اخبارسایپا

فوری؛ قیمت کارخانه ساینا ۳۷ میلیون بالا رفت! + جدول

امروز گروه خودروسازی سایپا از افزایش قیمت کارخانه ساینا اس  بنزینی دنده دستی تیپ DA  خبر داد. این خودرو حدود ۳۷ میلیون گران شده است وقیمت کارخانه ساینا ۲۹۱ میلیون شده است.

نام خودرو قیمت کارخانه ای (مرداد) قیمت کارخانه ای (شهریور) قیمت کارخانه ای (مهر) میزان افزایش قیمت کارخانه ای (شهریور تا مهر) قیمت بازار
ساینا اس بنزینی دنده دستی تیپ DA ۲۴۸,۶۹۴,۰۰۰ ۲۵۴,۷۶۰,۰۰۰ ۲۹۱,۶۵۰,۰۰۰ ۳۶,۸۹۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

این اتفاق در حالی رخ داده که کمتر از ۱۵ روز قبل یعنی در ۲۰ام شهریور ماه هم این خودرو یک افزایش قیمت ۶ میلیونی داشته و از ۲۴۸ میلیون به ۲۵۴ میلیون رسید بود.

چرا قیمت کارخانه ساینا افزایش پیدا کرد؟

اخیراً همه خودروسازها ملزم شده اند محصولات‌شان را طبق استانداردهای ۸۵گانه به بازار عرضه کنند. در این راستا، ساینا S هم به آپشن هایی نظیر کنترل پایداری، سنسور پایش فشار تایرها و… مجهز شده و به همین دلیل است که حدود ۳۷ میلیون گران تر از گذشته توسط کارخانه قیمت گذاری شده است. توجه داشته باشید که افزایش قیمت ۶ میلیونی سری قبل به خاطر اضافه شدن دو آپشن سنسور نور و سنسور باران به این خودرو بود. از این رو بخشی از این ۳۷ میلیون افزایش قیمت به خاطر اضافه شدن کنترل پایداری و TPMS است.

علت دیگر افزایش قیمت شدید و ناگهانی ساینا S تیپ DA هم ارائه صورت های مالی جدید توسط سایپا به شورای رقابت است. به دنبال این قضیه شورای رقابت در فرمول قیمت گذاری منحصر بفرد و نامفهومش، هزینه های تمام شده جدید سایپا در نیمسال اول ۱۴۰۲ برای تولید ساینا اس را لحاظ کرد که بخشی از این ۳۷ میلیون افزایش قیمت نیز به خاطر همین قضیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا