اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

مارچلو گاندینی طراح افسانه ای لامبورگینی درگذشت

به گزارش دنده 6 و به نقل از  خبرگزاری دولتی ایتالیا، مارچلو گاندینی، طراح افسانه‌ای که مسئولیت بسیاری از خودروهای ایتالیایی را بر عهده داشت، درگذشت. او 85 سال داشت.

گاندینی بیشتر به خاطر کارش با لامبورگینی شهرت داشت، جایی که او مسئول طراحی خودروهای پوستری مانند میورا، کانتاچ و دیابلو بود. او همچنین طراح نمادهایی مانند لانچیا استراتوس، بوگاتی EB110 و فیات X1/9 بود.

این طراح متولد تورین بود . او توانست  معروف ترین طرح های خود را در حین کار در خانه  به اجرا درآورد طراحی ایتالیایی Bertone از اواسط دهه 1960 تا 1980 خلق کرد و خالق طارح های خودروهایی مانند آلفارومئو مونترال، مازراتی خمسین، فولکس واگن پولو اصلی و فراری 308 GT4 بود.
گاندینی بعداً در دوران حرفه ای خود از برتونه جدا شد و به طور مستقل با خودروسازانی مانند سیتروئن برای توسعه BX محبوب و رنو برای طراحی هاچ بک نمادین 5 توربو کار کرد. از دیگر طراحی های قابل توجه گاندینی می توان به بی ام و سری 5 اصلی، لامبورگینی اسپادا و سیزهتا-مورودر V16T اشاره کرد.
او در سال 2017 با TaTa Motors کار کرد تا TaMo Racemo را بسازد، یک خودروی اسپورت مفهومی که در نمایشگاه ژنو نمایش داده شد. او همچنین خود را در فضاهای صنعتی و طراحی مبلمان مشغول کرد. در ژانویه به گاندینی مدرک افتخاری مهندسی مکانیک توسط موسسه پلی تکنیک تورین اعطا شد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا