اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

لوتوس امیرا بالاخره وارد آمریکا شد

تقریباً سه سال پس از اولین نمایش در جولای ۲۰۲۱، لوتوس سرانجام می‌تواند تحویل Emira را در ایالات متحده آغاز کند. امیرا به تازگی گواهینامه خود را از هیئت منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) دریافت کرده است. این بدان معناست که فروشندگان در نهایت می‌توانند این خودرو را به مشتریان تحویل دهند.

همانطور که قبلاً گزارش دادیم، تنها ۱۴ ایالت ایالات متحده از قوانین CARB پیروی می‌کنند، اما لوتوس نمی‌خواست از قبل فروش خود را در ۳۶ ایالت غیر CARB آغاز کند. لوتوس یک کالیبراسیون جدید پیشرانه V۶ امیرا را برای تأیید CARB در ژانویه ارائه کرد و در ۲۹ فوریه تأیید شد.

امیرا V-۶ از یک موتور آشنا استفاده می‌کند، یک پیشرانه ۳.۵ لیتری تویوتا V-۶ سوپرشارژ شده برای تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور. با توجه به اینکه مشتریان، امیرا را در سال ۲۰۲۱ رزرو کردند، انتظار طولانی مدت بود. اما این فقط مسئله انتشار گازهای گلخانه‌ای نبود که همه چیز را متوقف کرد. لوتوس به دلیل مشکلات مربوط به تامین کووید-۱۹، زمان سختی برای افزایش تولید داشت. تحویل برای خریداران اروپایی و آسیایی در سال ۲۰۲۲ آغاز شد.

به زودی، Emira V-۶ با یک مدل چهار سیلندر با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ مرسدس-AMG همراه خواهد شد. با ۳۶۰ اسب بخار قدرت، کمی ضعیف‌تر شده است، اما یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه را به دست می‌آورد. در نهایت پیشرانه تویوتا V-۶ به پایان خواهد رسید و Emira صرفاً یک خودروی چهار سیلندر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا