اخباراخبار داخلیچینی

شرایط و قیمت فروش فوری محصولات MG

بنا به گفته شرکت مدیا موتور ،  لازم به ذکر است که خودروها فوری و به روز تحویل می شوند و آماده شماره گذاری می باشند.

 

شرایط فروش فوری MG

111 دیدگاه

  1. ام جی خوبه.ساخت چین هست ولی هنوز اصالت خودروهای انگلیسی را در خودش داره.یک چینی قابل تامل.

  2. بعد از یک ماه از تحویل خودرو و عدم پلاک شدن MG 6 GT ام به ناچار امروز بدون پلاک به خیابان رفتم
    واقعاً از هندلینگش لذت بردم
    درست است مدیا در تحویل بد قول می باشد ولیکن نسبت به بهای پرداختی واقعاً خودروی خوبی است

  3. ربا خواری تا این حد؟؟؟
    ام جی 3 میشه حدود 92 میلیون! !!

    خجالت بکشه شرکت ام جی با این نوع لیزینگش

  4. من هم از mg 6 gt واقعا خوشم میاد اما نه با قیمت سرسام آور 125 ملیونی چون گزینه بسیار بهتر و با کیفیت تر و مشتری پسندی بنام سراتو با 5 ستاره و پلاس 5 star + وجودداره که 120 ملیون مدل 2015 هست نمیدونم این قیمت برای یک خودروی چینی کی تعیین کرده؟؟واقعا جای تامل داره درسته که از تمامی چینی ها با کیفیت تر و تحت نظارت شرکت اصلی تولید میشه و حتی صادرات به اروپا داره اما هیچگاه جای کیا رو نمیگیره چون یک برند تثبیت شده است تنها برگ برنده این خودرو قیمتص بود که بلطف زیاده خواهی برادران مدیا موتورز قشم …

    1. دوست عزیز انگار شما اصلا از قیمت ها خبر ندارید! سراتو 2015 الان 135 میلیون هست و ام جی 113 میلیون. یعنی 22 میلیون اختلاف قیمت دارند. مسلما اگه از هر شرکتی بخواین اقساطی بخرین قیمتش نسبت به قیمت نقد بیشتر میشه. ضمنا سراتو هیچ چیز اضافه تری نسبت به ام جی 6 نداره و حتی شتابش هم نسبت به ام جی بدتره. ام جی رو باید با اپتیما مقایسه کنید نه سراتو.

  5. دوست گرامی فول ترین مدل سراتو 2015 الان در سطح نمتیشگاه های تهران بهترین رنگ سه گرم کن دو سرد کن 122 ملیون هست نه 135 تومان ..

    1. آقای سان مارتین اولا که بعید میدونم بشه با این قیمت پیدا کرد. ثانیا اگرم باشه شرکتی نیست و وارداتیه و همونطور که همه میدونیم توی وارداتیا اصلا نمیشه به آپشن ها اعتماد کرد. قیمت سراتو 2015 شرکتی 135 تومنه. همین هفته پیش پسر خاله من یکی خرید 137 تومن. این قیمت رو توی همه سایتا از جمله خود سایت اطلس خودرو و پدال میشه دید.

      1. دوست عزیز , سراتو 2015 صفر و فول آپشن از 122 تا 127 میلیون است.
        من هم سلیقه ی شخصی خودم سراتو را بیشتر میپسندم و به نظرم خرید عاقلانه تری است.

        1. توی کامنت قبلی هم گفتم که سراتو 2015 همون 135 تومن هستش. اگه شک دارین می تونین توی سایت رسمی اطلس خودرو و سایت پدال هم چک کنید. اونایی که 122 تومن هستن شرکتی نیستن و وارداتی هستن و گارانتی هم ندارند.

  6. خب شما واقعا با این قیمت سراغ mg میرید که در اروپا (بجز چند کشور) و آمریکا حتی کسی اونو نمیشناسه یا سراتویی کخ تست های nhsta یکی پس از دیگری پاس میکنه و طراحیش در ifa آلمان جایزه گرفته تا یک خودروی 100 درصد چینی

    1. این خودروی 100 درصد چینی یه برند 90 ساله انگلیسیه که در حال حاضر در انگلیس و چین و تایلند به طور همزمان تولید میشه. ضمنا من خودم ام جی 6 دارم و پشت سراتو هم نشستم. واقعا ام جی از همه نظر از سراتو سرتره. این نتیجه توی تست مجله ماشین که ام جی و سراتو(2013) و مزدا 3 و مگان رو مقایسه کرده بود هم به دست اومد و ام جی به راحتی اول شد. اگرم میبینین سراتو فروشش بیشتره برای اینه که در خارج از ایران سراتو از ام جی خیلی ارزون تره. در حالی که در ایران به خاطر سودجویی وارد کننده ها قضیه بر عکس شده. علاوه بر این ام جی 6 الان تازه 3 ساله که طراحی و تولید شده در حالی که سراتو تقریبا 15 سال سن داره. در نتیجه 10-15 سال بعد میشه آمار فروش ام جی رو ببینین و نظر بدین.

  7. بازم یه خبر از ام جی و کامنتهای ملت همیشه در صحنه !!!!
    دوستان و عزیزانی که در مورد کمپانی نود ساله ام جی چیزی اطلاعات ندارید لطفا به هیچ عنوان بد نگید!! اول تحقیق کنید ، بعد اظهار نظر بفرمایید! کدومتون ام جی سوار شدید؟؟ اصلا چند تا ماشین ژاپنی سوار شدید؟؟ کدوما حتی کره ای سوار شدید؟؟
    اگه یک بار یه ژاپنی با کیفیت مثلا کرولا رو سوار شید حتی به سراتو فکر هم نمیکنید!! ام جی 6 رو با ژاپنی های هم قیمتش مقایسه میکنن نه با کره ای ها!! در مورد تست شتاب و درگ ام جی هم تو آپارات چند تا کلیپ هست! می تونید ببینید و بعد قضاوت کنید، در مورد کیفیتش هم فقط از کسانی که دارند سوال کنید و کامنت دارندگان رو بخونید! بعد می فهمید این اعجوبه انگلیسی چیه !!!

  8. استاد مجتبی اولا ام جی 90 سال بود اما الان دیگه کلا مدیریت تحت نظر saic چین هست و استاندارد های امریکا را نداره و برند مطرحی نیست از پلتفرم های قدیمی سیات و روور استفاده میکنه پیش قاضی و ملق بازی عزیز من خودم ختم جلسه هستم و حتی در مورد مکانیسم انجین ها تحقیق میکنم شما 4 تا سایت خوندی و پشت چینی نشستی جو زده شدی خود چینی ها هم اجناسشون قبول ندارن حالا شما کاسه از آش داغ تر شدی مردم هم نسبت به خودروهای چینی حتی در این بازار یک سویه خوب پاسخی دادند و نخریدن ضمنا قیمت قطعات این ام جی 6 که بنظر حضرات از سراتو بهتر هست بسیار سرسام آور هست دوست خودم mg6 gt داره کلی نقص داره بشمارم واستون ؟؟ من مشکلی با چینی ندارم اما درست نیست کیا سراتویی که یک دنیا قبولش دارن و چندین و چند جایزه از موسسه ها و نخادهای طراحی و کیفیت گرفته براحتی با یک خودروی چینی مقایسه میکنید صحبت های شما فقط مصرف داخلی داره هیچ کجای دنیا خودروی چینی اجنای چینی قبول ندارن و به عنوان کالای درجه چندم بهش نگاه میکنند حالا بگذریم از تحت لایسنس های تولید چین که با نظارت کمپانی اصلی ساخته میشه

    1. آقای سن مارتین من مخالف سراتو نیستم. ماشین خوبی هم هست. ولی این دلیل نمیشه که توی همه زمینه ها بهترین ماشین دنیا باشه. شما که در مورد مکانیزم انجین ها تحقیق کردین حتما میدونین که موتور 2 لیتری سراتو نسبت به موتور 1800 سی سی ام جی توان و گشتاور و شتاب کمتری تولید میکنه. اینم تازه در نظر بگیرین که ام جی از سراتو خیلی سنگین تره. پس در نتیجه موتور ام جی که در سال 2009 طراحی شده از موتور سراتو 2015 عملکرد بهتری داره. پس اینجا اختلاف سطح تکنولوژی ام جی و کیا معلوم میشه. دلیلشم اینه که موتور ام جی در انگلیس طراحی شده. علاوه بر این گیربکسش ساخت آیسین ژاپنه که برای پورشه و لکسوس گیربکس میزنه. سیستم تعلیقشم با سیستم تعلیق bmw z4 مشترکه. پس ام جی حرفای خیلی زیادی برای گفتن داره.
      توی بازار ایران هم قیمت ثبت نامی ام جی از سراتو 22 میلیون ارزونتره.

    2. اولا مدیریت انگلیس هست و تولید چین.دوما این ماشین پنج ستاره ایمنی رو از یورو ان کاپ گرفته.سوما در انگلیس و عربستان و آمریکا و خیلی کشور های دیگه خریده می شه.چهارما بدون اطلاعات و تست این ماشین اظهار نظر نکنید آخر خط جان برو همون کره ای سوار شو بهت نماید اینگلیسی سوار شی

  9. علیرضا خان صحبت های شما صحیح اما در یک جمع بندی کلی اگه بخواهیم از لحاظ صرف اقتثادی محاسبه کنیم بازهم سراتو نیوفیس انتخاب بهتری است اتفاقا من نسبت به برند mg بسیار خوشبینم و معتقدم کیفیت بسبار بهتری نسبت به سایر چینی ها داره اما سیستم توربو مقداری دارای مشکل هست که اگه دوست داشتی به تفصیل شرح بدم

    1. آقای سان مارتین الان تمام خودروسازای کوچیک و بزرگ دنیا دارن میرن سراغ سیستم توربو. چون این سیستم قدرت بیشتر در ازای مصرف سوخت کمتر رو فراهم میکنه و به نوعی باعث میشه که راندمان موتور خیلی بیشتر بشه. تنها مشکلی هم که می تونه داشته باشه اینه که به خاطر بنزینای نامرغوب ما عملکرد سیستم افت پیدا کنه که اونم با استفاده از مکمل اکتان در هر باک بنزین کاملا حل میشه. در مورد ام جی هم من تا الان فقط یک نفر رو دیدم که به خاطر بنزین مشکل پیدا کرده بود. ولی شما خیلی سخته بتونین کسی رو پیدا کنین که ام جی داشته باشه و ازش ناراضی باشه.

    2. دوست عزیزم ، سان مارتین! اولا که من روی صحبتم با شخص شما نبود که اینطوری جبهه گرفتیو خودتو انداختی وسط! به افرادی مثل شما در شبکه های اجتماعی ترول میگن ، سرچ کن میفهمی چی میگم!
      ثانیا ختم جلسه که چه عرض کنم مقدمه هم نیستی ، چون اگه به قول خودت اطلاعات فنی از انجین داشتی اینطوری گتره ای حرف نمیزدی!(چون شاید بابات سراتو داره دلیل نمیشه همه رو بکوبی)
      ثالثا شما که هنوز نمیدونی ام جی چینیه یا انگلیسی من چی بهت بگم ؟؟ شرکت رووی امتیاز 550 رو کاملا در اختیار داره و از این پس با نام خودش تولید میکنه ولی ام جی 6 هنوز تحت لیسانس انگلیس داره تولید میشه!طراحی و مهندسی موتور کاملا در دفتر بیرمنگام انجام شده.
      در مورد توربو و خصوصیاتش هم که علیرضا واست توضیح داد!!
      و در آخر ، مطمئن شدم که تا حالا سوار ام جی 6 نشدی ، حتی موتور خاموش!!!!! 🙂

      1. دوستان من مدتی ام جی6 داشتم وعلیرغم رضایت کامل مجبور به فروش شدم.بدون تعصب میگم که ماشین فوق العاده ارزنده ای در این رنج قیمته وصدالبته توان رقابت با خودروهایی با قیمت بالاتر راداره.هندلینگ وشتابش هم عالیه.تنها ایرادش به نظر من این بود که ترمز هاش بعداز روشن کردن ماشین چندثانیه طول میکشه تافعال بشه.دلیلش رانمیدونم.ولی در کل عالی بود واگردوباره هم بشه ام جی 6میخرم

  10. برادری که گفت تکنولوژی موتور ام جی بالاتره فراموش کرده که موتور ام جی توربو داره که تونسته از 1.8 لیتر 160 اسب بخار بگیره

    که این میزان توان بسیار ضعیف و نشان تکنولوژی پایین موتورهای ام جی است!

    موتور 1.6 لیتری کیا CEED که توربو هم داره الان داره تو بازار اروپا عرضه می شه 200 اسب بخار قدرت داره

    یعنی کیا موتور با 200 سی سی حجم کمتر 40 اسب بخار بیشتر از ام جی داره ، جالبه از تکنولوژی ام جی حرف می زنید

    ام جی اینقدر ضعیفه که با وجود فروش بسیار کم در چین و کشورهای هدف بعد از 6 سال هنوز نتونسته نسل جدید محصولاتی مثل 550 یا 6 رو معرفی کنه

    1. آقا محمد اون توربو خودش یه تکنولوژی پیشرفتس دیگه! پس شما به چی میگین تکنولوژی؟
      ضمنا بحث در مورد سراتو بود نه کیا ceed.
      علاوه بر اینها وقتی که یه شرکت توی طراحیش احساس ضعف میکنه یا حس میکنه دیگه قدیمی شده یه فیس لیفت ارایه میده. اما خودروسازایی که نسبت به طراحی محصولاتشون اطمینان و اعتماد دارن فیس لیفت ها رو دیر به دیر ارایه میکنن. نمونش بنز و بی ام و که تا مدت ها دست به طراحی محصولاتشون نمیزنن.
      ضمنا همین امسال ام جی بین همه برند ها بیشترین رشد فروش رو توی بریتانیا داشته و نسبت به سال قبلش 405 درصد بیشتر فروخته. یعنی فروشش توی یه سال 4 برابر شده! اونوقت جالبه که شما میگین فروش نداشته. احتمالا برای این که از نظر شما فروشش بیشتر بشه باید 1000 برابر میشد!!!

  11. جالب اینه که برخی دوستان آنقدر تعصب دارند ( شاید هم اطلاعات فنی بالایی ) ندارند که حاضر به تحقیق هم نیستند.

    1- اقای sunmartin که فقط بنام چین بسنده کردی و کلا پرمدعا ظاهر شدی ، بنده کاملا آماده ام که خیلی تخصصی از ایرادات ام جی 6 که میفرمایید بحث کنیم ، اگر از سراتو 68000 درهمی صحبت میکنی که ایمنی 5 پلاس گرفته ، کجا ؟ تو اروپا که راهش ندادند بدلیل دروغ گویی کیا درمورد تولید گاز دی اکسید کربن ، اگر ایمنی بزرگراههای آمریکا رو میگی تنها جنسیس در سال 2014 موفق به این عنوان شده. در مورد اقتصادی بودن ، کافیه شما قیمتها رو در داخل و خارج از ایران ببینید ، در دبی ام جی 6 2014 ، 90000 درهم ( هم قیمت آپتیما ) و سراتو 69000 درهم . اگر از تکنولوژی صحبت میکنید ، ماشین 1230 کیلویی با موتور 2000 سی سی ، توان 161 اسب بخار ، گشتاور 209 نیوتن متر ، مصرف متوسط سوخت 8.4 لیتر در صد کیلومتر و شتاب 0 تا 100 ، 10.4 ثانیه ، در صورتیکه ام جی 6 با 300 کیلو مزن بیشتر و سیستم توربو ( خورنده بنزین ) ، توان 160 اسب بخار با گشتاور 215 نیوتن متر و مصرف متوسط 8 لیتر و شتاب 0 تا 100 ، 8.4 ثانیه ، . قیمت نمایندگی 2015 سراتو 135500000 تومان وقیمت بازار 123 میلیون تومان ( 12 میلیون افت قیمت و این یعنی عدم استقبال ) ، آپتیما در بیشتر موارد قابلیت رقابت با ام جی 6 رو نداره شما دارید در باره سراتو که با ماهی 189 دلار در کانادا لیز میشه مقایسه میکنید؟ در ضمن MG رو شما نمیشناسید بروید تو آپارات و تست ام جی 5 در کلورادو آمریکا رو ببینید و مجری تلویزیونی که چه با اشتیقاق از حضور مجدد ام جی در آمریکا که خاطرات خوشی را با MGB برای آمریگایی ها یادآور هست ( امیدوارم انگلیسی متوجه بشوید ) را صحبت میکند.

    2- آقا محمد ، اولا باید بدونی که صاحب اختراع توربو شارژ خود ام جی در سال 1935 میلادی هست زمانی که کره ایها نمیدونستند دوچرخه چیه !!! در ضمن اون توربو کیا سید که محصول 2014 کمپانی وابسته کیا هست و میفرمایید با 1600 سی سی توربو داره 200 اسب بخار تولید میکنه ، یادآوری میکنم که مقایسه زمان تکنولوژی خیلی مهمه ، الان ام جی بر روی ام جی جی تی ( ام جی 5 ) موتور 1500 توربو با 210 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متر گذاشته و ام جی 6 نیو فیس با دو موتور 1800 و 2000 سی سی توربو که اولی 235 اسب بخار و دومی 275 اسب بخار توان دارند و دومی با گیربکس دوکلاچه 6 سرعته برروی شاسی بلند ام جی گشتاور 350 نیوتن متر را تولید میکند .

    اصالت ، تجربه و مهندسی طی 90 سال آنهم در کشوری که مهد صنعت بوده ، چیزی نیست که کره ایها با استخدام چند کارشناس خبره بتوانند ره صد ساله رو چند ساله طی کنند ، عاقبت دوو رو فراموش نکنیم ، کیا و هیوندایی از همان جنس کمپانیها هستند . هر چند به نظر خوب دارند تلاش میکنند ولی من روش چینیها رو که از تجربه ژاپنیها استفاده کردند و با مهندسی معکوس و خریدن صاحبان تکنولوژی در حال بومی سازی هستند و در حال پیشرفت چشمگیری هستند رو بیشتر میپسندم و شک ندارم که تا چند سال دیگه تولیداتشون از نظر تکنولوژی و کیفیت در حد ژاپنیها میشه ،
    الان سایک چین ، 40 درصد سهام جی ام ، 25 درصد فولکس واگن ، 60 درصد ام جی و 100 درصد روور رو داره ، جیلی ، ولوو رو خرید و در حال مذاکره با فورد هست ، کره ایها اینقدر تنزل داشتند که با آزاد شدن واردات ماشین به کره ، تاپ تن خودروها از آلمان و آمریکا بوده و جالبتر اینکه طی گزارش مالی سال 2013 هیوندای ( کیا زیر مجموعه اش ) توانستند 800 میلیون دلار سود نشان دهند با فروش تقریبا 6 میلیون خودرو ، یعنی رو هر خودرو 120 دلار ، اینها با مفت فروشی و شرایط های مختلف لیز دارند در خارج از ایران فروش میکنند ، آیا در ایران چنین شرایطی مهیا هست ؟ بنابراین آمار اونور آب به هیچ وجه نمیتواند مورد استفاده در داخل باشه چون اگر با همه مازاد عوارض و VAT و غیره ، یک سراتو 69000 درهم باید بشود 90 میلیون خرید شخصی نه 135 میلیون .

    1. من به بحث مابین دوستان کاری ندارم.ولی با این بخش که گفتید چین عملکردش در صنعت خودرو خوب بوده موافقم.با پشتکار چینی ها فکر کنم تا چند سال دیگه محصولاتشون خیلی با کیفیت بشه.البته اگر مارکهای بی کیفیت و تقلبی مثل جک از بازار ایران دست بردارند ,ماشین خوبهای چینی هم دست مردم ایران خواهد رسید.

    2. قابل توجه سان مارتین!!!
      به این میگن ختم جلسه !
      ایول نریمان ، مثل همیشه به موقع و مستدل!

  12. حق با محمد هستش

    400 درصد فروش بیشتر داشته؟ دقیقا می شه بفرمایید قبلا چند تا فروخته؟ لابد قبلا در بریتانیای کبیر 500 تا فروخته الان شده 2000 تا!!! افتخار می کنید!

    اعتماد داره؟ دوست عزیز، محمد اشاره خوبی کرد فروش ام جی در خود چین بسیار ضعیفه حتی نسبت به قیمتی که داره الان اعتماد داره؟!!! یا توانایی نداره

    استدلال شما واقعا بامزه بود

    1. عزیزم شما از میزان فروش خودروها در چین اخبار واثق داری ، نه؟؟؟
      ضمناً شما می خوای جواب یه کامنتی رو بدی زیر همون پاسخ رو بزن ، نه اینکه هفت هشت تا کامنت بعد جواب بدی و هیچ اشاره ای به مطلب طرف نکنی!! هر چند شک دارم کسی غیر از همون محمد عزیز باشی!!

    2. سمیرجان

      شما حتما سایت معتبر اتواکسپرس رو میشناسی نه ؟ معتبرترین سایت تخصصی خودرو در اروپا و همچنین سایت اتوکار ، اولین مرجع تخصصی خودرو در اروپا :

      1- در نظرسنجی سال 2014 در انگلستان از 50 هزار دارنده خودرو که شامل 155 مدل از 33 برند مورد تایید اتو اکسپرس هست ( سراتو نبود !!!! ) ، با توجه ارزش و انتظارات از طریق پرسشنامه بهمراه VIN ماشین خود نظرات رو اخذ و پس از بررسی تخصصی و کارشناسی اعلام نتیجه کرد آنهم به صورت کلی و جزیی در ده حوزه :

      – ارزیابی کلی :

      ام جی 6 : 90.92 جایگاه ششم

      – reliability – قابل اطمینان

      ام جی 6 : 94.11 جایگاه 44 م

      – Build quality – کیفیت ساخت

      ام جی 6 : 89.26 جایگاه 85 م

      – Running cost – هزینه استفاده

      ام جی 6 : 83.51 جایگاه 39 م

      – Performance – سطح کارایی و عملکرد

      ام جی 6 : 90.74 جایگاه 33 م

      – Road Handling – هندلینگ

      ام جی 6 : 98.11 جایگاه اول لیست

      – Ride Quality – کیفیت سواری

      ام جی 6 : 94.95 جایگاه 3 م

      – Ease of Drive – راحتی رانندگی

      ام جی 6 : 91.72 جایگاه 84 م

      – Seat Comfort – راحتی صندلیها

      ام جی 6 : 94.95 جایگاه 10 م

      – Practicality – عملی

      ام جی 6 : 95.79 جایگاه 18 م

      – In cat Technology – تکنولوژی داخل ماشین

      ام جی 6 : 88.63 جایگاه 32 م

      منبع : http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014

      2- از دیدگاه تخصصی سایت اتو اکسپرس در حوزه بهترین سازنده خودرو : Best car manufacturers 2014
      برند ام جی توانست در مجموع مقام سوم را بدست آورد
      منبع : http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/86801/best-car-manufacturers-2014

      3- از نظر بهترین شبکه های فروش Car dealers: the best and worst 2014 ، برند ام جی مقام 7 رو بدست بیاره :
      منبع:http://www.autoexpress.co.uk/car-news/driver-power/88193/car-dealers-the-best-and-worst-2014

      4- 50 خودرو برتر از نظر سایت اتوکار انگلیس
      ام جی 3 بالاتر از آئودی TT و ولوو V60

      منبع :http://vista.ir/news/18639052
      منبع اصلی خبر : http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/top-50-cars-sale-today-picture-special

      5- ام جی برنده جام بهترین سازنده در مسابقات رالی BTCC انگلستان شد و جایزه MSA را نیز دریافت کرد. جیسون پلاتو راننده تیم ام جی نیز جایزه نفر دوم را در فصلی که رقابت بسیار شدید و نفس گیر بود، دریافت کرد:
      منبع : http://mg.co.uk/news/2014/11/24/mg-celebrates-btcc-manufacturer-title-at-toca-night-of-champions
      http://www.persiankhodro.com/show_news/39853

      6- در مسابقات معروف و ۶۰ ساله BTCC در سال ۲۰۱۴ با شرکت خودروهایی از برندهای معروف ،Mercedes Benz , BMW , Ford ,Toyota , MG , Audi , Volkswagen , Chevrolet ,با مشارکت شرکتهای قدر در تیونینگ ، برند ام جی با حضور ام جی 6 – جی تی و رانندگی جیسون پلاتو ( مجری برنامه دنده 5 انگلستان ) هر چند که در دور آخر مسابقات 10 مرحله ای اول شود و در مجموع توانست به مقام دوم مسابقات برسد و سلطه 4 ساله هوندا رو به کمک خواهر خوانده خود یعنی BMW به پایان برساند.
      منبع : http://www.btcc.net/standings/drivers
      http://www.btcc.net/teams
      http://www.btcc.net/results
      http://www.btcc.net

      7- بر اساس گزارش سايت بست سلينگ كار ، در آخر اكتبر امسال ، روند رشد فروش خودروها به بيشترين رقم ٥٤٤ درصد نسبت به سال ٢٠١٣ رسيد كه متعلق به برند ام جى با ام جى ٦ هست ، دوستان توجه كنند كه فعلا ام جى توانسته تنها با دو مدل خودرو در مقام ٣١ م فروش بازار انگلستان قرار بگيرد و روند رو به رشد آن با آمدن مدلهاى ديگر بهتر خواهد شد.

      منبع : http://bestsellingcarsblog.com/2014/11/uk-october-2014-nissan-juke-smashes-ranking-record-at-5

      به شما پیشنهاد میکنم دست از این لجاجت های بی پشتوانه بردارید ، اگر برندی تازه به ایران آمده ، امروزه با وجود اینترنت به راحتی میتوان از سابقه و پشتوانه اون مطلع شد و با این تخریب ها راه به جایی نمیبرید ، تمام گفته های بنده مستند هستند و اگر میتوانید مستند صحبت کنید ،

      نگذارید این جمله مصداق شما شود : در سرزمین من آنچیزی را که نمیفهمند مسخره میکنند

      1. آقا نریمان برای آدرسها و منابع دستت درد نکنه.ام جی ماشین خوبیه و تنها مشکلش در ایران کمبود قطعات و گران بودن بیش از حد قطعات بدنه است و ناسازگاری توربو با بنزین ایران است.

  13. اینم آمار فروش در چین نیمه دوم سال 2014

    http://chinaautoweb.com/2014/07/best-selling-new-cars-in-the-first-half-of-2014/

    ام جی با برند ROEWE داره عرضه می شه ، در لیست 100 خودروی پر فروش به غیر از 350 اثری از 550 و 6 نیست!!!

    این یعنی شکست برای این خودروساز

    این هم آمار فروش بر اساس برند سال 2013 چین

    http://chinaautoweb.com/2014/01/2013-passenger-vehicle-sales-by-brand/

    حالا گرفتید برند ضعیف یعنی چی؟! رده بالای جدول رو بفرمایید به دقت ببینید، مردم چین به چه خودروسازی هایی اعتماد می کنند…

    1. شما اطلاعاتت رو ببر بالا آقا محمد ، رووی بعد از خرید کامل روور ، ایجاد شد و محصولاتش در چین همان رووی است و برای شناخت خارج از چین با نام ام جی ولی با شماره گذاری روور ارایه میشه مثل 350 و 550 .
      در سال 2013 ، طبق همون لینک خودت رووی در مقام 29 و ام جی در مقام 43 با دو خودرو قرار گرفت ، در انگلستان همین برند از بین 250 مدل خودرو و 100 برند در مقام 31 قرارگرفت تازه با قیمتهای بسیار بالا ، مثلا ام جی 6 در چین 198000 یوان و الانترا 130000 یوان و سراتو 135000 یوان ، یا در انگلیس ،
      اصراری نیست ، شما فکر کن برند ضعیفیه با پیشینه 90 سال و یکی از افتخارات بی ام دبلیو که 10 سال مدیریت این برند رو داشته ( رجوع شود به تاریخچه سایت بی ام دبلیو ) .

      1. جالب اینکه تمام افتخارات و جوایز ام جی فقط توی انگلستان کسب شده و توی بقیه دنیا نه فروش درست حسابی داره نه اسمی ازش هست

    2. سلام تو لینک اولی که ارسال کردید، به وضوح لغات FIRST HALF دیده می شود…و طبیعتا آمار مربوط به نیمه اول سال 2014 هست.

    3. راستی آقا محمد ، برای من و امثال من نظرات کارشناسی و تخصصی مجلات و سایت های معتبر اروپایی از جمله اتوکار ، اتواکسپرس ، تست دریون ، کاربایر اهمیت داره نه حرف یه آدم معمولی :

      http://www.autoexpress.co.uk/mg/mg6
      http://www.aparat.com/MGClub
      http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg6/first-drives/mg6-dti-tech-tse-uk-first-drive-review
      http://1car.ir/ns-4063
      http://1car.ir/ns-3892
      http://1car.ir/ns-3606

      http://www.aparat.com/v/ELOC0
      http://www.aparat.com/v/JgH24
      http://www.aparat.com/v/cqfjs

  14. در ايران هم واردات ام جي امسال شديدا كاهش داشته اين است سرانجام و آخر عاقبت جنس چيني كه به پشتوانه دامپينگ اومده ايران و تا دامپينگ كم شده ديگه كسي سمتش نميره.

    1. اره شما فکر کنید چینیه مثل اپل ،
      بهتر از اینه که مثلا الانترا سال ساخت رو تو ایران عوض کنند و بنام فول 2015 بفروشند بعد ملت بفهمند حتی ESP هم نداره !!!!
      در ضمن با توجه به شکایت اطلس خودرو و آسان موتور از دامپینگ مدیاموتور ، مشکل واردات ایجاد شد و فکر کنم از ترس اینکار رو کردند بجای اینکه درصد سودی رو که دولا پهنا با مردم حساب میکنند رو کم کنند ، اعتراض کردند که چرا مدیا داره ارزون فروشی میکنه .
      عزیز من برندی که تو مسابقات BTCC اجازه حضور داره و میاد دوم میشه که حتی یک کره ای حلبی توش نمیبینی رو میگی چینی ، واقعا آدمی که خودش رو بخواب زده رو نمیشه بیدار کرد.

      1. نريمان جان وارداتش كم شده. قطع كه نشده.
        اگه وارداتش قطع ميشد حرفه شما صحيح بود ولي اگه شكايت باعثش باشه بايد قطع بشه.
        الانم ام جي داره ميفروشه و ثبت نام ميكنه پس محدوديتي به وارداتش نيست.
        اينكه بخاطر كم شدن دامپينگ استقبال ازش كم شده بحثش جداست ولي گمرك يا راه رو ميبنده يا نميبنده ديگه كم زياد كه نميكنه!

        1. نه دوست من ، همونهایی رو که آورده بودند و تو گمرک بود رو تونستند به نحوی وارد کنند ( مثل ممنوعیت واردات بالای 2500 سی سی که بعد میبینیم که وارد میشند ) برای نمونه های بعدی از طریق لابی و بالا بردن قیمت اقدام کردند ، جالب اینه که کسی نیست به واردکنندگان رسمی کره ای بگه که مثلا سراتو 69000 درهمی را چرا میفروشی 135 میلیون این که با همه ضرایب نباید بیش از 95 میلیون بشه ، بعد میرن گیر میدن که مدیا از طریق دامپینگ داره قیمت پایین میده ، هیچکس به فکر مردم نیست و فقط گوشبری میکنند ، نه اینکه مدیا خیلی دلسوزه ، بلکه اونم دنبال پیداکردن و شناخته شدن هست و بعد همون مسیر بقیه رو میره .
          من به همه پیشنهاد میکنم که تا زمانی که دامپینگ هست ام جی 6 و 3 واقعا ارزش خرید دارند چون در از استهلاک پایین و هندلینگ و موتورینگ فوقالعاده ای برخوردارند ، چون ام جی 6 و آپتیما در خارج یک قیمتند و اینجا بهلطف دامپینگ از ماشینی با سگمنت D و هندلینگ فوق العاده ( به نسبت قیمت ) استفاده میکنی.
          راستی این خبر رو ببین ، این بیاد کلاس اس یو وی های شهری تعطیله :
          http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mg-gts-suv-revealed
          موتور 220 اسب بخار توربو ( طراحی و ساخت ام جی -جی ام )، 350 نیوتن متر گشتاور ، گیربکس اتومات دو کلاچه ، 0 تا 100 ، 8 ثانیه

          1. آقا نريمان چند؟ كي ايران مياد؟
            من تو فكر شاسي بلند مقرون به صرفه هستم.
            تو تصوير هم معلومه كه نمونه اش توليد شده و تحت تست هست.
            چانگان خوب و با كيفيت بود ولي نخريديم الان 11 ميليون سود مفتي مفتي از دستمون پريد.
            گفتم اين يكي را از دست نديم.خصوصا كه ام جي هست.و از ماشينش خوشم اومد.
            ميخواد چين باشه يا هر جا ديگه.از تيپش خوشم اومد.اينم saic ميزنه؟
            فقط اينكه زده 2016 كه تو چين از وسطهاي سال 2015 فروشش شروع ميشه.
            قيمت كمتر و يا هم پايه با سانگ يانگ كوراندو باشه خريدارم.
            اما اگر هم قيمت اسپرتيج و توسان باشه نه!
            منتظر خبرهاي بيشتر از شاسي بلند ام جي هستم.

          2. اکبر جان

            میدونی یا نه ، کوراندو هم رو پلتفرم ام جی سی اس ساخته شده چون سانگ یانگ مال سایک چین بود و الان 18 ماه هست که به ماهیندرا هند فروخته شد . طراحی و مهندسی مثل بقیه تو دفتر مرکزی ام جی در بیرمنگام انجام شده و ساختش در چین شرکت سایک ، خوبیش اینه که موتور و گیربکسش انگلیسی – آمریکایی هست ( شرکت جنرال موتورز با موریس گاراجز یا جی ام – ام جی ، طراحی و ساختنش ) ، پلتفرمش بر پایه ام جی 5 هست و قیمتش با توجه به فولترین حالت در چین 160 هزار یوان تخمین میزنند ، 30 هزارتا کمتر از ام جی 6 ، من فکر کنم در حدود 115 تا 120 میلیون بشه .

          3. اکبر جان طبق تماس من با مدیا موتورز ام جی شاسی بلند و ام جی GT در سال آینده میلادی وارد ایران میشن. یعنی احتمالا از چند ماه بعد فروشش شروع میشه.

      2. البته آقا نریمان ام جی در مسابقات امسال به مقام قهرمانی تیمی رسید و مقام دوم مال پارسال بود.

        1. علیرضاجان هر دو مال سال 2014 هست
          اول در بهترین سازنده
          دوم در مسابقات رالی تورینگ

  15. دوستان چرا اينجا اينطوري شد؟
    هم ام جي خوبه و هم كيا.
    حداقل از بنجلهاي درجه 3 اي مثل جك كه بهترند.
    بيخود با هم درگير نشيد.

  16. عجب…یعنی با 14 میلیون بعد یه هفته یه ام جی 350 گیرمون میاد؟!

    بابا واقعااا دم این مدیاموتور گرم چقد با انصافه

    البته اگه جمع پیش پرداخت ها با اقساط ماهیانه رو حساب کنیم در آخر به جای 83 میلیون چیزی حدود 102 میلیون درمیاد!!!!

    20 میلیون سود…باورتون میشه؟!؟!

    1. آقا محمد در نظر بگیرین که اقساط 36 ماهه هستن. یعی شما الان 14 میلیون میدین. ماشین رو هم همین الان بهتون میدن. بعد پولشو تا 3 سال دیگه میدین. اگه نرخ تورم و سود پول رو حساب کنین به نظر نمیاد که مدیا بی انصافی کرده باشه. الان با 14 میلیون حتی پراید هم به آدم نمیدن. تازه برای تحویل گرفتن همون پراید یا هر خودروی دیگه ای باید حداقل یکی دو ماه پول بخوابه.

  17. آقا نريمان دستت درد نكنه. من نميدونستم كه كوراندو را بر پايه ام جي زدند.
    خودم واي اف دارم.ازش هم راضي هستم.ولي ميخوام شاسي بلند بگيرم.البته عجله هم ندارم.
    بين نيو كوراندو و نيو اكتيون هم اكتيون را ترجيح ميدم.غولتره.ولي جفتشون جلوي ماشين رو وحشي و عالي كردند ولي عقبشون افتضاح مونده.فروشنده كه ميگفت موتور بنز روش هست.راست و دروغش با خودش.منكه رو موتورش آرم بنز نديدم! ولي موسو كه يادم هست موتور بنز داشت.اما بازار دست دومش بد جور خرابه. ميگن مصرفش هم بالاست.البته بازهم ميگند كه دو ديفرانسيل واقعي هست . هرچند من كه تو چال نرفتم كنترل كنم.با اين ميگه و اون ميگه و شنيده ها ميگم. مثلا ميگند كه اسپرتيج يك ديفرانسيل مركزي داره كه نيرو به چهار چرخ ميده و دو ديفرانسيل واقعي نيست !
    الان كه ديدم ام جي شاسي بلند زده خيلي خوشم اومد.
    تو قيد و بند چين و كره و ژاپن نيستم.از قيافه ماشين خوشم بياد دنبال خريدش ميرم.
    قبلا هم نوشتم كه از چانگان خيلي خوشم اومد.خيلي به فورد نزديك هست.يا مثلا از اسپرتيج هم خيلي خوشم مياد و به توسان ترجيحش ميدم.اصلا از ماشينهايي كه به فورد و جنرال نزديك باشند خوشم مياد.عشق ماشين آمريكايي هستم.كاريش نميشه كرد.
    بهرحال از ام جي شاسي بلند خوشم اومد.اگه واقعا رنج قيمتيش اين باشه كه خريدارم.شك نكن طالبم.
    ماشين قيافه وحشي و رام نشده داره.پشت و جلوش هم جوره.كلا باهاش حال كردم.اگه موتورش كار جنرال باشه كه توپ توپه.

  18. آقا مطمئن شدم كه ام جي شاسي بلند مياد.
    تو اين لينك كه باشه يعني 100 درصده.
    http://chinaautoweb.com/car-models/mg-gts
    نريمان هم درست ميگه پايه كوراندو بوده.متن لاتينش كاملا معلومه
    As the first SUV model in SAIC’s MG lineup, the GTS is the production version of the MG CS concept. Official launch is scheduled in the first half of 2015. SAIC reportedly modeled the GTS on the Ssangyong Korando. Sitting on a 2650mm wheelbase, the GTS will be powered by a 1.5T or 2.0T petrol engine.

  19. مجتبی روی کامنتم دقیقا با جنابعالی هست اولا ترول من نیستم چون بحث عوض نکردم و از دستندرکاران سایت برای بالابردن رنکینگ هم نیستم
    ثانیا شما که از mg با آب و تاب صحبت میکنی مبدونی انجین اینخودرو سه دست گشته تا اومده روی این شاسی سوار شده و قدیمی هست؟؟ حتما اطلاع داری از تاریخ رلیزش؟؟ ام جی درسته خودروی بدی نیست اما کلا بروی پلت فرم سایر خودروها سواره و قسمت r&d فعالیتی نداره جز کپی و کپی و قرض کردن پلت فرم و انجین
    شما هیچوقت ام جی با کیا و هیوندا و بخصوص کیا مقایسه نکن این دو برند جهانی هستند و اسپانسر جام جهانی 2014 تنیس میلبلدن استرالیا و … این برندها گلوبال شدن و ارزش ملیاردی دارن و در امریکا و اروپا دفاتر طراحی و تولید دارن اصلا این قیاس از اساس اشتباه هست بله ام جی با سایر چینی ها در رقابت هست و بهتره اما نه حتی از برندی مثل اشکودا که جنس درجه دوم اروپا و آلمانه
    الان کیا ریو با موتور 1.6 توربو 178 ایب بخار واقعی تولید کرده با پایین ترین میزان استهلاک و یا کیا پروسید نیوفیس با موتور 1.8 تونسته 240 اسب تولید کنه که واقعا مهندسی بالایی میخواهد شرکت کیا خودش پلت فرم.تولید میکنه و با گروه هیوندا مشترک هست تمام قطعات تست ساعت کار دارن و در بدترین شرایط مورد بررسی قرار میگیرن توی یوتیوب میتونی فیلم ها ببینی ضمنا یکی از دوستام mg داره ماشین بدی نیست اما پرخرج و کیفیت کابین بخصوص قسمت های رنگی و تریم داخلیش در حد یه خودروی بالای 100 ملیون نیست نمیدونم شایدم اسکال از مدیا موتور هست که در تعیین قیمت اشتباه کرده بنظرمن قیمت اینخوردرو باید چیزی حدود 80 تومان بود

    1. آقای سان مارتین من که بعد از اون کامنت پر حرارت شما توی سایت پدال تصمیم گرفتم دیگه این بحث رو با شما ادامه ندم. ولی خداییش شما چه مشکلی با ماشینای چینی دارین؟ (حالا کاری ندارم که ام جی چینی هست یا انگلیسی). ولی شما هر جایی که مطلب در مورد یه ماشین چینی باشه با تمام قوا در صحنه هستین! آخه چرا برادر من؟ خب چینی بده؛ شما نخر. آشغاله؛ شما نخر. عیب و ایراد داره؛ خب نخر. بقیه هم دلشون می خواد پولشون رو بریزن توی سطل آشغال و ماشین چینی بخرن. شما چرا اعتراض دارین؟ بقیه اختیار جیب خودشون رو هم ندارن آخه؟ ما ام جی داریم و از ام جی هم راضی هستیم و به نظر ما نست به قیمتش بهترین گزینه موجوده. حالا موتورش میخواد قدیمی باشه یا جدید. طراحیش کپیه؟ بازم مهم نیست. (خداییش این مورد آخر رو دیگه نشنیده بودیم! طراحی ام جی کپیه!!! آخه از روی چی کپی کردنش؟ یه ماشین بگین که فقط یکم شبیه ام جی 6 باشه! ) ضمنا همون کیا و هیوندای که اینقدر سنگشونو به سینه میزنین ( و میدونم که غیر از چند ساعت سواری با سراتو توی کیش احتمالا چند ساعتی هم الانترا، سوار هیچ ماشین کره ای دیگه نشدین!) طراحیاشون چندان هم اصیل نیست و مخصوصا هیوندای که همیشه به کپی کاری از خودروهای آلمانی متهم بوده.
      در پایان دوست عزیز به نظر من آدم باید فقط روی وطن و اعتقادات و ناموسش تعصب داشته باشه. ماشین فقط یه تیکه آهنه. ارزش تعصب رو هم نداره. اگرم ما از ام جی دفاع کردیم فقط به خاطر این بود که سوارش شدیم و میدونیم چه قابلیت هایی داره. پیشرفت چین در سال های اخیر بسیار سریع بوده و اگه با همین سرعت پیش برن قطعا تا 20 سال دیگه میتونن تهدید بزرگی برای خودروسازای کره و ژاپن باشن. مطمئنا ام جی با مهندسی انگلیسی و همکاری با غول هایی مثل جنرال موتورز آینده روشنی در پیش رو خواهد داشت. در نظر بگیرین که ام جی 6 فقط 3 سال سن داره با این 3 سال تونسته راه زیادی رو بره. قطعا راه زیادی هست تا به خودروسازای بزرگی مثل کیا و هیوندای برسه. ولی به نظر من پتانسیلش رو داره.
      موفق باشین دوست گرامی.

      1. ضمنا به دلیل بحث قیمت که مطرح کردین ازتون خواهش می کنم که به لینک زیر برین و مقایسه ام جی 6، کیا اپتیما، هیوندای سوناتا، هوندا سیویک و فولکس واگن جتا رو توی بازار دبی (که همه این ماشینا غیر از ام جی از اونجا وارد میشن) رو ببینین.
        http://www.drivearabia.com/ultimatecarbuyerguide/uae/carcompare.php/954-2014-1235-2015-1043-2015-1201-2015-1157-2015/MG-6-2014-vs-Honda-Civic-2015-vs-Kia-Optima-2015-vs-Volkswagen-Jetta-2015-vs-Hyundai-Sonata-2015
        اگه دقت کرده باشین ام جی 6 مدل 2014 از همه این ماشینای مدل 2015 گرون تره. بنابراین با یه حساب سر انگشتی و با احتساب قیمت 161 میلیونی اپتیما توی نمایندگی ایران، قیمت ام جی 6 مدل 2014 چیزی حدود 170 میلیون تخمین زده میشه!
        پس مدیا اتفاقا قیمت خیلی خوب و منصفانه ای رو برای ام جی انتخاب کرده. ضمنا این قضیه شامل قانون دامپینگ نمیشه و اگه معادل ریالی درهم رو حساب کنین با قیمت امروز درهم چیزی حدود 70 میلیون درمیاد که با احتساب عوارض گمرکی و سایر پرداخت های دولتی عددی نزدیک به عدد اعلام شده توسط مدیا درمیاد.
        برای اثبات حرف من قیمت هوندا سیویک توی جدول بالا رو با قیمت اون توی ایران و در مقایسه با اپتیما یا سوناتا حساب کنین و بعد لیست قیمت های روز رو از آدرس زیر ببینید.
        http://www.pedal.ir/price
        قطعا هوندا اونقدر برند معتبری هست که نخواد از دامپینگ استفاده کنه.
        اگه میخواین بدونین چرا این اعداد اینقدر متناقض به نظر میرسن باید در نظر بگیرین که واردات کیا و هیوندای و جیلی ******{ادیت شده}. به همین دلیله که خودروی پر ایرادی مثل جیلی توی لیست پرفروش ترین خودروهای ایران جا میگیره، در حالی که برند هایی مثل میتسوبیشی، هوندا، اوپل، سوبارو، آلفا رومئو، رنو (وارداتی) و ام جی و … با وجود امتیاز های بسیار بالاتر نسبت به خودروهای کره ای و جیلی، نمی تونن فروش زیادی داشته باشن. دقیقا به همین دلیله که اگه شما به طور شخصی اقدام به واردات کیا یا هیوندای بکنین، ماشین برای شما خیلی ارزونتر در میاد. چونکه وارد کننده سود بی حسابی رو برای خودش در نظر گرفته.
        ضمنا اگه به لینک اولی که بهتون دادم دقت کنین میبینین که ام جی 6 همونطور که گفتم رقیب سوناتا و اپتیما هستش. چونکه هم در یک رنج قیمت هستند و هم قابلیت هاشون در یک سطحه. اگه به اون جدول خوب دقت کنین میبینین که ام جی با وجود مصرف سوخت کمتر نسبت به سوناتا و اپتیما توان, گشتاور و شتاب صفر تا صد بسیار بهتری از اون دوتا داره. تازه وزن ام جی هم از اون دوتا بیشتره که همین باعث چسبندگی بیشتر ماشین به سطح جاده میشه. (برای مقایسه مدل های موجود در ایران موتور ام جی و اپتیما رو روی دومین گزینه بذارین).

        1. ادمین محترم حرف من نه سیاسی بود نه توهین آمیز. چرا متن من رو ادیت کردین؟

    2. هه هه !!! سان مارتین متاسفانه ترول هستی ، من تو اولین کامنت خودم از دوستانی که اطلاعات نداشتن خواستم الکی نظر منفی ندن ، شمام سریع از جانب همه اومدی جواب دادی بحثو عوض نکردی ولی خواستی بحثو مدیریت کنی و با استفاده از الفاظی نظیر ختم جلسه و قاضی ملق بازی و … سعی در تهییج سایرین داشتی و بحثا رو شخصی کردی ! الانم که روی صحبتت با شخص منه! اینها تماماً از نشانه های تروله!!
      به نظر میرسه تو پدالم حسابی خرابکاری کردی حالا اومدی اینجا!
      شما با ام جی میونه خوبی نداری دلیلی نداره که برای بقیه اعمال نظر کنی! اول حرفام گفتم اگر ام جی سوار نشدید نظر منفی ندید چون بعدا یه وقت سوار بشید شرمنده میشید.
      جایی از حرفات از اشکودا حرف زدی ، قطعا فکر میکنی کیا و هیوندا از اشکودا بهتره ولی اینجام اشتباه میکنی. خودروی یتی شرکت اشکودا یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند اروپاییه. انگار فقط شما اسمشو شنیدی ولی درباره اینم تحقیق کن بعد حرف بزن!! دلیلی نداره چون خودرویی تو بازار محدود و بسته ما راه پیدا نکرده خودروی بدی باشه. کره ایهایی که تو ایران پادشاهی میکنن تو کشورای اروپایی نقش پراید ما رو دارن.

    3. آقای سن مارتین

      شما این اطلاعاتت رو از کجا در میاری ، پلتفرم های ام جی همه کپی هستند ؟!!! مرد مومن چقدر از شاسی داینامیک اطلاع داری که انحصاری مال بی ام دبلیو و ام جی هست ، بحث انجین چیه ، خوب بگو موتورینگ ، تا حالا هوشمندی سیستم موتورینگ و مصرف سوخت ام جی رو دیدی که حتی لیور رو D باشه و بایستید مصرف از لیتر بر 100 کیلومتر به لیتر بر ساعت تغییر میکنه و میرسه به 0.8 لیتر !!! عزیز من نه کیا مال تو هست ونه ام جی مال من ، مشکل من با محصولات کره ای نیست ، مشکلم با واردکننده ها هست که جنس های ارزون کره ای رو دولا پهنا در داخل به خورد مردم میدن ، وگرنه کره خوب پیشرفت کرده ولی یک اشکال داره و اون همون راهی هست که دوو رفت ، چینیها دارند از تجربه ژاپنیها در مهندسی معکوس با انتقال دانش پیشرفت میکنند . بحث رو خاتمه بدهیم و یک مقدار از معایب و مزایا بصورت فنی صحبت کنیم شاید 4 نفر خواستند استفاده کنند.

  20. ماشينهايه كره اي خوبن اما فقط در مقايسه با بعضي ماشينهايه جيني .همين

  21. دوستان بس كنيد.
    به زور نظراتتون را به هم القاء نكنيد.
    اينجوري بحث داغ نميشه.
    عملا داريد به شخصيت همديگه توهين ميكنيد.
    آقا هر كي هر چي داره و دوست داره مباركش باشه.
    منكه ميگم هم ام جي خوبه و هم كيا.
    آقا نريمان لطفا اون سوالي كه در مورد ديفرانسيل نوشتم را پاسخ بديد.
    آقا عليرضا دقيقا ثبت نام شاسي بلند ام جي از كي شروع ميشه؟ممنون.

      1. مطابق سایت اتوکار شاسی بلند ام جی در دو مدل دیفرانسیل جلو و چهار چرخ ارایه میشه :
        On the initial GTS model pictured here, drive is channelled through a standard six-speed dual-clutch automatic gearbox, with buyers set to be offered the choice of either front-wheel drive or four-wheel drive. In four-wheel-drive guise

        http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mg-gts-suv-revealed

      2. سلام.نریمان جان من خودم هم یادم رفت چی پرسیدم!!!!!!!
        به قول شما الان دیگه معلوم نیست اصلا بحث سر چی هست.
        منکه میگم حالا که قراره این بحث پرت بشه و تا لامبورگینی هم پیش بره از همین الان پیشواز بریم.
        آقا من یک کلیپ لامبورگینی دیدم تو تونل رسالت تهران…حالا دوستان شروع کنید.
        دوستان مثل اینکه بیخیال همدیگه نمیشید؟
        راستی نریمان جان به نظرت اون دیسلایک رو کی زده؟اصلا اگر این پست شما لایک نداشت دیسلایک هم نداشت.یه صحبت بین من و شما بوده و بس!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. اکبر جان مسول شرکت اطلاعات بیشتری به من نداد و فقط گفتن توی سال آینده این دو تا محصول وارد ایران میشه. با توجه به این که ام جی GTS هنوز توی چین هم به فروش نرسیده و هیچ عکس واقعی ازش موجود نیست احتمالا اگرم بخواد سال بعد وارد بشه یه چیزی توی همین زمان ها (یعنی اوایل زمستون) باید منتظرش باشیم. و این یعنی این که احتمالا از اواخر تابستون سال بعد پیش فروشش شروع میشه. البته اینا فقط حدس منه. و منم این حدس ها رو بر پایه گفته های مسولین و مقایسه با بقیه محصولات مدیا میگم.
      ضمنا دوست عزیز هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد دیفرانسیل و سایر مشخصات فنی این خودرو اعلام نشده و حتی در مورد نوع موتورش هم ابهام وجود داره. در نتیجه برای اطلاعات بیشتر باید بازم صبر کنین.

  22. تو خبرها خواندم که مدیا موتورز باز رتبه اول رو به لحاظ عملکرد بدست آورده و رتبه دوم متعلق به اطلس خودرو و آسان موتور سوم شده
    نکته مهمی که دوستان توجه نمیکنن این هست که ایران متاسفانه بهشت ماشین های کره ای و دلالان با هزار کاک و ترفند ماشین های غیر کره ای رو به حاشیه می رانند,از ماشین های آلمانی تنها بنز و بی ام و نمایندگی دارن چون هر کودکی میدونه با کره ای قابل قیاس نیست و اساساً رقیبی برای کره ای محسوب نمیشه ولی فولکس یا اپل در سایه اسباب بازی سازان کره ای قرار گرفتن
    متاسفانه اکثریتی نادان سراغ ماشینی مثل الانترا میرن که به لحاظ فنی در بهترین حالت باید 90 میلیون تومن باشه,ماشینی که سیستم ESP نداره چیزی شبیه سمند هست که که با یکسری امکانات غیر فنی ارتقاء دادن,
    بیایید کمی منطقی تر باشیم و اجازه ندیم هربار فریب مان بدن,ام جی خودوریی هست که با این قیمت بهترین گزینه ممکن هست ولی متاسفانه زیر سایه کره ای ها قرار گرفته,بسیاری همچون من تنها به این دلیل به سراغ ام جی نمیرن و نه به دلیل مسائل فنی و تکنیکی

  23. کاربران گرامی قصد توهین به ام جی بزرگوار نداشتم اما بعد از جند سال و قطع واردات و کمبود قطعه توسط دامپینگ ..متوجه اشکال کار میشید در هر صورت تا بحال هیچ خودروی چینی نه امتیازی در تست های مجلات آورده و نه مطرح بوده اینو که دیگه هرنابلدی میدونه ود چینی ها اینقدر که هموطنان من تعصب دارند چون الان ام جی دارن و میدونن چیه نسبت به این برند و سایر برندها که با غول ها ..(ما که تا بحال جایی نشنیدیم فولکس و bmw سهامشون به چین ب4روشن و باعث مهاجرت مشتری عاشون بشن) تعصب ندارن و ترحیح میدن اروپایی و آمریکایی و کره ای سوار بشن بنده هم که دایما سراتو اپتیما نداشتم پس بگفته شما النترا مزخرفه و سراتو این جوایز با رشوه آورده و حق ام جی جک و لیفان ضایع شده واقعا این صحبت ها در مورد خودروی چینی بجز در جمع عاشقان اژدهاب تو زرد جایی خریدار نداره من همینجا از بحث و سفسطه عقب میکشم و میدان واسه طرفداران پروپا قرص این برند جهانی این خودروی سوپر شارژر دار باز میکنم بهر حال هرکسی نظری داره اما اکثریت جامعه در ایران و خارج از ایران با اجناس چینی بخصوص خودرو موافق نیستند حالا شاید من اشتباه میکنم و شما درست میگید

    1. دوست عزیز شما که هنوز داری ام جی رو با لیفان و جک یکی میکنی!! هی چینی چینی میکنی !! پس این همه دلیل و مدرک و بحث نتیجه ش چی شد؟
      در ضمن اگه بی احترامی شده من از شما عذرخواهی میکنم.
      انشالله موفق و موید باشی.

    2. بد نیست واسه روشن شد یه سری مسایل، تاریخچه چندتا از برندهای مطرح دنیا رو مرور کنیم.

      برند انگلیسی MG متعلق به William R Morris در سال 1920 شروع به فعالیت نمود. مالکیت MG از سال 1935 به Morris Motors واگذار شد. در سال 1952 Morris Motors و Austin Motors ادغام شدند و British Motor Corporation را تاسیس نمودند. این شرکت تولید محصولات برندهای MG و Austin را ادامه داد و از سال 1959 برند MINI (تولید کننده مینی ماینر) را برای محصولات کوچک خود برگزید.

      برند انگلیسی Jaguar از سال 1922 تولیدات خود را با نام تجاری Swallow Sidecar Company آغاز نمود و بعد از جنگ جهانی دوم نام آن به Jaguar تغییر یافت. این برند در سال 1966 با British Motor Corporation ادغام شد و بدین ترتیب British Motor Holdings شکل گرفت.

      برند انگلیسی Rover در سال 1878 پا به عرصه وجود نهاد. این برند در ابتدا تولید کننده چرخ خیاطی و سپس دوچرخه بود. در سال 1883 اولین سه چرخ، در سال 1888 یک نمونه خودروی برقی و در سال 1902 اولین موتورسیکلت خود را تولید نمود و از سال 1904 شروع به تولید خودرو نمود که Land Rover از افتخارات این برند است. این برند تا سال 1967 فراز و نشیبهای زیادی را پشت سر گذاشت تا اینکه سهام آن به Leyland Motor Corporation واگذار شد.

      در سال 1968 LMC با BMH ادغام شد و British Leyland Motor Corporation BLMC شکل گرفت (1968) و این چنین بود که برندهای Jaguar، Rover، MG، MINI، Leyland و Austin زیرمجموعه یک شرکت واحد به فعالیت خود ادامه دادند.
      شرکت BLMC نیز فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشت. این شرکت در سال 1975 در مسیر ورشکستگی قرار گرفت و نهایتا تحت حمایت دولت انگلیس و با سرمایه گذاری 140 میلیون پوندی وزارت صنعت این کشور جان دوباره ای گرفت. از اوایل دهه 1980 شرکت هوندای ژاپن نیز اقدام به سرمایه گذاری 20 درصدی در British Leyland نمود.

      از سال 1982 BL به Austin Rover Group و از سال 1986 به Rover Group تغییر نام یافت و برند Austin رسما منحل شد. برند Jaguar از سال 1984 مجددا مستقل شد (هرچند نهایتا در سال 1989 به مالکیت Ford درآمد) و در سال 1987 بخش خودروهای سنگین Leyland با شرکت هلندی DAF ادغام و Leyland DAF تاسیس شد.
      در سال 1988 Rover Group خصوصی سازی شد و به British Aerospace فروخته شد.

      در سال 1994 شرکت BMW برای گسترش خود اقدام به خریداری کل سهام گروه Rover کرد ولی 6 سال بعد (سال 2000) به علت عدم سوددهی اقدام به فروش گروه Rover نمود. شرکت BMW برند MINI را حفظ نمود، برند Land Rover را به Ford واگذار و بقایای امپراطوری Rover را به شرکت انگلیسی Phoenix Venture Holdings واگذار نمود که از آن پس به MG Rover تغییر نام یافت.
      در سال 2008 برندهای Jaguar و Land Rover از شرکت Ford خریداری و به مالکیت گروه Tata هند درآمد.

      متاسفانه MG Rover هیچگاه به سوددهی نرسید. در ژوئن 2004 شرکت SAIC Motor وارد همکاری با MG Rover شد و در انتهای همان سال مقرر شد که با سرمایه گذاری 1 میلیارد پوندی شرکت SAIC Motor، هفتاد درصد سهام به SAIC Motor منتقل و تولید مشترک محصولات MG Rover در سایت هر دو شرکت در چین و انگلستان صورت گیرد ولی دولت چین مانع این سرمایه گذاری شد نهایتا شرکت SAIC Motor به خرید تکنولوژی Rover25 و Rover75 و نیز بخشی از شرکت Powertrain اکتفا نمود. از آنجایی که شرکت SAIC Motor نتوانسته بود برند Rover را خریداری کند، برند Roewe را در سال 2006 برای تولیدات داخلی لوکس خود (بر پلت فرم های Rover25 و Rover75) ایجاد نمود.

      به علت مشکلات عدیده مالی و در کشمکش بین خریداران مختلف نهایتا در سال 2005 بقایای MG Rover به Nanjing Automobile Group واگذار شد. در سال 2007 شرکت Nanjing با SAIC Motor ادغام شد و از سال 2008 شرکت SAIC مقرر نحقیقاتی خود (SAIC Motor Technical Centre) را به Longbridge منتقل نمود و کارخانه Longbridge در سال 2010 مجددا احیا شد.
      طراحی و مهندسی کلیه مدل های MG و Roewe در انگلیس صورت میگیرد.

      ضمنا فراموش نکنیم که در سال 2008 و به پشتوانه وام 80 میلیارد دلاری دولت آمریکا، GMC، Ford و Chrysler از ورشکستگی نجات پیدا کردند و صد البته اگر این اتفاق نمی افتاد، احتمالا این شرکت ها هم به زیر مجموعه سرمایه داران آسیایی (همچون چین و هند و …) در می آمدند. احتمالا اونموقع میگفتیم GMC بدرد نمیخوره!!! چینیه!!!!

      منابع:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_Company
      http://en.wikipedia.org/wiki/MG_Cars
      http://en.wikipedia.org/wiki/MG_Rover_Group
      http://en.wikipedia.org/wiki/Roewe
      http://en.wikipedia.org/wiki/Tata_Group
      http://en.wikipedia.org/wiki/Powertrain_Ltd
      p://en.wikipedia.org/wiki/British_Motor_Corporation
      http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_Company
      http://en.wikipedia.org/wiki/MG_Rover
      http://www.saicmotor.co.uk/model.aspx?page=7
      http://useconomy.about.com/od/criticalssues/a/auto_bailout.htm

  24. آقا ولش کنید این بنده خدارو…آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
    همچین میگه چند سال دیگه انگار ام جی امسال اومده تو ایران نخیر عزیزم ام جی نزدیکه 5 ساله که اومده و روز به روزم نمایندگی هاش داره بیشتر میشه و هفته پیش هم نمایندگی مرکزیش رو تو شرق تهران افتتاح کرد.
    وقتی یبار ماشین رو یه نمایندگی ببری که بهت احترام بذارن و آخر هم ماشین رو شسته و تمیز تحویلت بدن و برای باز کردن سپرت و بازدید بخاری 20 تومان بیشتر ازت نگیرن میفهمی که چرا رضایت دارندگان ام جی بالاست.البته نمیگم مدیا موتور گل و بلبله ولی یه حداقل هایی رو رعایت می کنه که اونم ارثیه از گلدیرانه.
    در ضمن کسی که پشت ام جی بشینه میدونه هندلینگ و گشتاور و قدرت موتور یعنی چی.من خودم مقایسه سراتو را با ام جی تو یکی از سایت ها نوشتم و انصافا میگم سراتو ماشین خوبیه و تو بعضی ایتم ها از ام جی بهتر و تو بعضیا هم پایین تره ولی مثه بعضیا نیستم که تعصبی برخورد کنم.ام جی واقعا ماشینیه که ارزش خرید رو داره و مردم هم دارن اینو متوجه میشن.در ضمن شما یه سر به سایت اتواکسپرس بزن ببین تو اون از ام جی خبری نیست یا از سراتو.در ضمن تازه سراتویی که خارج ایران برای تست میدن 180 اسبی.

  25. چیزی که باعث شد من قید هر گونه بحث با آقای سن مارتین رو بزنم کامنت توهین آمیز ایشون در سایت پدال بود. در ادامه متن این کامنت رو میذارم. ولی قبل از اون باید بگم که ایشون از چهره های شناخته شده سایت پدال و سایر سایت های خودرویی هستن و نظرات گهربارشون رو می تونین زیر تمامی مقالاتی که به خودروهای چینی به نوعی مربوط باشه بخونین. ایشون یک دستگاه جک جی 5 دارند که در ابتدا که اونو تحویل گرفته بودن احساس میکردن سوار لامبورگینی شدن! اما بعد از مدتی به این نتیجه رسیدن که ماشینشون اونقدرا هم که فک میکردن عالی و بی نقص نیست. در نتیجه سرخورده شدن و شروع کردن به بدگویی از ماشینای چینی. چند وقت پیش هم که توی کیش یه سراتوی 2015 کرایه کردن و سوارش شدن و این بار دیگه احساس کردن سوار شاتل دیسکاوری شدن!!!! غیر از اون توی کیش سوار الانترا و کمری و کرولا هم شدن (که موارد آخر احتمالا تاکسی بوده!) و در نتیجه دلباخته محصولات کره ای شدن! شناختی که من از ایشون پیدا کردم فقط بر اساس کامنتای خود ایشون در زیر مقالات مربوط به خودرو های چینی و کره ای هستش. اما تا الان به خوبی متوجه شدم که ایشو ن به شدت اهل افراط و تفریط هستند و خیلی زود تحت تاثیر قرار میگیرند و اکثر صحبتاشون هم حمله به این و اون و دفاع متعصبانه از برخی برندهاست که فقط چند ساعت تجربه رانندگی باهاشون رو داشتند!
    در پایان کامنتی که چند روز قبل ایشو ن در سایت پدال ذیل مقاله ای کاملا بی ربط در مورد خودروی آسا (بستورن B50) گذاشتن رو واستون عینا کپی می کنم تا یکم با شخصیت ایشون آشنا بشین:

    “””در سایت دنده 6 بنده با چند کاربر که مدعی برتری بی چون و چرایmg در مقابل کیا بودن به بحث های بی فایده پرداختم جالب اینجاست که در ذهن بعضی افراد خودروهای 100%کپی و بی کیفیت چینی با بزرگانی مانند کیاوهیوندا و در برخی موارد و پا از گلیم دراز تر کرده با تویوتا و لکسوس مقایسه میکنند واقعا مایه تفریح و تمدد اعصاب است سخنان برخی از کاربران خودروهای چینی حتی بسترن هم باشند و یا ام جی در هیچ کجای جهان مطرح نییتند و اصولا شرکت یا موسسه ای برای تست آنها حتی وقت صرف نمیکند اما در این بازار انحصاری آهن پاره های داخلی و خودروهای بنجل چینی افراد سینه چاک و مبلغ برای این خودروهای بسیار بی کیفیت بنوعی جالب و سگفت انگیز است بنظر من تعداد اسب بخار و گشتاور خودروهای چینی بیستر شبیه طنز است تا واقعیت در جایکه بارها این موضوع اثبات شده”””

  26. علیرضا خان شما واقعا چون ام جی 6 داری فکر میکنی که تمام برند ام جی عالیه اما اگه بی غرض به قضیه نگاه کنی متوجه میشی که تنها 550 (شوالیه) و همین mg 6 خودروی انصافا خوبی از آب دراومدن من به زعم خودم نه افراطی هستم نه تفریط اما خوب بنظر شما اینطور اومدم شاید یه جای کارم مشکل داره ؟؟ حالا چرا میگم ام جی کپی کاره :خیلی عامیانه شما به تریم و نوع چیدمان بی ام دبلیو در تریم داخلی توجه کردید؟انهنای داشبورد و حالت پرتاب دهنده های باد؟ دقیقا این زرح در 550 و mg 6 پیاده شده تا اینجا قبول داری یا نه؟ نمای عقب mg 6 زیبا و اسپرت ولی هدلایت و چیدمان جلو قدیمی و چراغ ها لسیار نزدیک هم طراحی شده در واقع جلو وعقب این خودرو زیاد باهم متچ نیستند در تمام محصولات ام جب این دو خودرو تقریبا حرفی واسه کفتن دارن اما 350 با پیشرانه ضعیف که اکثر کاربران در تیونینگ ازش گله کردن و ام جی 3 با سیستم atm که عملا قدیمی هست و موارد دیگه .البته چین بخاطر پایین آوردن هزینه ها مجبوره کیفیت کاهش بده اما اگه شما تمام کامنت های من خونده باشی و بخشی از اون انتخاب نکرده باشی متوجه میشید که من در تمام کامنت ها گفتم خودروهای بی کیفیت چینی که در اونها mg استثناء هست و قابل قبول بهر حال من خودم بعد از سراتو و اپتیما mg6 قبول دارم چون باهاش روندم و دوستم یه نارنجیش داره که کیفیت رنگش واقعا عالیه و لخصوص ترمزها

    1. آقای سان مارتین من و به طور کلی هر کس دیگه ای که هر خودرویی داره حتما طبق نظرش خودروی خوبی بوده که اونو خریده و حتما از ماشینش راضی بوده که مدت زیادی هم نگه داشته. البته علاقه ای که من به ماشینم و این برند دارم هیچوقت نتونسته چشم من رو روی حقایق ببنده و همیشه توی صحبتام سعی کردم کمال انصاف رو رعایت کنم.
      اما در مورد کپی کاری. احتمالا خیلیا سعی کردن توی این ماشین شباهتی به ماشینای دیگه پیدا کنن و نتونستن. چون طراحیش به طور کامل توسط مراکز تحقیق و توسعه ام جی در لانگ بریج بیرمنگهام انجام شده. شباهت پرتاب دهنده های باد ام جی با BMW نمیتونه دلیلی بر کپی کاری اون بشه. چون اگه بخوایم چنین چیزایی رو نشونه کپی کاری در نظربگیریم (غیر از چینیا که اساتید کپی کاری هستند) کره ای ها هم ید طولای در کپی کاری دارند. شباهت های جنسیس، سنتنیال و نسل جدید سوناتا به محصولات آلمانی نشون دهنده همین مساله هستش. البته من برای هیوندای ارزش و احترام زیادی قائلم. ولی این یه حقیقته. ضمنا دلیل شباهت دریچه های کولر ام جی به محصولات BMW اینه که ام جی قبل از این که تحت مالکیت سایک موتورز چین دربیاد، زیر مجموعه BMW بوده و این شکل داشبورد به همراه شاسی و سیستم تعلیق فوق العاده ام جی درواقع یادگاری از همون دورانه.
      اگر هم شما ناهماهنگی و ایرادی در طراحی این خودرو میبینین نظرتون کاملا محترمه و شما حق دارین این نظر رو داشته باشین. اما ظاهر ماشین یه امر کاملا سلیقه ای هستش و حداقل به نظر من هیچ نقصی در طراحی این خودرو دیده نمیشه. سایت های معتبری هم که این ماشین رو مورد بررسی قرار دادن هیچ کدوم به ایراداتی که شما از طراحی ماشین گرفتین اشاره نکردن.
      در مورد محصولات دیگه ام جی هم که صحبت کردین جا داره بگم که اولا ام جی 3 که هنوز وارد بازار ایران نشده و نمیشه در موردش نظری داد. ام جی 350 هم نسبت با قیمتش و رقباش (جیلی EC7 و هیوندای اکسنت) عملکرد بسیار خوبی داره و علاوه بر ظاهر زیبا و امکانات مناسب، بسیار ماشین نرم و راحتی هستش. این ها رو میتونین توی همون انجمن های تیونینگ تاک بخونین. قطعا ام جی 350 با قیمت 87 میلیون رو نمیشه با سراتوی 135 میلیونی مقایسه کرد و باید هر ماشین رو در رده خودش و با رقبای هم کلاس و هم قیمت خودش مقایسه کنیم.
      ضمنا من و تمام مالکان ام جی میتونیم شهادت بدیم که این ماشین کیفیت ساخت پایینی نداره و هم از نظر قطعات موتوری و هم بدنه در دراز مدت وضعیت بسیار خوبی داره. مقایسه کنین با ماشین های هیوندای که زیر 10 هزار کیلومتر اتاقشون به صدا میفته و به صدای اتاق بسیار زیاد در بین ماشینای وارداتی مشهور هستند.
      من نمیخوام نظرم رو به شما تحمیل کنم یا شما رو متقاعد بکنم که نظرمو بپذیرین. ولی ازتون خواهش میکنم از این به بعد توی کامنتاتون انصاف بیشتری به خرج بدین و به دور از تعصب نظر بدین. همونطور که قبلا گفتم ماشین یه تیکه آهنه و ارزش تعصب نداره. نه من و نه شما و نه هیچکدوم از افرادی که اینجا کامنت میذارن نه از جایی پول میگیرن و نه سهام این شرکت ها رو دارن و نه از این صحبتا نفعی میبرن. پس بهتره تعصب رو کنار بذاریم و سعی کنیم به هم احترام بذاریم.
      موفق باشین دوست عزیز.

      1. سلام علیرضا جان ببخشید من یه سوال داشتم میدونم ربطی به بحثمون نداره اما کنجکاو شدم بدونم شما همون شخصی نیستید که در سایت پدال مطلب 43000کیلومتر با لیفان 620 رو نوشته بودید؟

          1. علیرضا جان از صحبتای شما مشخصه انسان با شخصیت و هم چنین روشن فکری هستید واقعا من همه حرفای شما رو قبول دارم اما دوستانی که توی سایتا همش از بدی ماشینای چینی میگن نمیدونم دقیقا منظورشون چیه شما ببینید پیشرفت صنعت خودروی چین رو ماشینای اولی که وارد ایران شدن چری ویانا و لیفان 520 سری بعدی ام وی ام 530 و لیفان 620 سری بعد گریت وال وولکس جک جی 5 و جیلی الانم که چانگان و فاو اسا و……… یعنی واقعا ادم پیشرفت رو میبینه توی ماشیناشون بعدشم مقایسه باید عادلانه باشه من هیچوقت ماشین های کره ای رو مقایسه نمیکنم با چینی چون در نمونه های صفر کیلومتر از لحاظ قیمت هم رقیب هم نیستن

          2. دوست عزیز از شما خیلی ممنونم. لطف دارین. من همیشه سعی کردم که بدون تعصب و با انصاف نظر بدم. هر کسی هم که اون مقاله رو خونده میدونه که علاقه من به اون ماشین هیچوقت باعث نشد که عیب و ایراداشو نبیبنم. چون همیشه با خودم فرض می کنم که ممکنه کسی بخواد با پولی که با زحمت و سختی به دست اورده ماشینی بخره و مطالب و کامنتای من توی تصمیم گیریش تاثیر بذاره. در نتیجه همیشه سعی می کنم مسولانه حرف بزنم.
            در مورد پیشرفت ماشینای چینی با شما کاملا موافقم. قطعا تا چندین سال دیگه چینیا می تونن به رقیبی برای خودروسازای کره تبدیل بشن. اما در مورد ام جی باید بگم که به دلیل این که مراحل طراحی و مهندسیش توی انگلیس انجام میشه و فقط توی چین مونتاژ میشه حسابش با بقیه چینیا کاملا جداست. از طرف دیگه قیمتش توی کشورای دیگه بالاتر از هیوندای سوناتا و کیا اپتیماست که با مقایسه شرایط کشور ما باید حدود 180 تومن قیمت بخوره و کاملا هم قدرت رقابت با این خودرو ها رو داره. اما به دلایلی که توی کامنتای قبلیم توضیح دادم قیمت ام جی 6 توی کشور ما خیلی پایین تر از سوناتا و اپتیماست. در نتیجه توی ایران خرید ام جی می تونه بسیار به صرفه باشه.
            البته من بارها گفتم که برای همه برند ها از جمله هیوندای و کیا ارزش و احترام خیلی زیادی قائلم. اما شرایط کشور ما با همه جای دنیا فرق می کنه و وارد کننده خودرو های کره با انحصار واردات می تونه هر قیمتی که دلش خواست روی محصولاتش بذاره و مردم ما هم چون گزینه دیگه ای ندارن مجبور به خرید اونا هستن.

  27. ترجمه یک بند از مجله اتو اکسپرس که در مورد ام جی 3 نوشته و به اون 3 از 5 داده رو براتون می نویسم آقای سان مارتین تا متوجه بشین در چین ساخته شدن با چینی بودن و اصالت نداشتن متفاوته:

    “در خاتمه می‌خواهم این مطلب را خدمتتان عرض کنم که گرچه ظاهراً مالک این برند، شرکت چینی SAIC می‌باشد ولی در حدود 300 مهندس و 60 طراح از لانگ بریج بریتانیا بر روند طراحی، هندلینگ، سواری و نیز مونتاژ نهایی این مدل نظارت داشته و پاسخگوی مسائل مربوط با آن هستند.”

    اینو که دیگه به قول شما ما طرفدارای اژدهای تو زرد نگفتیم.در ضمن یک نگاهی به رتبه بندی و امتیاز دهی سایت های معتبری مثه اتو اکسپرس و واتکار بندازین ببینین وضعیت امتیازی ام جی 3 در برابر رقبایی مثه پیکانتو و میراژ و آی 20 به چه صورته.کاش مثه دوست عزیزم نریمان همه امون یاد بگیریم مستدل و با منبع صحبت کنیم و در یه سایت که میتونه مرجعی واسه بقیه باشه اظهار نظره شخصی نکنیم.

  28. سلام هموطنان عزیز
    دوستان ما مالک هیچ برندی نیستیم و طرفداری یا مخالفتمان هم هیچ منافع شخصی برایمان ندارد ، بنابراین بهتر است که با ارائه تجربیات شخصی از خودروها بقیه هموطنان را در انتخاب بهتر یاری کنیم
    من به عنوان یک مصرف کننده خودرو MG6 GT 2014 خدمت دوستان می گویم که با توجه به مبلغ پرداختی بهترین انتخاب را نمودم و هم اکنون از شتاب ، مصرف سوخت و هندلینگ و امنیت این خودرو واقعاً لذت می برم .
    چیزی که بعد از چند مدت رانندگی با یک خودرو انسان را هنوز هم راضی مگه می دارد ، اسم و شکل ظاهری ، کشور سازنده ، بعضی امکانات غیر ضروری (شیشه شور چراغ جلو) و … نیست بلکه هندلینگ خودرو ، شتاب ، هزینه نگهداری کم ، کیفیت قطعات ، مصرف سوخت و …. می باشد
    به همین خاطر است که اکثر دارندگان خودرو MG از انتخاب خود مسرورند و به دیگران پیشنهاد می کنند

  29. آینده برند MG در کشور بسیار روشنه . خیلی هم طبیعیه ، وقتی خودرویی میزان رضایت مندی بالایی داشته باشه همه جذبش میشن.

    1. بد نيست سري به ميزان واردات امسال زني تا ببيني كه چقدر فروش ام جي امسال كم شده.
      بدون دامپينگ چين نميتونه با كره و ژاپن رقابت كنه

      1. دوست عزیز اگه قیمت ام جی در چین یا امارات رو حساب کنین و عوارض گمرک و همه هزینه های دیگه رو هم بهش اضافه کنین دقیقا میشه همین قیمتی که مدیا داره ارائه میکنه. در نتیجه فرضیه دامپینگ رد میشه. یا اگرم باشه خیلی خیلی کمه. اگه می بینین ام جی توی ایران از رقباش ارزون تره به خاطر دامپینگ ام جی نیست. به خاطر گرون فروشی وارد کننده های هیوندای و کیاست. دلیلی که من از کیا و هیوندای انتقاد می کنم به خاطر ضعف خودشون نیست. بلکه به خاطر وارد کننده های گرون فروش و منفعت طلبشه. شما حساب کنین چجوری میشه کیا سراتو که توی امارات برای مصرف کننده 55000 درهم قیمت داره (که میشه حدود 50 میلیون تومان) وقتی وارد ایران میشه وارد کننده 135 میلیون تومان واسش قیمت گذاری میکنه؟ مگه عوارض گمرک و تعرفه های دولتی چند درصده؟
        در یک سال اخیر نسبت افزایش قیمت ام جی از همه ماشینای وارداتی کمتر بوده. زمانی که ما ام جی 6 رو خریدیم 99 میلیون بود. الان شده 112 میلیون. اما اون زمان سراتو 110 میلیون بود که الان شده 135 میلیون. دوست عزیز تعصب چیز خوبی نیست. ماشینای هیوندای و کیا هم خیلی قابل احترام هستند. اما شرکت های وارد کنندشون از دزد هم دزد ترن و من که دوست ندارم پولمو بدم دست دزدا!

  30. با همین به قول شما گرون فروشی هم بازم خیلی بیشتر از ام جی فروش داشتن! اینش جالبه مگه نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا