اخباراخبار خارجیاسلایدر

ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها ستاره‌های دوران طلایی- فائتون اسپورت

1934 Packard Twelve V-12 موتور LeBaron Dual Cowl Sport Phaeton کانورتیبل
به گزارش دنده 6 – یکی از دیدنی‌ترین پکاردهای عصر کلاسیک، فائتون اسپورت سفارشی فردی بود که به‌صورت بسیار محدود فقط بر روی شاسی‌های سری دوازدهم یازدهم عرضه شد. این خودروها دارای ظاهری ساده و چشمگیر با گلگیرهای کاملاً دمپایی، گلگیرهای عقب، تخته‌های دویدن ساده و روکش پارچه‌ای ناپدید شده در پشت بام، همراه با پیشنهادات ادوارد مکولی، مدیر طراحی Packard بودند. ساخت و ساز واقعی توسط فروشگاه سفارشی LeBaron در دیترویت انجام شد.
جی. ام. فنستر در نوشتن این طرح در کتاب خود، Packard: The Pride، اظهار داشت: «فایتون اسپرت اوج انتقال از معماری عمودی خودروهای قبلی به آیرودینامیک نسبتاً حباب دار آینده است». به عبارت دیگر، این نشان آب بالای طراحی بدنه پاکارد در این دوران بود.
اعتقاد بر این است که پنج نمونه اصلی از 1108 Twelve Individual Sport Phaeton توسط LeBaron ساخته شده است. یکی از آنها در نهایت به اروپا فرستاده شد، جایی که در طول جنگ جهانی دوم نابود شد. چهار ماشین باقی مانده زنده مانده اند و همه بخشی از مجموعه های خصوصی یا موزه ای طولانی مدت هستند که بعید است به زودی از آنها بیرون بیایند.
مرمت‌ساز مشهور فرن روکساس، که به خاطر برندگان جوایز متعدد Pebble Beach و CCCA مشهور است، در دهه 1980 چندین ورزش فایتون را بازسازی کرد. با توجه معمول روکساس به جزئیات، این خودروها به سختی با همان استانداردهای ساخت و ساز در سال 1934 در شاسی 12 سیلندر اصلی پاکارد ساخته شدند. آنها یک جایگزین لذت بخش و مقرون به صرفه برای “چیز واقعی”، با همان کیفیت رانندگی و استایل فوق العاده ارائه می دهند.
اعتقاد بر این است که خودرویی که در اینجا نشان داده شده است چهارمین خودروی ساخته شده توسط آقای روکساس است و از شاسی و موتور 1006 1933 Twelve استفاده می کند که با توجه به نزدیک بودن تعداد آنها، احتمالاً در زمان جدید با هم جفت شده اند. این پیشرانه تقریباً مشابه پیشرانه 1108 1934 است و آقای روکساس از نشانه‌های استایل درست 1108 برای به تصویر کشیدن طراحی اصلی اسپرت فایتون استفاده کرده است. بدنه با رنگ نقره‌ای عمیق با رنگ چرم هماهنگ شده بود. روکش چرخ های مخروطی و لاستیک های دیوار سفید پهن ظاهر شیک و با وقار را تکمیل می کنند.
آقای روکساس این پاکارد را به عنوان ماشین شخصی خود نگهداری می کرد تا اینکه در اواخر سال 2000 آن را به صاحب فعلی آن که یک کلکسیونر معروف آثار کلاسیک آمریکایی بود فروخت. در سال 2002، حتی در کلاس New Coachwork اروپایی و آمریکایی در Pebble Beach Concours d’Elegance ظاهر شد و در Tour d’Elegance به زیبایی اجرا کرد و به بهترین کلاس دست یافت. تقریباً امروز نیز به نمایش خود ادامه می دهد، با تمام تناسب ها و پرداخت ها جذاب و به خوبی حفظ شده است.
LeBaron-Bodyed Individual Custom Packard Twelves نمونه‌های عالی از این برند در نظر گرفته می‌شوند و علاقه‌مندان به دنبال آن هستند. برای کسانی که خواهان تجربه مشابه با قیمت بسیار جذاب هستند، این خودرو، که با تمام جزئیات مشابه یک خودروی اصلی است، یک انتخاب عالی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا