اخباراخبار خارجی

فورد درحال اختراع بوی کابین جدید

بوی کابین خودرو یکی از مسایل مطرح خودروها، از گذشته تا کنون بوده است. مشتریان در کشورهای مختلف واکنش های مختلفی را به این بو نشان می دهند و بسته به سبک علاقه، ممکن است به آن علاقه مند یا از آن متنفر باشند. بر اساس اخباری که خبرگزاری اتوکار نیوزیلند منتشر کرده، فورد در حال اختراع یک بوی کابین جدید است و پرونده این اختراع را به نام خودش به ثبت رسانده است.

بر اساس مطالعاتی که موسسه جی دی پاور انجام داده، بازار چین بزرگترین بازاری است که مشتریان متنفر از بوی کابین خودرو را در بر می گیرد و در ایالات متحده نیز، ده درصد افرادی که خودروی جدید خریداری می کنند، از استشمام بوی درون خودرو رضایت ندارند. این عدم علاقه تا جایی پیش می رود که تا برخی مشتریان، میزان رضایت از بوی کابین را عاملی مهم تر از قدرت موتور یا ظاهر ماشین در هنگام خرید به حساب می آورند.

بوی کابین خودروها، معمولا ترکیبی از چرم، پلاستیک و وینیل است و این مواد هنگامی که در شرایط دمای بالا قرار بگیرند، بو آزاد می کنند. حال سیستم جدید فورد با عملی که پختن نامیده می شود، بوی بد را از بین برده و به جای آن یک رایحه خوشایند آزاد می کند. در این پروسه اگر خودرو تحت تابش شدید نور آفتاب قرار بگیرد، پنجره ها به طور اتوماتیک باز می شوند، موتور روشن می شود و سیستم تهویه فعال می گردد و مواد خاصی که در کابین خودرو به کار می روند و هنوز ناشناخته هستند، اصطلاحا پخته شده و بوی خوشایندی را تولید میکنند. هدف فورد از توسعه این اختراع، تلاش برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار خودرو چین بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا