اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

شاهکاری جدید از آستون‌ مارتین/رونمایی از DB۱۲ ولانته

تهدیدی برای رقبای انگلیسی و ایتالیایی!

DB12 که به عنوان اولین “سوپر توریست” در جهان معرفی می‌شود، با مدل ولانته هم عرضه خواهد شد. جدیدترین مدل ولانته، تا حد زیادی وارث طراحی زیبای برادر کوپه خود است.پس از برداشتن سقف فلزی ثابت، فضای سر نامحدودی را ایجاد می‌کند.

جای این سقف، یک سقف پارچه‌ای با کمتر از هشت لایه عایق قرار گرفته تا کابین را در طول رانندگی‌های طولانی که معمولاً یک GT طی می‌کند، آرام نگه دارد.

14 ثانیه طول می‌کشد تا سقف، پایین بیاید. برای جابجایی سقف، لزوماً لازم نیست داخل خودرو باشید؛ زیرا تا زمانی که در شعاع دو متری هستید، می‌توانید از سوییچ برای تغییر موقعیت سقف از راه دور استفاده کنید. این سقف همچنین می‌تواند در حالی که خودرو با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت و در جهت مخالف باد در حال حرکت است، کار کند.

آستون مارتین DB12 ولانته خود را با سقف مشکی استاندارد به فروش می‌رساند؛ اما مشتریان می‌توانند آن را با روکش قرمز، آبی یا مشکی/نقره ای، همراه با گزینه‌های زیادی برای بدنه و رنگ‌های کابین سفارش دهند.

قلب تپنده اولین سوپر توریست جهان!

این خودرو، از یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو، با 671 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، به 3.7 ثانیه زمان نیاز دارید، بنابراین تنها یک دهم ثانیه کندتر از DB12 استاندارد است. بدون تغییر، حداکثر سرعت خودرو تا 325 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تمام این نیرو، از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نصب شده در عقب به همراه مبدل گشتاور، به چرخ‌ها منتقل می‌شود. وظیفه توقف خودرو برعهده دیسک‌های 400 میلی‌متری جلو و 360 میلی‌متری عقب است که به‌صورت استاندارد تعبیه شده‌اند؛ اما آستون مارتین یک کیت ترمز سرامیکی کربنی ارائه می‌کند که 27 کیلوگرم وزن را کاهش می‌دهد.

DB12 ولانته بر روی چرخ‌های فورج کاری شده 21 اینچی که درون لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت 5 قرار دارد، سوار می‌شود.

ورود به کابین کلاسیک آستون!

DB12 Volante دارای سیستم اطلاعات-سرگرمی جدید آستون مارتین با صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، همراه با اتصال Android Auto و Apple CarPlay است. علاقه مندان به صدا می‌توانند از سیستم صوتی استاندارد با 11 بلندگو، به یک سیستم صوتی Bowers & Wilkins با 15 بلندگو، ارتقاء دهند.

استون مارتین DB12 Volante پس از معرفی عمومی خود در روز جمعه هفته خودروی مونتری، در سه ماهه سوم سال وارد خط تولید خواهد شد. برنامه ریزی شده است که اولین تحویل به مشتریان، در سه ماهه چهارم سال 2023 انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا