اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

مدل رالی بی ام و X2 رونمایی شد

ورود بی ام و به حوزه خودروهای رالی

بی ام و هرگز وارد بخش سودآور شاسی بلندهای آفرودی نشد و تصمیم گرفت در حاشیه بنشیند و سودهای کلان مرسدس را با G کلاس تماشا کند. مرسدس در حال کار بر روی یک نسخه کوچکتر از مدل G کلاس است.

رقیب اصلی آن از مونیخ ترجیح می‌دهد بر روی کراس اوورها و شاسی بلندهای عملکرد محور و اسپرت تمرکز کند که در راس آن مدل بحث برانگیز XM قرار دارد.

اخیرا پس از معرفی رسمی X۲، بی ام و از نسخه‌ای خاص با مشخصات M۳۵i رونمایی کرده است. این نسخه هنوز هم یک کراس اوور پرفورمنس و متمرکز بر جاده است، اما اکنون برای انجام کارهای خارج از جاده، برای حضور در رقابت رالی Rebelle اصلاح شده است.

انتظار محورهای پورتال و بالابر سیستم تعلیق بزرگ را نداشته باشید، زیرا اساسی‌ترین تغییرات به لاستیک‌های Falken Wildpeak، رینگ‌های Rotiform ZMO-M و محافظ زیر بدنه با صفحه لغزش محدود می‌شود.

شرکت در طولانی‌ترین مسابقه رالی آفرود در آمریکا

این مدل خاص از X۲، دارای مجموعه‌ای از امکانات دیگر مانند چراغ‌های اضافی جلو و عقب و همچنین قفسه سقفی Thule متفاوت است. این خودرو دارای لایه محافظ رنگ برای بدنه‌ای است که به رنگ آبی Frozen Portimao، رنگی مات از سری Individual مجهز است.
این رقابت که طولانی‌ترین مسابقه رالی آفرود در ایالات متحده است، یک مسابقه هشت روزه بوده که از استراحتگاه کوهستانی ماموت در Mammoth Lakes شروع می‌شود و در تپه‌های شنی نزدیک مرز مکزیک به پایان می‌رسد.

این X۲ M۳۵i مدل ۲۰۲۴ باید شش مرحله را طی کند و بیش از ۱۳۰۰ مایل (نزدیک به ۲۱۰۰ کیلومتر) را در شرایط سخت موجود در بیابان‌های کالیفرنیا و نوادا طی کند.

قدرت بیشتر در مدل ایالات متحده

کراس اوور اسپرت جمع‌وجور بی ام و در کلاس X-Cross، همراه با ربکا دوناخه پشت فرمان و سدونا بلینسون به عنوان ناوبر رقابت می‌کند. دوره امسال از ۱۲ اکتبر آغاز شده و در روز شنبه ۲۱ اکتبر به پایان می‌رسد.

به عنوان نکته پایانی، باید اشاره کنیم که X۲ M۳۵i که در ایالات متحده به فروش می‌رسد از نسخه اروپایی قدرتمندتر است. این موتور ۳۱۲ اسب بخار قدرت از موتور ۲.۰ لیتری بنزینی توربوشارژ به دست می‌آورد.

در حالی که مدل مشابهی که در قاره کهن فروخته می‌شود، به دلیل قوانین سختگیرانه آلایندگی، باید با ۲۹۶ اسب بخار قدرت اکتفا کند. با دیدن نیمه پر لیوان، گشتاور خودرو بدون تغییر در ۴۰۰ نیوتن متر باقی می‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا