اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

عرضه اولین خودروی الکتریکی AMG با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت!

شگفتی‌سازی پس از ۱۰ سال سابقه

سال ۲۰۱۳ بود که مرسدس اولین گام خود را به سمت خودروهای برقی اسپرت با معرفی SLS AMG Electric Drive برداشت. با این حال، تنها ۹ عدد از آن خودرو تا به حال به مشتریان فروخته شده است، بنابراین آن حتی از آئودی R۸ E-Tron که کمتر از ۱۰۰ نمونه از آن ساخته شده، کمیاب‌تر است.

با این حال، مدتی است که از پلتفرم اختصاصی AMG.EA می‌دانیم و مرسدس بنز سال گذشته معماری آن را با یک کانسپت چهار درب پیش‌نمایش کرد. در اوایل این هفته، عکاسان جاسوسی یک نمونه اولیه را در حال آزمایش برای اولین بار، قبل از عرضه به بازار در سال ۲۰۲۵، شکار کردند.

یاسا، سازنده موتورهای الکتریکی مستقر در بریتانیا که توسط مرسدس در سال ۲۰۲۱ خریداری شد، به یک مجله خودروی بریتانیایی گفته که AMG از یک موتور الکتریکی با وزن تنها ۵۳ پوند استفاده خواهد کرد، در حالی که قدرت عظیم ۴۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

با وجود یک موتور در چرخ‌های جلو و یک موتور دیگر در عقب، سدان الکتریکی با عملکرد بالا می‌تواند نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد.

این قدرت تقریباً به اندازه هایپرکار AMG پروجکت وان ۱۰۴۹ اسب بخاری با موتور ۱.۶ لیتری V۶ بنزینی توربوشارژ مشتق شده از فرمول یک و چهار موتور الکتریکی است. تا آنجا که به گشتاور مربوط می‌شود، می تواند به عدد عظیم ۱۳۵۵ نیوتون متر برسد. این به معنای سطح شتاب یک سوپراسپرت، در یک سدان بزرگ و سنگین است.

کانسپت Vision AMG در تصویر زیر دارای موتور شار محوری یاسا در یک خودروی الکتریکی سریع بود که طول آن ۲۰۰.۸ اینچ و فاصله بین دو محور ۱۱۸ اینچ بود. این خودرو کمی بزرگتر از AMG GT چهار در بود که امروز به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا