اخباراخبار خارجی

طرح مفهومی مزدا3 با موتور HCCI در راه توکیو

مزدا اخیرا خبر از جمع بندی نهایی مزدا3 سال 2018 داد اما گزارش های جدید حاکی از آن است که شرکت قرار است از نمایشگاه خودرو فرانکفورت آلمان برای به نمایش گذاشتن تکنولوژی جدید موتور خود در مدل های جدیدش استفاده کند.

بر اساس گزارش سایت Motoring، این شرکت خودروساز ماه آینده در آلمان از “موتور اشتعالی-تراکمی با شارژ همگن” (Homogenous Charge Compression Ignition) و یا به اختصار HCCI خود رونمایی خواهد کرد.

کانسپت مزدا3 نسل جدید

جزئیات کاملی در دست نیست اما این سیستم HCCI که به “اشتعال بدون جرقه” نیز معروف است، از فشار برای مشتعل کردن مخلوط سوخت و هوا استفاده میکند. این سیستم از رویه قدیمی استفاده از محفظه جرقه برای مشتعل کردن فاصله گرفته و آن را حذف کرده و راندمان را بهبود بخشیده است.

مزدا در ادامه معرفی موتور HCCI در فرانکفورت، خبر از به نمایش گذاشتن طرحی از مزدا 3 نسل بعد خود داد. این طرح مفهومی قرار است که در ماه اکتبر در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش عموم گذاشته شود. اما هنوز اخبار رسمی در این باره منتشر نشده است.

اگر اخبار رسیده صحیح باشد، مزدا 3 جدید طبق پلتفرم مزدا3 کنونی تولید خواهد شد اما تفاوت هایی را نیز شامل میشود. احتمالا بدنه مزدا3 جدید تغییراتی به خود دیده و طراحی داخلی آن بهبود پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا