آلمانیاخباراخبار داخلیاروپاییاسلایدرماموت خودرو

فولکس واگن گلف GTI ، هاچ بک آلمانی بزودی در ایران

فولکس واگن گلف GTI یکی از محبوب ترین و جذاب ترین هاچ بک ها در سراسر دنیا محسوب می شود و پس از مدل های پاسات و تیگوان ، سومین فولکس واگنی است که پس از سالها به ایران وارد می شود.

این خودرو در نسل های قدیمی تر وارد بازار ایران شده بود که از همان موقع مورد علاقه ی عاشقان خودرو قرار گرفت و نمونه های اسپرت یا تیون شده ی آن را در نمایشگاه های خودروی داخلی می توان دید. نسل هفتم گلف GTI در سال 2012 رونمایی شد و یکی از مقرون به صرفه ترین هاچ بک های اسپرت جهانی است. نسخه ی های وارداتی این خودرو که مدل 2018 هستند ، مربوط به نسخه های فیس لیفت نسل هفتم هستند که اکنون در سراسر جهان عرضه می گردد.

 

 

مدلی محبوب از گذشته تاکنون

اولین نسل از فولکس واگن گلف GTI در سال 1976 به عنوان یک هاچ بک با یک کابین خانوادگی و موتوری قدرتمند عرضه شد. این خودرو توانست در طی آن سالها با توجه به قیمت مناسبش ، به راحتی خودروهای اسپرت بریتانیایی را در زمینه ی فروش شکست دهد و موجب ورشکستگی بسیاری از آنها شود ، چرا که شتابی برابر با آنها داشت و قیمتش به مراتب کمتر بود. از آن زمان تا کنون این خودرو در نسل های مختلف به بازار عرضه گشته است.

 

هاچ بکی قدرتمند

تمامی تیپ های فولکس واگن گلف GTI به یک موتور دو لیتری بنزینی مجهز هستند که توانایی تولید 227 اسب بخار قدرت در دور 4700 و 350 نیوتون متر گشتاور در دور 1500 را دارد. این توان به راحتی قابلیت رقابت با نزدیک ترین رقیبش یعنی فورد فوکوس ST را برای آن فراهم می کند. با توجه به وزن 1375 کیلوگرمی خودرو ، این پیشرانه می تواند شتاب بسیار خوبی را برای گلف GTI فراهم سازد . شتاب صفر تا صد این خودرو 6.2 ثانیه است و حداکثر می توان سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را با این خودرو تجربه کند. بخشی از این شتاب خوب گلف GTI به کمک جعبه دنده ی خودکار شش سرعته ی دو کلاچه یا شش سرعته ی دستی فراهم می شود.

 

مدلی به روز شده

در این نسل نسبت به نسل قبل ، بروز رسانی هایی در طراحی ظاهری صورت گرفته ، سیستم چند رسانه ای جدید با صفحه نمایش لمسی بزرگتر و توانایی های بیشتر جایگزین شده است.

چهره ی این خودرو از همان نسل اول موسوم به مارک یک جذاب و جوان پسند بوده و این چهره با بروز رسانی هایی همواره حفظ گردیده است. در مدل 2018 این خودرو شاهد پیاده سازی زبان طراحی جدید فولکس واگن هستیم که نشان دهنده ی آن دو قسمت مربعی شکل در چراغ های جلو و چراغ های مه شکن استتار شده در قسمت های زیرین سپر هستند.

نمای جانبی خودرو طرحی ساده و در عین حال اصولی دارد و رینگ های هجده اینچی همراه با بوستر های قرمز رنگ ترمز ، نشان دهنده ی ذات اسپرت این هاچ بک هستند.

 

جدول ابعاد و اندازه :

طول 4367 میلی متر
عرض 1798 میلی متر
ارتفاع 1442 میلی متر
فاصله ی بین دو محور 2631 میلی متر

 

در درون کابین چه می گذرد؟

این نسل از گلف در ابعاد و طراحی چندان با نسل قبلی تفاوت ندارد و شاهد فضای نسبتا خوبی برای سرنشینان در این خودرو هستیم . تنظیمات بسیاری برای صندلی ها به خصوص صندلی راننده وجود دارد و این نکته در مورد فرمان نیز صادق است. صفحه نمایش هشت اینچی لمسی خودرو نیز با پشتیبانی از آندروید اتو و اپل کارپلی و بسیاری از برنامه های رفاهی دیگر ، می تواند رضایت خریداران را جلب کند.از دیگر موارد که حس یک هاچ بک اسپرت را القا می کند باید از دوخت قرمز رنگ روی فرمان ،سر دنده ،رو دری ها و صندلی ها یاد کرد . همچنین استفاده از پدال های آلومینیومی زیر پای راننده جذاب و اسپرت است.

 

 

ایمنی ، فاکتوری مهم برای خریداران مشکل پسند

در زمینه ی ایمنی گلف GTI توانسته از موسسه ی NHTSA آمریکا پنج ستاره ی ممکن در آزمون های ایمنی را کسب کند . در تیپ های SE و بالاتر ، این خودرو مجهز به ترمز اضطراری اتوماتیک ، سیستم تشخیص عابران پیاده ، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم هشدار موانع در عقب است. بسته ی کمک به راننده شامل کمک به رانندگی بین خطوط و پارک خودکار نیز در این تیپ ها موجود است.

 

آپشن ها و امکانات

برخی از امکانات این خودروی آلمانی عبارتند از :

سیستم تهویه مطبوع دو گانه همراه با فیلتر ضد آلرژی و قابلیت تنظیم جداگانه،سیستم کروز کنترل،کف پایی، فابریک (جلو و عقب) ،فرمان اسپرت چرمی با طراحی آلومینیومی و شیفتر پشت فرمان،چراغ‌های ورودی و هشدار درها تمام LED ، سیستم ترمز پارک الکترومکانیکی به همراه اتو هلد ،دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید و قفل امنیتی ،صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی پویا با کامپیوتر سفری و کیلومتر شمار ،آینه الکتروکرومیک بدون فریم ،امکان اتصال USB و AUX ،خروجی برق 12 ولتی در محفظه بار ،چراغ لامپ LED در زیر پاهای سر نشین جلو ،سیستم اتوماتیک خاموش / روشن موتور خودرو ( Start/Stop ) با عملکرد ترمز و گاز

 

قیمت گذاری و رقبا

قیمت پایه ی این خودرو در بازار جهانی از حدود 27 هزار دلار شروع می شود و بسته به امکانات و تجهیزات بالاتر نیز می رود. برای افرادی که توان پرداخت این برچسب قیمتی را ندارند ، مدل پولو وجود دارد که ارزان تر است و امیدواریم این مدل نیز وارد ایران شود. با شرایط فعلی ، در صورت وارد شدن این خودرو باید انتظار برچسب قیمتی بالاتر از 280 میلیون تومان را برای این هاچ بک سریع داشته باشیم  . رقمی که به راحتی می تواند بی ام و های سری یک و مینی های موجود در بازار داخلی را به دردسر بیندازد. گرچه با این رقم ، قطعا خریداران به سمت خرید مدل پاسات خواهند رفت و تنها افرادی که مایل به تجربه رانندگی هیجان انگیز هستند به سراغ گلف GTI خواهند آمد.

 

 

نکات مثبت :

عملکرد عالی و لذت رانندگی بالا در کنار راحتی

فضای خوب و مدرن کابین

نکات منفی:

ویژگی های ایمنی در تمام تیپ ها وجود ندارد
نسبت به مدل های قوی تر نظیر R اختلاف قدرت فاحشی وجود دارد

2 دیدگاه

  1. من مطمئن نیستم این خودور وارد ایران بشه تحریم ها بصورت کامل تا ماه های آینده اجرایی میشه و بعید میبینم شرکتی مثل ماموت یا فامیلی و سایرین مجوز هارو اخذ کنند حتی شرکت مادر هم قادر به اینکار نیست چون با از دست دادن بازار بزرگ ایالات متحده روبرو خواهد شد بازار ایران برای فولوکس تویوتا کیا هیوندا مزدا لکسوس بیم دبلیو بنز و آئودی حائز اهمیت چندانی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا