اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

لامبورگینی هوراکان استراتو؛ ضربان قلب گاو خشمگین

شما را با هیولای لامبورگینی آشنا می‌کنیم

لامبورگینی مدل جدید هوراکان را با نام استراتو در ساحل میامی معرفی کرده است. این اوّلین خودروی اسپورت با طراحی فوق‌العاده است که برای رسیدن به حداکثر لذّت رانندگی حتی دور از آسفالت و روی سطوح شن یا خاکی تولید شده است. این تعریف جدیدی از مفهوم اسپورت بودن است.

به گزارش دنده 6 ، «استفان وینکلمن» (رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل لامبورگینی): با توجه به ارزش‌های خود به‌عنوان یک برند رویایی، جسور و غیر متعارف، ما با استراتو در حال شکستن مسیر جدیدی در حس رانندگی هستیم. ارائه این خودرو در آرت بازل میامی نشان می‌دهد که چطور مانند یک اثر هنری آوانگارد، مدل استراتو تفسیری بدیع از مفهوم خودروی فوق‌ اسپورت را نشان می‌دهد. ضمنأ از نظر عملکرد استراتو در بین بهترین خودرو‌های دنیا قرار دارد.
در مدل لامبورگینی هوراکان استراتو به لطف دینامیک رانندگی بهینه‌شده و کنترل کامل در همه محیط‌ها، از بزرگراه تا جاده‌های خاکی، ارائه می‌کند. در مقایسه با هوراکان EVO، نسخه به روز شده استراتو، دارای سیستم LDVI (لامبورگینی یکپارچه دینامیک خودرو) با کالیبراسیون های خاص STRADA و SPORT عرضه می شود، و برای اولین بار حالت RALLY را برای شرایط کم چسبندگی به خط تولید هوراکان می آورد.

«روون مور» (مدیر فنی لامبورگینی) توضیح می‌دهد:

ما تجربه رانندگی یک ماشین فوق‌العاده اسپرت واقعی و لذت رانندگی یک ماشین رالی را به طور منحصر به فردی با هم ترکیب کرده‌ایم. ماشین‌های لامبورگینی همیشه هیجان و احساسات خوب به معنای واقعی کلمه را به راننده منتقل می‌کنند. مدل استراتو درجه جدیدی از هیجان رانندگی را ارائه می‌دهد.
نمای بیرونی روح ماجراجویانه استراتو را از همان نگاه اول بیان می‌کند. فاصله از زمین در مقایسه با هوراکان EVO 44 میلی‌متر افزایش یافته است تا از حرکت بیشتر سیستم تعلیق اطمینان حاصل شود‌. همچنین عرض مسیر جلو (30+ میلی‌متر) و عقب (34+ میلی‌متر) افزایش یافته است. علاوه بر این برای محافظت از بدنه خودرو، محافظ آلومینیومی زیر بدنه جلو، رکاب‌های تقویت‌شده، دیفیوزر عقب و قوس چرخ‌های محکم، همگی به صورت یکپارچه ارائه می‌شود. ورودی هوای کلاسیک واقع در کاپوت عقب نه تنها روحیه اسپرت مدل را تقویت می کند، بلکه به تامین هوای پاک موتور هنگام رانندگی در مسیرهای گرد و غبار کمک می کند.

پیشرانه لامبورگینی هوراکان استراتو

لامبورگینی هوراکان استراتو با یک موتور 5.2 لیتری V10 با حداکثر توان خروجی 610 CV و گشتاور 560 نیوتن متر (در 6500 دور در دقیقه)، همراه با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه و کنترل الکترونیکی چهار چرخ محرک و خودکار مکانیکی عقب عرضه می شود.

شتاب لامبورگینی هوراکان استراتو

قفل دیفرانسیل طراحی شده برای ارائه عملکرد بهینه در سطوح بدون سنگفرش و شنی، شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در 3.4 ثانیه و حداکثر تا سرعت 260 کیلومتر در ساعت می رسد.

سیستم ترمز لامبورگینی هوراکان استراتو

این خودرو مجهز به ترمز با کالیپرهای مونو بلوک آلومینیومی ثابت با شش پیستون (جلو) و چهار پیستون (عقب) و دیسک‌های کربن سرامیکی دارای تهویه و متقاطع با قطر 380 میلی‌متر با ضخامت 38 میلی‌متر در جلو، و 356 میلی‌متر قطر با ضخامت 32 میلی‌متر در عقب است.

چرخ و رینگ لامبورگینی هوراکان استراتو

چرخ‌های عقب این خودرو با رینگ‌های 19 اینچی مجهز به لاستیک‌های مهندسی سفارشی بریجستون Dueler AT002 عرضه می‌شود که حداکثر تطبیق‌پذیری و سازگاری را برای هر شرایط و سطحی ارائه می‌کند و در عین حال به احساس و لذت رانندگی خودرو کمک می‌کند؛ لاستیک‌ها در اندازه 235/40 R19 برای جلو و 285/40 R19 در عقب هستند، و دارای فناوری run-flat است که در صورت پنچری، رانندگی حداقل ۸۰ کیلومتر با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت با فشار صفر را تضمین می‌کند.

با طراحی یک ترکیب لبه برش که چسبندگی عالی را هم بر روی شن و هم بر روی آسفالت فراهم می‌کند و در عین حال هندلینگ عالی و عملکرد سرعت بالا را حفظ می‌کند.

فضای داخلی لامبورگینی هوراکان استراتو

فضای داخلی که با تودوزی انحصاری Alcantara Verde Sterrato مشخص می‌شود، منعکس کننده فلسفه احساس یک خلبان است که به طور سنتی برای خط تولید هوراکان اتخاذ شده است. این فضا راننده را در مرکز محفظه قرار می دهد تا تجربه رانندگی خوب و کنترل مطلق همه موارد را داشته باشد. در این مدل ابزار شیب سنج دیجیتالی با نشانگر پیچ و رول، قطب نما، نشانگر مختصات جغرافیایی و نشانگر زاویه فرمان وجود دارد.

لامبورگینی کانکت شامل ادغام با آمازون الکسا برای تنظیم ویژگی‌های خودرو مانند تهویه مطبوع و روشنایی، و همچنین کنترل ناوبری، تماس‌های تلفنی و سرگرمی با یک فرمان صوتی ساده است. همچنین می توان خودرو را از راه دور از طریق برنامه لامبورگینی UNICA محدود کردن سرعت و ارسال یک مقصد به طور مستقیم به سیستم ناوبری کنترل کرد.
لامبورگینی هوراکان استراتو دارای یک سیستم تله متری متصل است که به راننده اجازه می‌دهد تا عملکرد را نظارت کند و داده‌ها را از طریق برنامه UNICA تجزیه و تحلیل کند. کاربران اپل واچ همچنین می‌توانند اطلاعات ضربان قلب را با سیستم تله متری روی برد همگام کنند تا عملکرد رانندگی را اندازه گیری و بررسی کنند.
ضبط درایو لامبورگینی نیز برای ثبت تجربیات روی فرمان در دسترس است. این امکان را به راننده می‌دهد تا هیجان‌انگیزترین لحظات رانندگی را فیلمبرداری کند و ویژگی Board Diaries را تقویت می‌کند.
هوراکان استراتو جدید تقریباً امکانات نامحدودی را برای ظاهر خودرو ارائه می‌کند؛ به لطف برنامه لامبورگینی Ad Personam، مشتریان می‌توانند از بین ۳۵۰ رنگ خارجی و بیش از ۶۰ رنگ برای چرم و داخل آلکانترا انتخاب کنند.
تولید این مدل از فوریه ۲۰۲۳ در نسخه محدود با تعداد ۱۴۹۹ دستگاه آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا