اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

عملکرد ضعیف چانگان CS35 در روسیه

صفر تا صد در 16.7 ثانیه

در مواجه با چانگان cs35 اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند زیبایی بدنه است. جزئیات خوبی در طراحی به کار رفته است. از نمای جلو کشیدگی چراغها تا وسط گلگیر و از نمای جانبی خطی که از درهای جلو و عقب عبور کرده و تا پنجره کوچک عقب امتداد دارد ستون C را برجسته تر کرده است. در نمای عقب نیز امتداد خطوط تا کنار بدنه و نصب بال کوچک در راستا با سقف جذابیت بیشتری به این قسمت بخشیده است.

رینگهای 17 اینچی (سایز لاستیکها ‏‎(215/50R17‎‏ به همراه دیسک ترمزها در هر 4 چرخ، باربند به ‏رنگ آلومینیوم و آنتن به سبک ‏Shark Fin‏ (بال کوسه) نیز از دیگر نقاط برجسته ای است که در نمای ‏بیرونی به چشم می خورند. طول چانگان 4160 میلی متر است که پارک کردن آن در فضاهای کوچک را ‏راحت می سازد. همچنین عرض 1810 میلی متر تعادل خوبی به آن می بخشد و ارتفاع 1670 میلی ‏متری کاملا چهره ی یک کراس اور شهری را تداعی می کند و فاصله دو محور 2560 میلی متر نوید ‏کابینی جادار را می دهد.‏

بررسی چانگان ‏CS35‎

داخل کابین و فضای بار 

با ورود به داخل خودرو شاهد پیشرفت چینی ها نه تنها در زمینه کیفیت بلکه در زمینه طراحی مدرنتر و ‏اصیلتر هستیم. پلاستیک به کار رفته در پنل ها ظاهر خوبی دارد و دکمه ها کیفیت مناسبی دارند. رنگ تیره ‏وقار بیشتری به داشبورد می دهد. موقعیت قرار گرفتن پشت فرمان بسیار خوب است. فضای کابین جادارتر از ‏آنچه که از بیرون به نظر می رسد می باشد و 4 سرنشین بالغ را به راحتی در خود جای داده و یک ‏سرنشین خردسال نیز می تواند وسط صندلیهای ردیف عقب (البته با کمی ناراحتی به خاطر کمبود جا) ‏بنشیند.

فضای سر در جلو حتی برای سرنشینان بلند قد کافی است. نوشته ‏A/C‏ و خطوط اطراف آن ‏جذابیت بیشتری به دکمه های گرد روی کنسول وسط داده است. نشاندهنده های داشبورد تا حدی شبیه به ‏مدلهای اخیر اپل هستند. در کنار نشانگر ساعت، نشانگر میزان سوخت و همچنین نشانگر آمپر آب موتور که ‏بسیار مفید است قرار داده شده است. جزئیات به کار رفته در کنسول وسط که نمای طرح آلومینیوم را تداعی ‏می کند جلوه مدرنتری به آن می بخشد. عایق بندی صدا در کابین به نحوی است که تا سرعت 50 کیلومتر ‏صدای آزاردهنده ای به گوش نمی رسد ولی از در سرعتهای بالاتر از 50 کیلومتر صدای موتور به اطاق نفوذ ‏می کند. از برخی نقاط کابین نیز صداهایی به گوش می رسد که تا حدودی به خاطر جنس پلاستیکی پنل ‏ها است.‏

فضای حمل بار در حالت استاندارد 348 لیتر است که با خواباندن صندلیهای عقب به 1058 لیتر می رسد ‏که کاملا کافی به نظر می آید.‏

امکانات 

چانگان لیست وسیعی از امکانات دارد که موارد برجسته ای در میان آنها به چشم میخورد که به شرح زیر ‏است:‏ ‏4 عدد ایربگ، صندلی چرم، کروز کنترل، سنسور پارک دنده عقب، باز شدن اتوماتیک درها به هنگام ‏تصادف، ایموبیلایزر (ضد سرقت)، سیستم صوتی مجهز به پورت ‏USB‏ و ‏AUX‏ و ‏IN‏ و 6 عدد بلندگو، ‏چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم پیش کشنده کمربندهای ایمنی جلو، صندلی راننده با ‏قابلیت تنظیم در 6 جهت و سیستم ترمز مجهز به ‏ABS‏ و ‏EBD‏ و ‏BAS‏.‏

نیروی محرکه، گیربکس و ترمزها 

چانگان ‏CS35‎‏ از تکنولوژی ‏Blue‏ ‏Core‏ (مربوط به صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ محیط زیست) ‏این شرکت بهره می برد. حجم موتور 1.6 لیتر است از نوع 4 چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز به سیستم ‏زمانبندی متغیر‎ DVVT‏ برای میل سوپاپهای دود و هوا و تسمه تایم زنجیری که قادر به تولید 112 اسب ‏قدرت دور 6000 و 160 نیوتن متر گشتاور از دور 4000 تا 5000 می باشد. این قدرت و گشتاور از ‏طریق گیربکس 4 دنده اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل می شود. با اینکه سازنده شتاب صفر تا صد 15 ‏ثانیه را اعلام کرده است ولی در تست عملی در روسیه این خودرو به رقمی بهتر از 16.7 ثانیه دست نیافته ‏است. وزن خودرو با گیربکس اتوماتیک روی باسکول 1368 کیلوگرم سنجیده شده است. 

در حالت ‏Drive‏ ‏برای رسیدن از سرعت 80 به 120 به 13.6 ثانیه زمان نیاز دارید. حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ‏ساعت اعلام شده است. با اینکه حالت اسپرت در این گیربکس وجود ندارد ولی قابلیت تعویض دنده به ‏صورت دستی را داراست. نقطه ضعف اصلی این موتور گشتاور ضعیف در دورهای زیر 3000 هست که در ‏سربالایی ها نمود بیشتری پیدا می کند. در چنین شرایطی مجبور به معکوس دادن و فشردن بیشتر پدال گاز ‏هستید که تاثیر منفی در مصرف سوخت می گذارد. با روشن کردن کولر این حالت تشدید می شود. با توجه ‏به دیسکی بودن ترمزها در هر 4 چرخ (جلو خنک شونده، عقب معمولی) عملکرد آنها رضایت بخش است. ‏ترمزها در تست عملی نشان دادند که می توانند در مسافت 41.5 متر سرعت خودرو را از 100 کیلومتر به ‏توقف کامل برسانند. مصرف سوخت در شهر 9.8 لیتر، در جاده 5.8 لیتر و در سیکل ترکیبی 7.2 لیتر در ‏‏100 کیلومتر اعلام شده است.‏

سیستم تعلیق و فرمان 

سیستم تعلیق چانگان در جلو از نوع مک فرسون‎ ‎و در عقب بازوی دنباله دار (‏Trailing Arm‏)‏‎ ‎‏ است. ‏توانایی سیستم تعلیق در جذب ناهمواریها مناسب است و حس اطمینان خوبی در حال حرکت القا می کند که ‏در مقایسه با خودروهای چینی اولیه بسیار بهتر است. هدف طراحان بیشتر راحتی سواری بوده تا رانندگی ‏اسپرت که احتمالا بیشتر مالکین این خودرو نیز مورد اول را بیشتر می پسندند. بنابراین هنگام عبور از پیچها ‏انتظار مقداری بادی رول را داشته باشید. سیستم فرمان هیدرولیک از نوع راک اند پینیون است که ارتباط ‏خوبی بین نرمی و حس امنیت برقرار می کند.‏

جمع بندی 

چانگان ‏CS35‎‏ در میان محصولات چینی امتیازات برجسته ای دارد که امکانات خوب، طراحی زیبا و کیفیت ‏قابل قبول از جمله آنهاست. اگر ضعفهایی مثل موتور کم توان، گیربکس قدیمی و عایق بندی نسبتا ضعیف ‏در این خودرو وجود نداشت شاید می توانست با رقبای سطح بالاتر کره ای و ژاپنی نیز رقابت کند. می توان ‏گفت چانگان یکی از با کیفیت ترین کابین ها در بین محصولات چینی بازار در کلاس خودش را دارد. ‏قضاوت در مورد ماندگاری کیفیت و دوام هنوز زود است و باید منتظر بود تا وضعیت نمونه های کارکرده ‏چانگان بررسی شود.‏

62 دیدگاه

  1. این تست را از مرجعش خونده بودم . براساس اولین سری یعنی مدل 2012 هست.من به خود چانگان ایمیل زدم . خوشبختانه بر خلاف ایرانی ها پاسخگو بودند . هر چند طول کشید ولی حداقل پاسخ دادند .در مدل 2015 ضعف توان جبران شده و موتور فعلیش 125 اسب توان داره نه 112 اسب $ سیستم ضد سرقت bcm هم بهینه شده . استاندارد آلایندگیش هم یورو 5 شده.وزنش هم زیر 1300 عنوان کردند.حتی برای آمریکای جنوبی از 3 تیپ به 5 تیپ افرایش پیدا کرده . 3 مدل دستی و 2 مدل اتوماتیک ارائه شده . بهترین تستها هم در یوکو پیدا میشه . در یوتیوب کلیپهای تکراریش زیاده.

    البته تیتر شما با نتیجه گیری آخر متن نمیخونه. چون در نتیجه گیری ماشین خوبی معرفی شده. تیترتون کاملا مغرضانه هست . حالا چرا با چانگان مشکل دارید -معلوم نیست ؟ اله اعلم . در همان منابع خارجی خوب جستجو کنید به مقالات جدیدتر و مثبت تری بر میخورید. که کاملا سواری و کیفیت بالای این ماشین را تایید کرده.
    شما فکر نکنید که این خودرو با تبلیغات منفی شما از رونق خواهد افتاد.ماشینی که سه بار ثبت نام میکنه و هر بار ظرف کمتر از یک هفته ثبت نامش پر میشه یعنی کاملا پر طرفدار هست . و خریداران واقعی صبر نمیکنند تا فضای پر از تناقض مجازی بهشون خط بده. دنده 6 با اینکه سایت خوبی هست ولی بیطرف نیست.ظاهرا اینجا همه پورشه سوار هستند و هبچ ماشینی را قبول ندارند.

    1. ماشيني كه هنوز نيومده ولي ثبت نامش پر مي شه دليل بر خوب بودنش نيست! چون خوب بودن زماني مشخص مي شه كه ماشين پيشينه داشته باشه،‌پس اونهايي كه ثبت نام كردن از خريداران معمولي نيستن بلكه واسطه ها هستن كه براي سود ماشين رو از كمپاني مي خرن و با سود در بازار مي فروشن

      اون 10 اسب بخار خيلي موثر نيست.

      شما توجه بفرماييد از 80 تا 120 كيلومتر چند ثانيه طول مي كشه؟ من تو اين فكر هستم تو جاده چالوس با 4 سرنشين و صندوق بار پر ماشين بينوا چي مي كشه؟!

      موتور اين خودرو نه گشتاور داره، نه قدرت داره، نه در سربالايي نه در حتي هيچ جاي ديگه توانايي راضي نگه داشتن مالك رو نداره.

      حالا شما ها بريزيد تو سايتهاي مختلف ازمحبوبيت خودرويي كه هنوز نيومده بگيد بلكه 4 تا بيشتر بفروشيد

      مطمئن هستم متوجه هستيد كه من نه كاري به چيني بودنش دارم نه چانگان بودنش فقط مطمئنم اين خودرو با اين وضعيت فني بدرد اين مردم و مملكت نمي خوره محصوصا با اين قيمت

      با تشكر

    2. دوست عزیز خدایییش امیدوارم چانگان خودروی خوبی در بیاد چون به هر حال یه عده از هموطنان خرید کردند و اصلا راضی به ضرر کردن هیچ یک نیستم.
      این را هم اضافه کنم که پر شدن ثبت نام یک خودرو دلیل بر خوب و بد بودن آن نیست , اون هم در سری های اول در هر صورت برای خریدار سود دارد. دقیقا مثل ثبت نام سری اول تندر 90 که هر کسی ثبت نام کرد بعد با 3-4میلیون سود فروخت.
      پس فکر میکنید سایپا و ایران خودرو این چند ساله چطور با این محصولات بیکیفیت و از رده خارج سودهای کلان به جیب زده اند !!!

    3. سلام ، بستگی دارد تعریف شما از بی طرف بودن چه باشد؟ ما از همان روزهای اول معرفی چانگان،در مورد محصولات این شرکت مطلب داشتیم،معرفی،بررسی قیمت،گالری تصاویر،بررسی قرارداد فروش در روز گذشته و حالا هم نتیجه تست در روسیه،بنابراین تا جایی که مقدور بوده به معرفی و بررسی این خودرو پرداخته ایم و قضاوت نهایی بر عهده خوانندگان و مخاطبان هست، در مورد مغرضانه بودن تیتر هم باید عرض کنم که اگر صفر تا صد 16.7 ثانیه ای ضعیف نیست، پس چه چیز ضعیف هست؟شما تصور کنید برای سبقت گیری توی جاده یا اتوبان از سرعت 80 تا 120 به حدود 14 ثانیه زمان یا حتی بیشتر (با توجه به تعداد سرنشین و بار و شیب جاده و ارتفاع از سطح دریا) نیاز خواهد بود و در این 20 ثانیه هر اتفاقی ممکن است بیافتد.در واقع عملکرد در این تست آنچنان بد بوده که می توان از تیتر مغرضانه “خطرناک” هم استفاده کرد.ما هم امیدواریم که مدل راه یافته به ایران از این نظر بهبود یافته باشد و مطمئن باشید که در آینده نزدیک اولین بررسی ما از نمونه های موجود در کشور منتشر خواهد شد و سندی خواهد بود بر بی طرفی ما.
      شما لطفا خودتون رو به جای مشتری ای بگذارید که با کلی امید و آرزو و خواندن نظرات مثبت و تبلیغاتی سایت ها به خرید یک ماشین چینی 80 – 90 میلیونی اقدام کرده و در اولین تجربه رانندگی خود با چنین وضعیتی مواجه میشود.هدف ما گول زدن مصرف کنندگان نیست و در عوض به اطلاع رسانی صحیح ، دقیق و منصفانه اعتقاد داریم.

    4. اقا سیا فکر کنم شما به عمر خود سوار خودرو شاسی بلند نشده اید و اصلا نمیدانید شاسی بلند برای چه نوع رانندگی بدرد میخورد موتور 1600 اینروزها جواب سواری هم نمیدهد چه رسد برای بیابان .
      شاسی بلند یعنی رنجرور .لندرور دیسکاوری و …..
      یکبار سوار شوید تا این اشغالهای چینی و کره ای از چشمتان بیفتد .

      1. آقای سید رضا.توی همین سایت و نه سایتهای خارجی کمی فسفر خرج کنید و جستجو کنید متوجه میشید که شما هیچ اطلاعاتی از دسته های j.segment نداری.
        اتفاقا فکر کنم تا 100 سال دیگه نتونی ماشینی که الان سوار میشم را بخری. . . جالب هست .تا الان چین بد بود حالا هم کره بد شده. برو تو خود بخش معرفی چانگان.شاید چیزی یاد بگیری و بیخود افاضه … نکنی.

        1. چقدر زشت نوشتید و بی ادبانه …100 تومان واسه کشاورزهای این مملکت الان پول کود دوست من چه برسه به خیلی های دیگر …شما گویا با وام و تسهیلات سایپا خردید . خدف برسی ماشن نه افراد و لطفا به شخصیت کسی توهین نکنید

    5. کاملاً موافقم، دنبال مطلب در مورد این خودرو بودم که اینجارو یافتم و منم از ناهماهنگی تیتر و مطلب خیلی جا خوردم … این خودرو به هر حال یه SUV کامل نیست و شهری به حساب میاد بنابراین این قدرت و کیفیت براش خوبه به نظرم … اما عجیبه که همه خوبیاشو با یه تیتر ضایع گذاشتین دقیقاً اولین فکری که به نظر منم رسید این بود که قصد و غرضی بوده چون خیلیا بدون خوندن مطلب از روی تیتر یه ذهنیت منفی پیدا خواهند کرد !

    6. اول چه کسی این خودرو را تست کرده است؟ آیا ایشان از افراد بنام مسابقات اتومبیل رانی ایران هستند ؟ اسم نامشان چیست ؟
      آبا ایشان سوار خوروهای پرادو و لکسوس و پورشه و لند کروزر نشده اند ، که میگویند صدای موتور در داخل خودرو زیاد است ؟ اگر سوار اینها بشن چی میگویند چون هر خودرویی هنگام شتابگیری صدار شدیدی دارد ، درضمن از 2 سال پیش در استاندارد خودرو های آمریکایی ثبت شد که حداقل 50 دسیبیل صدای موتور و تایرها باید به داخل کابین نفوذ کند تا راننده دچار خستگی و خواب الودگی نشود و همچنین بتواند تخمین سرعت خودرو از روی صدای تایر ها را در ذهن خود داشته باشد.
      حداقل از افراد آگاه به فن آوری روز را در تستهای خود استفاده کنید.
      آخر تا این خودرو توسط مردم تست نشود هر گونه تست و نظری مردود است و فقط بیان احساسات میباشد.

  2. آقا سپهر براي اطلاعتون ميگم كه من روسي را كامل ميدونم و نيازي هم به ترجمه گوگلي و اين جورچيزا ندارم. كليپ تستش هم ديدم .
    حتي وزن ماشين هم درست حساب نشده بودند . به مرجع چيني ها ايميل زدم و ازشون استعلام گرفتم كه وزن اتوماتيكش 1285 كيلو هست يا بيشتر . اونها هم پاسخ دادند كه در مدل 2015 امكاناتي بهينه شده كه وزنش را به 1290 كيلو افزايش داده.
    الان همه خودروهاي اتوماتيك شتاب همچين هيجاني ندارند . شما ميگيد بي طرفيد . مشكلي نيست من هم مقاله منبع داري براتون ميفرستم كه نقد مثبتي داره .اون را هم منتشر كنيد . هرچند كه مقاله شما هم مثبت هست ولي كاملا رندانه تيتر منفي داره $ تست استاندارد خيلي فرق داره. مثلا در مورد موبايل از يك برند و يك مدل كاملا مشابه چندين و چند نتيجه متفاوت در بنچ مارك ها منتشر ميشه . تست استاندارد متفاوت هست . از اين دست تستها فراوان هست . كه شتاب ماشين با كارخانه نميخونه و اكثرا هم بيشتر ميشه.

    اون دوستمون هم كه همه را دلال معرفي كردند ، ظاهرا اصلا به نمايندگي هاي اين ماشين سرنزدند و مردم خريدار را نديدن.اين همه دلال ؟ چقدر راحت به مردم و شعورشون توهين ميكنيد . با خودتون فكر كنيد كه شايد شما اشتباه ميكنيد . اين خودرو به قيمتش ميارزه . من نميگم از توسان يا اسپرتيج يا سانتافه يا پورشه اي كه ظاهرا همتون داريد بهتره . ميگم به نسبت قيمتش ميارزه . بر فرض كه همه هم دلال باشند ، باز كيفيت اين ماشين را بالا ميبره . چون دلال پولش را همينجوري الكي و بابت هر چيزي خرج نميكنه !

    من جمع بندي مقاله خودتون را يكبار ديگر مينويسم تا دوستاني كه بهش دقت نكرده بودن يكبار ديگه مطالعه بفرمايند.
    جمع بندی :
    چانگان ‏CS35‎‏ در میان محصولات چینی امتیازات برجسته ای دارد که امکانات خوب، طراحی زیبا و کیفیت ‏قابل قبول از جمله آنهاست. اگر ضعفهایی مثل موتور کم توان، گیربکس قدیمی و عایق بندی نسبتا ضعیف ‏در این خودرو وجود نداشت شاید می توانست با رقبای سطح بالاتر کره ای و ژاپنی نیز رقابت کند. می توان ‏گفت چانگان یکی از با کیفیت ترین کابین ها در بین محصولات چینی بازار در کلاس خودش را دارد. ‏قضاوت در مورد ماندگاری کیفیت و دوام هنوز زود است و باید منتظر بود تا وضعیت نمونه های کارکرده ‏چانگان بررسی شود.‏

    دقيقا از جمله آخر همين پاراگراف به صحت مطلب و گفته هاي من ميرسيد.
    نوشته شده كه (قضاوت در مورد ماندگاری کیفیت و دوام هنوز زود است و باید منتظر بود تا وضعیت نمونه های کارکرده ‏چانگان بررسی شود.‏) حتما ميدونيد كه اين خودرو از 2012 به روسيه صادر شده و الان نزديك 3 سال هست كه در بازار روسيه فروخته ميشه . مطلب بالا براي سال 2012 و اوايل عرضه اين ماشين بود . از همون قدرت 112 اسبي كه نوشتن معلوم بود كه قديمي هست . براي ايران مدل 2015 و قدرت 125 اسب وارد ميشه و برخلاف نظر دوستمون 13 اسب اضافه قدرت كاملا موثر هست . چون نسبت گشتاور به قدرت را بهينه تر كرده . موتور اوليه مزدا بوده كه در بخش انگلستان شركت چانگان توسعه و بهبود پيدا كرده.
    دوستان لطفا يكم دقيقتر متنها را بخونيد. اين شيوه مخالفت اصلا صحيح نيست.

  3. اقای سیا 10 اسب بخار هیچ تفاوتی بوجود نمیاورد تو شتاب.چون اصلا تو بحث شتاب اسب بخار مطرح نمیشود بلکه اسب بخار قدرت ماشین وسرعت نهایی ماشین رو تعیین میکنه(مثلا 112 اسب بخار 175تا میرفت الان با 120 اسب بخار 180 تا میره)ولی تو بحث شتاب صحبت از گشتاور هست که هر ماشینی گشتاور بالاتری داشته باشه حتی اگه زیر 100 اسب بخار قدرت داشته باشه 0-100 بهتری داره و ماشین شتابش بهتره .(مثلا کلیو با 80 اسب بخار و 190 نیوتون متر گشتاور 0-100 رو 11 میزنه و حتی ماشین الکتریکی تازاری که وارد ایران هم شد با 20 اسب بخار و 150 نیوتون متر 7ثانیه 0-100رو میزد).البته درست هست که 90 درصد مواقع با افزایش قدرت افزایش گشتاور داریم ولی همیشگی نیست.واون گشتاور با 8 اسب بخار در حد 2-3 نیوتون متر هم نیست.
    یک مثال دیگه هم مثا موتور 1800زانتیایی(16 سوپاپ)و 1.7ef7:هردو 115 اسب بخار دارند ولی چون موتور 1800 گشتاور بیشتری داره 2 ثانیه هم زود تر به 100 تامیرسه.
    یه سوال دیگه به نظرت چرا bmw328ک 220(یا 240یادم نمیاد) اسب بخاره 0-100 رو تو 5 ثانیه میزنه ولی ازرا که 270 اسب بخاره 7.5 ثانیه طول میکشه؟؟؟؟؟؟

    1. اقا رضا ممنونم از اطلاعاتی که دادین من تا حالا فکر میکردم اسب بخار واسه شتاب بیشتره و گشتاور واسه کشش بهتر اما ظاهرا اشتباه میکردم

  4. من پاسخ جديدي نوشته بودم كه نميدونم چرا ثبت نشد.حالا شايد به مذاق مديران سايت خوش نيومده.اينجا نظرات رباتيك را ثبت ميكنند و ثبت نشدن پاسخ من خيلي جالب بود . بهرحال با فرض مشكل از اينترنت بخشيش را دوباره مينويسم.انشالله كه ثبت ميشه.

    اول براي سپهر توضيح بدم كه زبان روسيم خدا را شكر فوله و نيازي به ترجمه گوگل و اين موارد ندارم.مقاله اصليش هم خوندم.
    از جمع بندي خودتون استفاده ميكنم كه به صحت كلام من پي ببريد.
    (جمع بندی :
    چانگان ‏CS35‎‏ در میان محصولات چینی امتیازات برجسته ای دارد که امکانات خوب، طراحی زیبا و کیفیت ‏قابل قبول از جمله آنهاست. اگر ضعفهایی مثل موتور کم توان، گیربکس قدیمی و عایق بندی نسبتا ضعیف ‏در این خودرو وجود نداشت شاید می توانست با رقبای سطح بالاتر کره ای و ژاپنی نیز رقابت کند. می توان ‏گفت چانگان یکی از با کیفیت ترین کابین ها در بین محصولات چینی بازار در کلاس خودش را دارد. ‏قضاوت در مورد ماندگاری کیفیت و دوام هنوز زود است و باید منتظر بود تا وضعیت نمونه های کارکرده ‏چانگان بررسی شود.‏)

    دقيقا در آخر متن نوشته شده كه ( قضاوت در مورد ماندگاری کیفیت و دوام هنوز زود است و باید منتظر بود تا وضعیت نمونه های کارکرده ‏چانگان بررسی شود ! ) خودتون ميدونيد كه اين خودرو از 2012 به بازار روسيه اومده و الان 3 سال هست كه در بازار روسيه موجود هست و به فروش ميرسه . و اين كاملا گواه حرف من هست كه گفتم تستش قديمي هست . سري 2015 قدرتش 125 اسب هست. براي شتاب هم اين رقم نيست . چون اصلا تستش استاندارد نبوده .به اين نكته توجه كنيد كه در ايران گيربكس اتوماتيك وارد ميشه . طبيعتا شتاب بيشتري نسبت به گيربكس معمولي داره.

    اما در پاسخ رضا8889 هم عرض كنم كه اتفاقا مهم هست . سري اول چانگان 112 اسب بود و تعادل بين گشتاور و قدرت موتور تامين نميشد . براي همين موتور مزداي اوليه در بخش انگلستان شركت چانگان توسعه داده شد و اين تعادل برقرار شد . تو علم مكانيك خودروي خيلي قوي يا خيلي سريع ، لزوما اقتصادي نيست ! اقتصاد مهم دوست عزيز ! خودرويي اقتصادي تر هست كه بتونه گشتاور و قدرت را متعادل كنه . تا هم به صرفه باشه و هم به لحاظ كيفي مناسب يعني سرعت و كشش مناسبي داشته باشه. اينطور گفته ميشه كه 75 درصد گشتاور توليدي با قدرت موتور و يا 1.33 برابر قدرت موتور با گشتاور توليدي ، پاسخ مناسبي جهت طراحي موتور با بازده مناسب و توليد اقتصادي خواهد داد. طراحي اوليه چانگان 112 اسب بود كه اين رابطه را برقرار نميكرد .ولي الان 75 درصد گشتاور 160 نيوتن متري با 120 اسب قدرت موتور معادل هست . اگر اين تعادل درست برقرار نشه كشش خوبي در ماشين نخواهيد داشت . تازه چانگان 2015 قويتر هم شده تا اتلاف انرژي را خنثي كنه .

    تمام مثالهاي شما مربوط به سدانها بود . الان شما رنو كپچر يا پژو 2008 هم نگاه كنيد همين شرايط را دارند. اينها SUV هاي شهري هستند . (راحتي + تسلط رانندگي به سبب ارتفاع بيشتر+اقتصاد) در اين دسته مطرح هست . وگرنه كوليوس يا لندكروز كه خيلي قويتر از اين تعادل مد نظر من هستند و طبيعتا قيمتشون هم بيشتره.كمتر نبايد باشه ! اشتباه شما و ساير دوستان اين هست كه اين شاسي بلند را با آفرودها قياس ميكنيد . خودروي آفرود واقعي قيمت خيلي بالايي داره . در ضمن نتايج تست استاندارد مهم هست.

    اما در پاسخ حميد كه در جاي ديگري هم نظر عجولانه اي داده بودند كه در نهايت هم كاملا غلط از آب درآمد هم اشاره كنم كه همه دلال نيستند . كاش يه سر به نمايندگي ها ميزديد و انسانهاي شريفي كه قصد خريد اين خودرو را داشتند ميديديد . بيش از 95 درصد مصرف كننده هستند . لطفا به سبب فضاي مجازي به خودتون اجازه توهين به شعور مردم نديد . شايد شما اشتباه ميكرديد ميكنيد و خواهيد كرد . در ضمن اگر هم دلالها خريدند ، شك نكنيد ماشين خوبي هست . چون اين قشر الكي و بابت هر چيزي پول خرج نميكنند!

    1. آیا برای این نسبت قدرت به گشتاور =75/ منبع علمی و فنی هست که مطالعه ش بکنیم؟چون اگر محصولات بنز و ب ام و به ویژه ب ام و که بهترین موتورها رو داره این نسبت رو حساب کنیم از 61/ دارند تا 85/ البته 75/ هم دارند ولی خیلی تلاش نکرده اند که برای همه موتورها به این عدد نزدیک شوند.

  5. آقای سیا ممنون از شما (بخاطر قسمتی که رابطه متناسب گشتاور با اسب بخار(که قبلا خونده بودمویادم رفته بود وشما یاداوری کردید))ولی همانطور که خودتان گفتید این ها شاسی بلند نیستند ،فقط اسم شاسی بلند را یدک میکشند وبرای مصارف شهری فقط ساخته شده اند و به همین دلیل هیچ کسی ازاین رده ماشین ها انتظار لندکروز و….نداره ولی میتونه مانند ماشی های سدان که انرود هستند ازشان انتظار داشت.به همین دلیل بود با سدان مقایسه شد.اما این ماشین بیشتر جنبه اقتصادی دارد با این موتور 1.6 لیتری blue core.
    راستش چون برای خودم پیش اومده تو جاده بخواهم از ماشینی سبقت بگیرم وبرایم مشکل ساز شده (تو جاده رفت وبرگشتی که 110 تاست 80 تا میره بعد میخوای سبقت بگیری اونم گاز میده که ازش سبقت نگیری که بنده بخاطر این که از این بی …….سبقت بگیرم پس مجبورم شتاب قابل توجه ای داشته باشم تا ماشین روبرویی از راه نرسه)پس اینجاست که میگیدای کاش ماشین من 50 تا گشتاور بیشتر داشت.
    درسته که نسبت گشتاور به اسب بخار چانگان خوب هست ولی نسبت به وزن ماشین از پژو هم بدتر عمل میکنه.و اون موقع هست که دیگه راحتی سر رانندگی تو سبقت معنای خودشو از دست میده.شما اگه پژو یا پراید داشته باشید تو سبقت حرف های بنده را تصدیق میکنید(چون قبلا ماکسیما داشتیم والان پارس دوگانه خیلی واضح تفاوت دوماشین نمایان هست به طوری که با ماکسیما میخواستی از یک ماشین سبقت بگیری چنان شتاب میگرفت که بجای یکی از 5-6 تا ماشین سبقت میگرفتی ولی با پژو از یک ماشین 20-30 ثانیه طول میکشه اونم با کلی التماس).(حیف که بخاطر هزینه های زیاد ردش کردیم و پشتش زیاد میچرخید)
    البته خودم از قیافه ی چانگان خوشم میومد و میخواستیم بخریم که وقتی قدرتشو دیدیم پشیمون شدیم.خخخخخخ ولی مبارک شما باشه البته من اگه جای شما بودم بریلیانس میگرفتم که قشنگ نر بود(به نظرم وپلت فرم مشترک باx1داره).البته به نظرم کسی بخاد ماشین پر شتاب تری بخره X33جدیدیا لیفان بگیره بهتره چون قدرت بیشتری داره

    1. رضا گرامی هیچ تشابهی از نظر فنی و پلت فرم بین برلیانس V5 و ب ام و X1 وجود ندارد،همانطور که مستحضرید، برلیانس از موتور شبیه میتسوبیشی و ساختار دیفرانسیل جلو بهره می گیرد که کاملا با ب ام و X1 با پلت فرم سری سه ، متفاوت است.

  6. جدی!!!!!!!!مگه بریلیانس طرح اولیه بی ام وx1نیست؟؟؟؟پس چطور پلت فرمشون فرق داره.بعد مگه بریلیانس با بی ام و مشارکت نمیکنه.
    واسه همین فکر کردم مشترکه.ادرس سایتی که خوندین رو لطف میکنین ومیزارین؟؟؟؟

    1. رضا گرامی شاید در هیچ سایتی اشاره نشده باشه که این دو ماشین پلت فرم مشترکی ندارن، ولی عجیب اینجاست که شما کجا دیدین که اشتراک پلت فرم ب ام و و برلیانس مطرح شده؟ مشارکت برلیانس با ب ام و فعلا در حد مونتاژ برخی مدل های ب ام و بر روی خطوط تولید این شرکت هست، اما نه تنها پلت فرم، بلکه پیشرانه مدل های برلیانس هم با ب ام و مشارکتی نداره.در واقع ب ام و تاکنون حتی در یک مورد هم پلت فرم های خودش رو در اختیار سایر خودروسازان قرار نداده.

  7. خدارو شکر صحبتم در خصوص ضعف این ماشین ثابت شد

    این ماشین با این قیمت ارزش خرید نداره نهایتش باید 60 تومن باشه

    1. کجا و کی ثابت شد؟مگه سوار شدید که اینو میگید؟مقاله بالا یک تست ناقص و غلط بوده.مشابه همین تست غلط برای mvm هم دراومده بود که راننده از قصد به ماشین فشار نیاورده بود.بعد که عزیزان هم وطن سوار شده بودند تست غلط نمایان شد.

      1. هر تستی که بر خلاف نظر شماهاست ظاهرا غلطه!!! یا طرف فشار نیاورده یا ترجمه اشتباهه …بیخیال بابا

        1. سمير جان توي 3 سال هر كجا كه تست كردند 14دراومده . حالا يكي كه متخصص تبليغ داچيا هست و ساندرو و داستر دستش باد كرده يه چيزي گفته و شما جدي گرفتي @^@ خيلي جدي نگير و شما خودشو ناراحت نكن .

  8. جدیدا یک بررسی 25 دقیقه ای در یو توب قرار داده شده میتونید برید ببینید دوما هر کس هر چیزی رو خواست میتونه انتخاب کنه در مورد ام وی ام x33هزار تا ایراد نوشتند ایا کسی نخرید من خودم داشتم ایراد ریزو درشت داشت ولی فقط ایرادی که اذیت میکرد صدای موتور داخل اتاق بود پس اصلا در مورد خودروها چه موجود چه نا موجود نظر غیر کارشناسی ندید خیلی از این بررسی ها هم درست نیست برید بررسی اکسنت رو ببینید در ایران شخص بررسی کننده شتاب 0 تا 100 رو 16.5 ثانیه زده حال بقیه رو خودتون حدس بزنید

  9. مرسی مجتبی.چون واقع گرا هستی.نه اینکه نظرت موافق ایده خودم هست.برای اینکه حداقل داشتی و تجربش کردی.من خودم x33 جدید را ماشین بدی نمیدونم. تو نمایندگیش هم رفتم و سر زدم .ماشین خوبی هست.شاید جذابیت و کیفیت چانگان را نداشته باشه ولی کیفیت ساخت مناسبی داشت.مصرف کننده مهم هست.

    برای نظر دوستمون رضا8889 یه تحقیق کوچک کردم که ببینم توی سبقت کم میاره یا نه.به تیپ ماشینها کاری ندارم . بحث موتور مطرح هست . برای همین به دوستم که پارس اتومات داره زنگ زدم.توی خود سایت ایران خودرو هم مشخصات فنی را چک کردم .از لحاظ وزنی تقریبا مشابه سی اس 35 هست. حجم موتور tu5 نصب شده هم 1600 سی سی هست .به لحاظ گشتاور و قدرت هم از چانگان ضعیفتره.شتابش هم بالاتر از 14بود.از دوستم پرسیدم تو مسافرت , شیب یا سبقت ماشین کم میاره یا نه؟جواب داد که هیچ مشکلی نداره.از سوالم تعحب هم کرد.گفت برای چی کم بیاره.اتفاقا ایشون معلوما کمتر از 4 نفر مسافرت نمیره.خیلی هم اهل اینترنت نیست.تکلیفش با خودش روشنه.اگر خوشش بیاد میخره.در نهایت چون به لحاظ موتوری با چانگان یک حجم داشت و وزنش هم تقریبا در یک رنج بود مقایسه کردم.اون هم از کسی که داره و سوار میشه.
    تو این فکرم که پژو پارس اتوماتیک را مردم سوار میشند مشکل حادی ندارند.اونوقت چانگان با موتور قویتر و تکنولوژی به روزتر و اتفاقا گیربکس تیپ ترونیک که قابلیت تغییر اتومات به دستی خیلی راحتی هم داره , طبیعی هست که کم نمیاره.
    سوال کردم تا بیخود درفشانی نکرده باشم.

    1. دادا من تجربه خودم رو از گیربکس های تیپ ترونیک اتوماتیک میگم کاری به بقیه داستان ندارم. کلا شتاب گیری با دنده های دستی بسیار بسیار بسیار سریعتر از دنده های اتوماتیک تیپ ترونیکه به خصوص اگر قدرت موتور کم باشه. برای مثال شتاب اولیه 206 اتوماتیک با موتور 1600 و وزن کم واقعا افتضاحه. سوناتا من خودم دو مدلش رو دارم یه دونه NF یدونه YF هر دوتاشون هم شتاب اولیه اشون در حد “بدک” نیسته. یعن یه جورایی ماشین سنگینه انگار. تو وضعیت دستی یکم اوضاع بهتره ولی بازم قابل مقایسه با شتاب مثلا ماکسیما با موتور شیش سیلندر و دنده دستی نیست.توی مسافرت به مشکل نخوردم ولی یه جورایی همیشه احساس میکنم به ماشین داره فشار میاد ( به خصوص NF ، به نظرم YF نسبت قدرت به وزنش بهتره.احساسیه البته. عدد و رقم ندارم) ولی تو ماکسیما هرگز این احساس رو نداشتم. قدرت موتور کاملا در اختیارتونه و شتاب گیری در هر سرعتی عالیه. به علاوه اینکه در هر دوتا سوناتا اگر در حالت سکون گاز زیادی بدید علاوه بر تاخیر لحظه ای اندکی هرزگردی هم دارید .
      در مورد 206 اوضاع کاملا متفاوت بود. یعنی در مسافرت پدرصاحب شمارو در میاورد و برای سبقت ها واقعا نابودتون میکرد. باید با احتیاط و دید کامل سبقت میگرفتید. چون در غیر این صورت حتما شرمنده اتون میکرد. اون دوست شما لابد با دقت زیادی رانندگی میکنه وگرنه تردید نکنید انواع پژو اتوماتیک ایرانی ساز برای سبقت گرفتن در جاده ها با مشکل رو به رو هستند.
      با عنایت به این تجربیات من فکر میکنم اکثر این ماشین های چینی با این وزن ها و قدرت ها و گشتاور های مربوطشون نهایتا بدرد همین داخل شهر بخورن و برای مسافرت در جاده های مزخرف مملکتمون زیاد جالب نباشن.

  10. همین نیم ساعت پیش پشت پژو اتومات بودم دقیقا 0-100رو 15 زد ولی تو سر بالایی خیلی تنبل بود و بیشتر از 50 نمیرفت و پژو 1800موتور زانتیایی(16سوپاپ)85 میرفت ودوگانه هم قبلا 70 میرفتم.تو جاده کفی اصلا مهم نیست چون همه ماشین ها سبقت میگیرند و مهم جاده های سربالایی هستیا جاده هایی که باد زیاد هست مثلا 3 سال پیش جاده تهران -قم که تا 120 میشه رفت باد در جهت معکوس میومد وماشین بیشتر از 70 نمیرفت وبا ازرا 105 تا میشد رفت.

    1. رضا جان لازم نيست به خاطر يك تحقيق معمولي سرعت بري و كار دست خودت بدي. ما دوست داريم.
      جداي از شوخي توي باد و خصوصا باد مخالف زياد سرعت نريد.بعضي فكر ميكنند كه شكاف هوا بهتره ولي در عمل اينجوري نيست.چون باد هيچ وقت جهت ثابت نداره . اصلا اسمش روش هست . بااااااااد
      خيلي خطرناك هست. اين دوستمون هم كه ازش پرسيدم تو رانندگي به كسي باج نميده.اگه پرشيا راضيش نميكرد تا الان 10 بار فروخته بودش.چون مشكل مالي هم نداره.در ضمن توي ايران خودرو خوب دقت كردم.گيربكس پرشيا اتوماتيك از نوع گيربكس اتومات (AL4) بدون تيپ ترونيك هست . ولي چانگان خاصيت تيپ ترونيك هم دراه. ميتونيد راحت بذاريد توي حالت دنده دستي و نذاريد ماشين كم بياره.
      شتاب كارخانه هم بر اساس استاندارد هست .شرايط و جاده خاص خودشو داره. شما هرچقدر هم توي كفي بريد باز استاندارد نيست . چون كفي ترين جاده ها بازهم شيب ملايمي داره. البته نتيجه شما غلط هم نيست . كارخانه زده 14.2 كه شما در آورديد 15 كه منطقي هست.
      موتور پارس اتومات 108 قدرت و 142 گشتاور داره كه اتفاقا تعادل برقرار شده . اما موتور چانگان 125 قدرت و 160 گشتاور داره . اينكه موتور چانگان قويتره ، ديگه اعيان هست . خودتون كه فني هستيد و استنتاجش راحت. وزن پارس اتومات هم كم نيست. 1215 كيلو زده .شما پارس ELX موتور زانتيا و دوگانه سوز دنده دستي را با اتومات مقايسه كرديد. طبيعي هست كه اتومات چالاكي دنده دستي را نداره.تو خود همين سايت شتاب رسمي ELX را 9 زده و غير رسمي 11 كه به همون دليل نوع تست هست.

      در كل هر جور حساب ميكنم توي اين سايت بيشتر از اينكه تبليغ چانگان مطرح باشه ، سياه نماييش مطرح ميشه. الان 4 تا بحث مستقل براي CS35 هست . يكيش مشخصات فني هست كه مدتها وزنش 1665 كيلو داشت . بعد كه كلي بحث پيش اومد نزديك 400 كيلو كم كردند. و وزن درستش را نوشتند. بعد يك بحث جديد براي قيمت . حالا هم بحث وام و همين تست غلط شتاب.بحث تكراري خيلي داره . بعضي از كاربران هم اصلا جستجو نكرده نظر ميدن. مثلا همون بحثي كه سيا گفته در مورد j.segmen توي همون بحث اول اومده و دلايل منطقيش اومده.

      دوست عزيز ما بيخود باهم بحث ميكنيم. مهم مردم هست كه خيلي خوششون اومده و خريدند.جاده و راهنمايي و رانندگي ما هم خيلي اجازه هنرنمايي نميده . اولين پارتش 1000 تا اومده . 500 تا سي اس 35 و 500 تا ايدو. دومين پارتش هم 1500 تا اومده . 1000 تا سي اس 35 و 500 تا ايدو.پارت سومش هم تو راهه.توي گمرك بندرعباس هم تخليه و ترخيص ميشه.چه بخواهيد و چه نخواهيد بزودي شادي اكثريت مردم را خواهيد ديد كه سوارش ميشند و ازش لذت ميبرند.كه انشالله هم هميشه شاد باشند.
      اينجا فقط يك فضاي مجازي كوچك هست . واقعيت متفاوت هست . فرقي نميكنه كه من يا شما برنده بحث باشيم . مهم سليقه مردم هست كه پسنديدند.من هم مثل سيا فكر ميكنم بايد به سليقه و شعور مردم احترام بذاريم.

      1. خوشحالیم که فضایی برای نقد سازنده ایجاد کردیم و فرصت مطرح شدن همین بحث ها و نکات فنی به وجود آمده است.چند نکته رو خلاصه وار عرض میکنم خدمتتون،شما در ایران با شتاب استاندارد سر و کار ندارید و این وقتی مشخص میشه که با یک ماشین 90 میلیونی 1.6 لیتری از یک تندر 90 دست دوم 30 میلیونی جا بمونید.نکته دوم این است که وقتی شتاب 15 ثانیه رو قابل قبول می دونید، چرا با شتاب 16.7 ثانیه ای اعلامی در این تست انقدر مشکل دارید؟شما که شرایط تست روسیه رواطلاع ندارید، شاید اصلا در ارتفاع بیش از 2000 متر و جاده باران زده ثبت شده باشد.نکته سوم این است که به عقیده بنده و سایر مدیران وب سایت دنده 6 ، وظیفه رسانه انتقاد و نقد هست، مطمئن باشید اگر قرار به تعریف و تبلیغ و انتشار مشخصات رسمی کارخانه بود، اینهمه وب سایت ، مجله کاغذی،برنامه های خودرویی تلویزیونی و …در سرتاسر کره خاکی به وجود نمی آمدند.درخواست بنده این است که از تفکرات عجیب و پیچده مربوط به سیاه نمایی، ضد تبلیغ ،تئوری توطئه،عوامل جاسوسی و….فاصله بگیرید و این مطلب را صرفا به عنوان یک تست و نظر شخصی یک فرد ناشناس روس نگاه کنید.طبیعتا در این صورت، نیازی به متهم کردن ما و به زیر سوال بردن فلسفه وب سایت نخواهد بود.

  11. باسلام دوباره خدمت همه عزيزان اگه بخوايم بحث منطقي داشته باشيم بايد تا اومدن ماشين و تست چند نفر از عزيزان صبر کنيم با گفته هاي ديگران نميشه در مورد يک وسيله بحث کرد در مطلب بالا که خدمت دوستان نوشتم عارض شدم که در مقه چند وقت پيش يکي ااز به اصطلاح کارشناسا که در مورد اکسنت نوشته بودند چنان مطالبي گفته بودند که اگه بنده به شخصه که از برج ١اکسنت دارم و تا الان ٩٠٠٠تا کار کرده ين خودرو را نداشتم عمرا سراغ اون ميرفتم ولي حالا ميبينم که ٩۵درصد گفته هاي بررسي کننده کذب محضه اگه کسي باور نداره من به شخصه حاضرم ماشينم رو در اختيار قرار بدم که ازمايش شتاب ,نرمي,جاداريي در حد خودش قرار بگيره_در ثاني توليد کننده اين خودرو ادعاي شتاب بالا رو نداشته و خود کارخونه ١۴اعلام کرده و با شرايط اب و هوا و بنزين و چند عامل ديگه ممکنه بهتر و يا بدتر بشه بيشتر دوستان بجاي راحتي ماشين فقط به فکر کورس انداختن و شتاب و سربالييو سر پاييني هستند هر خواستهاي ماشين خودش رو داره شتاب ميخوايد gt بگيريد ۵ثانيه شتاب داره سرتو نو درد اوردم ممنون و به سلامت

  12. الان دقت کرده باشيد و کمي تحقيق کنيد در کشورهاي اروپايي همين خودروهايي که با موتور ٢٠٠٠به بالا در ايران هست اونجا با موتورهاي ١۴٠٠ _١۶٠٠سوار ميشن چون نيازشون بيشتر از اين نيست .اگه کسي قصد افرود داشته باشه اونم ميره سراغ حجمهاي بالا نسبت به نيازش ولي در ايران هيچ چيز ماشين مهم نيست بجز اپشن و حجم موتور .الان النترا مثل نقل و نبات فروش ميره ولي کرولا کيي سراغش نميره و يا لنسر و asxو چند نمونه ديگه بايد ديد گاه هارو عوض کنيم تا شايد انشالله انتخاب هاي بهتري نسبت به نيازمون داشته باشيم من هميشه اين عقيده رو دارم براي کسي که ٢٠ميليون داره و ميتونه پرايد بگيره اون پرايد براي اون شخص حکم بنز s500رو داره و نبايد به انتخابش توهين کرد اگه چيزي رو دوست نداريد اصلا نظظر دادن اشتباهه چون مغرضانه ميشه

  13. سلطان جان همه ی حرف هات متین بود وحرفی باقی نمیزاره.یک لایک برای شما.
    ولی چون گشتاور دوگانه با اتومات یکی بود گفتم☺☺☺☺☺☺☺☺

  14. من که نفهمیدم بحث چیه؟! آقا جان چانگان CS35 شتاب ضعیفی داره، طبق این تست! حالا از اکسنت و پرشیا و غیره یه ترشی لیته درست کردید که بگید اینطور نیست؟

    شما اصل قضیه رو قبول دارید یا نه بالاخره؟ این یک مقاله در مورد این خودرو است مسلما در مورد پرشیا صحبت نکرده.

    طرف رو ماشین لباسشویی تعصب داشته باشه ولی روی ماشین چینی که هنوز به بازار نیومده تعصب نداشته باشه.

    زشته به خدا

  15. اقا سمیر من مثال عینی براتون زدم که متوجه قضیه بشی که نشدی اگه توجه کنید در بررسی اکسنت طرف گفته شتاب 0 تا100 -16ثانیه و حرفهای بی ربط دیگه بنده منظورم اینبودکه به این حرفها اعتماد نکنید ولی میبینم شما بیشتر از همه در رابطه با وضعیت چانگان ناراحت میکنید هیچ کس به اندازه شما اصرار بر درست یا غلط بودن قضیه نداره من اخرین پست هست که میزارم چون نه شرایط سنیم و تجربم به من اجازه ادامه این بحث رو نمیده ولی همیشه به انتخاب و عقایددیگران احترام بگذارید حتی چینی و هندی و غیره

  16. سمیر جان ما گه مقایسه کردیم بخاطر این که گشتاور وشتابشون نزدیک هم بود وگرنه من نه پژو رو قبول دارم نه ماشینهای زیر 150 اسب بخاررو.من خودم بالا هزار بار گفتم 15 ثانیه شتاب مسخرست و نمیشه سریع سبقت گرفت.ولی دوستان انتظار داشتند سر همین ثانیه میشه کاری کرد یا نه که مثال زدم.
    ما خودمون میخواستیم اسم بنویسیم بعد از مسافرت، که تو راه مسافرت تو سربالایی نزدیک 30-40 ثانیه طول کشید تا 100تا بره درحالی که اشنامون با ازراش هی زنگ میزد مسخره میکرد که ما الان داریم 140 میریم.(تو ماشین هم من بودم وپدرم)بعد من مخالف اسم نویسی شدم که اونم مثل پژو هست و بریم دوباره ماکسیما بگیریم بعد پدرم راضی نشد و رفت اسم بنویسه که خود نمایندگی منصرفش کرد.
    بعدا هم که ماشین رو بردیم تعمیرگاه مشکل ماشین ما با ماکسیما یکی بود که واسه ما شد 500تومن ومال ماکسیما 7میلیون که در کنار فرار کردن پشت ماکسیما دیگه فکرشو هم از سرمون بدر کردیم (البته خودمون قبلا داشتیم ولی خرجش الان خیلی شده).بعد گفتیم اسا بسترنb50fبگیریم که کلا پولمون صرف مریضی شد و فعلا همون پژو رو داریم.

  17. مجتبي عزيز من تا 1 هفته پيش اکسنت داشتم.حواله چانگان CS35 خريدم.چون ارتفاع بيشتر و تسلط به جاده بيشتري مد نظرم بود.دنبال ماشين دست دوم و الافي تعميرگاه ها هم نيستم و براي شاسي بلند صفر كه زيبا باشه و به بودجه من هم بخوره ، بهترين گزينه را همون چانگان CS35 تشخيص دادم و خريدم. با نظر شما كاملا موافقم . اکسنت خيلي ماشين خوبي هست.فكر كنم نقدهاي وارد شده به اكسنت درست نبوده.هيچ مشكلي در رانندگي نداشتم.اتفاقا خوب هم ازم خريدند.به نظر من بازار اكسنت و سوناتا را النترا خراب كرده. به لحاظ موتوري و ابعاد بين اين دو مدل هست . قيمتش هم بين اين دو مدل هست.كيفيت خوبي هم داره . براي همين النترا بيشتر معامله ميشه. ولي اكسنت هم خيلي ماشين خوبي هست.منكه ازش راضي بودم.

  18. سلام خریدار cs35 لطفا در صورت امکان شماره تلفن خودتون رو بی زحمت به این شماره اس ام اس کنید چند تا سوال در این مورد دارم ممنون09369363399

  19. دوستانی که اذر ماه تحویل میگیرند چکها را زمان تحویل خودرو میگیرند یا دعوتنامه که اومد چکها را باید رفت داد؟

  20. من یک صحبتی راحت انجام بدم که قبلا هم گفتم . یک راهنمای سادست که بفهمی ماشینی خوبه یا نه . اول ببینید کجا تست ایمنیش انجام شده و چه امتیازی گرفته . این در مورد کشور ما که یک از 7 کشور حادثه خیز جهان تحقیق کنید .دوم د رمورد سازنده و برند و سابقش . الان در مورد بی ام وی کسی هست بگه دوست ندارد حتی ارزان ترین مدلش را داشته باشه ؟ ولی بنده تجربه سواری در x1 و 530 دوستانم داشتم .خشک بودن واقعا خشک و خیلی پرخرج البته بازم این ذات این خودرو هاست و محاسنی دارن که می چربه . حالا اگر دیدن ماشینی نه تست خوبی دارد ، نه سواری جالبی نه برند معتبری تازه سایپا داره مشارکت می کند با این قیمت ….خوب مشخصه دیگر تو این قیمت نخرید برنده اید . حرف همه اینه این محصول خوبی نیست و کاملا واضح حالا 10 سال بشینید راجع موتور و گشتاور حرف بزنید … پنکه نیست که بگی چینی عیبی ندارد… کفش که نیست … ماشنی که تکنولوژِ ساخت یک پلت فرم دست هر کسی نیست … طراحی یک خودرو ایمن سازیش بحث انتخاب پیشرانش همه به اطلاعاتی نیاز دارد که چینی ها فعلا با آزمون و خطا دارن بهش می رسن و ما متاسفانه شدیم موش آزمایشگاهیشون . لطفا نخرید . استدعا می کنم . به فکر اون لحظه ای باشدی که خدایی نکرده یک تصادف ساده بشه و این خوردو متلاشی شده جان عزیز ترین کس شما را بگیرد . 206 بد ……ال 90 بد … ایمن که هست ….

  21. 90 میلیون برای یک خودرو با موتور 1600 اونهم چینی!!!! آدم باید دیونه باشه که پولش را خرج همچین ماشینی بکنه. وقتی که می تونه با 110 تا 120 میلیون اکتیون یا سراتو بگیره.

  22. آقا سينا شما معتقديد كه ساير خودروها تلفات ندارند ؟ ايمني اين خودرو در مقاله تست تهران و حتي در اين مقاله تست روسيه تاييد شده. سيستمهاي ترمزش هم تكميل هست. از ملزوماتي مثل ايربگ ، كمربند پيش كشنده و سيستم باز شدن اتوماتيك درب در هنگام تصادفات بهرمند هست.شما همه چيني ها را در يك كاسه نريزيد.206 توليدي ايران را ايمن ميدونيد؟

    مثلا چندي پيش يك مقاله منتشر شد كه يك خودروي اسپرتيج فول با لكسوس(كه البته هيچ كس نديدتش!) بر خورد كرده و با اينكه تمام ايربگهاش عمل كرده بودند ، متاسفانه هر دو سرنشينش در دم فوت كردند.چندي بعد از اين خبر خودم سراغ گرفتم و ديدم كه اسپرتيج 2 ميليون افت قيمت كرده.
    يا قضيه ايربگهاي تاكاتا كه الان خيلي صدا كرده و چندين ميليون خودروي هوندا و تويوتا و ساير برندها را مجبور به فراخواني كرده هم كه داغ داغ هست.برندهاي مطرخ كلي كشته دادند.
    من اين خبر را كه پيگيري ميكردم ، ياد پرادوي علي دايي افتادم كه از تويوتا به خاطر عمل نكردن ايربگ ماشينش شكايت كرده بود.
    بعد پيش خودم گفتم كه چقدر علي دايي خوش شانس بوده كه عمل نكرد . وگرنه اون هم مثل سايرين با تركشهاي تاكاتا مرده بود!!!

    بخشي از جستجوهاي خودم را براي دوستان مينويسم.
    سعي و خطاي اين محصول ، تقريبا انجام شده.چون از 2012 توليد شده. مثلا موتور 112 اسبي را عوض كردند و 125 اسبي جايگزينش كردند.البته خيلي بهتر بود كه با يك موتور قويتر كه توان 150 اسب بخار و حداقل 200 نيوتن متر داشت بهينه ميشد. كه در اين صورت عالي بود . هرچند كه سيستم ترمزش هم نياز به تقويت بيشتر داشت. و اين هزينه توليد و طبيعتا قيمت خودرو را افزايش ميداد.
    مدل CS75 در نوع 2 ليتري 155 اسب قدرت و گشتاور 200 داره.
    همچنين مدل CS75 در نوع 1.8 ليتري توربو 174 اسب قدرت و گشتاور 230 داره.
    همين CS35 كه فعلا از CS75 محبوبتر هم هست فقط براي روسيه موتور توربو 1.5 ليتري زده با 147 اسب قدرت و گشتاور 210 نيوتن متر.البته به عقيده دوستان متخصصتر همين موتور جديد هم تعادل بين گشتاور و قدرت موتور را برقرار كرده.

    من خودم از زيبايي و امكانات و كلاس اين خودرو خوشم مياد.اگر موتور توربوي اونو به ايران ميدادند ، خودم خريداريش ميكردم.
    ولي متوجه شدم كه به تمام كشورها و حتي خود چين همون 125 اسبي تحويل ميشه و مدل توربو براي سفارش محدود هست.
    چين و اكثريت دنيا مثل ما و اعراب روي نفت ننشستند.براي همين هست كه سفارش تمام برندهاي مطرح اروپايي ها بيشتر حجم هاي پايين هست.حتي از برندهاي مطرح هم مدلهاي حجم پايينشون بيشتر و بهتر به فروش ميرسه.ماشينهاي سالشون هم اكثرا مدلهاي سي سي پايين هستند.
    چون بنزين در اروپا و چين و اكثر دنيا ارزشمندتر از ايران هست .

    1. رامین عزیز ضمن تشکر از شما برای مطلب مفصلتون…یکی دوتا نکته رو در تکمیل صحبت هاتون مطرح میکنم.اول اینکه متاسفانه شرایط ایران از نظر بنزین و خدمات طوری نیست که بشه راحت از موتورهای توربو استفاده کرد،یعنی حتی اگر هم میاوردند، باز باید بسیار احتیاط می شد و ریسک خرابیش واقعا بالا بود.نکته دوم هم اینکه در همین وب سایت مقاله ای داریم در مورد نسبت قیمت بنزین و قدرت خرید مردم که مطالعه اش خالی از لطف نخواهد بود.میتونید سرچ کنید.

    2. دوست عزیز بحث ایمنی منظور بنده ایمنی مطلق نیست . همانطوری که می دونید یورو ان کپ موسسه بسیار معتبری و در مورد محصولات کیا بلاخص اسپورتیج که به شخصه خودم دوست دارم این مدل می تونید تستها را ببینید و شاید باورتون نشه که همین اسپورتیج از خیلی از محصولات بی ام وی و لکسوس در تست ایمنی 1/4 از جلو که در امریکا انجام شده بسیار موفق تر و ایمن تر بود . می تونید فیلمهاش را ببیند و متوجه می شید . بحث ایمین دوست من طرفا گذاشتن کمربند و ایربگ نیست . یک مبحث بسیار پیچیده است که مهندسین با اعمال بسیاری از موارد و تست کردنشون به آن می رسند . حالا شما می گید خودرو چینی ایمن …راستش خنده دارد . این خودرو ها اجازه ورود به خیلی از کشورهای اروپایی ندارن به خاطر همین ایمین وگرنه از لحاظ موتور و ظاهر شاید دلربا غیر اهل فن هم باشن . هدف من از نوشتن اون مبحث این بود که تحقیق کنید در مورد ایمینی و اگر من هم صرفا گفتم باور نکنید خودتون ببیندی . تازه اگر کسی در اسپرتیج ایمن کشته می شه به این معنی نیست که دوست عزیز اون خوردو امن نیست . عکسهای کامل اون کیا را من دیدم در سایتهای دیگه . خودرو در قسمت ستون ها تغییری نکرده و دفرمه نشده . علت مرگ شتاب منفی بالا بعد از برخورد به جسم ثابت . در این حالت بدن شما به اندازه چند برابر وزن شما فشار تحمل می کنه و فرقی نمی کنه در یک جنگنده باشی یا ماشین یا تانک . مویرگها پاره می شن در این فشار و بدن شما غرق در خون می شه . متاسفانه در این شرایط ایمنی کاری برای شما نمی تونه بکنه . منظور من از ایمنی حداقلی تکرار می کنم حداقلی که استاندارد یک کشور تعیین می کنه . حالا یورو انکپ یا موسسه تست تصادف اتوبانهای امریکا . این ها معیارهاشون فرق دارد ولی در کل بعد آزمایش یکسری شرایط بیان می کنن. سر راننده آسیب یدیه ؟ خودرو از کدوم قسمت دچار ضعف و موراد دیگه ای که در تخصص من نیست . خلاصه ایمین بیشتر محصولاتی که در ایران یک شوخی بزرگ . خودروهای چینی بلاخص . سلار ایمن ها هم پراید . حالا در هر حال ما تعصبی نداریم . جیلی مثلا ایمن تست هم شده در یورو انکپ ولی چانگان تست نشده . چون اگر تست بشه هیچکس در مورد خریدش در هیچ کشوری فکر نمی کنه البته بجز ایران که متاسفانه عده ای قلیل چشمشمون را به روی حقیقت می بندن .
      بنده اینقدر حرص ایمین می زنم چون سرم آمده . الان یک تصادف ساده 30 میلیون را بدن یک آدم ممکن خرج بگذارد در شرایطی که حالا بگیم فوت هم نشه . درست شرایط بد . درست اقتصاد دچار تحریم ولی وطیفه ما اینه توی این بازار سیاه واسه ایمین خانوادمون فکر کنیم نه شتاب و آپشن .

  23. قابل ذكر هست كه پروژه CS35 در بخش انگليس چانگان توسعه پيدا كرده.من خيلي جستجو كردم.خودم اين خودرو را خريدم و طبيعتا برام خيلي مهم بود كه چي ميخرم. به عنوان يك خريدار ميدونم كه سانتافه يا پرادو نخريدم و انتظار عملكرد پرادو هم از اين خودرو ندارم.ولي در همرده هاي خودش و با امكانات خوبي كه داره و آپشن خدماتي تكميلي كه داره ، خودرويي مناسب و با كيفتتر از ساير چيني ها هست.

    من بخشي از متن بررسي كار.آي.آر را براي دوستان مينويسم.
    اين مطلب در قسمت تست چانگان CS35 نوشته بود.
    (باید به فرمان بسیار خوش دست با دوخت چرمی جذاب، تسلط ‏خوب راننده به محیط پیرامونی خودرو و سیستم تعلیق خوب اشاره کرد که همگی باعث ‏افزایش لذت رانندگی با چانگان در پیچ های پیست آزادی می شوند.متریال داخلی و کیفیت ‏کابین نیز در مجموع بد نیست و با توجه به قیمت 80 الی 90 میلیونی ‏CS35‎‏ می توان آن را ‏گزینه ای قابل قبول در مقابل بسیاری رقبا دانست،)
    اين مطلب هم در قسمت تست برليانس نوشته بود.
    (برلیانس ‏V5‎‏ چینی تر از چانگان احساس می شد و در حد فاصل خودروهایی ‏چون لیفان ‏X60‎‏ و جیلی ‏X7‎‏ قرار می گرفت ولی چانگان ‏CS35‎‏ حتی علیرغم پیشرانه ضعیفش ‏بیشتر به محصولات خودروسازان بزرگ نزدیک بود.‏)

    ***** يك نكته هم يادآوري كنم.در كل مباحث مرتبط با CS35 اكثر كساني كه مثل من اين خودرو را خريدند ، دلايلي براي انتخابشون داشتند.معمولا هم تحقيق كرده و با مدرك مباحثه كردند.ولي متاسفانه بعضي مخالفين با استفاده از الفاظي كه مشابه همين دوستمون قاسم استفاده شده، بجاي بحث منطقي و دليل قانع كننده به خودشون اجازه توهين ميدند.(مثلا خريداران را ديوانه،آشغال خر،و…) قلمداد كردند.طبيعتا جواب هاي ، هوي هست ! اين دوستان بهتر هست كه از شرايط ادب خارج نشوند.چون همه توهين كردند را بلد هستند! و شايد به وقتش بهتر هم بلد باشند *****

    1. برليانس شريك تجاريه بي ام و هست جداي طراحيه ظاهريه برليانس و چانگان كه سليقه اي هست به لحاظ موتوري اين دو خودرو قابل مقايسه نيستند.
      موتور برليانس موتور 4A92S طراحيه سال 2010 ميتسوبيشيه ژاپن هست
      (با موتورهاي جك جي 5 كه اسم ميتسوبيشي يدك ميكشن ولي 10 ساله پيش از رده خارج شدن زمين تا اسمون فرق داره.)
      موتور blue core مال كجاست؟
      البته هركي هرچي خريد مباركش باشه ولي تو رنج قيمت برابر قطعا برليانس برتر هست ولي اگه قيمت چانگان حدود 10ميليون كمتر باشه قابل قبول هست

      1. دوست عزيز به نظر ساير دوستان كار ندارم . ولي شما دوباره برگشتيد سر خط.
        تمام توضيحاتش در اينجا و چندجاي ديگه همين سايت اومده. خلاصه اطلاعات دوستان را براتون مينويسم.
        برليانس و چانگان يك حجم دارند.1600.قدرت هم تقريبا يكي كه باز چانگان قويتره.
        برليانس دستيش اومده.چانگان اتوماتيك.اين خودش كلي اختلاف قيمت هست.
        موتور مد نظرتون طراحي ژاپن هست ولي مشخصا تو چين ساخته ميشه.
        شنيدم بلوكر هم اختراع اولش براي بنز بوده.البته مطمئن نيستم.ولي موتور چانگان مزدا هست كه تو انگليس قويترش كردند.
        به شريك باشه كه اگر برليانس با بي ام شريكه در عوض چانگان با فورد-مزدا-سيتروئن-سوزوكي شريكه.
        دوستاني هم كه تست كردند چانگان را بيشتر به برندهاي معتبر نزديك دونستند تا برليانس.
        قيمت چانگان اتوماتيك 84 ميليون هست.ولي برليانس دستي 100 ميليون.
        من نميگم برليانس بد هست .اتفاقا خيلي شيك هم هست . ولي به هيچ وجه بهتر از چانگان نيست.
        استقبال مردم هم همينو ميگه.برليانس 250 دستگاه فروخته و چانگان 2500 تا 3000 دستگاه.
        در آخر طبق نظر شما ، چون چانگان 16 ميليون ارزانتر هست ، بهتر هم هست.
        اين متن هم براي مخالفت با شما ننوشتم.ولي خيلي خلاصه شده نظرات دوستان هست.يك بررسي خلاصه بين دو چيني تازه وارد.

  24. با عرض سلام
    من یکی از متقاضیان خرید هستم.اگه امکان داره دوستانی که ماشین رو خریدن یه شماره تماس ارائه بدن.ممنون و متشکر از شما

      1. پرايد كه ماشين خوش شتابي هست.همه به تيز بودن پرايد اعتقاد دارند.خودم مدل 77 داشتم.اگه اينجوري حساب كنيم تو شتاب از خيلي ماشين خوباي مد نظرتون هم بهتر هست.مثالتون همخوني نداره.

        1. سلام مهدی جان، مثال که نبود،صرفا جهت اطلاع دوستان که به اینجور ویدیو ها استناد میکنند،لینک ارسال شد اما به هرحال…..بازم چند نکته رو خدمتتون میگم ، 1 – شرایط تست گرفتن های خیابونی مشخص نیست،2 – سرعت سنج اکثر خودرو ها به خصوص خودروهای چینی ، دقت خوبی ندارند و نمیشه بهشون استناد کرد،این فیلم های آماتوری که هیچ، فیلم های سایت خودرو بانک هم از این نظر فاقد دقت هستند.در نهایت بنده خودم از رانندگی با چانگان CS35 لذت بردم و امیدوارم که خریداران هم راضی باشند، اما دست کاری توی FACT ها و اطلاعات فنی و تخصصی مسئله ای نیست که برخورد سلیقه ای برداره و امیدوارم دوستان این مسئله رو درک کنند که هدف کلی ما و سایر نویسندگان حوزه خودرو، اطلاع رسانی هست.نه تبلیغ و ضد تبلیغ.شتاب این ماشین هم خوب نیست.حالا چه خریداران از این جمله استقبال کنند و چه نکنند،چه در شرایط رانندگی واقعی مشکل ساز بشود و چه نشود،واقعیت محض این است که شتاب چانگان CS35 در محدود 13 – 15 ثانیه یا حتی بیشتر قرار می گیرد و این رقم در مقایسه با قیمت خودرو اصلا جالب نیست.

    1. اگر به اولین تبلیغ چانگان cs35 که در 25مرداد و در فروم s300 نگاه کنیم و متنهای بعدی متوجه میشیم که این بحث شتاب و اسپرت بودن را خود مبلغین این ماشین راه انداختند و به صراحت اعلام کردند که این ماشین یک ماشین اسپرت و جوان پسند هست.و در اون بخش بجز 2یا 3نفر هیچگونه اظهار نظری بعنوان مخالف نکردند تازه یکی از اون افراد من بودم که اصلا هیچگونه اظهار نظر مستقیمی در باره این ماشین نکردم و فقط توضیحاتی در باره تفاوتهای سازمان تست تصادف چین و اروپا نوشتم افراد دیگه هم مخالفت صریحی با این ماشین نکردند و تا اونجا که حافظه ام یاری میکنه گفته بودند چرا اینقدر برای این چینی که هنوز وارد نشده و کسی از نزدیک اونو ندیده تبلیغ میکنید که بعضا پاسخهای تندی هم بهشون داده شده بود.
      بنابراین حساسیت بیش از حد رو خود شما ایجاد کردید آیا یک ماشین اسپرت شتابش 13 و یا 12 ثانیه هست؟ به عددهای بالاتر اصلا کار ندارم.
      یکی از خوانندگان جمله خیلی دقیق و درستی گفته بود که اگر تبلیغات با اصل موضوع سنخیت نداشته باشه و ریشه در واقعیت نداشته باشه شاید در کوتاه مدت اون کالا کمی توچشم بیاد ولی در بلند مدت شدیدا به مقبولیت اون کالا لطمه میزنه .که همین بحثهائیست که الان پیش اومده.
      یک پرسش مطرح میکنم در چه زمانی یک ماشین چینی ارزش و توجیه لازم را برای خرید داره؟
      جواب من این است اگر یک ماشین چینی از لحاظ فنی و عملکردی و دوام و کیفیت دقیقا مانند ماشینی در همون کلاس ولی با برند شناخته شده باشه و فقط به دلیل اینکه برند معروفی نداره و هزینه تولید در چین کمتر هست تا 20درصد و حتی بیشتر ارزونتر باشه کاملا توجیه خرید داره.برای نمونه cs35 که همکلاس رنو کپچر هست کیفیت و دوام و عملکرد مشابه اون رو داشته باشه ولی 20 میلیون ارزونتر باشه خریدش منطقیست ولی اگر به دلیل کیفیت پائینتر و عملکرد ضعیفتر قیمتش کمتر باشه خریدش منطقی نیست .
      حالا دوستان دیدگاه و جواب خودشون رو ارائه بدن تا به یک نتیجه مناسب برسیم.

  25. سلام میشه نظرتون راجع به این موضوع بگید
    . با اینکه سازنده شتاب صفر تا صد 15 ‏ثانیه را اعلام کرده است ولی در تست عملی در روسیه این خودرو به رقمی بهتر از 16.7 ثانیه دست نیافته ‏است. وزن خودرو با گیربکس اتوماتیک روی باسکول 1368 کیلوگرم سنجیده شده است.

    در حالت ‏Drive‏ ‏برای رسیدن از سرعت 80 به 120 به 13.6 ثانیه زمان نیاز دارید. حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ‏ساعت اعلام شده است. با اینکه حالت اسپرت در این گیربکس وجود ندارد ولی قابلیت تعویض دنده به ‏صورت دستی را داراست. نقطه ضعف اصلی این موتور گشتاور ضعیف در دورهای زیر 3000 هست که در ‏سربالایی ها نمود بیشتری پیدا می کند. در چنین شرایطی مجبور به معکوس دادن و فشردن بیشتر پدال گاز ‏هستید که تاثیر منفی در مصرف سوخت می گذارد. با روشن کردن کولر این حالت تشدید می شود. با توجه ‏به دیسکی بودن ترمزها در هر 4 چرخ (جلو خنک شونده، عقب معمولی) عملکرد آنها رضایت بخش است. ‏ترمزها در تست عملی نشان دادند که می توانند در مسافت 41.5 متر سرعت خودرو را از 100 کیلومتر به ‏توقف کامل برسانند. مصرف سوخت در شهر 9.8 لیتر، در جاده 5.8 لیتر و در سیکل ترکیبی 7.2 لیتر در ‏‏100 کیلومتر اعلام شده است.‏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا