اخباراخبار داخلیاسلایدر

غول چینی در راه ایران

پیکاپ جک کی ام سی تی 8 پرو اتومات – Jack KMC T8 Pro با موتور 2 لیتری توربو دیزل و گیربکس اتوماتیک معرفی شده بود. در ادامه با قیمت و مشخصات فنی و شانس واردات آن به ایران همراه می‌شویم.

به گزارش دنده 6 – پیکاپ جک KMC T8 یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ‌های چینی در بازار ایران است که نسبت به قیمت خود، ارزش خرید بالایی هم دارد؛ هرچند که اصلی‌ترین ضعف آن، به نداشتن گیربکس اتوماتیک مربوط می‌شود. حالا کی ام سی تی 8 پرو با موتور توربو دیزل و گیربکس اتوماتیک اینجاست تا هم قدرت بیشتری را ارائه دهد و هم دنده اتوماتیک را فراهم کند. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت و آپشن‌ها و امکانات کی ام سی T8 پرو اتوماتیک آشنا می‌شویم و نهایتا به شانس واردات آن به ایران و ارزش خریدش نگاه می‌کنیم.

 

طراحی ظاهری و ابعاد کی ام سی t8 اتومات

کی ام سی تی 8 پرو اتوماتیک

شکل و شمایل کی ام سی تی ۸ پرو اتومات در نسخه ۲ لیتری دیزلی که از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد، تقریبا با مدل «گیربکس دستی پرو» متفاوت است. در این نسخه شاهد یک جلو پنجره جدید هستیم که بی شباهت با چری تیگو ۸ پرو هم نیست! همچنین زیر سپر هم کاملا تغییر کرده و اکنون با یک زیر سپر دو رنگ طرف هستیم. البته فرم چراغ‌ها اصلا تغییر نکرده و دست نخورده باقی مانده است.

پیکاپ KMC T8 Pro AT

نمای کناری و نمای عقب هم هیچ فرقی نکرده و به همین خاطر، توضیح اضافه نمی‌دهیم. همچنین ابعاد این نسخه هم تفاوت چندان با مدل دستی پرو ندارد و شامل ۵۳۲۰ میلی متر طول، ۱۸۳۰ میلی متر عرض و ۱۸۱۵ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به ۳۰۹۰ میلی متر می‌رسد.

مشخصات فنی و امکانات و آپشن‌های کی ام سی تی ۸ پرو اتوماتیک

کی ام سی تی 8 پرو اتوماتیک

شاید به نظر شما عجیب باشد اما تا امروز، تمام مدل‌های KMC T8 Pro با گیربکس دستی 6 سرعته به بازار می‌آمدند. حتی کی ام سی T8 در ایران هم فقط با گیربکس دستی قابل سفارش است.

کی ام سی تی 8 پرو اتوماتیک

جلو پنجره T8 Pro دنده‌ای

اما حالا به لطف جک کی ام سی تی ۸ پرو اتوماتیک، این مشکل کاملا حل شده. زمانی که کاپوت کی ام سی T8 پرو اتوماتیک را بالا می‌زنیم، با یک موتور 4 سیلندر توربو دیزل 2 لیتری (از نوع 2.0CTI) طرف می‌شویم که ساخت شرکت Ankang Technology است و می‌تواند ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. احتمالا موتور ۲ لیتری توربو شارژ بنزینی (با توان ۱۵۰ اسب بخار) هم بعدا روی این نسخه سوار شود.

به هر حال تمام این 167 اسب بخار‌ از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته (گیربکس 8AT Dongan) در اختیار راننده قرار می‌گیرد و همچنین سیستم حرکت 2 دیفرانسیل سبک، سنگین و حالت تک دیفرانسیل هم در اختیار او خواهد بود.

کی ام سی تی 8 پرو اتوماتیک

از دیگر تفاوت‌های کی ام سی تی ۸ پرو اتوماتیک با مدل دستی می‌توان به کالیپرهای قرمز رنگ ترمز و دف لاک (قفل دیفرانسیل مکانیکی) در محور عقب و گرم کن شیشه عقب اشاره کرد. همچنین امکانات رفاهی و آپشن‌های جک KMC T8 Pro اتوماتیک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • کلاستر دیجیتال و مولتی مدیا لمسی
  • سیستم کنترل کشش و پایداری
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • دوربین دنده عقب و سنسور پارک در سپر جلو و عقب
  • ترمز پارک برقی و اتوهلد (آپشنال)
  • کنترل حرکت خودرو در سرپایینی
  • استارت کی لس
  • قابلیت ورود بدون کلید به کابین
  • درگاه برق 220 ولت AC
  • شارژر USB و فندکی
  • آینه‌های جانبی برقی تاشو با گرمکن
  • صندلی برقی راننده با تنظیم ۶ نقطه‌ای و گرمکن
  • استراحتگاه دست برای سرنشین‌های ردیف جلو
  • جالیوانی
  • لاستیک‌های آفرودی گیتی AT70 با سایز 265/60
  • رینگ‌های ۱۶ اینچی با رنگ مشکی کوره‌ای
  • ۴ کیسه هوا (۶ کیسه هوا در نسخه فول آپشن)
  • کالیپر ترمز قرمز رنگ
  • قفل دیفرانسیل مکانیکی در محور عقب

قیمت کی ام سی تی ۸ پرو اتوماتیک و شانس واردات به ایران

پیکاپ KMC T8 Pro AT

کابین و داشبورد نسخه اتوماتیک و دنده‌ای، تفاوتی با هم ندارد.

کی ام سی t8 اتومات قیمت بالایی در جین ندارد و در بازار چین، بین 17.7 تا 22.9 هزار دلار بالا و پایین می‌شود که این اختلاف قیمت، به آپشن‌های آن بازمی‌گردد. اگر واردات kmc t8 اتومات پرو به ایران قطعی شود، احتمالا می‌دهیم که قیمت کی ام سی T8 Pro اتوماتیک در ایران از ۱.۸ میلیارد تومان شروع شود و در نسخه فول آپشن به ۲.۵ میلیارد تومان برسد.

از آن جایی که جک کی ام سی تی 8 معمولی، جای پای خود را در ایران محکم کرده، حدس می‌زنیم که کرمان موتور با واردات نسخه پرو اتوماتیک هم دوباره قصد دارد تا مسیر قبلی خود را تکرار کند. همچنین اکثر رقیب‌های چینی T8، مثل فوتون G7 یا آمیکو آسنا توربو شارژ اتوماتیک، به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند و همین موضوع، حسابی T8 را سرافکنده می‌کند.

پیکاپ کی ام سی T8 Pro اتوماتبا دنده‌ای چه فرقی دارد؟

کی ام سی تی 8 پرو اتوماتیک

از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته 8AT Dongen که عبور کنیم، به موتور 2 لیتری توربو دیزل می‌رسیم که 167 اسب بخار قدرت و 410 نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد در نسخه‌ی توربو دیزل دنده‌ای، به 136 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور محدود شده‌ بودند. همچنین کالیپر ترمز قرمز رنگ، آینه برقی تاشو با گرم کن، صندلی برقی با تنظیم 6 نقطه‌ای و لاستیک و رینگ آفرودی و قفل دیفرانسیل مکانیکی، از مهم‌ترین تفاوت‌های نسخه دنده‌ای با اتوماتیک هستند.

ارزش خرید کی ام سی T8 اتومات

جک T8 Pro یکی از محصولات شرکت خودروسازی جک HSJ و ارزش خرید آن به وابستگی به نیازها و خواسته‌های شما دارد. اگر توقع خود را از این خودرو کمتر کنیم و واقع‌بینانه به این خودرو و مشخصاتش نگاه کنیم، می‌بینیم نسخه اتومات ماشین کی ام سی تی ۸ ارزش خرید بالایی دارد.

برای ارزیابی بهتر این خودرو و تصمیم‌گیری در مورد خرید آن، باید عوامل مختلفی را مدنظر قرار دهید. در ادامه، به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

عملکرد موتور و توانایی آفرود: جک T8 Pro با موتور قدرتمند و سیستم چهار چرخ محرک (4WD) توانمندی آفرود بالایی دارد. اگر نیاز به یک خودروی قابلیت آفرود دارید، ارزش این خودرو گزینه خوبی برای شماست.

  • امکانات و تجهیزات: این مدل از خودرو دارای امکانات متنوعی از جمله سیستم ناوبری، سیستم صوتی با کیفیت، سیستم‌های امنیتی و رفاهی می باشد. ارزش خرید این خودرو به توجه به تجهیزات مورد نظر شما افزایش می یابد.
  • مصرف سوخت: بررسی مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با پیکاپ تراک‌های قدیمی‌تر موجود در بازار پایین‌تر است اما با توجه به حجم موتور و قدرت، عملکرد این مدل می‌توانست بهتر باشد.
  • قیمت و هزینه تعمیر و نگهداری: باید هزینه‌های خرید، بیمه، نگهداری و تعمیرات خودرو را در نظر بگیرید. این عوامل بر ارزش خرید شما تاثیر می‌گذارند. مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی موجود در بازار ایران، کی ام سی تی ۸ پرو اتومات نیز در صورت واردات می‌تواند لوازم جانبی گران‌قیمت‌تری در مقایسه با خودروهای تولید داخل داشته باشد.
  • اعتبار شرکت تولیدکننده: جک یکی از بهترین خودروسازان کشور چین است و عملکرد خوبی در سال‌های گذشته داشته است. کرمان موتور هم که این خودرو را در کشورمان به فروش می‌رساند، به طور کلی عملکرد مناسبی در کسب رضایت خریداران داشته است.
  • نظرات و بررسی‌ها: مطالعه نظرات و بررسی‌های کاربران و خبرنگاران خودرو می‌تواند به شما کمک کند تا ارزش خرید خودرو را بهتر ارزیابی کنید. خریداران کی ام سی تی ۸ در ایران نظرات مثبتی درباره خودرویشان دارند و آمار نارضایتی رانندگان نسبتا پایین است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا