اخباراخبار خارجیاسلایدر

طراحی جذاب دو مدل جدید هیوندای سوناتا و الانترا

کمپانی هیوندای از الانترا و سوناتا ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این دو محصول پرفروش، تضمینی برای موفقیت های هیوندای در بازارهای مختلف بوده اند.
به گزارش دنده 6 – الانترا جدید در قسمت دماغه تغییراتی را همراه خود دارد که این سبک طراحی اصطلاحا شارک نوز نامگذاری شده است. چراغ های ال ئی دی باریک تر، خطوط و زوایای تیزتر و همچنین سپر جلو با طراحی جدید از جمله تغییرات قابل اشاره در بخش دماغه الانترا ۲۰۲۴ جدید هستند.در تریم ان ، قسمت بافت جلوپنجره حالت اختصاصی دارد. همچنین جزئیات اسپرت در رکاب، بال عقب و رینگ های ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده است.

هیوندای چند کد رنگ جدید را نیز همراه محصولات ۲۰۲۴ خود معرفی کرده که از جمله باید به قرمز آلتیمیت و خاکستری اکوترونیک اشاره کنیم.

طراحی جذاب دو مدل جدید هیوندای سوناتا و الانترا/ عکس

در کابین الانترا نیز بروزرسانی هایی گزارش شده که شامل نمایشگر ۴.۲ اینچی دیجیتال در قسمت اطلاعات کیلومتر پشت فرمان در تریم پایه، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی در تریم های بالاتر، شارژر وایرلس با طراحی جدید، پورت یو اس بی تایپ-سی ردیف جلو ۱ درگاه و ردیف عقب ۲ درگاه، تریم چرم، ۸ اسپیکر و سیستم صوتی استریو در تریم ان لاین و… از جمله ویژگی های کابین الانترا جدید محسوب می شوند.

در بخش ایمنی نیز بروزرسانی هایی گزارش شده که از جمله باید به ایربگ جانبی عقب و یادآور کمربند عقب برای همه تریم ها اشاره کنیم. از دیگر امکانات ایمنی باید به هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نمایش نقاط کور دید راننده، سنسور هشدار عقب و … اشاره کنیم.

در الانترا ۲۰۲۴ جدید و تریم پایه، اکنون سیستم صوتی استریو با ۶ بلندگو و وای فای هات اسپات به عنوان آپشن استاندارد ارائه می شود.

در رابطه با مشخصات پیشرانه هنوز منتظر تایید اطلاعات هیوندای هستیم اما به احتمال زیاد تریم های پایه از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر با ۱۴۷ اسب بخار خروجی و ۱۳۲ پوندفوت گشتاور استفاده می کند.

در نسخه ان لاین از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با ۲۰۱ اسب بخار خروجی و ۱۹۵ پوندفوت گشتاور استفاده خواهد شد و تریم های هیبرید نیز از همین پیشرانه ۱.۶ لیتری البته بدون توربو در هماهنگی با تک موتور الکتریکی بهره می برند که ۱۳۹ اسب بخارخروجی و ۱۹۵ پوندفوت گشتاور خواهند داشت.

پیشرانه ۲ لیتری با جعبه دنده سی وی تی و ان لاین به همراه هیبریدی ها به کلاس دی سی تی مجهز خواهند بود.

هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ اوائل سال جاری میلادی یک فیس لیفت سنگین را پشت سرگذاشت و اکنون در نسخه جدید تغییرات ظاهری خاصی را همراه خود ندارد اما مهمترین بروزرسانی آن به حضور سامانه تمام چرخ محرک به عنوان آپشن مربوط می شود. البته باید بگوئیم که تریم جذاب ان لاین و هیبریدها به این آپشن مجهز نخواهد شد.

بدین ترتیب فقط پیشرانه تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر هیوندای سوناتا ۲۰۲۴، آپشن سامانه تمام چرخ محرک را دریافت می کند.

طراحی جذاب دو مدل جدید هیوندای سوناتا و الانترا/ عکس

در بخش کابین از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی ویژه اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی استفاده شده که مقداری حالت خمیده هم دارند. نمایشگر هداپ، سیستم صوتی برند حرفه ای بوز با ۱۲ اسپیکر و کیفیت بالای مواد به کار رفته از مهمترین ویژگی های کابین هستند.

پیشرانه تریم پایه از نوع ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است. تریم ان لاین همین پیشرانه را با افزوده شدن یک توربوشارژ در اختیار دارد. تریم هیبرید به تپنده ۲ لیتری بنزینی در هماهنگی با تک موتور الکتریکی مجهز است. هیوندای از اعمال تغییرات روی این پیشرانه ها در مدل جدید سوناتا صحبتی نکرده است.

مدل ۲۰۲۳ سوناتا ان لاین در بخش پیشرانه ۲۹۰ اسب بخار خروجی دارد. مدل های هیبرید ۱۹۲ اسب بخار و تریم پایه ۲.۵ لیتری برابر با ۱۹۱ اسب بخار خروجی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا