اخباراخبار خارجیاخبار داخلیاسلایدرچینی

لیفان X50 معرفی شد،مشخصات فنی + گالری و قیمت نهایی

جدیدترین محصول کرمان خودرو دنده 6 – سپهر زنگنه – کرمان خودرو پس از عرضه موفقیت آمیز لیفان X60 حالا برنامه دارد تا سه مدل تازه از این خودروساز از سری های 720 ، 820 و X50 را هم به بازار عرضه کند،پیش از این در مطالبی به معرفی مدل های لیفان 720 و لیفان 820 پرداخته بودیم، اما حالا در خصوص مدل لیفان X50 باید گفت که این خودرو یک کراس اوور کوچک (کوچکتر از لیفان X60) با مشخصات فنی یک خودرو شهری هاچ بک (موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر 100 اسب بخاری با 133 نیوتن متر گشتاور) است که همچون سایر خودروهای چینی از ساختار موتور جلو و دیفرانسیل جلو بهره می برد.طراحی ظاهرا این خودرو در مجموع جذاب است ولی در نگاه اول و در نمای جلو بیننده را به یاد برخی مدل های اپل و کرایسلر می اندازد و در نمای عقب، شباهت غیر قابل انکاری به آلفارومئو جولیتا دارد.این در حالیست که طراحی نمای جانبی خودرو در اوج سادگی انجام شده است.

كليپ يررسي ليفان X50

به نظر می رسد که لیفان بر خلاف نمای خارجی،در نمای داخلی به طراحی مشترک و مشابهی برای محصولات خود دست یافته است که ماحصل آن را می توانید در شکل و شمایل داشبورد لیفان ایکس 50 به خوبی مشاهده نمایید.در بخش فنی به غیر از موتور چهار سیلندر و گیربکس 5 سرعته دستی،شاهد عرضه این مدل با گیربکس CVT هستیم و فنربندی نیز از نوع ساده و شناخته شده مک فرسون برای چرخ های جلو و بازوهای نیمه دنباله ای برای چرخ های عقب انتخاب شده و ترمز ها نیز در هر چهار چرخ به صورت دیسکی هستند.

لیفان ایکس 50 در بازار داخلی چین در حدود 4 ماه است که معرفی شده و با محدوده قیمتی 60 تا 83 هزار یوآن عرضه می شود، این رقم اندکی کمتر از قیمت پایه لیفان ایکس 60 (حدود 80 هزار یوآن) قرار می گیرد و با این حساب می توان انتظار داشت که قیمت این خودرو در بازار داخلی نیز اندکی نسبت به لیفان ایکس 60 کمتر باشد و در محدود 50 میلیون تومان قرار گیرد.

 

لیفان X50 – مشخصات فنی

 

قیمت نهایی لیفان X50 قیمت 52،900تحویل 3 ماه اینده .نمونه گیربکس دستی47،900.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

 

راین V5 با تنها 2 ستاره ایمنی به بازار می آید ؟!

راین V5 با تنها 2 ستاره ایمنی به بازار می آید ؟!

گزارش تصویری رونمایی از لیفان 820 در چین

گزارش تصویری رونمایی از لیفان 820 در چین

اولین ملاقات با لیفان X50 + فیلم

اولین ملاقات با لیفان X50  + فیلم

چری تیگو 5؛محصول جدید مدیران خودرو MVM

چری تیگو 5؛محصول جدید مدیران خودرو MVM

294 دیدگاه

  1. بیشتر شبیه یه هاچبکه که زیرش جک زدن و اوردنش بالا! فضای گلگیرش خیلی زیاده. اگه دست من بود فنرش رو کوتاهتر میکردم.
    طراحیش از کنار هم خیلی عجیبه. به نظر میاد طراحش مداد رو گرفته تا خط کنارش رو بکشه و یهو دستش خط خورده و رفته بالاتر. اونم همینجوری ادامه داده!
    شیشه عقبش هم خیلی کوچیکه. اصلا دلیلی نداشت که اینقدر کوچیک باشه.
    ولی طراحی داخلیش خیلی خوبه. امکاناتشم خوبه. گیربکس CVT هم داره. باید ببینیم کرمان موتور با چه امکاناتی وارد میکنه و چجوری قیمت گذاریش میکنه.
    به نظر من اگه اتوماتش حدود 50 تومن قیمت بخوره خیلی عالیه.
    اونطوری که شنیدم این ماشین به همراه 720 و 820 توی ساختمون مرکزی کرمان موتور برای نمایش گذاشته شده و احتمالا از یک سال دیگه فروشش شروع میشه.

  2. دوستان اگر همه چیه این ماشین خوب باشه ولی باز هم موتور 1500 cc زیاد دلچسب نمیباشد….

    1. البته باید بیاد توی بازار تا بشه قطعی نظر داد. شاسی بلند های جدید سایپا یعنی برلیانس V5 و چانگان CS35 و شاسی بلند آینده ایران خودرو از برند دانگ فنگ همگی از این ماشین خیلی بزرگتر و سنگین تر هستند و همگیشون هم موتور 1600 سی سی دارند. در نتیجه به نظر نمیاد که حداقل توی این زمینه در مقایسه با اون ماشینا ضعیف باشه. ضمنا از ماشینی با این قیمت و این وضعیت قطعا نمیشه انتظار توان و شتاب خیلی بالایی داشت.

  3. از نمای جلو خوبه ولی از پشت و بغل ی جوریه..
    دیگه ی جوری باید اعلام کنه من چینی تازه به دوران رسیدم!!
    از نظر فنی هم نظری ندارم
    از لحاظ قیمت هم فقط میتونم بگم ظلم در حق مردم ایران..

  4. اين ماشين 103 اسب قدرن داره و 1175 كيلو وزن.
    موتورش با توجه به ابعادش و وزنش متناسب هست.
    ضمنا خيلي سبكتر از چانگان نيست.فقط 100 كيلو سبكتره.
    البته قابل مقايسه با چانگان چه به لحاظ برند و چه به لحاظ كيفيت نيست.
    ولي در كل طراحي نامناسبي نداره. من بدم نيومده . از نزديك كه بشه ديد ، بهتر ميشه نظر داد.
    فقط چون كرمان موتور قراره مونتاژش كنه ، احتمالا بازم دنده دستي ميشه كه بدترين قسمتش هم همين هست.
    براي اينكه ايكس 60 از دور خارج نشه بعيد ميدونم كه گيربكس cvt بيارن.

  5. قیمت به نصبت امکاناتش خیلی خوبه
    کیفیت : قطعات خودروهای تولید داخل هم از چین میاد
    چهره : جلوش شبیه شورولت هاچ بک . پشتش شبیه الفرومئو . خیلی زیبا این دو چهره هاچ بک رو با هم تلفیق کرده و یک شاسی بلند کوچک رو به دست اورده .
    باید به طراحش افرین گفت

  6. سانمارتین کجاست بیاد حرف الکی بزنه.
    مثلا بگه این خودرو اصلا به اپتیما نمیرسه
    یا اینکه من رفتم امروز نمایندگی ی دور باهاش زدم.عدم تناسب بین گییربکس و موتور و پلاستیک سخت داشبورد بیداد میکنه.
    اخرش هم بگه اصلا جک 5 نخرید.هه هه هه
    سانمارتین رسوا نکن.اینجا چیزی ننویس مرگ خودت

  7. سلام
    بعضی ها یه جور میحرفن انگار از هیچی خبر ندارن یا خودشون رو زدن به اون راه.همه این لگنایی که تولید داخله سوار میشن اکثر قطعاتش چینیه.یه روزی تو همین نزدیکیا آرزوی داشتن همین ماشینا به قول شما لگن رو خواهید کشید.برید 22 میلیون بدین پرایدتون رو سوار شین.

  8. تا نیاد نمیشه نظر داد ولی برسی ا ز روی اطلاعات موجود نشون میده از لیفان ایکس 60 قطعا بهتره

  9. بیاد طراحی نسل قدیم هیوندای i30 در نمای جلو افتادم اتفاقا برعکس x60 که طراحی بسیار مبتدیانه و تلفیقی از خودروها با گلگیرهتی کالسکه ای دهه 50 و هدلایت های مدرن 2014 داشت و یک پارادوکس بتمام عیار بود طراحی x50 عاقلانه تر و منطقی است علیرقم کپی کاری متداول که این روزها برای خریداران محصولات چین عادی شده اما به لحاظ قیمت با توجه بع حجم پایین و به نسبت قدرت اسب بخار پایین و ابعاد کوچکتر از یک suv این خودرو در بازع قیمتی 50 تا 55 قرار میگره

    1. واقعا نظر بی سر و تهی دادید.اصلا مبتدیانه تلفیقی که گفتید واقعا بی ربط و ساختگی بود.الان اگر ایکس 60 کیا زده بود خود شما داشتی بهبه چهچه میکردی…

  10. امروز 19 خرداد در نمایشگاه بین المللی شیراز نمایش داده شد.ظاهرش تقریبا جالب بود.البته نسبت به الباقی چینی ها. قیمت هم 52،900تحویل 3 ماه اینده . گیربکس دستی هم 47،900.مشخصات فنی هم که همه میدونند.

  11. امروز توی نمایشگاه شیراز رونمایی شد.
    واقعا خودروی زیبایی بود ازپشت شباهتی هم به اسپرتج داشت البته به فرم کوچکتر.ماشین اسپرت وبسارشیکی بود.
    ازلحاظ امکانا وظاهر نسبت به قیمتش واقعا عالی وبی نظیره.

  12. بحق که این سوپر خودرو چینی زیباس و ارزش دارد در مقابل این پول آمپرها فانتزی و قدرت بی نظیر 133 نیوتون متر دوستم که آلفا باز هست امروز فروخت و اینو پیش خرید کرد ایکس 50 بتزار در دستش میگیره من مخالف سان مرتین هستم ایشون سر از خودروهای جدید چینی در نمیاره چین از کره و ژاپن هم پیشرفتش بیشتر شده و ایکس 60 و 50 از اسپورتیج و توسان و سانتافه بهتر عمل کردن اینو هرکسی میدونه در حال حاضر چینی ها پرقدرت ظاهر شدن و حتی شنیدم کسایکه اپتیما و سوناتا داشتن الان دربه در به فکر خرید چینی های جدید 820 و 720 و جک و اس فایو هستند

  13. واقعا ایرانی ها تنهاردمردمی هستند در کره زمین که اپتیما را با لیفان 820 . و x50 را با آفا رموئو جولیتا .و سانتافه و اسپرتیج با هاوال و ایکس 33 و جک s5 و بی ام دبلیو 330 را با برلیانس 330 و جک 5 و جیلی مقایسه میکنند

    1. سلام
      افراد به نسبت قیمت اینها رو با هم مقایسه میکنند. ضمنا شما فکر می کنید که واقعا یک اسپرتیج 160 میلیونی با یک ماشین 60 میلیونی چینی به اندازه 100 میلیون اختلاف کیفیت داره برادر من؟ نه عزیز من اسپرتیج با قیمت 63 میلیون وارد ایران میشه بقیش گمرکی و غیره هستش.
      ضمنا در اخر به شما پیشنهاد میکنم به جای نظرات غیر کارشناسی یک بار هم که شده پشت فرمان جک s5 بشینی شاید نظرتون عوض بشه.
      جهت یاراوری خدمتتون عرض کنم که با وجود حجم موتور کمتر قدرت موتور توربو جک s5 و گشتاورش از هر دو خودرو کره ای توسان IX35 و اسپرتیج بیشتره. میتونید با یه سرچ توی گوگل تحقیق کنید.

  14. چین همه ماشیناش آشغاله اینو همه میدونن. ماشینای بدرد نخورشونو خودشون هم نمیخرن میرن ماشین کره و ژاپن و المان و… میخرن . واقعا برای این مونتاژ کننده های خصوصی ایران متاسفام که به جای ان که ماشین اروپایی مونتاژ کنن ( میدونم که بهشون نمیدن و سخته اما خواستن توانستن است) میان این چینی شکسته ها رو مونتاژ میکنن. یعنی مردم ایران رو لایق بیش از این اشغالا نمیدونن. اگه بنز 10 سال پیش هم مونتاژ کنن به اینا شرف داره

    1. شما چرا فکر میکنین ما ایرانیا لیاقت بیشتر از اینها داریم ؟ ذهنیتتونو تغییر بدین لطفا .

  15. من دارم حقیقت میگم اگر بجای مونتاژ چینی های سریالی که فقط نام اونها تغییر پیدا میکنه و اکثرا از پلت فرم های منسوخ شده و انجین های قدیمی میتسو و یا شرکت های گمنام انگلیسی استفاده میکنند و هیچ برتری نسبت به هم ندارند یک مدل از خودروهای بی ام دبلیو و یا بنز و حتی اشکودا (برند درجه دو آلمان) مونتاژ میکردن حتی سه نسل قدیمیش الان خودروهایی با عمر 20 سال به بالا داشتیم و نه یک سری چینی با نام های عجیب و قیمت های عجیب تر ایکس 50 و ایکس 60 و 70 و 80 و نو و صد ..

  16. به نظر من بزرگترین اشتباه اینکه یک خودرو رو که از نظر کلاس و قیمت با دیگری تفاوت داره یکسان فرض کنیم و بعدش هم آنها رو با هم مقایسه کنیم. به هر حال درسته که در بحث قیمت گذاری نام و نشان محصول بسیارمهمه ولی این میتونه 10 الی 15 درصد قیمت باشه و نه بیشتر… بنابراین بهتره که لیفان ایکس 60 یا 50 رو در محدوه قیمتی خودش با دیگر رقبا مقایسه کرد و سپس قضاوت و تصمیم گیری نمود. یک خودروی 1800 سی سی تک دیفرانسیل با خودروی 2200 سی سی دو دیفرانسیل اصلا نباید مقایسه بشه چون هم کلاس نیستند…

  17. من سوار ی ایکس 60 شدم 30 هزارتا کار کرده بود انگار قطعات ماشین از هم جدا میشد-خیلی داخل ماشین صدا میداد لگنننننننننننننننن به تمام معنا-
    حالا قول میدم این ماشین هم مثل همون ایکس 60 دربیاد بشتابید برای ثبت نام لگن چینی
    خودروهایی که من داشتم 206 مدل 88 لگن-پرشیا 88 بد نبود-405 مدل 93 لگن-پرشیا 94 الان دارم لگن-قبلش زانتیا 86 داشتم خداشاهده نسبت به قیمتش هیچ ماشینی سواری زانتیا رو نداره شتاب عالی حیف مصرف بنزینش فضایی بود مجبور شدم بفروشم

    x50 فرغون چینی

  18. آقا مجید عزیز نمیخوام بگم لیفان ایکس 60 خداست یا خیلی خوبه اما بعد از یکسال سوار شدنش می تونم بهتون اطمینان بدم که کوچکترین صدای اضافی داخل خودرو شنیده نمیشه ، همچنین کیفیت ادوات و تجهیزات و همچنین خود کابین هیچ افتی نکرده !
    درست می فرمایید چینی خیلی عالی نیست و کره ای یا ژاپنی نمیشه منتها بجز معدود مشکلات فنی و یا برقی که برخی خودروهای چینی دارند به جد میشه گفت که در بیشتر موارد از نمونه های ساخت داخل عملکرد و سواری بهتری دارند و شما یقین داشته باش که چین طرف مدت کمتر از 5 سال خودروهایی با استاندارد قابل قبول جهانی خواهد ساخت

  19. دوستان چرا میگید چینی ازداخلی بهتره اولا داخلیا هم چینین دوماخدایی گروه سمند سگش شرف این چین هار داره درسته ماشینای به روزی نیستن در مقابل چینی هم چیز خواصی ندارن مرغ همسایه غازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا