اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

لوسید موتورز بالاخره از شاسی بلند گرویتی خود رونمایی کرد

پس از سال‌ها پخش تیزر، لوسید سرانجام در روز پنجشنبه اولین شاسی بلند خود را با نام Gravity معرفی کرد. این خودروی تمام برقی حداکثر مسافت بیش از ۴۴۰ مایل و قیمت اولیه زیر ۸۰ هزار دلار را می‌دهد و انتظار می‌رود تولید آن در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

لوسید می‌گوید که Gravity یک SUV الکتریکی لوکس است. در داخل می‌توانید صندلی‌هایی برای حداکثر هفت نفر سرنشین پیدا کنید و با تا کردن صندلی‌های ردیف‌ دوم و سوم، فضای ذخیره‌سازی را تا بیش از ۱۱۲ فوت مکعب افزایش دهید. Gravity می‌تواند بیش از ۱۵۰۰ پوند محموله را حمل کند و تا ۶۰۰۰ پوند را یدک بکشد.
لوسید ادعا می‌کند که Gravity می‌تواند تنها در ۳.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

این شتابِ شبیه به خودروهای اسپرت، به لطف پلتفرم جدیدی است که از پایه، بر اساس معماری الکتریکی ۹۰۰ ولتی این شرکت توسعه یافته است. لوسید بسته باتری را کوچک‌تر، سبک‌تر و پایدارتر توصیف می‌کند که می‌تواند تا ۲۰۰ مایل برد را در ۱۵ دقیقه اضافه کند.

این موتور به موتورهای الکتریکی طراحی شده داخلی متصل است که شرکت ادعا می کند متراکم ترین موتورهایی هستند که در حال حاضر تولید می‌شوند.

این خودرو می‌تواند در خارج از جاده نیز با سیستم تعلیق بادی لوسید به نام Zero Gravity حرکت کند. به گفته این شرکت، بر اساس نیازهای مختلف و شکل زمین، می‌تواند به طور خودکار ارتفاع خود را تغییر دهد. برای کسانی که ترجیح می‌دهند ارتفاع سواری را به صورت دستی تنظیم کنند، این سیستم توانایی انجام این کار را ارائه می‌دهد.

لوسید در مورد فضای داخلی Gravity صحبت می‌کند و کابین را به عنوان یک تجربه “طراحی شده برای بدن و ذهن” توصیف می‌کند. برای این منظور، این شرکت قابلیتی به نام فضاهای شفاف را اضافه کرده است که با ضربه زدن به یک صفحه نمایش لمسی، کابین را به یک واحه آرام تبدیل می‌کند و سرنشینان را در فضای آرامش بخش مکان هایی مانند دریاچه تاهو یا درخت جاشوا غوطه‌ور می‌کند. این کار را با نمایش مناظر بر روی صفحه نمایش کابین، تنظیم نور کابین و پخش صداهای محیطی از طریق سیستم بلندگو انجام می‌دهد.

مانند دیگر خودروی لوسید، یعنی سدان ایر، داشبورد خودرو عمدتاً از صفحه نمایش تشکیل شده است، با یک نمایشگر غول پیکر ۳۴ اینچی که سمت راننده و بخش مرکزی را در بر می‌گیرد. در بالای کنسول میانی، “Pilot Panel” را خواهید دید که فقط یک نام زیبا برای صفحه نمایش دیگری است که مواردی مانند تنظیمات خودرو و آب و هوا را کنترل می‌کند.
گِرَویتی به وضوح بسیاری از عناصر طراحی بیرونی خود را از برادر خود، سدان ایر وام گرفته است، با نمای جلو و عقب مشابه که شامل دماغه‌ای تیغه‌مانند با چراغ‌های جلوی تیز و نازک است.

در حالی که اعداد حداکثر برد و قیمت پایه منتشر شده است، مشخص نیست که Gravity با بیشترین برد چقدر گران خواهد بود یا ارزان‌ترین Gravity چقدر برد خواهد داشت. اگر اعداد سدان ایر قابل قبول هستند، انتظار داشته باشید که Gravity با قیمت زیر ۸۰ هزار دلار به برد بالای ۳۰۰ مایل دست یابد و از دیدن Gravity با ۴۴۰ مایل برد با قیمتی در محدوده شش رقمی تعجب نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا