اخباراخبار داخلیاسلایدرچینی

قیمت MG GS تعیین شد؛ گران ترین چینی/ انگلیسی بازار

اسپرت و سریع

دنده 6 – تاکنون از جیلی X7، بایک سنوا و البته خودروهای برند MG به عنوان گران ترین چینی های بازار داخل یاد می شد، اما حالا اولین شاسی بلند MG با قیمت 142 میلیون تومانی معرفی شده است که می تواند پرونده ای جدید را در این زمینه باز کند.در واقع شاید با کمی مبالغه بتوان گفت که این کراس اوور چینی / انگلیسی، از نظر عملکرد و مشخصات فنی باید بتواند نزدیک به خودروهای سری 2.0 لیتری و 245 اسب بخاری ب ام و نظیر X1 2,8 ، X3 2.8 و….ظاهر شود که همگی بیش از 250 میلیون تومان قیمت دارند و از نظر شتاب گیری صفر تا صد، خودروهای بسیار چابکی با رقم هایی در حدود 6 الی 6.5 ثانیه هستند.

در واقع با توجه به موتور 217 اسب بخاری و گیربکس شش سرعته دوبل کلاچ، انتظار رقمی کمتر از 8 ثانیه برای شتاب گیری 0 تا 100 MG GS چندان بی جا نیست ولی به هرحال باید تا زمان تست رسمی رانندگی با این خودرو و اعلام عدد و رقم های مربوطه به توانایی های دینامیکی آن صبر پیشه کرد.

MG GS شاسی بلند

البته شاید طرفداران پس و پاقرص MG بار دیگر مساله اصالت انگلیسی این برند را یادآور شوند ولی فارغ از این بحث همیشه تکراری، MG GS را باید یک پدیده متفاوت در بازار شاسی بلند های کشورمان دانست که می تواند با موتور 2.0 لیتری توربو 220 اسب بخاری،حتی بازار خودروهای خوش فروشی چون سانتافه و RAV4 را هم تحت تاثیر قرار دهد.

MG GS

به عبارت ساده تر اگر MG GS با موتور بزرگ 2.0 لیتری عرضه شود می تواند همان کار جک S5 را در بازار شاسی بلند های لوکس و نسبتا گران قیمت کره ای و ژاپنی تکرار کند.اما در صورت عرضه با موتور 1.5 لیتری توربو، موفقیت چشمگیری را نمی توان برای این مدل متصور بود.چرا که در این حالت MG GS مستقیما رقیبی بزرگتر برای رنو کپچر و کراس اوور های کره ای و ژاپنی متداول چون اسپتریج و میتسوبیشی ASX و …خواهد بود و عملا نمی تواند با این قیمت در برابر چنین رقبای شناخته شده ای عرض اندام کند.

MG GTS-6

220 اسب بخار برای مدل دولیتری توربو، سطح متفاوتی از عملکرد و شتاب را نسبت به کلیه خودروهای کره ای و ژاپنی (تا محدوده قیمتی 200 میلیون تومان) به ارمغان می آورد و از طرف دیگر MG GS از نظر ابعاد و پلت فرم هم در حد و اندازه شاسی بلند های متعادلی چون چری تیگو 5 ، جک S5 و هیوندای توسان و …به نظر می رسد و از این رو می تواند نیاز های زندگی شهری و مسافرت های خانوادگی را به شکل کامل پوشش دهد، هرچند نباید از حساسیت موتورهای توربو به روغن و بنزین هم غافل شد.

MG GS

 

ویژگی های فنی MG GS (با پیشرانه 2.0 لیتری توربو)

طراحی و دیزاین کاملاً  انگلیسی

–       موتور 2000  سی سی زنجیری دارای توربوشارژ (هانی ول آمریکا)

–      سیستم اینجکشن موتور بصورت مستقیم(بوش آلمان)

–     موتور  مجهز به تکنولوژی STATR/STOP

–     قدرت موتور 217 اسب بخار و 350 نیوتن متر و 162 کیلووات

–     فرمان برقی

–     ترمز دستی الکترونیکی و دکمه ای

–     تودروزی چرم ضد عرق و لغزش وبا کیفیت

–     دارای 6 کیسه هوای کامل

–     گیربکس 7 سرعته دابل کلاچ طراحی فولکس واگن آلمان

–     شاسی و موتور طراحی و دیزاین فولکس واگن آلمان

–     4WD با رینگ آلومینیومی 18″

–    UERO 6

–    دارای سیستم کمکی ایستایی در سربالایی و سیستم نگهدارنده در سراشیبی(HHC, Auto Hold)

–    تنظیم نور چراغها با شیب جاده و مجهز به شیشه شور

–    دارای “دی لایت” و چراغهای زنون

–    LCD 8 اینچ و لمسی

–   سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای

–   کلیه شیشه ها و سانروف دارای محافظ Anti-Trap

 

 

282 دیدگاه

  1. Agha nariman 1soal dashtam,sandogh bar ein mg gs chad litr ja dare??site media motor k zade 335litr ag doros bashe k sandoghesh kheeeeyli koochike,mamnoon misham javab bedid.

    1. محمد جان

      من تو سایت های رسمی ام جی انگلیس و سایک ندیدم که عددی درباره حجم فضای بار گفته باشه ، نمیدونم مدیا از کجا آورده ولی خودم این ماشین رو از نزدیک دیدم و فضای بارش نسبت به کراس اورهای شهری موجود بیشتر هست

      1. دامپینگتونم که دمه خروسش زد بیرون.دوستان ارزش گمرکی ماشینای ام جی رو سایت وان کار و ایرانجیب زده.هیچکدوم از ام جی ها قیمتش بالاتر از ۱۲هزار تا نیست.تازه این موضوع رو هم در نظر بگیرین ۱۲هزارتا قیمت یدونه امجیه با زدو بندهایی که شرکت میکنه و به صورت عمده وارد میکنه تازه نزدیک به ۱۰۰۰تا دیگشم میفته رو هر ماشین.دامپینگ ۵برابر افزایش قیمت ندیده بودیم که خدا رو شکر چشممون به جمالش باز شد. (: بازم کیا هیوندا انگار با انصاف تر مینداختن .خخخ

  2. سیستم 15 در 1 ایمنی و حفاظت بی نظیر
    ساختار فولادی FSF و فوق پیشرفته
    مصرف کم 7/9 لیتر در 100 کیلومتر
    شتاب استثنایی 7/9 ثانیه
    سیستم صوتی آکوستیک و با کیفیت ARKAMYS
    AWD پیشرفته
    گشتاور کم نظیر 350 نیوتن متر
    نرم افزار ورژن 4.0 inkanet اختصاصی MG

    از جمله مشخصات بارز MG GS است .

  3. روي كاغذ ماشين خوبيه ،، ولي دوستان كمپين نخريدن خودرو از رانت خوران و گرانفروشان مديا موتورز و نگين خودرو و رامك خودرو را هم راه اندازي كنيد ،

    و لطفا با ين قيمت اين ماشين ثبت نام نكنيد ، هر چقدر هم ماشين عال و خوب ولي مصرف كننده بايد قيمت تعيين كنه ،،،،،،،،نخريد ونخريد تا شركت وارد كننده هم نتونن بهتون گرون بفروشن ،،،،،

    وقتي نخريين هم مجبور ميشن به قيمت منطقي بدن و هم اينكه مجبور ميشن براي حفظ مشتريها خدمات پس از فروش خوب هم بدن

    ولي وقتي با ديدن يك و عكس و مطلب زيرش سريع ميريد براي ثبت نام ،با عرض پوزش ازتون سواري ميگييرن

    در ضمن بازار رقابتي بين محصولات مختلف داره شكل ميگيره و خودرو هاي زيادي در حال وارد شدنه ،،،،نريد بالا بخرين بعد بياين تو سايت با ما با بيست تومن و سي تومن ضرر بخوايين بفروشين ،،،،،،،،،،،

    نخرين و بازهم نخرين تا كمر رانت خوارهاي وارد كننده هم بشكنه ،و نابود بشن ،،،،مردم چي فرض كردن

    1. قیمت این خودرو ۱۲۰-۱۶۰ هزار یوان است که می شود حدود ۶۰-۸۰ میلیون تومان
      ۱۴۰ میلیون را از کجا آورده اند؟؟ این یعنی دزدی محض!

      دوستان اندکی طاقت بیارید و نخرید تا قیمت ها را متناسب کنند

      1. نرخ جهانی + حقوق گمرک 45 درصدی + 16 میلیون هرینه چهار خودرو فرسوده + مالیات بر ارزش افزوده + سایر هزینه های دولتی (در حدود 2 میلیون ) = 142 میلیون
        مشکل اینجاست که دوستان نمی دانند برای کاهش نرخ ها ، گلوگاها کجاست و در افزایش ها ، سر گردنه ها کجاست ..

    2. مهران جان

      همه رو باید تحریم کرد از اطلس خودرو ، آسان موتور دزد گرفته تا رامک خودرو ، مدیاموتور ، نگین خودرو ، ایرتویا و غیره

      کاملا موافقم.

  4. 142 تومن ميخوان بفروشن بعد از دو ماه اگر خلف وعده نكنن ميخوان تحويل بدن و بعدش تازه ،شروع ميشه

    ١- براي پلاك و بيمه اش هزينه جدا بايد بدين
    ٢- احتمالا ارزش افزوده موقع تحويل دريافت ميشه
    ٣- معلوم نيست چه مدتي علاف ميشين براي پلاك كردنش
    ٤- خدمات پس از فروش مديا موتورز هم در حد فاجعه است لوازام يدكي ناياب و گران
    متحد بشين و نخرين و نخرين و نخرين ،،،،تا مثل اطلس خورو و اسان موتور مجبور به كاهش قيمت بشن

    1. اگر کسی یکبار از مدیا موتورز خرید کرده باشد ، می داند که گزافه می گویید و این خبر ها نیست ..

  5. از من ظر ما خودروی جینی با قیمت 140 ملیونی توجیه اقتصادی و عقلانی نداره الان اطلس خودرو با 12 ملیون خودروهای کیا موتورز کره جنوبی کاهش قیمت داده پس جا برای کاهش و افت قیمت این چینی هست لطفا نرید سمتش دیگران را هم هوشیار کنید قیمت این خودرو با گرانفروشی آقایان وار بدست و بالا سر در حدود 80 تومان هست نه 140 ملیون

    1. چون اطلس خودرو و آسان موتور و ایرتویا ، گران می دادند و بار ها و بارها گفته شد و بحث شد ، دلیل نمی شود دیگرانی که منصفانه تر به مشتریانشان خودرو تحویل می دادند ، هم این چنین حباب نرخ هایشان بترکد .
      یادتان که می آید ، حداقل دوستمان نریمان ده ها بار با شما در مورد همین حباب نرخ های کره ای ها ، جنگ اعصاب داشت و باز دست پیش می گیرید که .. حالا ثابت شده که چه خبر بوده است ..

      1. دقیقا این دیگرانی که منصفانه تر خودرو دست مشتری میدن چه کسانی هستن!!!!
        آها فهمیدم مدیا موتور میگی ،آره خداییش خیلی منصفانه فقط تا حسابی سود میبره !!!!
        بنده خداها دارن با دامپینگ 2،3 برابری میفروشن آخه

        1. دوست من تلاش کن کمی از اوضاع اقتصادی و بازار کشورمان سر در بیاری و اگر نه کلاه های بزرگتری در انتظار سر شماست !

  6. آقاى سان مارتين

    اينقدر بگو برند ام جى چينيه تا عقده گشايى بشه ، اصلا چينى ، دم چينيهاى چشم بادامى گرم كه ماشينى ساختند كه تو ايران از نظر قدرت و قابليت رقيب نداره ،
    افرادى مثل شما كه نه اطلاعات داريد و اينكه اينقدر دگم و ريجيد هستيد كه اينهمه مستندات قوى ارايه داديم بازم ميگى مرغ يه پا داره ، حتما مجله ماشين كه قديمى ترين و معتبرترين سايت و مجله خودرويى در ايران هست رو كه نميتونى انكار كنى ، ببين درباره اين برند و خودروى ام جى جى اس چى نوشته ، حالا مثل هميشه خودت رو ميزنى به اون راه و حرفهاى تكرارى كه چينيه ؟ مثلا كره اى از طايفه ديگرى هستند ؟! سرو ته به كهرباسند .
    http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=7642

  7. چقد بحث میکنید رو چینی بودن یا نبودن !!

    خب شما اومدید زیر تیتر گران ترین چینی/انگلیسی نظر میذارید
    یعنی
    پذیرفتید چینی انگلیسی هست

    دعوا و توهین و کنایه چرا ؟!!

  8. نریمان من بی سواد که اصلا اطلاعاتی در مورد خودرو اینترنت و حمایت های بی شائبه مجله ماشین از تبلور چینی های نورسته ندارم حرفم اینه که واقعا 140 ملیون واسه قشر کارگری مث من کم نیست بخدا نه دزدم و نه کلاه برداری و دلالی بلدم خیلی ها نث من این پول واسشون یه رویای دست نیافتنی هست ولقعا این خودرو 140 ملیون ارزش خرید داره؟ مگه چه برندی هست چی داره کجا تولید شده سرمایه گذار کیه..

    1. پول ما بی ارزش هست و اینکه ام جی چه برندی هست ، چی داره و کجا تولید میشه و سرمایه گذار کیه ؟ به اندازه کافی اطلاعات ارایه شده و جایگاه این برند نزد اهل فن مشخص هست ولی نباید خودمون رو گول بزنیم که مثلا برند تویوتا هست پس برویم راو 4 ، 28000 دلاری را به قیمت 210 میلیون خرید کنیم و بعد بگیم تویوتا هست ، یا مثلا توسان 24000 دلاری را 155 میلیون ، واقعا چرا باید به دنیای رقابت بیرون از مرزهای کشور بی توجه باشیم ؟ و اجازه دهیم دلالان از معروفیت یک برند جیب خودشون رو پر پول کنند ؟!!!
      جناب سان مارتین ، طبق بررسی سال 2014 موسسه جی دی پاور ،به ترتیب اولویت خرید خودرو در کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرح ذیل هست :
      1- قیمت
      2- کیفیت
      3- ایمنی
      4- خدمات
      5- برند

      یعنی آنها به اینکه تویوتاست چشم بسته نمیروند خرید کنند بلکه این خودروی مثلا کرولا تویوتا ، چقدر قیمتش هست اولویت اولش میباشد ، آخه کرولا فول آپشن 20000 دلاری چرا باید در کشور توسط نمایندگی 138 میلیون قیمت گذاشته بشه ؟
      بقول یکی از دوستان بنام برنا : انقدر صنعت اتومبیل داره سریع پیشرفت می کنه که هیچ عاقلی یه ماشین رو بیش از 5 سال نگه نمیداره.

      خوب ، وقتی دلالان اینچنین گوش بری میکنند ایران ، فکر میکنید ام جی جی اس که از هر نظر فنی و قدرت و کشش برتر از راو 4 هست ، نباید 142 میلیون قیمت بخوره !!! مگه فکر میکنید مدیا موتور دلش واسه ما مصرف کننده میسوزه که داره دامپینگ میکنه ؟!!!

    2. متاسفانه از هیچ توهینی حتی به مجله وزین ماشین هم برای توجیه و اثبات نظریات بی اساستان ، دریغ نمی کنید ..
      قشر کارگر و کارمند در همه جای دنیا بر اساس قدرت پول ملی اشان و پست کارگری و اداری شان ، توانایی خرید هر ماشینی را ندارند و نرخ و ارزش خرید یک خودرو به پول توی جیب و حساب افراد کارگر و بی سواد یک جامعه ، ربطی ندارد ..

  9. قيمت خودروهاي وارداتي هم بايد منطقي باشه ،در خوب بودن برند ام جي (انگليسي – چيني ) شكي نيست ،،،،ولي مديا و اسان موتور واطلس خودرو و ديگر وارد كننده ها غير از تعرفه گمركي كه عامل افزايش بي رويه قيمت هست ، با واسطه گري و سود جويي شون ، به اين افزايش قيمت دامن ميزنن ،،،،،،،،

    مخصوصا زمانيكه ببينن يك محصول خا ص خواهان زياد داره پيش از پيش سو استفاده ميكنن و قيمت افزايش ميدن

    بنابراين نيايد گران بخرين و جلوي مافيا وايستين تا قيمتها را منطقي كنن ،،،خريد نكنيد

  10. Agha nariman veleshoon kon amsale sunmartin chi mifahme mg chie.shomaha berid 1bar to mashin haye kore ya hata japon beshinid bad 1bar ham to mg beshinid badan mifahmid mg 1mashin eingilisi has na.mn mg nadarm va tasob alaki ham nadaram,bi taraf nazar midam.

  11. اقا نريمان ،،،،منم مثل شما موافقم كه همه وارد كنند ه ها اعم از اسان موتور و اطلس و اير تويا و غيره ،،،بايد تحريم كرد ،،،تا گرون ندن

    در سايت china autoweb قيمت ام جي ٦ جديد در فولترين حالت يكصد و نود هزار يوان و ام جي ، جي اس در فولترين حالت ، يكصد هشتاد هزار يوان از طرف سازنده اعلام شده ، يعني ام جي شاسي ده هزار يوان از ام جي ٦ ارزونتره

    مديا موتور ، ام جي ٦ فيس ليفت ، ١٢٣ ت قيمت گذاري كرده و بديهيه كه ام جي اس ، بايد زير ١٢٣ت قيمت گذاري ميشد ، كه ١٤٢ ت قيمت خورده ،،،

    خيليها منتظر ثبت نام ام جي اس بودن كه بازم تاكيد ميكنم دست كمي تو كيفيت از كره ايها نداره و تو شتاب و قدرت از خيليها سرتره ، و ميتونست با قيمت گذاري صحيح بازار توسان و اسپورتيج به خطر بندازه وتو ايران حسابي فروش ميكرد ولي با اين گرونفروشي اشكار دلسرد و دلزده ميشن

  12. سايت chaina autoweb مراجعه كنيد در قسمت berrands كمپاني mg انتخاب كنيد ، و بعدش mg6 و mg-gs…..

    در قسمت پايين عكس خودروهاي مورد نظر ، جدول محدوده قيمتي از مدل پايه تا مدل فول و يا قابل عرضه هر خودرو به يوان چين ثبت گرديده است و هر يوان چين هم فعلا ٥٦٠ تومان است ،

  13. مهران جان
    حتما با اصطلاح دامپینگ آشنا هستید و میدونید که طول عمر مشخصی داره و اصولا دربازه 5 تا 10 سال ضریب دامپینگ به تدریج حذف میشه ( باتوجه به جا افتادن دربازار هدف ) ، برند ام جی هم از این امر مستثنی نیست ، در ابتدا ام جی 550 با ضریب دامپینگ 35% درصد وارد شد و ام جی 6 با ضریب دامپینگ 28 تا 23 % ، ام جی 3 ضریب دامپینگ 18% ، نیو ام جی 6 ، ضریب دامپینگ 15% , ام جی – جی اس ، ضریب دامپینگ 12% .

    دلیل اول : بنابراین با جا افتادن برند ام جی در ایران و استقبال از آن ، ضریب دامپینگ کاهش میابد و اجحافی صورت نگرفته بلکه برند ام جی ، سایک و مدیاموتورز واسه خوش آمد مشتریها دامپینگ نمی کنند و این واقعیت زشت دنیای تجارت هست .

    دلیل دوم : تمام کراس اور های در رنج قیمتی 140 تا 165 میلیون از هر حیث از ام جی – جی اس ضعیفتر هستند . رقبای قیمتی ، کوراندو ، اکتیون ، توسان ، اسپرتیج ، میتسو ASX هستند که حرفی در مقابل این کراس اوور دیوانه ( اصطلاح اتوکار ) ندارند و بنابراین ، مدیاموتور این رنج قیمتی رو هدف آسانی ارزیابی کرده .
    دلیل سوم : از طرف دیگر ، خود ما مردم هم در گران کردن مقصر هستیم ، وقتی ضرب المثل هر چیز ارزان بی حکمت نیست را داریم و وقتی ام جی 6 با قیمت برابر الانترا ارایه میشد ، عده زیادی ، میگفتند اگر انگلیسی بود باید قیمتش بالای 200 میلیون باشه پس چینیه !!!!
    شرایط رو به نحوی ایجاد میکنیم که وارد کنندگان به سوء استفاده روی بیاورند.

    البته در کل بنده بدلیل آنکه هنوز ضرایب دامپینگ داره به خودرو های ام جی در بازار ایران اعمال میشه ، اعتقاد دارم که برای مصرف کننده به صرفه تر هست ، مثلا نیو ام جی 6 ، با قیمت 18000 پوند انگلیس ، 165000 یوان چین ، بدون دامپینگ باید حول حوش 145 میلیون ارایه میشد. این حرف بدان معنا نیست که وارد کننده داره از سود خودش میزنه بلکه فروشنده ، همان سایک داره از سود خودش میزنه تا بازار هدف رو پوشش بده.

    1. نریمان جان قیمت New MG6 تیپی که تو ایران وارد شده رو سایت خود سایک موتورز خورده 181 هزار یوان
      بعدشم اگه لطف کنی این آمار و ارقام و دامپینگ و علت کاهشش رو توی تی تی، تاپیک GS هم منتشر کنی که عالی میشه چون شما از قدیمی هایی و حرفت بیشتر مورد پذیرش هستش

    2. جناب نریمان من نسبت به برند ام جی هیچ حساسیتی ندارم نه مثبت و نه منفی ولی این دفاع تمام عیار شما از این برند و توجیه تمامی وضعیتهای این ماشین و شرکت وارد کننده مقداری اغراق آمیز به نظر میرسد .برای نمونه قیمت اولیه که به نظر شما پائین در نظر گرفته شده میفرمائید دمپینگ است و وقتی برخی از قیمت بالای محصولات میگویند شما تمام شدن زمان دمپینگ را مطرح میکنیددر حالی که اصلا به نظر نمیرسه از ابتدا دمپینگی در کار بوده باشد.
      بر اساس تعاریفی که از دمپینگ شده میشه اینجوری برداشت کرد:فروش یک کالا با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده برای مقاصدی مانند خالی کردن انبار از کالای فروش نرفته, ایجاد انحصار و به دست گرفتن یک بازار و سپس فروش با قیمت دلخواه فروشنده و….در حالی که بر اساس گفته خود شما قیمت فروش نیو ام جی6 بصورت تک فروشی و محاسبه سود مورد نظر در بازار چین 165000یوان است که اگر همین را قیمت فروش عمده به مدیا موتور در نظر بگیریم با قیمت یوان در بانک مرکزی و یا بانکهای دیگر حدود470 تومان میشود 78میلیون تومان و با احتساب 40درصد تعرفه واردات میشود 109میلیون تومان در حالی که در بازار کمتر از 120میلیون نیست در حالی که اگر از دمپینگ استفاده میکردند اولا مورد اعتراض شرکتهای دیگر قرار میگرفت که تا کنون هیچگونه اعتراضی نشده و دوم میبایستی با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده به بازار میدادند که نهایتا بین 85تا 90 میلیون میفروختند که اینگونه نیست.

      همیشه از بالاتر بودن قیمت ام جی6 نسبت به النترا در بازارهای دیگر صحبت کردید و این را دلیلی بر با کیفیت تر بودن ام جی دانستید .من خیلی نمیتونم با قاطعیت این موضوع را رد و یا قبول کنم ولی یکی از دلایل ارزونتر بودن الانترا میتونه تولید خیلی بیشتر نسبت به ام جی 6باشه که قیمت تمام شده را پائینتر میاورد و این امکان برای هیوندای ایجاد میشود که ارزونتر بفروشد.

      1. قیمت فروش New MG6 در بازار کشور چین در وب سایت رسمی سایک موتورز 181100 یوان خورده، آخرین قیمت یوان هم دیروز 540 تومان بر اساس اعلام رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران هستش.
        پس با احتساب 40% مالیات حدود 136 میلیون قیمت میخوره
        اون 165000 یوان که آقا نریمان ذکر کردند قیمت تیپی که تو ایران عرضه شده نیستش.
        قیمت رسمی MG GS رو وب سایت سایک موتورز 179700یوان درج شده.
        وب سایت رسمی سایک موتورز
        saicmg.com
        که از گوگل translate میتونید برای تبدیلش به زبان انگلیسی استفاده کنید.

    3. آقا نریمان همینجوری از خودت آمار در نکن عزیزم ،اینا رو از کجات در میاری ،
      آمار باید با سند و مدرک باشه ،لطف کنید و بگید منبعی که ازش استفاده کردید چیه
      اگه اینجوریه منم میتونم صد میلیون مدل آمار بدم ،ولی به این آمارهای من در آوردی من میگن چرت و پرت

      1. اقا کاوه

        ادب مرد به ز دولت اوست

        تمام موارد کاملا مستند در پست های قبلی من هست و اگر حوصله دارید با یک سرچ ساده متوجه میشوید که جزو کاربرانی هستم که همیشه مستند مینویسم در ضمن رعایت ادب رو کنید ،کدام قسمت رو نیاز به مستند دارید بنده برای شما بفرستم.

        1. کسیکه ادبیاتش کوچه بازاریه و از اصطلاحات عوامانه سریال های سطح پایین استفاده میکنه ، ارزش پاسخ دادن ندارد …

  14. اقا نريمان ميفرماييد ،دامپينگ كردن قبول ،

    مردم محصولات ام جي با ٥٥٠ تو ايران شناختن وا تفاقا استقبال خوبي هم شد ، ولي بعدا هم ام جي ٥٥٠ هم افزايش قيمت پيدا كرد و همين طوري mg 6 و mg 3 كه با قيمت بالايي عرضه شد ،
    و تو عرضه محصولات ام جي تو ايران سياست قيمت گذاري غلط مديا موتور ، هم ضريب نفوذ محصولات ام جي تو ايران كاهش داد و هم باعث شد كه اندك خريداران
    اين برند خوب هم ، تو فروش دست دوم خودروهاشون با ضرر مواجه بشن ،

    و مديا با قيمت گذاري صحيح و هدف گذاري قشر متوسط، و به بالا بازار خيلي خوبي

    تو ايران داشته باشه ، و اطلس و اسان موتور به راحتي بازار در اختيار گرفتن ،

    قشر مرفه هم كه تو بحث خريد ، ميرن سمت كيا و هيوندايي و ژاپني و الماني ،

    و قشر متوسط هم به ناچار رو اوردن به محصولات چيني مثلا جك و يا دست دوم

    كره ايها و ژاپني ها

    و ام جي اس ، هم كه گل سرسبد محصولات ام جي تو ايرانه ، كه مديا داره اونم به سرنوشت بقيه محصولات ام جي دچار ميكنه ، و افسوس

    و حالا سوال پيش مياد، كه مديا با اعمال اين سياست گذاريها در عمل باعث ناكامي محصولات ام جي تو ايران ميشه براي چي اونا را وارد ميكنه ؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. مهران جان ، اینکه مدیا چکار میکنه ، اهمیتی برای من نداره چون تمام نمایندگان خودرویی در ایران چه رسمی و چه غیر رسمی همه دلالند و تعصب برند ندارند که با افزایش رضایت مشتری سعی در اعتبار بخشی برند کنند ، مثل همین رامک خودرو که به چشم بهم زدنی رفت سراغ برند آئودی . بنابراین بحث ام جی با مدیا دو چیز متفاوت هست . از طرفی بنده به شخصه علاقه ای ندارم که این برند فروشش تو ایران زیاد بشه چون از خاص بودن میافته و مثلش میشه برخی مدلهای برند های دیگه که از شاگرد جوشکار تا استاد دانشگاه سوارش هستند . اگر توجه کنی بنده فقط در مقابل تخریب دیگران که به ناحق و با قصد انجام میشه ، سعی در پاسخگویی دارم .
      البته با جمله ناکامی محصولات ام جی تو ایران با شما موافق نیستم ، چون هر روز تعدادش در کوچه و خیابانهای شهرهای مختلف مثل تهران ، مشهد و اصفهان داره افزایش پیدا میکنه .
      من تمام حرفم اینه که محصولات هر برندی در زمان خودش معایب و محاسنی داره و چرا قشر تحصیلکرده تحت سلطه دلالان و هوچی گران ، بجای ارایه بحث های فنی و منطقی ، فقط تخریب میکنند که خاصه اقشار عوام و بیسواد میباشد.

  15. مديا موتور قعطا با قيمت موجود در سايت سايك موتور,, MG GS ,,وارد نميكنه ، و سازنده با قيمت كمتر از كارخونه ، به مديا تحويل ميده

    و مطمنا افرهاي ويژه اي هم تو واردات ، تعداد با لا بهش تعلق ميگيره ، و اون قيمت بايد در يوان ضرب كنيد

    1. شما درست میگی
      مدیا کمتر از اون قیمت میگیره
      ولی هر فروشنده ای جنسش رو به قیمت کمتر میگیره و به قیمت بیشتر به فروش میرسونه
      مدیا یا هر شرکت دیگه ای، دفتر مرکزی، انبار، نمایشگاه، نمایندگی، پرسنل، 5 سال گارانتی خودروها و تامین قطعاتشون
      هزینه های انتقال خودروها تا ایران و هزینه های ارسال تا شهرستانهای و …. همه باید از همین اختلاف قیمت خرید و فروش تامین بشه

      مثالی میزنم، قیمت هر کدام از صندلی های جلو MG6 حدود 7 میلیون تومان هستش. یکی از دوستان به علت نقص فنی در موتورهای جابجا کننده صندلی ناچار به تعویضش شد و این هزینه با گارانتی براش حساب شد.
      شما فقط نگاه میکنی که مدیا چند میخره؟؟ سایک خودش داره 136 میلیون (با احتساب 40% گمرکی دولت ایران) تو چین میفروشه. با دامپینگی که سایک برای بازار یابی ایران برای MG6 در نظر گرفته، مدیا داره 119 میلیون میفروشه
      به هر دلیلی یا دامپینگی برای MG GS در نظر گرفته نشده و یا خیلی ناچیز هستش

      از همه اینها بگذریم. شخصی میخواد فرضا یه شاسی بلند بخره
      حدود X تومان بودجه داره و با اون X تومان میتونه ماشین های A و B و C و …. رو بخره
      همه وارد کننده ها دارن گرون میدن، یکی کمتر یکی بیشتر. یکی منصفتر و یکی بی انصاف تر
      مسئله اینه که باید دید با بودجه ای که داریم کدوم گزینه خرید معقول تره

      درباره بازار فروش دست دوم MG که برخی فکر میکنند مناسب نیست
      شواهد عینی از بازار فروش سایر برندها:

      افت قیمت حداقل 50 میلیونی برای کیا اسپورتیج ظرف 3 سال
      http://bama.ir/car/kia/sportage?special=general&year=2011&sort=4

      افت قیمت حداقل 40 میلیونی برای هیوندای سانتافه بعد از یکسال!
      http://bama.ir/car/hyundai/santafe?special=general&year=2012&sort=4

      افت قیمت 40 میلیونی میتسوبیشی ASX بعد از 2 سال
      http://bama.ir/car/mitsubishi/asx?special=general&sort=4

      افت قیمت 15 میلیونی سانگ یانگ نیو کوراندو ظرف چند ماه
      http://bama.ir/car/ssang-yong/new-korando?sort=4

      مهم قیمتی نیست که فروشنده میزاره. مهم قیمتیه که خریدار رو بیاره پای قرارداد
      اینا قیمتهایی که هنوز فروش نرفته. فکر نکنید بازار فروش بد فقط شامل MG میشه

  16. یعنی این شرکتای واردات خودرو از جمله وارد کننده های خودرو های چینی چقدر نفهم تشریف دارن که فکر کردن با تحریم خودرو های داخلی توسط ملت ایران بمنزله تاخت و تاز خودرو های چینی در بازاره .و کار به جایی رسیده که میخوان جای دو خودرو ساز تو ایران بگیرن و البته این ماجرای شیادی از وارد کننده و گمرک ایران و…بعید نیست منم خواستم ماشینم رو عوض کنم ولی به شعور خودم و مردمم احترام میزارم فعلا همینی که دارم رو سوار میشم تا ببینیم کی شکست میخوره تو این بازی

  17. تمام این شرکتها از ایرتویا و اطلس خودرو و اسان موتور و کرمان موتور و مدیا موتور و گروه بهمن و جلیران خودرو وکلا همشون اگه برای یک سال تمام تحریم بشن نه ثبت نام نه خرید فوری نه هیچ طور دیگه میبینیم که با همین تحریم یکساله کمرشون میشکنه زیر بار مخارج جاریشون و با سر به باتلاقی که برای ملت ایران در نظر گرفته بودن فرو میرن و اونجا میبینیم که کی به کی نیاز داره مردم به شما یا شما به مردم با این کار کار گمرکم تا حدی کساد میشه
    ملت فقط اینو بدونید که با این یکسال تحریم پول اضافه ای که با زحمت بدست اوردین و میخواد بدون هیچ دلیلی از جیبتون در بیاد و راحت بره تو جیب یک سری …تو جیب خودتون باقی میمونه و میتونید هم خودرو تونو داشته باشین هم یه پس اندازی دارین که نذاشتین یه سری مفت خور ازتون بزور بگیرن
    کمپین نه هم به داخلی هم به خارجی
    تا سال دیگه همین موقع ادامه پیدا کنه همشون کله پا میشن انشاالله

  18. متاسفانه چینی دوستان به هر نظر مخالف چینی و چینی پرستی منفی دادن اگه میگیم مدیا موتورز داره گرانفروشی میکنه و زیر عنوان برند برتر چینی ام چی به قیمت گزافی به ملت غالب میکنه همچین بیراه هم نیست کدام دامپینگ؟همانطور که کاوه گرامی گفت اصلا میدیا موتورز فعالیتش در چهارچوب دامپینگ با این قیمت های نجومی تعریفی نداره و اصلا از دامپینگ استفاده نمیکنه یک مشت دروغ برای گرانفروشی اگه میگیم تحریم خودرو چین هم جزو تحریم هاست نه فقط خودروهای مونتاژ داخلی

  19. موندم از برندهای چینی و زیر مجموعه هاشون تاپیکی مونده، که از دست sunmartin در امان مونده باشه؟
    خداییش این همه برند چینی، هر کدوم هم چندتا خودرو تو ایران وارد کرده، چطور وقت میکنی تو همشون بری و شروع به تخریب کنی؟
    تازه کاش فقط تو یه سایت بود، تو اکثر سایتهای خودرویی و تمام تاپیک های چینی اومدی و از چینی ها بد گفتی و کره ای ها خوب گفتی!
    کاش حداقل یک دقیقه سوار یکی از ده ها ماشینی که دایم داری بدشون رو میگی، میشدی، و بعد اظهار فضل میکردی

  20. عملگر پرخوران ( سیستم توربو ) در خودرو های امروزی ، در کنار افزایش بازدهی و توان پیشرانه ها و بالا بردن نسبت های توان به حجم پیشرانه و کاهش مصرف موثر سوخت در موتور ، آلایندگی و استهلاک موتور ها را به شکل محسوسی کاهش داده و به دلیل تکمیل فرایند سوخت و تبدیل انرژی شیمیایی انفجار اتاقک های سوخت به انرژی مکانیکی ، ضربه و لرزش های دورانی و در پی آن استهلاک های مکانیکی و تنش های گرمایی پیشرانه را کاهش می دهند .
    از این رو پنداشت پر استهلاک بودن و ضعیف بودن دوام پیشرانه های توربو در گذشت زمان کارکرد ، به کلی مردود و اشتباه است و فقط در تصورات عامه و افراد غیر فنی چنین برداشتی وجود دارد . این پیشرانه ها فقط به دلیل کامل سوزی سوخت در موتور ، نسبت به کیفیت سوخت ، حساس می باشند و پایین بودن این کیفیت و ناتوانی بنزین را در اجرای وطیفه ، در سواری به راننده ، گوشزد می کنند و در اثر استفاده از این گونه سوخت ، اگر کمتر از خودرو های تنفس طبیعی ، آسیب نبینند , هرگز بیشتر آسیب نمی بینند .
    در حاشیه عرض کنم که عملگر پورخوران به زودی یک فن آوری با استفاده وسیع و همه گیر در خودرو ها خواهد شد و تا ده سال دیگر ، خودرویی با عنوان تنفس طبیعی در دنیا تولید نخواهد شد . از این رو امروزه شرکت ها پیشرو در اکثر گونه های تولیدی خود ، به استفاده از این فن آوری در موتور های پترول و دیزل رو آورده و در موازات آن به توسعه خودرو های هایبریدی می پردازند .
    اینکه امروزه عده ای از پیشرانه های توربو ایراد می گیرند و آنرا از منظر دوام و استهلاک به چالش می کشند ، یاد آور کسانی هستند که 20 سال پیش ، سیستم های تزریق سوخت انژکتوری و رایانه های خودرو ها را نقد می کردند و بر خلاف جهت پیشرفت در تکنولوژی موتور های دنیا ، این سیستم ها را دردسر ساز ، پر ایراد و کم دوام می پنداشتند ولی امروزه حتی بحث در مورد بودن و نبودن این فن آوری ها در یک خودرو ، خنده دار است .
    افق خودرو سازی و تکنولوژی مختلف از جمله پیشرانه ها ، در جولانگاه مسابقات گوناگون و از همه مهمتر در فرمولا وان پیدا و آشکار است و شرکت ها و کارخانه های در ارتباط با این مسابقات در آن جا سرگرم تحقیقات هستند و فقط هدفشان ، رقابتی تفننی و جذاب نیست .

    1. جناب مهربد تا کنون من به دیدگاهی که پیشرانه های همراه با سوپر و یا توربو شارژر را مشکل دار دونسته باشه برخورد نکردم بلکه آنچیزی که بعنوان مشکل گفته شده پائین بودن کیفیت و اکتان بنزین ایران و ناسازگاری با موتورهای پرخوران و همچنین با ضریب تراکم بالا بوده است.
      در واقع ماشینهای با ضریب 10به 1 و بالاتر و توربو شارژردار علیرغم تکنولوژی بالاتر و راندمان بالاتر با بنزین موجود در ایران هیچگاه نمیتوانند به بیشترین قدرت و گشتاور خودشون برسند و چون بنزین توان تحمل متراکم شدن تا مرحله مطلوب جرقه را ندارد هم بازده موتور پائین میاید و هم استهلاک افزایش پیدا میکند .و مانند این است که هزینه بیشتری برای یک تلویزیون با کیفیت بالا بکنیم ولی بدلیل نداشتن آنتن مناسب کیفیت تصویر پائینتری از یک تلویزیون معمولی بگیریم.
      در مورد افزایش قیمت ماشینهای وارداتی ضمن اینکه مطلوب ما خریداران این است که خودرو را با قیمت مبدا خریداری کنیم ولی تعرفه واردات تنها مختص به ایران نیست البته در ایران بجز تعرفه رسمی هزینه های دیگری نیز اضافه میشود که بیشتر مورد دوم هست که باعث گرانی بیش از حد انتظارو نارضایتی خریداران می شود.در خصوص تعرفه اگر نسبت تعرفه واردات cbu را به تعرفه ckd محاسبه کنیم هرچه این عدد بزرگتر باشد نشان از حمایت بیشتر از تولید داخل در برابر واردات ماشین کامل است.
      این نسبت برای چندین کشور به شرح ذیل است:
      هندوستان =2
      تایلند = 2.66
      مالزی = 3
      روسیه = 5
      چین = 2.5
      برزیل = 1.94
      ترکیه = 1.61
      ایران = 1.53
      بنابراین به گفته شما بایستی گلوگاههای اصلی گرانتر شدن ماشین را شناسائی کنیم.

      1. دوست گرامی ، عملگرهای پرخوران توسط کمپرسور ، هوای ورودی به اتاقک انفجار را پیش از ورود به آن ، متراکم و نیز خنک می کنند و به هیچ وجه تراکم سوخت و یا هوا و یا چیزی شبیه آنچه می گویید ، درون سیلندر با نسبت تراکم عجیب ، اتفاق نمی افتد !!
        همانطور که خودتان هم اشاره کردید ، این پیشرانه ها راندمان بالاتری دارند و در این مورد بخش مهمی از آن مرهون کامل سوزی سوخت در این موتورها و تبدیل بیشینه انرژی آن به انرژی مکانیکی می باشد . به بیان دیگر ، سوختی مانند بنزین در سیستم توربو به دلیل دریافت اکسیژن بیشتر و همگن تر ، بسیار بهتر و کامل ترمی سوزد تا در پیشرانه های تنفس طبیعی و این در مورد هر سوختی با هر سطح کیفی ، صادق است و بحث استهلاک و آسیب پذیری از سوی عده ای معدود ، غیر فنی و ناآگاهانه است و اشاره به لزوم نگهداری دقیق و مراعات مواردی چند برای سالم ماندن این گونه سیستم ها ، مربوط به عملکرد بالای فنی آن است و نه مواردی که مربوط به سوخت باشد .
        سیستم های برتر و با تکنولوژی بالا ، بسیار مقاوم تر و قابل انعطاف تر از گونه های نسل قدیم هستند و تلویزیون های پیشرفته و دیجیتال امروزی هم مانند موتورهای توربو که شما به اشتباه مثال زدید ، فقط با یک آنتن ساده ، تصاویر دیجیتال را دریافت می کند ولی تلویزیون های نسل گذشته برای دریافت تصاویری به مراتب بی کیفیت تر ، نیاز به دو آنتن آن هم با تنظیم دقیق و ارتفاع مناسب و هزار دنگ و فنگ دیگر ، داشت .
        در مورد نرخ تمام شده خودرو ها هم همانطور که عرض کردم و شما فرمودید ، تعرفه یک طرف قضیه است و موارد دیگر هم مانند آن 16 میلیون ثابت طرف دیگر و لحاظ می شوند . به عنوان مثال در همان نرخ 109 میلیونی که شما محاسبه کردید ، اگر 16 میلیون تبصره اسقاط خودرو های فرسوده را لحاظ می کردید ، می دیدید که نرخ اعلامی شرکت و شما چقدر نزدیک و درست است .
        هدف دولت این است که هم از تولید داخلی با گران فروشی و هم از واردات با تعرفه ها و تبصره های گوناگون ، به فراخور خود ، درآمد داشته باشد و در تمامی این سالها کوشیده است که با ایجاد توازن ، از هر دو بازار و همه طیف های مشتری خودرو ، بهرمند گردد .

        1. جناب مهربد مشکل اینجاست که صحبت من روی ناسازگاری کیفیت بنزین ایران با موتورهای توربو و یا سوپرشارژردار و همچنین موتورهای با ضریب تراکم بالا فارغ از نوع و برند ماشینی که از این ویژگی بهره میبرد هست ولی شما بدلیل دفاع از ماشین خاصی که در این تایپیک مطرح شده دیدگاهتون را تنظیم میکنید.و به همین دلیله که پیش از خوندن دقیق متن من به مخالفت با آن میپردازید. برای نمونه توضیحی که در باره توربو شارژر دادید !من اگر مکانیزم توربو و سوپر شارژر رو ندونم صد سال به خودم اجازه نمیدم وارد بحث بشم .
          شما گفته منو که در باره پیشرانه های توربو دار و پیشرانه های با ضریب تراکم بالا بوده مخلوط کردید و اینگونه برداشت کردید که من گفتم توربو ضریب تراکم را بالا میبرد .خیر من چنین چیزی نگفتم و دقیقا توضیح دادم که موتورهای با ضریب تراکم بالا یعنی 10 به 1 به بالا نسبت به کیفیت سوخت و اکتان آن بسیار حساس هستند و همچنین موتورهای توربو شارژردار هم به همچنین.
          از گفته شما اینگونه بر میاد که کیفیت بنزین بر روی تمامی موتورها یکسان تاثیر میگذارد که اینجوری نیست و اگر اینجوری بود دلیلی نداشت روی درب باک و داخل کتابچه راهنما نوع بنزین سازگار با موتور را بیان کند و همچنین تاکید کنند.
          دقیقا مانند روغن موتور هست که یک ماشین با تکنولوژی ساخت پائین میتونه از روغن با سطح کیفی خیلی بالا استفاده کنه ولی اگر ماشینی که سازنده تاکید کرده روغن موتور مثلا sn استفاده بکند چنانچه از روغن موتور با سطح کیفی پائینتر استفاده کنه صددرصد آسیب خواهد دید.
          در مورد پر استهلاک تر بودن پیشرانه های توربو نه تنها کیفیت بنزین بیشتر در راندمان آنها تاثیر میگذارد و بنزین با کیفیت پائین استهلاک سیستم را افزایش میدهد اصلا اضافه شدن یک قطعه بنام توربو با متعلقات و مکانیزم خاص خودش استهلاک را بالا میبرد .
          بازهم برای نمونه سیتم تعلیق چند جناغی مورد استفاده در ب ام و و یا هیدرو پنوماتیک در سیتروئن مسلما استهلاک بالاتری از یک سیستم تعلیق ساده و غیر مستقل استفاده شده در جیلی و ال90 و ریو خواهد داشت چون هم قطعاتش بیشتره و هم مکانیزمشون پیچیده تره ولی در عوض کیفیت رانندگی به مراتب افزایش میابد.
          در مورد رد کردن حتی مثالی که من آوردم میگویند در مثل جای مناقشه و مجادله نیست ولی تعجب میکنم که کیفیت تصویر تلویزیون رو بی ارتباط با آنتن میدونید .اصلا آنتنهای معمولی که در یک باند پهنتر تصویر میدهند ولی با کیفیت متفاوت را کنار میگذاریم و سراغ دیش که کاملا دیجیتالی است و به قول معروف یا میگیرد و یا نمیگیرد میرویم.همون هم سطح کیفیت از 40 درصد تصویر خواهید داشت تا نزدیک 100درصد که هم روی کیفیت رنگ تصویر تاثیر میگذارد و هم ماندگاری تصویر و قطع نشدن بر اثر عوامل جوی مانند ابر و بارندگی .حالا همون دیش رو شما بجای قطر 90 از قطر 60 استفاده کنید علیرغم اینکه 12میلیون بابت تلویزیون هزینه کردید بسیاری از کانالها را نخواهید داشت.ظاهرا بر اساس گفته شما ما اصلا چیزی به نام ترک روی تصویر نداریم.هرچند اصلا ضرورتی نداره روی این مورد دوم بحثی انجام بشه.

          1. شما در گفتگو ، بحث هایتان را مغلطه می کنید و بسیاری از باورهایتان ، ضمن عرض ارادت و احترام ، متاسفانه قدیمی و عامیانه است ..
            این صفحه مربوط به آن ماشین خاص است و دفاع من و سایر دوستان به دلیل دارا بودن خودرو MG و این برند و لمس واقعیات فنی از نزدیک و هر روزه است و نظرات خلاف واقع و شاید غرض آلود و شاید هم ناشیانه و از روی بی اطلاعی مانند آنچه MG6 را با الانترا مقایسه می کنید (دو خودرو متعلق به دو سگمنت و دو دنیای مختلف خودرو و فاصله زیاد فنی) ، من و سایر دوستان را به دفاع از واقعیت و حقیقت انکار ناپذیر ، ترغیب می کند .
            بحثمان به حاشیه کشیده شده و از ظرفیت فضای مجازی خارج است که من یا شما بتوانیم جدی به موارد فنی دیگر بپردازیم .
            فقط یک مورد را عرض کنم که پیچیده بودن سیستم ها ، مانند آنچه در مورد عملگر پرخوران و یا سیستم تعلیق گفتید ، به معنای پر استهلاک بودن نیست و اتفاقا مانند همان تلویزیون که مثال نا بجایی بود و در نظر نگرفتید که در گیرنده های دیجیتال اگر سیگنال در یافت شود ، فارغ از نوع و کیفیت آنتن می توان تصاویر تا کیفیت HD را دریافت کرد (مثال دیش همان مغلطه است) ، این هم همان شکل از برداشت غیر فنی است . سیستم های تعلیق پیشرفته و پیچیده امروزی بسیار بادوام تر و سخت جان تر از تعلیق های ساده ، ارزان و قدیمی تر هستند . ضمن اینکه تصور می کنم شما خرج تعمیر و تعویض را با پر استهلاک بودن اشتباه گرفته اید و اگر نه بدیهی است که تعلیق یک مزدا 3 و یا MG6 و BMW سری 3 ، از تعلیق ساده و ابتدایی الانترا ، ال نود و ریو ، در شرایط یکسان ، ضمن ارایه کیفیت سواری غیر قابل مقایسه ، بیشتر عمر می کنند .
            دوست گرامی کیفیت بنزین ربطی به عدد اکتان بنزین ندارد که در این صورت با افزودنی های اکتان به کلی مشکلات برطرف می شد . این عدد درجه قابلیت اشتعال سوخت نسبت به فراورده اکتان است و پایین بودن کیفیت بنزین داخلی و یا وارداتی به دلیل پالایش سطح پایین و عدم وجود افزودنی های جدید و لازمه سطوح استاندارد یورو 3 و پرتکل های بعد از آن است .

            در کل از مصاحبت شما خوشبختم ..

          2. جناب مهربد منو ببخشید بجز خنده هیچ کاری نمیتونم بکنم.1-مطلقا الانترا را با ام جی6 مقایسه نکردم بهتره همونطوری که پیش از این گفتم نوشته ها رو با دقت بخونید.بحث تیراژ تولید و بالا و پائین بودن قیمت بهش نمیگویند مقایسه فنی که در یک کلاس باشند و یا نباشند.
            در مورد کیفیت بنزین الان استاندارد ملی ایران جلو دست من است که اساسیترین شاخص کیفیت بنزین اکتان بنزین است که در 2حالت عملکردی و نظری اندازه گیری میشود.
            متاسفانه رشته تحصیلی من در مقطع لیسانس و تکمیلی در دانشکده فنی و صنعتی امیرکبیر پالایش و پتروشیمی بوده و مدتی هم در واحد آیزوماکس پالایشگاه شمالی پالایشگاه تهران بودم.اگر اکتان رو با فرایند پالایش نتونی بالانس کنی با هیچ افزودنی نمیتونی تغییر ملموسی در اکتان آن بدهید(برعکس روغن موتور که روغن پایه و یا سنتتیک رو باید با افزودنیهای ضد کف ,بالا برنده شاخص ویسکوزیته ,اصلاح کننده نقطه ریزش و …اصلاح کنید) در یک آزمایشگاه بسیار پیشرفته در انگلستان معروفترین افزودنیهای بنزین که مدعی افزایش اکتان و افزایش قدرت موتور بودند درون یک موتور تک سیلندر کالیبره شده آزمایش کردند بهترینش با مارک nos 2درصد قدرت موتور رو کاهش داد.برای اندازه گیری اکتان یک پیستون کالیبره شده درونش سوختی که کاملا هیدرو کربن اکتان است منفجر میکنند و میزان انتهائی حرکت پیستون را 100در نظر میگیرند و سپس بنزین های مختلف که آمیزه ای ست از هیدروکربورهای انتهائی گازی تا ابتدائی نفتا در اون پیستون منفجر میکنند میزان حرکت پیستون را اندازه میگیرند و عدد اکتان را مشخص میکنند .
            البته مطمئنم که مقبول شما نمیفتد.

          3. دوست من ، مهمترین خاصیت و ویژگی بنزین ، اکتان است نه “اساسی ترین شاخص کیفیت بنزین ” ..
            بین این دو تفاوت ماهیتی و مفهومی زیادی است .
            بنزین با اکتان مناسب و بالا هم می تواند بسیار بی کیفیت باشد و استاندارد یورو 3 را هم نداشته باشد . از شما که در این رشته تحصیل کرده اید تعجب می کنم ، تا بحال در باره استاندارد آلایندگی سوخت نشنیده اید ؟ این استاندارد ربطی به عدد اکتان ندارد که کیفیت آنرا تضمین کند !
            هر چه فرآیند تصفیه سوخت بهتر انجام شده باشد مواد ناخالص بیشتری از ترکیب سوخت حذف می‌شود و بر این اساس استاندارد سوخت ، که در کشور ما با استاندارد یورو ارزیابی می شود ، بالاتر خواهد بود . سوخت موجود در کشور ما از این منظر نقص دارد و نه عدد اکتان ..
            مشکل سوخت های کشور ما اعم از گازوییل و بنزین ، میزان گوگرد بالاتر از حد مجاز استاندارد ها و عدم وجود ماده افزودنی ( به دلیل ناکارآمدی) کاهش دهنده دوده حاصل از سوختن و نشست آن در جای جای پیشرانه است .
            و باز هم تکرار می کنم که کیفیت بنزین صرفا ربطی به درجه اکتان بنزین ندارد و یک بنزین بی کیفیت و بدون افزودنی های پیشرفته امروزی هم می تواند درجه اکتانی مثلا 90 -95 داشته باشد . نمونه آن سوخت بی کیفیت سوپر وارداتی از کشور هند به کشورمان است که اکتان درست و مناسبی دارد ولی به دلیل میزان بالای آلایندگی گوگرد آن ، استاندارد کمتر از 50 ppm لازم و پاس کننده یورو 4 را ندارد و در خودرو های یورو 4 و 5 و 6 کشورمان که سنسور های بسیاری در مسیر عبور گاز های خروجی و سوخت ورودی دارند ، دوده می نشاند و عملکرد سنسور ها را مختل می کند .

          4. جناب مهربد شما درست میفرمائید .ببخشید وقت گرانبهای شما رو گرفتم .اگر معنای کیفیت را میدونستی هیچوقت همچین حرفی را نمیزدی.اگر علاقه داشتی میتونی استاندارد ایران ایزو9000 “مبانی واژگان واصطلاحات “را مطالعه بفرمائید کیفیت را تعریف کرده.البته فکر کنم بازهم عوامانه تعریف کرده و به کار شما خواص نمیخورد.البته شایدم من که صدها مهندس مدیر کنترل کیفیت را در زمینه سیستم های مدیریت کیفیت آموزش دادم معانی این استانداردها را درست نفهمیدم.بازهم پوزش میطلبم.

          5. کاوه جان دوست ندارم دلخوری از بابت گفتگو برای شما بوجود آمده باشد که در آن صورت بحثمان انفعالی است .

            ولی شما چه جور مهندسی هستید که نمیدانید استانداردهاي سري ايزو 9000 در واقع تعيين‌كننده ويژگي‌ها يا مشخصات فني براي محصول نيستند، بلكه استانداردهايي هستند كه بر فرايند و عملكرد تمامي فعاليت‌ها كه بر كيفيت محصول يا خدمت نهايي تاثير مي‌گذارد توجه دارد و به همين روي براي هر نوع صنعتي داراي كاربرد است . شما چطور نمیدانید استاندارد سری ایزو 9000 ربط مستقیم به کیفیت محصول نهایی ندارد و مربوط به استانداردهاي مديريت كيفيت است .

            با احترام ..

          6. جناب مهربد عزیز جای هیچ نگرانی و دلخوری نیست.این روحیه شوخ طبعی شما در این دوران افسردگی نعمتیست.از قدیم ما ایرانیها با سیا بازی که معنی کلمات روعمدا اشتباه میگفتند(نیمه پر لیوان و از این حرفها) خنده رو بر لبان دیگران مینشاندند و هنر بسیار بارزش و قابل احترامی بود و هست.
            مهربد عزیز این اشتیاق بیش از حد شما برای محکوم کردن من و انجام رقص پیروزی موجب شده یه کمی با عجله جملات را مطالعه کنید .قطعا دانش و ضریب هوشی شما آنقدر بالا هست که مفاهیم گفته های من را بطور کامل درک کنید و این که شما برداشت متفاوتی میکنید بیشتر ریشه در همون شوخ طیعی شما دارد.
            در نوشته پیشین صحبت روی مهمترین شاخص کیفیت بنزین بود که من گفتم بر اساس استاندارد ملی بنزین به شماره 4904 عدد اکتان مهمترین شاخص کیفیت بنزین است . که شما فرمودید عدد اکتان هیچ ربطی به کیفیت بنزین ندارد.

            بنده در نوشته بعدی نوشتم اگر معنی کیفیت را میدونستید همچین حرفی را نمیزدید.
            و گفتم معنی واژه کیفیت به طور کلی در استاندارد ایران ایزو9000 تحت نام “سیستم های مدیریت کیفیت -مبانی و واژگان” بیان شده.

            حالا معنی کیفیت بر اساس استاندارد ایران ایزو 9000:

            میزانی که مجموعه ای از ویژگی های(3-5-1) ماهیتی,الزامات و یا خواسته ها (3-1-2) را بر آورده میسازد.

            به زبان خیلی ساده تر حد مجاز ویژگیها که خواسته های ما را از یک محصول بر آورده کند .

            که در مورد بنزین بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 4904:
            عدد اکتان تحقیقی (RON) باید حداقل 95 و عدد اکتان موتوری(MON) حداقل 85 باشد و بنزینی که اکتان تحقیقی بالاتر از 91 و عدد اکتان موتوری بالاتر از 81 داشته باشد قابل عرضه به بازار میداند.

            خوب کجای مطالبی که من نوشتم گفتم کیفیت بنزین بر اساس استاندارد ایزو 9000 تعیین میشود؟! پیش از این هم مرا به چند مورد دیگر متهم کرده بودی که اصلا وجود خارجی نداشت مانند مقایسه کردن ام جی6 و الانترا.

            برای اینکه دوستان وقتشون گرفته نشه من به شکل خیلی خیلی چکیده مطلب رو بیان کردم اگر دوستان تمایل داشته باشند میشه تمامی فاکتورهای بنزین را بررسی کنیم و تفاوت ویژگیهای بنزین یورو2 و 4 و مابقی که در اندازه درصد اجزاءخروجی از اگزوز هست را هم تشریح کنیم و استاندارد ایزو 9001 را هم که شامل 2کتابچه هست 1-ایران ایزو 9000 تحت عنوان مبانی و واژگان 2- ایران ایزو 9001 تحت عنوان الزامات را کامل و بصورت رایگان اینجا خدمت عزیزان ارائه کنیم منتهی طول دوره چند ماهی طول خواهد کشید.

            جناب مهربد صادقانه و برادرانه میگویم اینگونه دفاع متعصبانه و افراطی به همراه توهین به دیگران بجز تخریب وجهه این برند حاصل دیگری نخواهد داشت.
            تنها دغدغه من تلف کردن وقت دوستان با بحثهای بی فایده و بیهوده است و الی حوصله من خیلی زیاده و تا ماهها میتونیم به این گفتگو ادامه بدهیم .مشکلی هم از بابت صفاتی که شما به من و دیگران می دهید ندارم صفاتی مانند قدیمی,عامی ,سطحی, مغلطه کن, بی دانش ,بیسواد, غیر فنی و ….این دوستان هستند که قضاوت میکنند و سره را از ناسره جدا میکنند.
            پس از بیش از 2سال که در این سایت مطلب مینویسم مرا مجبور کردید که رشته تحصیلی و تخصص خودم را بگویم تنها بخاطر جلوگیری از اطاله کلام بود که اونهم مفید واقع نشد و الی افتخار میکنم که عضو کوچکی از این جمع بزرگ و بزرگوار هستم.
            همه چیز را همگان دانند
            نخورد آب زمینی که بلند است.
            با آرزوی روزگاری شادمان و تنی سالم برای شما و همه عزیزان.

          7. مهربد جان ول کن داداش ، ایشون مهندس پالایش هستند ، تو واحد آیزوماکس پالایشگاه تهران بودند ، 100 تا مهندس کنترل کیفیت تربیت کردند ، از علوم برق و ابزار دقیق هم خوب بهره بردند ، ولی هنوز نمیدونند که :
            1- بالا بودن درصد اکتان به هیچ وجه به معنی کیفیت بالای بنزین نیست
            2- تمام موتورهای تزریق مستقیم به کیفیت بنزین حساسند و توربو ربط مستقیم به بنزین ندارد بلکه ناهمگن بودن گازهای خروجی باعث توربولانت توربین میشود
            3- از اصطلاح هیدرو پنوماتیک استفاده میکنند که هیچ معنای فنی نمیدهد و کاملا غلط هست . پنوماتیک مرتبط به استفاده از هوا و گازها برای کنترل ابزار دقیقی هست و هیدرو استفاده از آب و سیال ، این دو هیچگاه هم زمان در یک وسیله کاربرد ندارد ، احتمالا الکترو – پنومانیک یا الکترو – هیدرولیک را ادغام و حذف مشابه کردند
            4- از سیستم تعلیق چند جناغی مورد استفاده در ب ام و صحبت کردند که اصلا معنی علمی ندارد و اصطلاح مرسوم میکانیک هاست نه مهندسان مکانیک نمیدهد ، سیستم تعلیق z-type و یا چند محور
            5- در جایی میفرمایند : اگر علاقه داشتی میتونی استاندارد ایران ایزو9000 “مبانی واژگان واصطلاحات “را مطالعه بفرمائید کیفیت را تعریف کرده ……
            بعد که ایراد گرفته میشه که ایزو ربطی به کیفیت نداره و یک روش مستند سازی هست ، میزنه به کوچه علی چپ و میگه : لبته شایدم من که صدها مهندس مدیر کنترل کیفیت را در زمینه سیستم های مدیریت کیفیت آموزش دادم معانی این استانداردها را درست نفهمیدم و بعد با تمسخر میگه شما متن های من رو بدقت نمیخونی …. خوب مرد حسابی عین جمله ات رو گذاشتم ، الله اکبر
            بعدش میاد چند تا جمله رایج که راحت تو اینترنت پخشه رو میذاره که مثلا خیلی حالیشه .

            برادر من امثال شماها هستید که اگر هم تو صنعت تشریف دارید ، پدر صنعت رو درآوردید و پالایشگاه فاز 2 اراک رو از روی ندانستن ، باعث شات دان واحدهای 14 و 15 شدید چون هنوز مفهوم اولیه بنزین رو هم نمیدونید و فکر میکنید عقل کلید .

        2. مهربد و نریمان که از ما هم حوصله بیشتری دارند ، با وجود دانش و مستندات بسیار ، جلوی این به اصطلاح مهندسان کم می آورند !!
          متاسفانه با وجود برخی ، اصلا نمیشه از فضای فراهم شده سایت ها لذت برد و همه اش باید الفبا فنی را گوش زد کرد و نادانی ها را تحمل کرد ..!

  21. نرخ جهانی + حقوق گمرک 45 درصدی + 16 میلیون هرینه چهار خودرو فرسوده + مالیات بر ارزش افزوده + سایر هزینه های دولتی (در حدود 2 میلیون ) = 142 میلیون
    مشکل اینجاست که دوستان نمی دانند برای کاهش نرخ ها ، گلوگاها کجاست و در افزایش ها ، سر گردنه ها کجاست .
    خودروسازی در دنیا برای یک کارخانه تولیدی و صاحب فن آوری مطابق اعلام سال 2014 ، به طور متوسط 7 درصد سودآوری دارد .
    زمانی که گمرک کشور 40 الی 90 درصد از خودرو های وارداتی و کمی کمتر از ckd ها درآمد خالص دارد ، پس این اداره حدودا به اندازه یک تولید کننده جهانی با تیراژ نیم میلیون در سال ، درآمد دارد آن هم از نوع بی دردسر و فاقد هرگونه سرمایه گذاری و تعهد و ..
    وقتی از هرخریدار ایرانی بابت خرید خودرو وارداتی ، هزینه اسقاط چهار خودرو فرسوده ( غالبا یا ساخت سایپا یا ایران خودرو ) به مبلغ 16 میلیون ( نزدیک به 5000 دلار ) ، فقط به این دلیل که نمی خواسته خودرو بی کیفیت و گران داخلی را تهیه کند ، گرفته می شود و این مبلغ در قیمت گذاری خودرو ها لحاظ می شود و در نهایت به حساب خزانه واریز می گردد ، یعنی دولت در گران بودن خودرو ها دخالت مستقیم دارد . این 16 میلیون فقط برای یک خودرو ارزان 10000 دلاری ، می شود 50 درصد نرخ خودرو و می توانید ببینید که چرا وارد کنندگان تمایلی به وارد کردن خودرو های ارزان قیمت ندارند . زیرا این 16 میلیون برای تمام وارداتی ها یکسان است و نرخ ارزان ترین های جهانی را بسیار غیر منطقی می کند ولی در قیمت های خودرو های گران ، گم می شود .
    این خوان گسترده ..

  22. جناب كاوه ، تني چند از دوستان تو اين تاپيك ، مشغول به طرفداري صرف و يكجانبه از ام جي هستن ، كه اين امر را به ذهن متبادر ميكنه كه دوستان فقط دنبال تبليغ محصول هستن ،

    در صورتي كه براي حصول به نتيجه مطلوب ، قعطا كنار هم نهادن نقاط ضعف و قوت كار ساز خواهد بود ، و كاري كه مديا جهت تست درايو انجام داده بسيار مفيده و دوستاني كه اين تست انجام دادن لطفا تجربه رانندگي هر چند كوتاه خودشون و همچنين كيفيت ادوات كابين و رنگ بدنه و غيره را به اشتراك بذارن

    1. مهران و کاوه

      تنی از شما که اینجا ام جی ندارید ، چرا در حال تخریب هستید ؟!!! به ذهن چی تبادر میشود ؟ نکند از جمله جانفشانان در افزایش آگاهی دادن به مردم شریف هستید که مبادا گول بخورند ….

      1. دوستان پدیده هایی هستند …
        چرا بعضی که توانایی بحث فنی ندارند ، بجای مطالعه و یادگرفتن ، به پرت و پلا گویی و عقده گشایی میپردازند !

  23. من ام جی سوار نشدم ولی ظاهرا نسبت به برندهای ایرانی و چینی کیفیت بالاتری داره چون بلخره طراحی اولیه اون مال یک کشور صنعتی و پیشرفته هست و آدم حداقل میتونه به این مسئله دلخوش باشه . واقعیتش من میخواستم ام جی بخرم ولی دوتا مسئله باعث شد دست نگه دارم.
    1-افت قیمت ام جی خیلی زیاده و فروش ام جی دست دوم واقعا سخته . شما افت قیمت ام جی دوسال کارکرده رو با یک خودروی کره ای دوسال کارکرده مقایسه کنید. انگار اصلا این ماشین با اینهمه آپشن و تکنولوژی توی بورس نیست! واقعا چرا اینطوره؟
    2- توی برنامه تاپ گیر که رفته بودند چین و خودروهای چینی رو برسی میکردن جرمی کلارکسون سوار ام جی 6 شده بود و گفت ظاهر همونه ولی باطن دیگه ام جی نیست و به شوخی گفت این خودرو باید یکبار دیگه بره تست تصادف Ncap
    خلاصه این دو مورد و صحبت با چند نفر که ام جی داشتند و ایرادهایی مثل صدای جلوبندی و ایراد توربوشارژر و … رو مطرح کردن منو پشیمون کرد.

    1. کلارکسون در برنامه تاپ گیرRoewe 350 را در چین و MG6 را در بریتانیا بررسی کرده است . موردی که شما فرمودید مربوط به گونه 350 است .

  24. شاید باور نکنید منم قصد خرید ام جی 6 داشتم ریسم ام جی 6 خرید بعد از دوسال زه زیرین خودرو ول شد صدای جلوبندی تعمیرگاه های کم .. هرزگردی فرمان مشکل بوستر ترمز و لنت های بی کیفیت ..خلاصه سری به بازار دست دوم زدم دوستم قبلا سری اول همین 6 داشت به رنگ نارنجی موقع فروش کسی دورو برش ننیرفت در صورتیکه کره ای هایی مثل سوناتا نسل پیش و یا سراتو و النترا به راحتی آگهی و بعد از تماس با فروشنده ظرف چند ساعت به فروش میرفتن خودروی ام 6 یک ماه و نیم توی باما آگهیش تجدید شد ولی خبری از مشتری نبود بازاز دست دوم ام جی مانند سایر چینی هاست

    1. شما چپ میری ، راست میری میگی ما که درآمدمون کفاف زندگی رو نمیده ، نمیدونم دخل و خرجمون نمیخونه و از این صحبتا!
      بعد انتظار داری باور کنیم که قصد خرید ماشین صد میلیونی داشتی؟!
      قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو؟!

    2. این همه خالی بندی فقط در 4 سطر
      رکورد گینس در دروغگویی شکسته شد
      این عقده ها منشاش کجاست
      به مشاور مراجعه کنید

    3. چرا این اندازه دروغ گویی ؟ برای چه هدف بی ارزشی ؟ شما عزت نفس نداری ؟
      رییس شما MG6 داشته !! حالا هیچکس هم نه !! رییس شما !!!
      زه رکابش در رفته ؟! هرزگردی فرمان !!! مشکل بوستر !!!!؟؟ معنی فنی و مهندسی این حرف ها را هم می فهمید ؟؟
      این جوک را بخندیم ؟
      دیگه دور و برتان کسی ام جی با مشکلات خاص نداشته شما نقل کنید ؟
      دوست من یه کم به خودت برس !

  25. اقای عزیز بنده قصد خرید دست دوم داشتم که الان با 70 الی 75 میشه تمیزش خرید چرا سفسطه میکنی ایتاد گرانقدر

  26. سه روز پیش چند ساعتی را با ام جی جی اس گذراندم . با حوصله تمام خودرو را با همراهی صاحب ماشین بررسی و تست کردم . با شناختی که ار خودرو های شاسی بلند موجود در بازار کشورمان دارم ، MG GS بدون تردید برترین و پررنگ ترین شاسی بلند تا 200 میلیون ایران است . چهره با ابهت ، نرمی و چابکی و نیز صدای فوق العاده و استثنایی پخش ماشین ، بیشترین چیزهایی است که از ام جی یادم میاد .
    اگر به نا کارآمدی SUV ها در زندگی شهری و مسافرت های بین شهری ، اعتقاد نداشتم ، برای خرید اش برنامه ریزی می کردم .

    1. چرا نا کارآمدی ؟؟ مگه غیر از این است که بسیاری از خیابان های داخل شهر و بزرگراه های کشورمان ، ویژگی های تپه چاله های بیرون جاده را دارند !؟؟
      GS یک SUV کامل است و استثنایی است ..

  27. من با 152 میلیون نخريدم گفتم با برداشتن تحریم ارزان ميشه حالا خریدم 162 میلیون فعلا انتظار میکشم تحويلم بدن. فقط اشتباهی که من کردم از نمایندگی والی پور شیراز 14 روزه خریدم ولی شما اگر خواستید از تهران بخرید تحویل یکساعته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا