵۳۴ پوند (۷.۵ متریک تن) به ستون A بدون تجاوز از انحراف در نقطه بارگذاری بود. علاوه‌بر این، سازه در اطراف شعاع ۳.۹۳ اینچی (۱۰۰ میلی‌متر) آن نقطه نیز، باید آن بار سنگین را تحمل می‌کرد.

فشار زیاد روی شاسی بولاید

بولاید در طول آزمایش اصلاً هیچ ترکی نشان نداد و همچنین ارزیابی‌های دیگر را پشت سر گذاشت. در آزمایش واژگونی، ۲۶۴۵۵ پوند (۱۲ تن) روی ستون B اعمال شد. در آزمایشی دیگر، ۱۳۲۲۷ پوند (شش تن) بار طولی بر روی مونوکوک فیبر کربن اعمال شد تا شبیه به یک واژگونی بخش عقب با یک مانع عمل کند.
در مقایسه با مدل “استاندارد”، موتور قدرتمند ۸.۰ لیتری W۱۶ با چهار توربوشارژ در خودرویی قرار دارد که وزن خشک آن تنها ۳۱۹۷ پوند (۱۴۵۰ کیلوگرم) است. با توجه به این وزن کم و قدرت عظیم ۱۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متری، عملکرد بولاید باید شگفت انگیز باشد. سیستم AWD دارای دیفرانسیل‌های کنترل شده به صورت الکترونیکی برای توزیع بهینه قدرت بسیار زیاد است.

در صورت بروز مشکل وحشتناک، بولاید همراه با یک کپسول آتش نشانی درجه نظامی ارائه می‌شود. راننده و سرنشین توسط یک سیستم مهار شش نقطه‌ای مورد تایید FIA در آغوش قرار می‌گیرند.

مدت‌هاست که تولید بوگاتی بولاید به ۴۰ دستگاه رسیده و اولین مشتریان خودروهای خود را در سال ۲۰۲۴ دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا