اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

شاهکار جدید چینی‌ها در آلمان رونمایی شد!/کولاک چین در خانه رقبا

همکاری غول‌های چینی برای تولید یک خودروی منحصر به فرد

فست‌بک الکتریکی Avatr ۱۲ با همکاری Changan ،CATL و Huawei در نمایشگاه IAA Mobility ۲۰۲۳ در مونیخ آلمان رونمایی شد. این یک فست‌بک اسپرت است که در تاریخ ۶ سپتامبر به تولید انبوه می‌رسد.

آواتر در ابتدا به عنوان یک پروژه مشترک بین چانگان نیو انرژی و NIO در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، اما بعداً Nio از این همکاری خارج شد. در نتیجه، این خودروساز چینی با بزرگترین سازنده باتری چین، CATL، جایگزین شد. در حال حاضر چانگان بیش از ۴۰ درصد از سهام را در اختیار دارد؛ در حالی که CATL بیش از ۱۷ درصد سهام را در اختیار دارد. در مورد هواوی، این شرکت سهامدار این جوینت ونچر نیست، اما مانند تامین کننده اصلی عمل می‌کند و موتورهای الکتریکی Avatr، مغزها و سایر قطعات را ارائه می‌دهد.

ظاهر متمایز و خاص

بیایید با ظاهر Avatr ۱۲ شروع کنیم. همانطور که می‌بینیم، از زبان طراحی این برند پیروی می‌کند که با Avatr ۱۱ SUV آغاز شد. چراغ‌های دوتایی و اصلی در سپر جلو تعبیه شده است. یک جلوپنجره فعال در قسمت پایینی سپر حضور دارد.
صحبت از نسبت‌های کلی این خودرو، به شدت پورشه پانامرا را به یاد می‌آورد. با این حال، برخی از افراد در رسانه‌های اجتماعی چینی آن را با بوگاتی ۱۶سی گالیبیه نیز مقایسه کردند. آواتر ۱۲ دارای ستون‌های شیبدار A و خط سقف شیبدار است.

نمای پشتی خودرو به شدت یادآور مرسدس بنز AMG GT 4Door است.

برای درک ابعاد این فست‌بک برقی، ۲۹ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۶۲ میلی‌متر عریض‌تر و ۳۷ میلی‌متر پایین تر از پانامرا ذکر شده است. در مورد فاصله بین دو محور، ۷۰ میلی‌متر از پانامرا بلندتر است.
قطعا باید تاکید کنیم که آواتر ۱۲ شیشه عقب ندارد، در عوض، سقف پانورامای بزرگی دارد. بنابراین، شما باید بیشتر اوقات به دوربین دید عقب نگاه کنید. در مورد دوربین‌ها، این فست‌بک EV به جای آینه‌های سنتی دارای دوربین‌های جانبی است.

انبوهی از تکنولوژی در کابین آواتر 

در داخل، آواتر ۱۲ ترکیبی از استایل مینیمالیستی و مواد باکیفیت دارد. پنل مرکزی آن دارای یک صفحه نمایش لمسی شناور و غول پیکر با یک ردیف دکمه فیزیکی در زیر آن است. در بالای کنسول، صفحه نمایش غول پیکری را می‌بینیم که مانند یک صفحه کیلومترشمار عمل می‌کند. طول آن حدود یک متر و دارای صفحه نمایش قابل تنظیم است. همچنین باید تاکید کنیم که این صفحه توسط دو نمایشگر دیگر احاطه شده است که تصویر را از دوربین‌های نمای جانبی پخش می‌کنند.

کنسول مرکزی آواتر ۱۲ دارای دو پد شارژر بی‌سیم، یک جفت جا لیوانی و یک دریچه هوا است. در مورد دسته دنده، درست پشت فرمان اسپرت بیضی شکل قرار گرفته است.

Avatr ۱۲ مبتنی بر پلتفرم EP۱ بوده و از پلتفرم CHN که توسط Changan ،Huawei و CATL توسعه یافته است، پشتیبانی می‌کند. از نظر پیشرانه، آواتر ۱۲ دو گزینه دارد. اولین مورد دیفرانسیل عقب با توان تولیدی ۳۱۳ اسب بخار است. دومی ۴WD بوده و قادر به تولید ۵۷۸ اسب بخار است.
همانطور که گفته شد، اولین آواتر ۱۲ تولید انبوه در تاریخ ۶ سپتامبر از خط تولید خارج می‌شود. این خودرو قبلاً تست دمای سرد و گرم را پشت سر گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا