آفروداخبار خارجیاسلایدشو

لندروور درحال توسعه نخستین رنجروور برقی است

لندروور برای ارائه یک شاسی‌بلند برقی بی‌نقص، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

به گزارش دنده 6 – برقی‌شدن صنعت خودرو آنقدر قدرتمند است که مسیر تمام خودروسازان مشهور را تغییر داده است؛ لندروور هم از این قاعده مستثنا نیست. این شرکت بریتانیایی هم قصد دارد یک رنجروور تمام برقی را روانه بازار کند که از نظر ظاهری با نسخه بنزینی این خودرو تفاوتی ندارد. هرچند ممکن است طراحی نهایی این محصول متفاوت باشد اما باتوجه به تصاویری که از تست آن در مسیری برفی منتشر شده است، اینچنین برداشت می‌شود.

لندروور به تازگی تصاویری را آزمایش شاسی‌بلند لوکس و سنگین‌وزن خود منتشر کرده است که در دمای منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد و روی برف‌های قطبی دریفت می‌کشد. دلیل اصلی تست در این منطقه، تست مقاومت باتری‌ها و کارکرد درست آن‌ها در دمای مشخص منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد است.

در همین ارتباط بخوانید: مرسدس G کلاس برقی رونمایی شد: آغاز عصر جدید

به این ترتیب، لندروور می‌تواند درکنار بررسی پایداری باتری خود، در شرایط «دشوار زیر صفردرجه» مجموعه برقی تازه‌اش را تست کند. این «مجموعه» تازه به مهندسان لندروور اجازه می‌دهد تا به عملکردی فراتر از آنچه در مسیرهای خشک به آن دست یافته بود، برسد. مسئولان برند انگلیسی به سیستم مدیریت لغزش چرخ اشاره دارند. ظاهرا سامانه کنترل کشش این خودرو با تقسیم لغزش چرخ‌ها از طریق واحدهای کنترلی برقی جداگانه کار خود را انجام می‌دهد؛ بنابراین به ادعای لندروور، زمان پاسخگویی گشتاور در هر چرخ از ۱۰۰ میلی‌ثانیه به ۱ میلی‌ثانیه کاهش می‌یابد.

لندروور مجبور است در طراحی نسخه برقی رنجروور لوکس خود دقت زیادی به خرج بدهد؛ چراکه قول داده این مدل جدید بتواند از نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه V8 پیشی بگیرد. نسخه کنونی این خودروی لوکس به تکیه بر موتور ۸ سیلندر خود توان تولید ۶۰۶ اسب بخار انگلیسی را داشته و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. هرچند وزن این پکیج غول‌آسا کم نیست اما می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مدیر مهندسی محصول رنجروور، «توماس مولر»، می‌گوید:

برای انکه مطمئن شویم به همه بخش‌ها توجه کرده‌ایم، برنامه‌ای پرپیمان برای تست‌های فیزیکی و توسعه خودرو خود تدارک دیده‌ایم. همه این تست‌ها به‌منظور رنجروور الکتریکی را به نهایت می‌رسانند و به ما اطمینان می‌دهند که وقتی به دست مشتری برسد، توانایی‌هایش بی‌رقیب خواهد بود.

هرچند لندروور یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده شاسی‌بلند در جهان به شمار می‌رود اما در مسابقه رسیدن به آینده تمام برقی عجله چندانی ندارد. هم‌اکنون برندهای رقیبی چون کادیلاک، مرسدس‌‎بنز و ریویان از شاسی‌بلندهای لوکس برقی خود رونمایی کرده‌اند. حال اینکه برنامه لندروور در رقابت با این برندها تا چه اندازه قدرتمند ظاهر خواهد شد، تنها با گذر زمان و ورود رنجروور الکتریکی به بازار روشن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا