اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

عجیب ترین اتومبیل F1

جودی شکتر بیشتر به خاطر قهرمانی در مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی فرمول یک جهان در سال 1979 شناخته می شود. اما او همچنین زمانی را صرف رانندگی با Tyrrell P34 شش چرخ کرد، احتمالاً عجیب‌ترین خودروی F1 در تمام دوران. اکنون، Scheckter در حال فروش P34 شخصی خود است..

در حالی که P34 در ابتدا در طول فصل های 1976 و 1977 مسابقه داد، . “شاسی 8” با یک موتور 3.0 لیتری V8 فورد-کاسورث DFV صحیح جفت می شود.
طراحی عجیب و غریب و شش چرخ P34 ناشی از تفکر خلاقانه مدیر فنی Tyrrell درک گاردنر است. او متوجه شد که می تواند چرخ های کوچک تری را در زیر بال جاسازی. کند. مجموعه دوم لاستیک باعث می شود که اندازه کوچکتر وصله تماس کاهش یابد. همچنین در مقایسه با جریان هوا بر روی تایرهای بلندتر رقبای مورد استفاده، نیروی پسا کاهش می یابد.
گاردنر همچنین حدس زد که داشتن دو چرخ بیشتر باعث ترمز بهتر می شود( اگرچه در دنیای واقعی، رانندگان مسابقه با چیدمان مشکل داشتند) ترمز قرار بود بهتر باشد: خوب، زمانی بود که در یک خط مستقیم ترمز می‌کردید، اما به محض اینکه چرخیدید، چرخ‌های کوچک لیز خوردند و مجبور شدید از روی پدال خارج شوید، بنابراین هیچ مزیتی وجود نداشت. طبق داستانی که در Formula1.com منتشر شد، Scheckter در سال 2008 به مجله Motor Sport گفت.با وجود ضعف‌های طراحی، P34 در پیست موفق شد. Scheckter این ماشین را به تنها پیروزی مطلق خود در گرندپری سوئد 1976 رساند. او و هم تیمی اش پاتریک دیپایلر در آن فصل در مجموع 10 مسابقه را به پایان رساندند، از جمله در گرندپری موناکو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. متأسفانه سال 1977 به همین خوبی پیش نرفت و تنها چهار سکو برای تیم قرار گرفت.

 

یک لمس منظم در کابین، پانل های شفافی است که روی بدنه بریده شده اند تا رانندگان بتوانند لاستیک ها را ببینند. دریچه ها به راننده این امکان را می داد که خودرو را در هنگام پیچیدن موقعیت بهتری داشته باشد و سایش لاستیک ها را اندازه گیری کند.
به نظر می‌رسد خودروی شِکتر مطابق با مشخصات سال 1976 ساخته شده و از کانال‌های خنک‌کننده NACA در بال جلو استفاده می‌کند. ترفندهای فصل 1977 شامل طراحی اصلاح شده با پانل های مشبک بزرگ بود.
از آنجایی که این P34 یک کالای واقعی مورد استفاده در مسابقات نیست، خریدار جدید دلیل کمتری برای رها کردن ماشین در گاراژ به عنوان یک کالای کلکسیونی و انگیزه زیادی برای بردن آن به پیست دارد. در ماه مه در حراج RM Sotheby در موناکو با قیمت تخمینی 490,000 تا 700,000 دلار بدون ذخیره به حراج خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا