اخباراخبار داخلی

ضرر چهار میلیونی سایپا برای تولید هر پراید!

مدیرفروش گروه خودروسازی سایپا از اجرای طرح فروش و تولید پایانی پراید خبر داد و گفت: تولید هر پراید سه تا چهار میلیون تومان زیان برای سایپا دارد؛ چراکه قیمت را شورای رقابت تعیین می کند. 

به گزارش مهر رضا تقی زاده در نشست امروز خود با خبرنگاران با اشاره به افزایش استقبال مردم از خودروهای داخلی، گفت:  دولت یازدهم بر روی ارتقای استانداردهای ٥٥ گانه و ٨٢ تاکید بسیاری داشت و یکی از مصوبات شورای خودرو هم همین بود که خودروهایی همچون پراید، سمند، ال ٩٠، پژو ٢٠٦ مشمول این مصوبه است؛ بر همین اساس است که سایپا به این دغدغه پاسخ داده و  در مورد خودروی پراید که دغدغه بسیاری از رسانه ها و مردم است تصمیماتی گرفته است.

مدیر فروش گروه خودروسازی سایپا افزود: پراید رتبه اول فروش را در بین مردم در برخی سال ها کسب کرده که البته علیرغم قضاوتها این خودرو در حوزه صادرات و فروش داخلی سهم قابل توجهی داشته است؛ البته پراید یکی از محصولات پرتقاضا است که از سال ٧٢ در ایران عرضه شده و از سال ٨٩ پلت فرم این خودرو تغییر کرده است به نحوی که بدنه و ستون های خودرو مقاوم سازی شد و تنها خودرویی است که ٢٥ درصد قیمت تمام شده آنرا تجهیزات ایمنی تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: از سال ٨٩ به بعد در حوزه تصادفات، سهم پراید کمتر شد؛ اکنون بنا بر این است که برای پراید مشتریان خاص در نظر گرفته شد؛ چراکه هنوز متقاضی برای این خودرو وجود دارد و طرحی گذاشتیم تا با یک کد ملی خودرو را خریداری کنند و الان تولیدات پراید تا آذرماه خریداری شده و اکنون برای مصرف کنندگان نهایی این فروش در نظر گرفته شده است.

به گفته تقی زاده، طرح فروش و تولید پایانی پراید اجرایی خواهد شد؛ البته تولید هر پراید سه تا چهار میلیون تومان زیان برای سایپا دارد؛ چراکه قیمت را شورای رقابت تعیین می کند.

وی اظهار داشت: بانک مرکزی به صورت جدی در حال کنترل بر نرخ سود تسهیلات است و امیدواریم تولیدکننده خودرو را با منابع ارزانتری تولید کند.

تقی زاده گفت: در طرح فروش پایانی پراید به اندازه ای که مشتری واقعی داشته باشیم نیز پاسخ خواهیم داد و البته طرح از فردا شروع می شود و در این طرح برای نماینده ها محدودیت وجود دارد و هر فرد با یک کدملی تنها یک خودرو می تواند خریداری کند؛ بر این اساس بازنشستگان، افراد جویای کار، طلاب و دانشجویان و در نهایت مزدوجین سال ٩٦ متقاضیان اصلی خواهند بود.

وی افزود: برای هر مشتری و نهادهای طرف قرارداد، استعلام اخذ می شود.

حداکثر سود؛ سه درصد بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار

مدیر فروش سایپا با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی در خصوص نرخ سود بانکی و توقف طرح های ویژه خودروسازان با نرخ سود بالاتر از مصوب گفت: با بانک مرکزی به توافق رسیدیم و حداکثر سود نیز سه درصد بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

وی افزود: برای مشتریان خاص آخرین مرحله فروش پراید است و سقف فروش نیز بر اساس نیاز مشتری است و تلاش داریم تا خودروها را امسال تحویل بدهیم.

تقی زاده در خصوص جایگزین پراید نیز گفت:  فروش همه خانواده پراید  از جمله وانت پراید نیز متوقف خواهد شد؛ اما نزدیک ترین پلت فرم برای جایگزینی پراید گروه تیبا است که قیمت کمتری خواهد داشت ولی کیفیت حفظ و ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: در سال گذشته ١٢٠٠ میلیارد تومان زیان برای پراید بوده است. در این میان دو سال گارانتی و ده سال تامین قطعات را خواهیم داد.

مدیر فروش سایپا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، از مذاکره با بانک مرکزی برای افزایش سطح خط اعتباری به ازای حرکت در خط نرخ سود مصوب بانک مرکزی خبر داد و گفت: طبق توافق با بانک مرکزی یکی از بندهای توافق شده افزایش خط اعتباری بوده که واحد مالی و اقتصادی سایپا به دنبال آن است و موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: قطعا اگر این خط اعتباری تامین شود در قسمت تولید، تامین قطعات، رفع مشکلات نقدینگی و زنجیره تولید استفاده خواهد شد.

30 دیدگاه

    1. راست میگن،چون این ۲۰ میلیون که بابت خرید پراید میدیم شونصد جا دیگه میره و چند میلیون به خود شرکت سایپا میرسه

      1. دقیقا. این شرکت ها هیچ پولی برای خودشون نمیمونه. همونجور که اینا شیره مردم رو میکشن. جای دیگم شیره اونارو میکشه. سایپا و بقیه یه واسطه هستن که پول مستقیم از جیب ما نره همونجایی که همه میدونیم. مشکل جای دیگس و همه فریادمونو سره سایپای بدبخت میزنیم

  1. خداخیرشون بده واقعا بخدا من راضی ب ضررشون نیسم اخه چرا اینقد خودشونو ب زحمت و ضرر میندازن برای اینکه برای ما پراید تولید کنن?

  2. اگه شما چهار ملیون ضرر میکنید،خریدار ۲۰ ملیون ضرر میکنه.
    اگه ضرر داره پس چرا به یک چهارم قیمت داخل دارین به کشور های دیگه مثل عراق میفروشین؟اونجوری که میشه ۲۰ ملیون ضرر!!!

  3. یعنی اگه شورای رقابت اجازه میداد،اینها پراید رو به قیمت خون پدرانشون میخواستن بفروشن،واقعا این دیگه ته گستاخی و توهین به ملت هست
    نمیدونم اینها به چشم دشمن به مردم نگاه میکنن که اینطور صحبت میکنن

  4. بیچاره سایپا واقعا دلم سوخت که انقدر ضرر دادن بخاطر مردم پس چجوری پراید به عراق صادر میکردن با اون قیمت؟؟؟؟

  5. در سال گذشته ١٢٠٠ میلیارد تومان زیان برای پراید بوده ضرر ۴ ملیونی برای پراید دروغه دروغ پراید همش سوده برای سایپا پراید چی داره مگه نه کیفیت داره نه ایمنی پلت فورمش که واسه ۲۵ سال پیشه عقب پراید ۲ ۳ تا ادم میشینه ماشین از تعادل در میاد وانتشم که به درد پفک بار زدن میخوره

  6. فروش خودرو پراید به نحوی مدیریت خواهد شد که خاطره خوش پراید همچنان سال ها در اذهان مردم باقی بماند انگار چیه خاطره خوش پراید من خودم شخصا پراید ۱۱۱ دارم از ناچاری سوارش میشم‌ نه ایمنی داره نه کیفیت ، بابا خودشون بهترین ماشین هارو سوار میشن اشغالاشونو میفروشن به ما اگه پول داشتم ماشین خارجی سوار میشدم نه خودروی داخلی از نا چاری سوار ماشین ایرانی میشم این تقی زاده هم‌نفسش از جای گرم بلند میشه هیوندای کیا چی میزنه اینا هم اومدن از ساینای آشغال تعریف میکنن انگار چیه تیباست دیگه فقط چراغاشو عوض کردن

  7. احتمالا ضرر مربوط به صادرات به کشورهای دوست وعزیز میباشد که قیمت ایران نمیخرند وقسطی اگر پول بدهند

  8. سایپا و ایران خودرویی که من میشناسم یعنی واقعا حتی اگه یک ریال سر فروش پراید ضرری وجود داشت این آقایون حاضر بودن تولید پراید رو حتی برای یک لحظه ادامه بدن؟ آخه دیگه چرا دارن برای پراید منت میذارن؟

  9. اگر هنوز با این قیمت دارید ضرر میکنید و هنوز بعد این همه سال این خودرو به سود دهی نرسیده برای شما، فقط نشان از سه چیز است: بی کفایتی و بی عرضگی و بی مسئولیتی مدیران سایپا.

  10. ماشينى كه در رنج جهانى تنها ٥ دقيقه اول استفاده عمر مفيدشه بنظر از چه قطعاتى ساخته شده باشه خوبه؟زمانى كه ٥ ميليون ميفروشن به عراق!!!
    ماشينى كه ٥ ميليون فروخته بشه معلومه سرهم كردنش ٢ ميليون هم نميشه!!!اونوقت چجورى ٤ تومن دارن ضرر ميكنن!

  11. اقا ماشین اشغال میزنین , مردمم میخرن از ناچاری , ولی خدا وکیلی دیگه منت نزارین !!! اگه هزار تومن ضرر بده یه روزه توقف تولید میکنن شک نکنید

  12. اینا دارن واسه رضای خدا کار میکنن که پراید تولید میکنن . اخییی چقدر خوبن این مدیرای سایپا . خدا قوت

  13. پراید با این قیافه شایدتولیدش متوقف بشه ولی همین پلت فرم و موتور به اصطلاح تقویت شده پراید رو روی تیبا و ساینا و کوئیک میزارن و شروع به تولید میکنن بعد میگن پراید دیگه تولید نمیشه اینم مثل قضیه پیکان که همین الان اریسان که همون پیکان هست با بدنه ضیف پژو که با چند کیلو بار زدن شاسی از وسط میشکنه داره تولید میشه و ملت همیشه در صحنه ما هم میخرن بعد میگن ما متضرر شدیم پرایدی که اصلا نباید تولید میشود را دارن بیست ملیون پاچه ملت میکنن بعد میگن ضرر کردیم دروغ و خیانت کار هر روزشون شده بعد بهشون میگی چرا ماشین های خودتون را سوار نمیشین میگن من بیام پراید سوار شم طرف سود نمیکنه میره لکسوز سیصد تومانی سوار میشه مردم هم تو این ارابه های مرگ بمیرن طوری نیست بیست میلیون میدن طاوت میخرن البته این مافیا کاری کرده که چاره دگه ای برای مردم نمونده

  14. معلومه دیگه مسئولان سایپا وقتی یک خودروی از رده خارج که حتی توی کشورهای قحطی زده آفریقایی هم خریدار نداره رو به مردم میدن بایدم طلبکار باشن و با این لحن صحبت کنن. شرکت سایپا اگر همین پراید رو نداشت مطمئننا اصلا تاسیس نمیشد. تعداد کشته های تصادفات پراید از جنگ جهانی اول هم بیشتر بوده حالا به جایی رسیدن که هنوز ضررشون رو حساب میکنن و تنها چیزی که ارزش نداره جون مردمه.

  15. چه جوونایی که لای آهن پاره هاتون جون دادن اونم فقط به خاطر «نداری»
    ،مردم ما بیشتر ضرر کردن یا سایپا و ایرانخودرو ؟؟؟؟!
    فقط از دستمون بر میاد که واگذارتون کنیم به اون بالا سری ……

  16. شما به هر آدمی با سواد متوسط هم این حرف رو بزنی خندش میگیره. محصولی که 20 ساله داره با یک کیفیت و همان تکنولوژی تولید میشه مگه هزینه داره؟!!! همچین محصولی رو باید کیلویی حساب کنید که باز هم سود داره چون هیچ خلاقیت و مهندسی و نوآوری توش نیست. مشکل اینجاست که این کارخانه ها فقط دنبال اینن که یه محصول پیدا کنن و هی از روش تولید کنن و جیبشون پر بشه. اگر دولت پشت این ها نبود و ماشین خارجی با قیمت واقعی وارد میشد الان به سرنوشت ارج و … دچار میشدن و ورشکست بودن

  17. عزیزان لطفا مسخره نکنید، پراید واقعا برای سایپا زیان ده است،زیان فقط مالی نیست، هر روز در شبکه های اجتماعی، رادیو تلویزیون، طنزها، حوادث و غیره پراید مورد حمله قرار میگیرد،تمام شرکت های خارجی خودروساز سایپا را به نام خودروساز نا امن میشناسند،این خود بزرگترین زیان در تولید پراید است،پس دلیل نمیشود که یک پراید با سود صد درصدی برای سایپا روح و روان این گروه خودروسازی را آرام کند.

  18. با سلام. احتمالا مدیران داخلی به چشم یک ماشین لوکس به پراید نگا. میکنن. و مردم ساده ماهم باید به قیمت 30 ملیون پراید رو بخرن با تتکنولوژی 25 سال پیش. یعنی الان خودرو 2015 رو با 2017 نمی شه مقایسه کرد اونوقت ما همچنان درگیر پرایدیم

  19. اگه واسه سایپا یه ذره ضرر داشت که تولیدش همین امسال متوقف میشد.بعدشم سایپا داره از نداری مردم سو استفاده میکنه و تا میتونه امکانات ماشین داره کم تر و کم تر میکنه

  20. خودورسازان حداکثر تا ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار خودروی خود را بفروشند تا بدین ترتیب دلال بازی و رانت از بازار حذف شود و سود مستقیم به جیب خودروساز برود !!!!!!!!
    آخه این چه استدلال بی منطقی هست.. خودتون خنده تون نمیگیره این حرف رو میزنید!!!
    که انوقت پسر شما تو هیات مدیره همین شرکت ها پشت میزش قهوه خارجی بخوره و حقوق چند ده میلیونی بگیره…
    خواهشن مطلب منو منتشر کنید . نشون بدید که پشت مردم هستین نه اینا که درد ما اقشار ضعیف رو درک نمیکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا