اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

لانچیا دوباره زنده شد

یکی از شرکت‌های ایتالیایی به نام کیمرا اتوموبیلی، ایده بهتری برای احیای حال آشفته لانچیا دارد. با Evo۳۸ آشنا شوید، خودرویی برای ادای احترام به ماشینی که به طور رسمی هرگز وجود نداشت.

لانچیا ۰۳۸ قرار بود نسخه تکاملی از ۰۳۷ باشد. این خودرو با سیستم چهار چرخ محرک و قدرت بیشتر در تلاش برای همگام شدن با آئودی طراحی شده بود. دلتا اس ۴ جایگزین ۰۳۷ شد اما ۰۳۸ وجود نداشت، علیرغم اینکه حداقل یک نمونه اولیه ساخته و آزمایش شده بود. در تلاش برای اصلاح تاریخ، کیمرا ۰۳۸ را بازگرداند.

این خودروی جدید، با الهام از کیمرا Evo۳۷ ساخته شده که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد، اما اکنون با یک توربوشارژر بزرگتر و سایر تغییرات سخت افزاری و با سیستم چهار چرخ محرک و تقریباً ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر همراه شده است. این موتور نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی اصلاح شده با ضرایب دنده کوتاه‌تر به هر دو محور هدایت می‌کند. تیم سازنده Evo۳۸ با استفاده گسترده از فیبر کربن و تیتانیوم، افزایش وزن ناشی از سیستم AWD را محدود کرده است. وزن آن تقریباً ۱۱۰۰ کیلوگرم است.

این نسخه “Integrale” به یک دیفرانسیل الکتروهیدرولیک مجهز شده که می‌تواند از داخل کنترل شود و به راننده اجازه می‌دهد تا میزان قدرتی که به چرخ‌ها می رود را تنظیم کند. سیستم تعلیق در مقایسه با ۰۳۷ بهینه شده و اکنون دارای کمک فنرهای کنترل شده الکترونیکی همراه با سیستم بالابر است.

کیمرا قصد دارد هفته آینده Evo۳۸ را به نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۲۴ بیاورد و سپس تولید ۳۸ دستگاه را در اواخر سال جاری آغاز کند. جزئیات قیمتی هنوز فاش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا