اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

لاراکی؛تحقق یک رویا

وقتی اسم مراکش را در گوگل جست‌و‌جو کنیم با اطلاعاتی از یک کشور آفریقایی مواجه می‌شویم که داری تاریخی کهن است.

به گزارش دنده 6 – علی‌رغم اینکه مراکش نزدیک‌ترین کشور به اروپاست و با اسپانیا فقط ۱۵ کیلومتر فاصله دارد اما در هر صورت از بسیاری جهات شبیه کشورهای اروپایی نیست، به خصوص در زمینه اقتصاد و پیشرفت‌های تکنولوژیک. البته که نمی‌توان از توان بالای این کشور در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و جذب توریست و هم‌چنین کسب درآمد از طریق دریا چشم‌پوشی کرد. اما همین کشوری که جایگاه خاصی در زمینه صنعت ندارد تولیدکننده خودرویی است که در جهان طرفداران بسیاری دارد. در این گزارش به خودروی لاراکی پرداخته‌ایم که شاید پیش از این اسم آن‌را هم نشنیده بود.
شرکت لاراکی در سال ۱۹۹۹ توسط عبدالسلام لاراکی، طراح و کارآفرین مراکشی تاسیس شد. وی با واردات خودرو در سال ۱۹۷۳ ثروتمند شد. پسر او که ادامه دهنده‌ی راه پدر شد ابتدا به تولید قایق‌های تفریحی مشغول شد و با تحصیل در رشته طراحی خودرو در سوئیس در سال ۲۰۰۲ اولین مدل از خودروهای لاراکی را تحت عنوان لاراکی فولگورا، رونمایی کرد. این خودرو با کمک چهار توربوشارژر خود قادر بود به سرعتی بیش از ۳۹۸ کیلومتر بر ساعت دست یابد و شتابی در حد ۳.۳ ثانیه داشت. با این وجود قیمت آن تنها ۵۵۵ هزار دلار بود.
لاراکی بوراک دومین خودوری طراحی شده توسط این شرکت بود که برخلاف فولگورا تولید نشد.
اما سومین خودروی طراحی و ساخته شده توسط این شرکت مراکشی، لاراکی اپتیوم است.
این خودرو با موتور V8 یک شورولت کوروت Z06 دو توربوشارژر را به موتور قدرتمند خود اضافه کرد.  اپتیوم با سوخت بنزین 91 اکتان می‌تواند 1200 اسب بخار نیرو تولید کند.  علاوه بر این، یک مخزن سوخت دوم دارد که می تواند با بنزین 110 اکتان پر شود که می‌تواند آن را تا 1750 اسب بخار افزایش دهد.  بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده است. وزن ماشین 2800 پوند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا