اخبار خارجیاسلایدر

قایق 4 میلیون دلاری لامبورگینی 4 هزار اسب بخار قدرت دارد!

این قایق اسپرت با الهام از لامبورگینی ۶۳ و بهره‌مندی از ۳,۹۴۵ اسب بخار قدرت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

به گزارش دنده 6 – «تکنومار برای لامبورگینی ۶۳» نام این قایق اسپرت تفریحی لوکس به شمار می‌رود که گاوهای وحشی ایتالیایی را روانه آب‌های آزاد می‌کند. طراحان آن در فرایند طراحی از بخش‌های مختلف سوپراسپرت هیبریدی سیان الهام گرفته‌اند. این قایق ۱۶.۲ متری که قیمتی نزدیک‌به ۳.۵ میلیون دلار دارد، توجه افراد مشهوری قهرمان سابق WFC، «کانر مک‌گرگور»، را هم به خود جلب کرده است.

برای ورود به این قایق، نخستین چیزی که چشم بیننده را به خود جلب می‌کند، پله‌های بخش عقب آن محسوب می‌شود که با الهام از سپر و اسپلیتر پرچمدار سابق این برند ایتالیایی، آونتادور، طراحی شده است. بالاتر از پله‌ها، تشک دو نفره با نشان لامبورگینی جا خوش کرده است. پشت سر تشک، یک تکیه دوگانه V شکل قرار گرفته که کابین رانندگی را از باقی فضای قایق جدا می‌کند. کابین به سه صندلی اسپرت فیبرکربنی لامبورگینی مجهز شده که با نمونه موجود در سوپراسپرت‌های این شرکت یکسان است. البته قایق به‌صورت استاندارد با دو صندلی عرضه می‌شود و درصورت تقاضای خریدار به صندلی سوم مجهز خواهد شد.

داشبورد کنترل از فرمان، گرافیک نمایشگر  و برخی دکمه‌های یک لامبورگینی جاده‌ای استفاده می‌کند که تجربه سواری قایق را به تجربه رانندگی خودروهای این برند نزدیک می‌کند. از آنجا که این قایق به دو موتور مجهز شده است، سازنده دو کلید روشن/ خاموش را هم در کابین تعبیه کرده است. مهندسان لامبورگینی پا را از این هم فراتر گذاشته‌اند و حالت رانندگی «کروز» و «کورسا» را هم درون این محصول لوکس قرار داده‌اند. حداکثر سرعت این سوپرقایق ۲۴ تنی برابر ۱۱۶ کیلومتر بر ساعت (۶۳ گره) اعلام شده است.

شباهت‌های این قایق به مدل‌های جاده‌ای به داشبورد ختم نمی‌شود. همانند سوپراسپرت سیان که منبع الهام اصلی این قایق به شمار می‌رود، تنها ۶۳ دستگاه از این قایق چندمیلیون دلاری تولید می‌شود. لامبورگینی تا حد ممکن این خودرو را منحصربه‌فرد طراحی کرده و در جای‌جای آن از یخچال‌های پشت کابین گرفته تا گیره‌های روی بدنه از قطعات خودروهای خود استفاده کرده یا حداقل طراحی آن‌ها را مشابه مدل‌های جاده‌ای انجام داده است.

دو موتور قدرتمند V12 این قایق زیر تخت مرکزی قرار گرفته‌‌اند که روی‌هم نزدیک به ۴ هزار اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. از دیگر بخش‌های پنهان این قایق هم می‌توان به اتاق‌ اصلی آن اشاره کرد که دسترسی به آن از طریق در کنار داشبورد میسر می‌شود. فضای داخلی قایق شامل آشپزخانه لوکس، فضای نگهداری ظرف و لیوان، کمدهای دیواری و اتاق خواب لوکس اصلی می‌شود که با جزئیات بالا و نورپردازی منحصربه‌فرد طراحی شده است. لامبورگینی پا را از این هم فراتر گذشته و سرامیک لوازم سرویس بهداشتی را با فیبرکربن جایگزین کرده است.

این قایق ظرفیت دو اتاق خواب را دارد. تمام مواد به‌کاررفته در پوشش دیوارها و مبلمان درون اتاق نشیمن هم از جنس آلکانتارا و چرم‌های متداول در سوپراسپرت‌های لامبورگینی تهیه شده است. تزئینات داخلی هم با اشاره فراوان به طرح مثلثی چراغ خودروهای این برند و لوگوی ۶۳، فضای مناسب را برای برگذاری جلسات مافیایی فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا