اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

فیس لیفت تسلا مدل 3 رونمایی شد

مورد انتظارترین خودروی الکتریکی سال!

پس از شش سال و فروشی بالغ بر دو میلیون دستگاه در سراسر جهان، تسلا با ارتقای ظاهری و امکانات و همچنین برد بیشتر، جان تازه‌ای به مدل ۳ بخشیده است. مدل ۳ جدید می‌تواند یکی از مورد انتظارترین خودروهای الکتریکی سال باشد.

مدل ۳ به روز شده، که ظاهراً با کد Project Highland شناخته می‌شود، نمای جلو و عقب بازطراحی شده را به رخ می‌کشد و فضای داخلی جدیدی دارد. به گفته تسلا، آیرودینامیک مدل ۳ برای برد بیشتر و کاهش ضریب درگ بهبود یافته است. در حال حاضر، به‌روزرسانی‌ها فقط برای نسخه‌های دیفرانسیل عقب و دوربرد اروپایی (LR) ارائه شده است.
قسمت جلویی با خطوط تمیزتر، چراغ‌های جلوی بازطراحی‌شده و چراغ‌های روشنایی روز LED با امضای جدیدتر از قبل همراه شده است.

در نمای عقب، چراغ‌های پشتی به صورت C شکل برجسته است که نام تسلا اکنون بین چراغ‌ها نوشته شده و جایگزین لوگو شده است. این برند در حال اضافه کردن دو رنگ جدید Ultra Red و Stealth Grey است.

ابعاد خودرو تا حد زیادی ثابت باقی می‌ماند؛ مدل ۳ اکنون یک اینچ طویل‌تر است و ۱۸۵.۸ اینچ اندازه‌ دارد، در حالی که ارتفاع آن یک دهم اینچ پایین‌تر است.

آیرودینامیک بهتر، برد بیشتر

برد تخمینی WLTP برای مدل RWD مدل ۳ به روز شده با رینگ‌های ۱۸ اینچی، ۳۴۴ مایل (۵۵۴ کیلومتر) است، در حالی که نوع LR حدود ۴۲۱ مایل (۶۷۸ کیلومتر) برد خواهد داشت. توجه داشته باشید که ارقام EPA برای سدان الکتریکی با مشخصات ایالات متحده به طور قابل توجهی متفاوت است.

مدل ۳ دیفرانسیل عقب با رینگ‌های سفارشی ۱۹ اینچی، ۵۱۳ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ در چرخه WLTP طی می‌کند، در حالی که نسخه LR دارای ۶۲۹ کیلومتر برد است. به نظر می‌رسد که ارقام عملکرد ثابت باقی مانده‌اند؛ با شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۶.۱ ثانیه برای مدل RWD و ۴.۴ ثانیه برای نوع LR چهار چرخ محرک.

فضای داخلی مدل ۳ اکنون بیشتر شبیه سالن به نظر می‌رسد. این یک طراحی پیچیده، با معماری پوششی با مواد آلومینیومی و پارچه‌ای دارد. نور محیط جدید کل کابین را پوشش می‌دهد. این برند ادعا کرد که کابین به لطف شیشه‌های آکوستیک و مواد عایق صوتی بهبودیافته، ساکت‌تر است.

ارتقای امکانات فضای داخلی

صفحه نمایش مرکزی ۱۵.۴ اینچی به همان اندازه است، اما حاشیه های باریک‌تری دارد. همچنین یک صفحه نمایش ۸.۰ اینچی جدید در عقب با کنترل‌های یکپارچه تهویه هوا و سرگرمی وجود دارد. تسلا اهرم‌های نصب شده روی ستون فرمان را با کنترل‌های نصب شده روی فرمان، مانند مدل S و مدل X جایگزین کرده است.

مشتریان مدل LR اکنون از ۱۷ بلندگو (سه بلندگو بیشتر از قبل) و دو ساب ووفر و دو آمپلی فایر لذت خواهند برد. مدل RWD دارای ۹ بلندگو، یک ساب ووفر و یک آمپلی فایر خواهد بود. تسلا همچنین ادعا می‌کند که یک میکروفون قوی‌تر برای بهبود کیفیت مکالمه دارد.
تحویل مدل ۳ به روز شده از اواخر اکتبر در اروپا و خاورمیانه آغاز خواهد شد. ما انتظار داریم تسلا جزئیات مدل آمریکای شمالی و در دسترس بودن آن را به زودی اعلام کند.

چندین گزارش حاکی از آن است که تولید مدل ۳ به روز شده در کارخانه Gigafactory شانگهای، که بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی تسلا و مرکز صادرات جهانی است، در حال انجام است. نسخه آمریکای شمالی احتمالاً ساخت ایالات متحده، در کارخانه Fremont این برند در کالیفرنیا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا