اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیدسته‌بندی نشده

لیفان X50؛ خودرو منتخب مخاطبان سایت دنده 6 در سال 94

لیفان X50 و جک S5 دو خودرو چینی که در طول سال 94 توجه زیادی را به خود جلب کردند حالا به برگزیدگان نظر سنجی سالانه دنده 6 مبدل شده اند.

شاید بتوان مهمترین عامل موفقیت این دو خودرو را و اشتراک مهم خودروهای پیروز در بازار ایران را ماحصل ارزش پرداختی ربط داد. دریافت کالای بیشتر با رقم پرداختی پایین تر، همواره از جمله مهمترین دغدغه های مشتری ایرانی بوده است اما در خصوص خودرو، تنوع طلبی مشتریان و فرار از خودروهای بی کیفیت و تکراری تولید داخل، به محرکی برای تمایل افکار عمومی به سمت خودروهای چینی جلب شده است.

لیفان ایکس 50 بی هیچ شک و تردید از فرمول موفق و فلسفه صحیحی برخودار است. خودرویی کارآمد برای زندگی و رفت و امد در شهر های شلوغ، با ابعادی نسبتا کوچک اما فضای داخلی مناسب برای استفاده خانوادگی. خودرویی که به خصوص با توجه به شباهت ظاهری X50 به مدل های کراس اوور دل بسیاری را با همان نگاه اول ربوده است.

لیفان ایکس 50-2

گیربکس اتوماتیک برای استفاده درون شهری و موتور 1.5 لیتری نسبتا کم مصرف نیز از جمله دیگر نقاط قوتی هستند که باعث جلب نظر خریداران ایکس 50 شده اند.

از سوی دیگر جک S5 هم کما بیش با فرمولی مشابه به یکی از ارزنده ترین خودروهای بازار نسبت به رقم پرداختی مبدل شده و رضایت خریداران این خودرو را می توان با توجه به گروه ها و کلوب های متعدد مربوط به این خودرو در فضای مجازی مشاهده کرد.

شباهت ظاهری به کراس اوور های شناخته شده، توان و عملکرد فنی خوب و قیمت بسیار رقابتی (در حدود نصف قیمت رقبای کره ای) باعث شده اند که ضعف هایی جزئی مونتاژی یا عدم ارائه با گیربکس اتوماتیک (در سال 94) از دید مالکان قابل چشم پوشی باشد و از همین رو نیز می توان در نظر سنجی های متعدد شاهد پیشتازی جک S5 بود.

لیفان ایکس 50-3

به نظر می رسد که در آینده نیز با عرضه مدل گیربکس اتوماتیک S5 و جا افتادن لیفان X50 در بازار، شاهد ادامه موفقیت این دو خودرو چینی مونتاژی در کشورمان باشیم.

جالب تر آنکه برلیانس  H330 و سنگ یانگ تیوولی به عنوان رتبه های سوم و چهارم نظر سنجی نیز از فرمولی مشابه برای جلب نظر مخاطبان بهره می برند و هر دو خودروهای جدید، با طراحی ظاهری مطلوب، امکانات رفاهی و فنی قابل قبول و قیمت رقابتی در سگمنت خود هستند که تحولی را در بازار ملال آور و نه چندان جذاب خودروهای کمتر از 100 میلیونی پدید آورده اند.

 

نتیجه نهایی نظرسنجی :

 

caroftheyear94

 

83 دیدگاه

  1. واقعا درسته این تیتر. من که خیلی ازش تعریف شنیده بودم- حتما میخرم این ماشینو. ممنون از سایت دنده 6 و اطلاع رسانی

  2. کاربران گرامی به لینک زیر برین و با بعضی مشکلات دارندگان این خودرو آشنا بشین:
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=246&t=87109&start=640
    تقه گیربکس-تاخیر پس از تعویض دنده-سبقیت گرفتن نا مطمئن-صداهای زیاد از داشبورد ، صندلی ها و کمک فنر ها و قاطی کردن کامپیوتر ماشین از مشکلاتشه
    اگه قیمت دستیش ده تومن ارزونتر بود می ارزید .
    در رده حتای کراس اوور هم شاید نباشه و بیشتر به نظر یه هاچ بک میاد که قیافش شدیدن به روزه

    1. با حرفت کاملا موافقم رافال جان.لیفان X50 یه ماشین کاملا هاچ بکه که به زور و با افزایش ارتفاع و نصب باربند سعی در قالب کردن اون به عنوان کراس اوور کردن.در مورد گیربکس که میفرمایید سبقت گرفتن نامطمئن اگهه منظورتون از کندی و نداشتن شتاب خوبه این یه موضوع کاملا عادیه چون ذات گیربکس های CVT همینه که به شما نرمی و راحتی بیشتری عرضه میکنه ( که البته لیفان همین هم نداره!!! ) و شتاب و عملکرد کندتری نسبت به گیربکس های تیپترونیک داره.مخصوصا که وقتی به موتور 1.5 لیتری متصل بشه نتیجش میشه فاجعه.ولی بزرگترین مشکل لیفان X50 بنظرم فضای تنگ صندلی های عقبه به طوری که بنده با قد 183 سانتی متر نمیتونم تو این ماشین بشینم و سرم تو سقف گیر میکنه و ناچار باید تو ماشین کپ بشینم تا سرم به سقف اصابت نکنه.دیگه اگه خدای نکرده تو این شرایط ماشین واژگون هم بشه که جراحت زیادی به سرنشین عقب وارد میشه.در هر حال من که اصلا از این ماشین خوشم نمیاد.هر چند اگه نمونه دستیش هم قیمت دنا بود رقیب سختی براش میشد و صد البته فروش بالاتری داشت

      1. تو نوشته هات گفتی گیربکس تیپ ترونیک؟!!! گفتی فرق گیربکس cvt با گیربکس تیپ ترونیک؟!!!
        یاد دوستی افتادم که میگفت دنده اتوماتش و گرفته و صفحه کلاچش مشکل پیدا کرده!!!!!
        من دیگه حرفی ندارم.??
        ای کاش بجای دادن اطلاعات اشتباه و غلط دارندگان واقعی این خودرو نطرشون رو اعلام کنن.
        اونایی که مخالف ماشین چینی هستن میتونن برن تولید داخلی رو با تمام خدمات پس فروش بسیار عالی !!! و کیفیت فوق العاده خریداری کنن یا دوبرابر پول بیشتر بدن ماشین اروپایی یا کره ای یا ژاپنی سوار شن.
        دوستی یه لینک داده که معایب و مزایای اکثر دارندگان خودرو درش درج شده مراجعه کنین بد نیست.

    1. البته تیوولی قیمتش از این خیلی بیشتره!
      ضمن اینکه خود سانگ یانگ هم یک برند درجه محسوب نمیشه…

      این خودرو هم دارای ایراداتی هست و مصرف انچنان پایینی هم نداره و بنظر من که اصلا لایق خودرو سال بودن رو نداره!!
      البته ظاهر خوبی داره.

  3. منم کاملا با هر چهار خودروی اول انتخاب مردمی موافقم. هر چهار خودروی لیفان ایکس 50 و برلیانس 330 و 320 و جک اس 5 و سن یانگ تیوولی واقعا قابل تامل و قابل خرید هستند.
    امیدوارم شرکتهایی که این خودروها رو مونتاژ میکنند هر چه بیشتر سعی در ارتقای سطع کیفی مونتاژ این چهار خودرو بکنند.
    تمامی این خودروها صد در صد مشکلاتی دارند ولی انصافا ادر مقابل مشکلات اساسی خودروهای دیگر مثل چهره بسیاز زشت و دمده و فقدان امکانات خیلی مقدماتی در ساندرو و ال 90 و یا کیفیت بسیار پایین 206 های جدید قابل چشم پوشی هستند.

  4. x50 از نظر ظاهری بد نیست کیفیتشو نمیدونم چطوره. ولی چیزی که هست یکی اینکه واقعاً ظاهر یک کراس آور رو نداره. من چند باری که از نزدیک دیدمش اینقدر که از دیدنش حس یک هاچبک رو داشتم حس کراس آور رو نداشتم. ولی اگه با دید یک هاچبک بهش نگاه کنیم ظاهرش خوبه. در مورد سطح آپشن و قدرت موتور هر طور که نگاه میکنم جذابیت ویژه ای خیلی بیشتر از ماشین های داخلی نداره. همون قدر که سطح آپشنهاش بالاتره در عوض قیمتش هم نسبت به داخلیها بالاتر هست. این ماشین البته توی چین در نسخه فول آپشنهای خیلی خوبی داره که در اینجا اکثر این آپشنها خصوصاً آپشنهای مرتبط با ایمنی ( مثل ایربگهای جانبی و پرده ای و esp) حذف شدند. به نظر میرسه که رمز موفقیت ایکس 50 بیشتر از اینکه به کیفیت خودرو برگرده به خستگی مفرط بازار از محصولات تکراری داخلی برمیگرده و گرنه اگه مثلاً بخوایم این رو با پژو 207 که به زودی به بازار میاد و قیمت ارزانتری هم داره مقایسه کنیم چندان برتری قابل توجهی در ایکس 50 نسبت به پژو 207 نخواهیم دید.

  5. اول از همه بايد تشكر كنم از مطالب خوب سايت در نگاه كلى اما در مرحله ى دوم بايد انتقاد بسيار تندى داشته باشم از مسئول انتخاب ليست خودروى برتر ٩٤ كه متأسفانه با كمال بى درايتى خودرواى رو كه شبِ عيد ٩٥ تازه با تعداد محدودى روانه ى بازار شده رو (تيولي) و براى عموم مردم هنوز ناشناخته است رو در كنار ماشين هايى قرار داده اند كه حداقل از سرى اولشون ٧ ٨ ماه ميگذره!!! لطفاً دقت بفرمايين خودرويى كه شب عيد ٩٥ مياد براى سال ٩٥ نه ٩٤!!!!

  6. ماشین چینی خوبه و قیمت خیلی خوبی دارن
    در مقایسه با ماشین های اشغال مثل مگان و دنا و تندر واقعا ارزش خرید دارن
    من خودم سوار ایکس 50 شدم و رانندگی باهاش رو تجربه کردم . خیلی باحاله

    1. البته این که شما رانندگی مگان و لوگان رو آشغال میدونی و رانندگی لیفان رو بقول خودت خیلی باحال جای بسی تعجب و تامل داره!
      چون دو خودروی ذکر شده از رنو شاید ظاهر لوکس و آپشن زیادی ندارن اما به نرمی و رانندگی بقول شما باحال و کیفیت خوب قطعات و همچنین استهلاک پایینشون در بازار ایران و در رده قیمتی خودشون معروف هستن.
      پس این قضاوت شما از این رو جای تعجب داره که شما احتمالا نه مگان سوار شدی و نه لوگان! و قبل از اینکه سوار ایکس 50 بشی هم بعید میدونم ماشین دیگر رو تو این رده قیمتی تست کرده باشی …!

      1. دوست گرامی یه سرچ بفرمایید متوجه خواهید شد خودرو های مگان مونتاژ داخل بی خود و بی جهت دچار اتش سوزی میشن. از ویدیو ها و تصاویر و خبرهای فراوانی که تو نت موجوده میتونین متوجا بشن.
        حالا خودرویی که با آتش گرفتن خودش و گرفتن جان هموطنانمون که خدای نکرده میتونن برادر یا خواهر یا مادر شما هم باشن هنوز نتونسته تولید کنندگان داخلی رو مجاب کنه تا فراخوان بزنن و مشکل رو پیدا کنن ! شده اسطوره شما؟!!!
        اما خودرویی مثل لیفان ایکس 60 که مشکل خاصی تو گیرباکس دستیش نداشت! حداقل اگه از خودرو ساز های داخلی بود نتنها مشکل نداشت بلکه باعث افتخار بود ولی کرمان موتور فراخوان زد و تعویض رایگان گیرباکس رو انجام داد.
        حالا شما برو آشغالی مثل مگان سوار شو یا لگنی مثل ال نود و ساندرو . تا کمر درد بگیری. وانت نیسانم خرابی نداره پیکانم بعد از مرگت به نوه نتیجتم میرسه. سگ جونه مثل لوگان یا لگن! اونام خوبن

      1. تست شتاب جک اس 5 رو در مقابل هیوندایی توسان در سایت خودرو بانک و همینطور آپارات میتونین نگاه کنین
        به راحتی ماشینهای 150 ملیونی رو جا میذاره

    2. قسم میخورم یک بار هم سوار مگان نشدی.
      مگان 1600 مدل 90الان با کارکرد 200000کیلومتر که اکثرا هم در شرایط سخت جاده ای بوده،تنها خرجش سه مرتبه تعویض کیت تسمه تایم بوده وبس.البته غیر از هزینه های جاری مثل روغن وفیلتر ولنت.
      کیفیت سواری که هیچ ،ولی هر وقت با ماشین چینیت به همچین کارکردی رسیدی،اینجا واونجا بشین ونظر بده!

  7. با سلام یک کم بی انصافی در این نظر سنجی وجود داره دو خودرو تیوولی و لیفان 820 هنوزدر سال 94 وارد بازار نشده و کسی هم تجربه رانندگی با انها را نداره مشخصه که امتیاز جالبی ندارن

  8. در نظر سنجی شما چطور خودرویی چون میتسوبیشی اوتلندر 2016 وجود نداره؟ مردم ایران اصلا قابل پیش بینی نیستن! لیفان ایکس 50 از لحاظ فنی هیچ ارجحیتی نداره! اگر چه سعی کردن ظاهرش مدرن و زیبا در بیاد ولی اصلا حس یه ماشین باکیفیت رو نمی ده! چرا جک اس5 و جک جی5 اگر چه چینی هستند، ولی حس کیفیت رو القا می کنن! کلا خودروهای لیفان رو انگار به زور جمع کردن! انگار داره وا می ره! البته این فقط نظر منه! جسارت نباشه به کسی!

      1. آقای سپهر از شما انتظار خیلی بیشتری از این حرفا داریم .1-این کجاش نظرسنجیه ؟از این نظر میگم که خود شما استاد ما هستی میدونید در اروپا و آمریکا وقتی انتخاب خودرو سال بر اساس نظر سنجی باشه یه سری شرط و شروط میزارند مثلا خودرو حداقل یک سال و یا حتی بیشتر در بازار بوده باشه و دوم نظر دهنده باید دست کم یک سال باهاش رانندگی کرده باشه (ضمنا در آمریکا ماشین یه کالای مصرفیه و افراد خیلی راحت میتونن ماشین بخرند بنابراین از افت قیمتشم واهمه ای ندارند و حقیقت ماجرا را میگویند در ایران ماشین یه کالای سرمایه ای هست و بیشتر دارندگان ماشینها سعی میکنند ایرادهاشو پنهان کنند که افت قیمت کمتری داشته باشه).2- انتخاب جمعیت آماری باید توسط سازمان ارزیابی و یا نظرسنجی کننده باشه .الان شما اینجا تیتر زدید منتخب مردمی !!!کدام مردم ؟یعنی این واقعا نظر مردم ایران هست ؟
        یکی دیگه از دلایل بی اعتباری اینجور نظرسنجیها تفا وتهای بسیار زیاد با نظرسنجی سایت خودرو بانک هست که دقیقا اون هم همینجوری نظرسنجی کرده.نمیشه که نظر مردم اینقدر متفاوت باشه اونم در یک زمان .مثلا اونجا علیرغم اینکه رای دهنده ها به ماشینهای تا 200 میلیون هم رای دادن دنا رای خیلی خوبی آورده و جزء 10خودرو اول بوده ولی اینجا تعداد رای بسیار کمتری از اونجا بهش دادن.
        در کل هرچند اینجور مقالات و گفته ها تاثیری در روند کلی بازار نخواهد داشت ولی برای سایت دنده 6 مناسب نیست اینجوری تیتر بزنه .
        اگر نوشته میشد منتخب بینندگان و یا پیگیری کنندگان(فالوور)سایت دنده6 خیلی وجاهت بیشتری داشت.

          1. احمد آقا خیلی ممنونم محبت کردید که نوشته ناقص مرا خوندید.آقا سپهر از شما هم خیلی تشکر میکنم که با بزرگی خودتون انتقادها را میپذیرید و اگر انتقاد بجا باشه اصلاح میکنید.این نشانه سلامت سایت دنده6 هست.

  9. متأسفانه لیفان در بین برندهای چینی برند بی کیفیتی معرفی شده و فکر کنم حق هم هست و در بین چینی های موجود در ایران، لیفان و ام وی ام کمترین کیفیت را دارند اما در عوض جک، جیلی و برلیانس تقریبا با کیفیت تر شناخته می شوند. اگر همین ایکس 50 را برای مثال جک معرفی می کرد مطمئن باشید مردم بیشتر می خریدند و بیشتر موفق می شد.

    1. دقیقا موافقم. کلا لیفان و ام وی ام مادر اکیپ بی کیفیتها هستند و همین دو مارک نگاه مشتری ایرانی رو نسبت به خودروی چینی بدبین کردند. اگر مثلا برلیانس و جک اولین خودروهای چینی وارد شده به ایران بودند الان کلیه محصولات سایپا و ایران خودرو باید جمع میشد. همه چینی میخریدند.

      1. سلام
        من ام وی ام 315 نیو دارم
        تا 40 تومن بهترین ماشین ایران هست بدون شک…
        بعدشم آخرین آزمایش کیفی استاندارد دو ستاره گرفته که نمیگم خوبه اما از بعضی خودرو های گرونتر که یک ستاره گرفتن بهتره…

    2. کیفیت رنگ جک چه جی 5 چه اس5 بسیار افتضا ح هست در حد پراید سایپا
      چطور جزو با کیفیت هاست؟ بی50 اف آسا و جیلی و سنووا بایک بهترن

  10. من از روز اول که این نظرسنجی شروع شد پیگیرم تااالان.
    روند پیشرفت جک اس 5 و برلیانس تا اخر نظرسنجی منطقی بود که یهو لیفان ایکس 50 پیداش شد که اکثرا سوم بود .
    تا دو روز مونده به اتمام نظرسنجی یهو با ی آراء عجیب اول می شه
    به نظر من خیلی حرکت تابلویی بود برا این ماشین مسخره.
    خدا باعث و بانی شو که به ملت اطلاعات غلط می ده لعنت کنه.

  11. متاسفانه ملت ما عقلشون به چشمشون هست و خودرو هاي چيني مثل ايكس50 و برليانس رو به امثال تندر90 يا ساندرو ترجيح ميدن. يعني ظاهر رو به باطن خوب و با كيفيت ترجيح ميدن و براشون اهميتي نداره چه مشكلات فني يا كمبود قطعاتي ممكنه گريبانگيرشون بشه.
    البته برترين چيني موجود در بازار جك اس5 هست كه نسبت به قيمت كيفيت مناسبي رو ارائه ميده.

    1. دلیلش اینه که ال90 و ساندرو مخصوصآ از نظر طراحی داخلی و امکانات خریدار رو به یاد خودروهای نظامی میاندازند !

  12. واقعا کامنت امیر خیلی معنی داشت مملکتی که لیفان ایکس 50 برترین خودور شناخته بشه ..البته این نظر سنجی دنده 6 هست اگر در سایت پدال یا اسب بخار این نظر سنجی برگذار میشد نتایج تغییر میکرد

    1. با نظری که دادی مشخصه که واقعا شما اطلاعی از هیچی ندارید … من خودم این ماشینو ندارم اما زورم میگیره وقتی میبینم همچین آدمایی فقط تو دهنشون افتاده ماشین چینی بده …. آره بده اما نسبت به قیمتشون بهتر از ماشینای ایرانی هستن و مهمتر اینکه جالبه دارندگان این خودرو همه راضی هستن اما یه عده شدن کاسه داغتر از آش …. وقتی ما آدما بلد نیستیم کجا اظهار نظر کنیم نتیجش این میشه که همه میبینیم تو یه کشور جهان سوم زندگی میکنیم

  13. کاربران دقت کنند این نظرات چینی سواران و مبلغان شرکت های بساز و بنداز و در رو چینی در این سایت هست والا بر هیچ بشری بی کیفیتی و فیک بودن کالاهای چینی و بخصوص خودور پوشیده نیست بنابراین به به و چه چه های از روی منافع و ترس از خرابتر شدن بازار استوک این خودروهای یکبار مصرف دلیلی شده که مگان و سراتو و پژو و غیره و ذالک از دیدگاه این افراد متفق القول بی کیفیت تنبل و بسیار خشک و کوبنده و در آنسوی ماجرا چینی هایی که تنها در ایران و چند کشور توسعه نیافته و جهان سومی تنها نام آنها را مردمان آن دیار به زحمت بیاد می آوردند خودروهایی با کیفیت ،زیبا، پرشتاب، کم مصرف، کم آلاینده ایمن و با ثبات به حساب آیند بحث در اینمورد بی فایده و عبث است از منظر بنده خرید خودور سلیقه ای است و اینکه بگوییم سراتو لگنی بیش نیست و یا مگان بی کیفیت و لش است از چند دیدگاه مورد بررسی است که من تنها به رده سنی پایین کامنت گذاران این القاب اشاره میکنم که در سنین آزمون و خطا و سواد خودوریی پایینی قرار دارند

    1. دادش من شما یه ایرانی با فرهنگ و با شعور هستی که چینی سوار نمیشه. بذار ما ادمای بی فرهنگ و بیشعور این آشغالای چینی رو سوار شیم.
      همین لیفان ایکس 50 که تو روسیه هم خودروی سال شد. چون اونام مثل ما بی فرهنگ و بی شعورن.
      شما ساندرو و ال نود سوار شو. از اپشن دکمه بالابر شیشه وسط داشبوردش لذت ببر یا از صندلی های راحت و سواری نرم و لذت بخشش کمر دردا رو هم بذار برا ما.
      روغن ریزی گردگیرای پولوس و گیرباکس و بذار برا ما.
      مشکل تعلیق افتصاح رو بذار برا ما
      مصرف سوخت صدی 10 رو بذار برا ما
      و…

    2. و….. تاریخ تکرار میشود !………… طبق معمول همیشه در اینجا هم از نظرات متفکرانه و جذاب جناب سان مارتین ، این نابغه دنیای اتومبیل بی بهره نمی مانیم …………………….

    3. دوستان گرامی :با تشکر از نظرات شما
      سوالی دارم:برای کسانی که درآمد حدود 3تا4 میلیون در ماه دارن باخانواده ای کوچک و بعداز
      بیست ونه سال رانندگی با( پژو 405 پارس، 206،وسمند و ال نود(که از تمامی خودروهای روز دنیا
      از همه نظر عقبتر هستن) وکلا 30 تا 40 میلیون پس انداز دارن ومی خواهند لااقل خودرویی
      به روز سوار شوندچه گزینه ای را پیشنهاد می کنید ؟؟!! ما هم خوب میدانیم که خودروهای ژاپنی ، کره ای،امریکایی واروپایی خیلی عالی هستن!!! اما آیا در شرایط موجود کشورگزینه ای بهتر از خودروهای چینی داریم ؟؟(با امکانات روز دنیا و اقساط بلند مدت ورفتار محترمانه با مشتری)
      خسته شدیم از ایران خودرو ،سایپاو…وتکرار وتکرار وپول هنگفتی که طی سالیان متمادی
      به این شرکتها دادیم وهرگز برای مشتری ارزشی قایل نبودن ونیستن… یادتان می آید چندین نفر در پژو405 زنده در آتش سوختن؟!! یا همین پرایدها که در کشورهای همسایه زیر 3 میلیون تومان فروخته میشود سالیانه چه حجمی از تصادفات رانندگی منجر
      به فوت را دارند !!!!
      در ضمن خودرو در همه جای دنیا کالای مصرفی است وقرار نیست بعد از سه یا چهار سال بالاتر از قیمت خرید بفروشیمش ! اگر این اتفاق در ایران افتاده بخاطر اقتصاد بیمار و مدیریت غلط صنایع خودروسازی که چه عرض کنم مونتاژسازی ما می باشد و همین منفعت طلبی دوستانی که برای خودروی 20 سال پیش سرو دست می شکنند، یک مثال ساده همین گوشی موبایل ، یکی داره ، اپل میخره ، یکی سامسونگ ویکی کمتر داره ولی میخواهد از حداقل امکانات روز استفاده کنه هووای میخره…….مطمنا دو مدل اولی خیلی بهتره ولی کسی که گوشی نوکیا یا الکاتل داره نباید بگه هووای بدرد نمیخوره …….دوستان جوان از پدرانشان بپرسند که عقیده مردم در مورد جنس ژاپنی در دهه 60 میلادی چه بود !؟ و همیشه از بنجل بودن آن میگفتند ولی الان در دنیا سرآمدن…..اتفاقی که برای چین هم (دومین قطب اقتصادی دنیا) افتاده …..و ما با این وضع حالا حالا ها باید بدویم تا مونتاژ کنیم…. آره برادر 30 سال پول ریختیم پای همین خودروهای تعریفی شما ……دست دو بخرید تو تعمیرگاه حالشو ببرید……..!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟/
      واقعا یکم منصفانه قضاوت کنید…… با سپاس از همه عزیزان.

    4. عزیزم ایا روسیه کشوری توسعه نیافتست یا برزیل؟سال ۲۰۱۴ لیفان ایکس ۶۰ در برزیل پر فروش ترین ماشین چینی لقب گرفت.

  14. باید روی شیشه عقب لیفان X50 با خط خوش نستعلیق نوشت من یک کپی ناشیانه و وقیحانه از آلفارومئو جولیتا هستم همچنین با خط نستعلیق شکسته روی کاپوت این ماشین نوشت همچنین در این نما من یک کپی تابلو و مسخره از محصولات قدیمی تر اوپل هستم.

    1. اشتباه نکنید ! آلفا جولیتا از لیفان X50 کپی برداری کرده ! ….. البته اگر از نزدیک به چراغ خطر لیفان X50 دقت کنید زیر پوسته قرمز شفاف آن نوشته Lifan رو ملاحظه خواهید فرمود که آلفا رومئو اینو یادش رفته کپی برداری کنه . میگی نه برو از نزدیک نگاه کن تا کل مطلب رو قبول کنی !

    2. دوست گرانقدر باید بگم در این رنج قیمت و این مدلها دنیای طراحی ماشین به نقطه ای رسیده که اکثر طراحی ها یه نسخه قبلی دارن .شرکتهای چینی با این رود در ده سال اینده حرفهای زیادی برا گفتن دارن.مثل شرکتهای خودرو سازی ما نیستن که انحصار طلب باشن و یه مدل ماشین رو ۲۰ سال تولید کنن.

  15. چرا خود کشی می کنیداگر کسی از ماشینش راضی است می خواهید به زور بگید اینطور نیست. من لیفان x60 را 2/5 سال هست دارم وازش هم راضی هستم .حالا شما دوست ندارید .برید ماشین دیگه بخرید .همچین بعضی ها سنگ برخی از برندهای اروپایی یا آمریکایی را به سینه می زنند که انگار کارخونه پدرشونه یا طراح ماشین بودند.

  16. جدای از کندی بیش از حد،فضای داخلی محدود،تقه گیربکس
    برادر من این ماشین رو تازه خریده و 2000 کیلومتر باهاش راه رفته
    10 روز قبل وقتی ماشین رو روشن می کنه متوجه میشه فرمون اصلا نمی چرخه و کاملا قفل شده زنگ می زنه امداد بهش می گن کاری نمی شه کرد و باید با یدک کش بره تعمیرگاه الان دقیقا 9 روزه تو تعمیرگاه خوابیده ماشین .البته من دلیلش رو نمی دونم که از نبود قطعه هست یا چیز دیگه ولی حرفم اینه فکر کنین در حین حرکت این اتفاق میافتاد و فرمون قفل می کرد واقعا چه بلائی سر سرنشین های خودرو میومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. ما که یکساله داریم ازی خبرا نبوده بعدشم ماشین اسمش روشه ماشین یعنی قطعات مکانیکی چن روز پیش لندکروز تو خیابون دیدم کاپوت زده بود بالا پس کلا لندکروز افتضاحه؟
      این طرز قضاوت درست نیست

    2. دوست عزیز گیربکس این ماشین cvt هستش اگه کمی اطلاعات درباره cvt داشتی میدونستی که تقه زدن این گیربکس محاله.همین دیروز تو سایتها امده بود که پورشه کاین تو اتوبان تهران اتیش گرفت پس یعنی پورشه یک میلیاردی اشغاله دیگه ؟ ترو خدا منطقی باشین.اینم ادرس سایت که عکس پورشه اتیش گرفته رو گذاشته
      http://www.mashreghnews.ir/photo/753290/آتش-گرفتن-ناگهانی-خودروی-پورشه-در-تهران-عکس

  17. يكي از فاميل بنده ام وي ام ايكس ٣٣ mvm x33 داره از سري اول خريده، تو اين ٥-٦ سال نميدونم دقيق ا ل كي خريده ولي با كاركرد بالا فرقي تو كيفيتش ديده نميشه همه چيزش خوبه و خرابي نداشته به نظرم ديد بد نسبت به چيني ها و كره اي ها درست نيست
    خيلي ها ميگن هيوندا آزرا و … ٣-٤ سال كاركرده. ارو ببنيد داغون شده و همه جاش صدا ميده اينم به رفتار راننده خيلي مربوط ميشه

    دوستم سوناتا yf داره سوارش شي فكر ميكني لگن سوار شدي همه جاش صدا ميده و صندلي هاش داغون شده علتش اينه كه اصلا مراعات نميكنه تو دست انداز و… ماشين رو تو افتاب ميزاره و….

  18. ماشن فوق العاده خوبیه
    لطفا توقع زیادی نداشته باشید
    با هم رده خودش مقایسه کنید
    شتاب مناسب ، ترمز خوب ، سرعت مناسب ، هندلینگ خوب ، طراحی زیبا ، کولر عالی
    من که راضیم

  19. سلام
    موتور 1500 سی سی و گیربکس اتومات تنبل این ماشین خودش این موضوع را میرسونه که مردم در ایران بدون تحقیق و سواد کافی ماشین برای خرید انتخاب میکنند
    همه ماشین های چینی و ایرانی مشکل فرار نیرو از انجین و گیربکس دارن
    الکی اینقدر پول به ماشین چینی ندید
    پژو 405 که امتحانشو پس داده با قیمت 30 تومن به لیفان ایکس 50 شرف داره

    1. خدا وکیلی خودت روت میشه 405 رو توصییه کنی ؟
      تو بسیاری از کشورها 405 رو مگه فقط تو گورستانهای اتومبیل بتونی پیدا کنی .
      البته وفاداری و احساس نوستالژیک شما به پژو 405 و پیکان و … قابل احترامه !

    2. راستی دکتر شما داری چیو با چی مقایسه میکنی؟ امانات رفاهی و امنیت لیفان و ایمنیشو داری با ۴۰۵ که شبیه نقاشی خردسالان هستو مقایسه میکنی؟ ماشین که همش سرعت نیس مگه تو ایران بیشتر از ۱۱۰ تاهم میشه رفت؟ ماشین باید کم مصرف ایمن و اپشن بالا خوشکل و نرمو راحت باشه….اینه خواسته ی مردم.

    3. با نظری که دادی مشخصه که واقعا شما اطلاعی از هیچی ندارید … من خودم این ماشینو ندارم اما زورم میگیره وقتی میبینم همچین آدمایی فقط تو دهنشون افتاده ماشین چینی بده …. آره بده اما نسبت به قیمتشون بهتر از ماشینای ایرانی هستن و مهمتر اینکه جالبه دارندگان این خودرو همه راضی هستن اما یه عده شدن کاسه داغتر از آش …. وقتی ما آدما بلد نیستیم کجا اظهار نظر کنیم نتیجش این میشه که همه میبینیم تو یه کشور جهان سوم زندگی میکنیم

    4. با ماشین 40 سال پیش بازار مشترک فرانسه و ایران که اتیش میگیره و گیربکسش زوزه میکشه رانندگی چه حالی میده

    5. اره دوست عزیز تو درست میگی.ملت برید پژو بخرید یه چشتون به جاده باشه یه چشتون به امپر تا اینکه خدایی نکرده یه وقت موتور پیاده نکنید.تو کشور این همه ۴۰۵ اتیش گرفته به دلیل نقص فنی ایرانخودرو اصلا زیر بار نمیره.اما مثلا ام وی ام ۳۱۵ از سال ۹۱ تا الان چهار مدل با اپشنهای مختلف و با برطرف کردن نقصهای مونتاژ بیرون داده و ماشین ۳۹ سال ۹۱ رو ۴ تونان گرون کرده اما ایرانخودرو اگه یه سوراخ برا لیوان اضافه کنه ۵۰۰ تومان رو قیمت ماشینش میکشه

  20. سروران گرامی:
    من 4ماه که X50 اتومات دارم ،47سالمه ،29 سال هم هست که با انواع خودروهای داخلی وخارجی رانندگی کردم (از رنو 5 و شورلت نوا بگیر تا مزدا 320 وهمین سمند و 405 وپارس وتندر90)تا 4 ماه پیش هم سوار ماشین چینی نشده بودم ، امابه جرات می گم تجربه رانندگی با x50 فراتر از تصوراتم بود ……این ماشین توی رنج قیمت ورده خودش ایده آل ، دوستانی که راننده گیشون در حد شوماخرهست و50تا60میلیون هم پول توجیبی ماهانه دارن اصلا سمت این ماشین نرن که راضی شون نمی کنه ، عالیجنابان موتور سواری هم که در آرزوی خرید پراید131 هستن لطفا نظر منفی راجب چیزی که ندارن ندن…..تاجران عزیز هم که با خرید وفروش ماشین های دست دوم اموراتشون می چرخه اصلا به این ماشین ها نگاه هم نکنند !!!!
    عزیزان ، ما با داشتن مدیریت غلط صنایع مونتاژکاریمون و منفعت طلبی زیاده از حددست اندرکاران خودرو، وضع بهتر از این نخواهیم داشت!!! وهمواره گزینه های قشر متوسط بین بدو بدترو بدترین…….

    1. عالی بود. حرف حق جواب نداره. متاسفانه صنعت خودرو سازی ایران به مردم خیانت می کنه. انصاف نیست این مردم صبور و بی توقع سوار ماشینهای بی کیفیت به اصطلاح ساخت ایران بشن. از هر جهت کمبود داریم. تو افغانستان بهترین خودروهای تویوتا در دسترس همه هست با قیمت فوق پایین و حتی در پاکستان. ولی برای خودم بعنوان قشر متوسط جامعه متاسفم که آرزوی خرید خودروی خوبو داشته باشم. آن هم در این وضعیت نابسامان اقتصادی. خدا به همه ما رحم کنه

  21. من خودم ايكس 50 الان يك ساله كه دارم از خيابان مطهري گرفتم از نمايندگي هم گرفتم ماشينمو و واقعا راضي هشتم هيچي مشكلي از هيچ نظر تا حالا نداشته الكي هم از اين ماشين بد نگين وقتي اصلا سوار نشدين و دستتون به اين ماشين نخورده

  22. عالی به دلیل صادرات جهانی به کوچکترین مسایل سازنده دقت کرده نسبت به قیمت دارای امکانات بسیار بهتری نسبت به 207iیا mvm315 البته اتوماتش

  23. سلام خدمت همه خوانندگان محترم
    واقعا جای تعجب داره نظر بسیاری از دوستان نسبت به خودروی چینی
    اولا هر کس سلیقه ای دارد که به آن باید احترام گذاشت به نظر بنده انتخاب آزادانه یک خودروی تمام چینی به مراتب بهتر هست از اجباری خریدن یک فرغون چینی که به اسم تولید داخل عرضه میشه. هنوز تو این کشور توان تولید ورق بدنه پراید ندارن که کل ورق ها از چین وارد میشه بعد چطور از چین بد میگین. چین بد نیست ما بدیم شرکتهای بنجول فروش داخلی با تو سری زدن به شرکتهای چینی و رقابت نابرابر که بیشتر با ترفندهایی از جمله افت قیمت محصولات چینی و یا زدن مدل سال جدید رو فرغون های تولید ماههای آخر سال و غیره … سعی در پوشاندن عقب موندگی خود دارند. مگر چقد زنده ایم که بینایی چشممامون رو با آشغالهای ایران خودرو و سایپا از دست بدیم واقعا کسی هست ادعا کنه لباس 10 سال پیش الان برا پوشیدن لذت بخش هست یا در خونه ای زندگی کنه با وسایل و آپشن های 10 سال پیش کمی واقع بین باشیم اون روزی که چین مهندسانشو میفرستاد دوره ببینند ما تو فرغون سازی بودیم الان اونا هر سال به احترام سلیقه بازار مدام در حال پیشرفت و ما هنوز در حال فرغون سازی
    در زمینه افت قیمت هم کدام ماشین خارجی هست که افت قیمت نداشته باشد و دلیلش هم تنوع و بروزآوری و رقابت در بازار این محصولات هست نه بد بودن آنها و این البته برا کسایی مناسب هست که دنبال پیشرفت هستند نه درجا زدن
    پس توصیه میشود به منتقدان که کماکان خریدار خودروهایی باشند که به وسعت عمر خودشان با آن خاطراتی بدون تغییر دارن

  24. من ایکس 50اتومات دارم ،ولی هیچ کدوم از چیزهایی که در مورد میگن که مثلا گیربکسش مشکل داره داخلش زیاد صدا میده و… را قبول ندارم .ماشین نرم و خوش رکابیه گیربکس فوقالعاده ای داره که اگر درست ازش استفاده کنی هیچ مشکلی پیدا نمیکنه روی دور موتور 2500 سرعتش تا115 کیلومتر را راحت پر میکنه ،البته شتاب اولیه در حد 13یا14 داره که برای من اصلا مهم نیست ولی شتاب ثانویه خیلی خوبی داره،این ماشین به درد قد بلندها نمیخوره و برای یک راننده اروم و با فرهنگ بسیار خودروی خوبی هست من در گروه

    @lifanx50که بیش از 550نفر که همگی مالک ایکس 50هستن عضوم به جرات میتونم بگم بیشتر از بیست نفر از این ماشین ناراضی نیستن که اکثرا هم افراد ساکن شهرستان هستن که دسترسی به نمایندگی کار بلد ندارند وگرنه برای تهران و شهرهای بزرگ کمتر مالکی ناراضی پیدا میشه،مصرف سوخت ماشین من که اتوماته از 5تا10 هست و در کل ماشین خیلی خوبی هست که خواهش میکنم دوستان بدون تجربه نظر ندن حداقل از دارندگان خودرو که توی گروه تلگرامی نظراتشونو میگن یک مشورت کنند بعد قضاوت داشته باشند

  25. با عرض ادب و احترام خدمت همه بزرگان..
    والا چند صباحی است دنبال این ماشین هستم و حقیقتا انقدر نظرات موافق و مخالف دیدم و شنیدم نه من بلکه همه قبول دارند حقیقتا ادم گیج میشه!..ولی به قول یکی از دوستان اونهایی که دارند این ماشین و راضی هستند و اونهایی که ندارند ناراضی!!.. حالا کدوم حقیقت میگن دیگه بخت و میمونه و اقبال…..
    اما نکنه مهم و درد اور اینکه کسانیکه مثل من بهر حال با تمام نظرات خوب و بد تصمیم به خرید این ماشین گرفتن اینکه ( مجبور هستند) بین دورنگ سفید و مشکی یکی و انتخاب کنند! که این سیاستی نازیبا ست..این و به جرعت میگم به هر نمایندگی که سرزدم و کمی صحبت کردم این جمله و شنیدم که خیلی از مشتریان ما بخاطر فقط دوست نداشتم این دو رنگ از خرید این ماشین پیشمون میشن!..بهر حال ایکاش ساست کرمان موتور هم مثل برندهای دیگر همانند ام وی ام همه رنگهاشو در اختیار مشتریان قرار میداد..نه اینکه مشتریان اقساطی و مجبور به خرید دورنگ بی روح بکنه..بهر حال متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا