اخباراسلایدرایرانی

مدیرعامل ایران خودرو : تولید خودرو با کیفیت و ارزان امکان‌پذیر نیست

حداقل قیمت خودروهای اروپایی

دنیای اقتصادی: مشتریان ایرانی در حالی این روزها به هوای ورود خودروهای با کیفیت و دارای قیمت مناسب خارجی، بازار داخل را تحریم کرده‌اند که به گفته مدیران ارشد «جاده مخصوص»، این خودروها حداقل دو سال دیگر و البته با قیمت‌هایی بسیار بالاتر از آنچه مشتریان انتظارش را می‌کشند، عرضه خواهند شد. به‌عبارت بهتر، با وجود تمام امیدواری‌هایی که پس از توافق هسته‌ای وین میان ایران و کشورهای 1+5، بابت ورود خودروهای ارزان و در عین حال با کیفیت، ایجاد شد، خودروسازان داخلی امیدی به این اتفاق نداشته و تاکید می‌کنند قیمت‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار خواهند بود.

 

چرایی خوش‌بینی به آینده بازار

اما چه شد که مشتریان به آینده بازار خودرو کشور و ورود محصولات ارزان و با کیفیت امیدوار شدند؟

هرچند ریشه اصلی این امیدواری و خوش‌بینی، در توافق هسته‌ای وین است، اما پیش‌تر و پس از توافق ژنو (که یک سال و نیم پیش حاصل شد) نیز تصور ورود خودروهای خوب و با قیمت مناسب در اذهان مشتریان ایرانی وجود داشت. حالا پس از توافق قرار است تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران لغو شود و با این حساب، نه تنها دوستان بی‌وفای قبلی صنعت خودرو کشور می‌توانند به «جاده مخصوص» برگردند، بلکه سایر بزرگان خودروسازی جهان نیز اجازه حضور در یکی از بزرگ‌ترین و استراتژیک‌ترین بازار‌های خودرو خاورمیانه را خواهند داشت.

در این میان، خودروسازان داخلی نیز پس از توافق وین، به‌نوعی شتابزده عمل کرده و با اعلام و تایید اخبار مربوط به حضور بزرگان صنعت خودرو دنیا در ایران، عملا با دست خود بر رکود بازار دامن زده و سطح امیدواری و توقع مشتریان را بالا بردند. مطرح شدن نام خودروسازان بزرگی مانند فولکس واگن و فیات به‌عنوان شرکای آتی جاده مخصوصی‌ها، مشتریان را بسیار خوشحال کرد، چون حالا می‌توانستند خودروهایی مناسب و دارای کیفیت بالا را با قیمتی پایین و قابل قبول (درست آنچه که در بازار داخل عکس آن اتفاق افتاده) خریداری کرده و به اصطلاح از دست محصولات قدیمی فعلی، راحت شوند. اوضاع به شکلی پیش رفت که مشتریان حالا گمان می‌کنند از همین فردا قرار است خودروهای روز دنیا با قیمتی پایین روانه بازار کشور شوند و از همین رو خرید خودروهای داخلی را تحریم کرده و به انتظار خارجی‌ها نشسته‌اند. اما آیا این انتظار، منطقی است؟ آیا واقعا قرار است خودروهای روز دنیا با قیمتی پایین روانه بازار ایران شوند؟ و مهم‌تر اینکه کدام بازه قیمتی در بازار خودرو کشور، نقطه فرود محصولات خارجی جدید خواهد بود؟ زیر 30 میلیون؟ زیر 50 میلیون یا زیر 100 میلیون؟ پاسخی که خودروسازان و فعالان صنعت خودرو به این پرسش‌ها می‌دهند، برای متقاضیان خودرو امیدوارکننده نیست. گنجانده، چه آنکه آنها به صراحت ورود محصولات با کیفیت و دارای قیمت مناسب (قیمت مدنظر مشتریان ایرانی) به بازار کشور را رد می‌کنند. به گفته آنها، نه تنها ورود خودروسازان بزرگ دنیا به ایران پروسه‌ای زمانبر است و حداقل یک سال و نیم طول خواهد کشید؛ بلکه محصولات آنها نیز قرار نیست با قیمت‌های پایین (مثلا زیر 30 میلیون و حتی زیر 50 میلیون تومان) روانه بازار کشور شوند.

هاشم یکه زارع

حداقل قیمت خودرو جدید اروپایی

اما ببینیم مدیرعامل ایران خودرو در مورد قیمت خودروهای آینده بازار کشور چه می‌گوید. به اعتقاد هاشم یکه‌زارع، حضور خودروسازان خارجی در ایران، زمان می‌برد و از طرفی، نمی‌توان این طور تصور کرد که محصولات آنها با قیمتی پایین روانه بازار داخل خواهد شد. وی با بیان اینکه مشتریان انتظار خرید خودروهای روز اروپایی با قیمت 20 تا 30 میلیون تومان را دارند، تاکید می‌کند:بعید می‌دانم قیمت خودروهایی که قرار است در آینده و پس از لغو تحریم‌ها روانه بازار ایران شوند، کمتر از 70 میلیون تومان باشد. به گفته مدیرعامل ایران خودرو، امکان کاهش قیمت خودروهای خارجی که به ایران می‌آیند، وجود دارد اما این کار نه تنها زمانبر است، بلکه مستلزم ثابت ماندن هزینه‌های تولید در کشور بوده و به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را محقق کرد. اظهارات مدیرعامل ایران خودرو از این حکایت دارد که تولید خودرو با کیفیت و در عین حال ارزان در ایران، عملا در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست و بیشتر به رویا می‌ماند تا واقعیت. رویایی بودن این ماجرا از آنجا سرچشمه می‌گیرد که در حال حاضر کم‌کیفیت‌ترین خودروهای داخلی که سالیان سال از طراحی و تکنولوژی آنها گذشته، با قیمتی بالا (از نظر مشتریان و برخی کارشناسان) به تولید می‌رسند؛ بنابراین چطور می‌توان امیدوار بود که مثلا فولکس و فیات را با قیمت مناسب از نظر افکار عمومی، تولید کرد.

 

آن طور که خودروسازان می‌گویند، در حال حاضر هزینه تولید خودرو در کشور بالا بوده و حتی برخی خودروها نیز با حاشیه زیان تولید می‌شوند؛ بنابراین از آنجا که خودروسازان خارجی نیز قرار است در همین فضای کسب و کاری که داخلی‌ها کار می‌کنند، فعالیت انجام دهند، نمی‌توان چندان به ساخت خودروهای دارای کیفیت و قیمت مناسب، امید داشت. البته قطعا اگر فضای کسب و کار در کشور با توجه به لغو آتی تحریم‌ها، بهبود یابد، مقدمات کاهش هزینه‌های تولید نیز ایجاد خواهد شد، منتها پرسش این است که آیا به سرمایه گذاران (خودروسازان) خارجی آزادی عمل در ایران داده خواهد شد؟ و اینکه آیا مثلا فولکس و فیات می‌توانند در همان فضا و شرایطی که در کشورهای خود خودرو می‌سازند، در ایران نیز به تولید مشغول شوند و محصولاتی با کیفیت و البته ارزان (از دید مشتریان ایرانی) تولید کنند؟ به اعتقاد خودروسازان داخلی، یکی از دلایل اصلی گرانی و کم‌کیفیتی خودرو‌های ایرانی، مهیا نبودن فضای مناسب برای تولید است، به‌نحوی‌که اگر هزینه‌های بانکی و دولتی کاهش یابند، قیمت‌های فعلی تا مرز 40 درصد افت خواهند کرد. به گفته آنها، خودروسازان خارجی نیز مجبورند در فضای فعلی کشور کار کنند و از همین رو نمی‌توان خیلی به تولید محصولات ارزان دل خوش کرد.

 

65 دیدگاه

  1. اینا همونان که میگفتن فروش دنا با این قیمت ضرره حالا دارن التماس میکنن بیاین بخرین. به حرفاشون هیچ اعتمادی ندارم.

    1. اقای مدیر عامل… ما مدیریت کردن شما رو هم دیدیم … به طرز فکر شما هم رسیدیم
      فقط بکش کنار !!
      بذارید کسی که میتونه و برنامه داره و با امکانات بی حد و حصر این مملکت و نبوغ دانشمندان و محققان میتونه کاری بکنه جای شما ها رو بگیره

      فقط همین !

      .
      .
      .
      اگر فردا یه فراخوان داخلی بذارن برای اینکه کسی که با این طرز فکر مدیران امروز صنعت ما مخالفه و بتونه به مردم خدمت کنه و وزارت صنعت هم قول همکاری و اختیار تام در تمام زمینه ها به شخص مدیر جدید میده … ببین اگر 100 نفر نیومدن بجای این به اسم مدیر!!های انتصابی!!

  2. میخواد مردم رو بترسونه که ماشین بخرن.
    خوب کسی که ماشین لازم نداره نخره اونی هم که لازم داره صفر نخره تا دو سال. ببینیم تا دو سال کی بیشتر ضرر میکنه 🙂 مردم یا خودرو ساز

  3. همه شرکت های بزرگ خودرو سازی در صورت سرمایه گذاری در یک کشور معمولا خودروی مناسب آن مملکت را طراحی و تولید و در کنار محصولات دیگرخود می فروشند تا همه رنج های بازار را تحت پوشش قرار بدهند.مثل داچیا در رومانی (لوگان ، ساندرو ، داستر) یا ماروتی سوزوکی در هند (سلریو ، سیاز) یا اشکودا فولکس واگن در جمهوری چک و …. به هر حال با توجه به فضای نامناسب کسب و کار در ایران و دخالتهای دولت و مجلس و هر نهاد دیگه ای در قراردادهای اقتصادی و هزار تا دلیل دیگه از همه مهم تر عدم ثبات اقتصادی و امنیت پایین سرمایه گذاری در ایران بعید میدونم خودرو ساز های بزرگ در ایران سرمایه گذاری مستقیم کنند احتمالا با دادن نمایندگی های رسمی فروش (نمایندگان فعلی به غیر از ام جی بقیه فقط اسمشون رسمی هست) در ایران فرصت خروج بدون ضرر از ایران را از دست نمی دهند .بابت همه این مسائل متاسفم

  4. این حرف ها فقط برای ترغیب به خریده
    گول اینارو نخورید
    با نخریدن مجبور هستن خودروهای فعلیشون رو با کیفیت و قیمت مناسب بدن
    چون کسی نخره درشون بسته میشه.

  5. “مدیرعامل ایران خودرو : تولید خودرو با کیفیت و ارزان امکان‌پذیر نیست”
    من حرف مدیرعامل رو اینطور تفسیر میکنم : تا وقتی که می تونیم خودروهای بی کیفیت و بنجول سی سال پیش رو با قیمت های گرون به مردم قالب کنیم ، قطعاً خودرو با کیفیت و ارزان تولید نخواهیم کرد!!! مگه دیوونه ایم؟؟؟

  6. “تولید خودرو با کیفیت و ارزان امکان‌پذیر نیست”
    وقتی براتون امکان پذیر نیست بهتره درشو تخته کنید تا شرکتهایی مثل رنو ، فولکس و خیلیای دیگه که براشون امکان پذیره بیان تولید کنن!!!

  7. وقتی نخریدن مردم میبینیم کی میاد التماس میکنه بخریننن کی طرح اقساطی میزاره میبینیم…یا باید هین تولیدات عهد بوق کاملا از چرخه خارج بشه یا بشن زیر 10 تومن این نسل جدید مثل قبلی نیست که بکنیین تو پاچشون آقای مدیر عامل موقتی!!!!

  8. درسته که تورم و سود بانکی بالا شرایط رو برای خودروساز سخت میکنه، اما در عوض انرژی فوق العاده ارزون قیمت، حمایت های متعدد و سوبسید های دولتی، بازار انحصاری کامل، محصولات قدیمی با سطح تکنولوژی بسیار پایین، و ده ها امتیاز و مزایای دیگه در اختیار خودرو سازان قرار داره.

    در ثانی از نظر بنده این کمپین و انتظارات مردم در جهت درستی حرکت نمیکنه. ما داریم میگیم از امثال پژو 405 سی سال پیش خسته شدیم و ماشین به روز میخوایم. اما ماشین به روز که مثلا پژو 208 باشه در صورت واردات با گمرک صفر حداقل قیمت 60 ملیونی خواهد داشت. تازه این که یه ماشین دونفره و کامپکت و ارزونه. مسأله اصلی و نقطه ی فشار بر خودروساز باید بحث کیفیت تولید و البته خدمات پس از فروش باشه. ایران خودرو داره 206 رو به بقریبا به قیمت جهانیش میفروشه اما به چه کیفیتی؟ وقتی تو اتوبان در حال رانندگیش هستی خود به خود خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه! بعد هم خدمات پس از فروشی وجود نداره که اشکال رو بشه به شکل تخصصی پیگیری کرد. باید ببریش گاراژ اوس ممد!!! این همه فاجعه تو تولیدات رخ میده و دریغ از یه فراخوان!

    دوستان اگر فرضا هم قیمت محصولات کاهش قابل توجهی داشته باشه (که من بعید میدونم) همه ی این کاهش از طریق افت بیشتر کیفیت اتفاق میوفته و در نهایت باز من و شماییم که متضرر میشیم. باید فشار روی خودروساز بیشتر تو بحث کیفیت، خدمات پس از فروش، و صد البته به روز رسانی محصولات (مثلا نسل جدید تندر به جای نسل قدیمی و بیریختش!) باشه. کاهش قیمت ها دردی رو از کسی دوا نمیکنه.

  9. به نظر شما داشبورد پرشیا مدل سال 1420 چه شکلی میشهههه ؟؟؟.جونم چی بشه هاااا

  10. اصن میدونی چیه اقای مدیر عامل ویران خودرو؟ میخوایمم درتون تخته شه فهمیدی؟ حله حالا؟ کاریم به هیچی نداریم…اقتصاد فلانه این اونجوره و هزار تا چیزه دیگه….

  11. ” به اعتقاد خودروسازان داخلی، یکی از دلایل اصلی گرانی و کم‌کیفیتی خودرو‌های ایرانی، مهیا نبودن فضای مناسب برای تولید است، به‌نحوی‌ که اگر هزینه‌های بانکی و دولتی کاهش یابند، قیمت‌های فعلی تا مرز 40 درصد افت خواهند کرد ”

    خوب تو این شرایط هزینه ها برای چیه ؟؟ برای بدبخت تر کردن مردم و نابود کردن صنعت ؟! بخدا اگه دشمن یه گروه مافیایی ایجاد کرده بود تا الان دلش می سوخت یکم وا می داد ؛

  12. چطور برای کیا موتورز مقدوره اپتیما با لیست بلند بالایی از امکانات و برنده چندین دوره طراحی بده 42 ملیون (2015) و یا تویوتا کرولا فول 2015 با فروش جهانی ظاهری زیبا در میاد 36 ملیون اونوقت ما باید این پول بابت ال نوت مزخرف دهه 90 و سمنج (سمند سابق) پرداخت کنیم بعد اون کیفیت اون طراحی اون برند با خودروهای تولیدی ویران خودرو و سایه بان
    من کلا با هرید محصولات اکسپیر شده ابن دوشرکت ولو با قیمت یک چهارم هم مخالفم و نظرم اینه اصلا نباید ال نوت دویست و شش و دویست و شش jlo(جنیفر لوپز) سمنج دنا دنارت و 405 و مشتقات و ملحقات و پراید و تی پا و وانت مردا گاوی و غیره و ذالک تولید بشن

    1. بسه بابا ، خجالت بکش پدر همه رو درآوردی با این اپتیما!!!
      حقا که ترول هستی ، آخه این بحث چه ربطی به امکانات و جوایز اپتیما داشت که اومدی تبلیغش رو میکنی!!
      بجا این کارا یه کم تایپ تمرین کن اینقدر غلط غلوط ننویسی!!!
      “هرید محصولات” “ابن دوشرکت” “وانت مردا”

    2. برای این شرکت مقدور نیست چون این شرکت اول به جیب اقا زاده ها و مسئولین نگاه میکنه اگه مثلا اقازاده ها دلشون استون مارتین و مازراتی و bmw i8 خواست خوب پول نیاز دارن بنده خدا ها دیگه بوگاتی که چیزی نیست طفلی ها دلشون بوگاتی کشیده به باباجونشون که مسئولین باشن میگن یکم پول توجیبی بدین میخوام فراری بخرم ! بابا جونشون هم با کمال سخاوت پراید رو از 20 میلیون میکنه 30 میلیون و دنا رو میکنه 100 میلیون یه چهار تا از اینا بفروشن پول بوگاتی و خونه تو نیویورک و سواحل هاوایی شون در میاد . بعدم که سوار هواپیمای شخصیشون دارن با دلار های دزدی و اختلاص شده فرار میکنن دست تکون میدن میگن گورپدر ایران و مردم ایران.
      ایرانیا هم هر روز باید تو ماشین های بی کیفیت جون خودشون رو از دست بدن و خوشحال باشن که برادران مسلمان چینی به فکرشون بودن و یک تابوت مرگ اینبار با اینه راهنما دار براشون فرستادن N میلیون.

  13. ببین حاجی مدیرعامل نمیخریم الکی زور نزن میگفتی دنا رو نمیفروشم صادر میکنم چی شد داری۴۲تومن التماس میکنی بخرن ایناهم حرف الکیه

    1. اینا شیوه کلاهبرداریشون همینه یه ماشین جدید با دو تا چراغ و فوقش یه مانیتور میارن 6-7 تومن هم میکشن رو قیمتش
      تازه مدعی قیمت های بالاتر هم هستن
      در حقیقت با اینکار براحتی این شورای رفاقت دوزاری رو دور میزنن!

  14. پارسال پدر من سمند صفر خرید و بنده سیلو سمند راحتی ماشین من رو نداره و همیشه هم تعمیرگاه هست ولی سیلوی من فقط آب ، روغن، بنزین وسلام آیا عاقلانه است خرید از این دزدها

  15. “تولید خودرو با کیفیت و ارزان امکان‌پذیر نیست”
    برادر من،کسی شما رو مجبور به تولید این آشغالا نکرده اگر نمیتونید خودرو با کیفیت و ارزان تولید کنین همون بهتر که درتون تخته بشه
    این جمله ای هم که گفتی”””بعید می‌دانم قیمت خودروهایی که قرار است در آینده و پس از لغو تحریم‌ها روانه بازار ایران شوند، کمتر از 70 میلیون تومان باشد.”””یه دروغه محضه.همه میدونن که رنو(داچیا)ارزون ترین شاسی بلند جهانو تولید کرده که قیمتش5000دلاره که با دلاره 3300تومانی حساب کنیم میشه16/5میلیون توماننهایتا بشه20میلیون که هم قیمت ارزون ترین و بی کیفیت ترین ماشین داخلی است.
    همچنین جناب مدیر عامل ایران خودرو(بخوانید ویران خودرو) شمایی که دم از حمایت از تولید داخل میزنی آمار گمرک نشون میده که حدود40 در صد از قطعات تولیدی از کشور دوست و همسایه چین وارد شده و با عت شده که کارخونه های قطعه سازی تعطیل شوند
    به نظر بنده باید کمپین جدیدی با عنوان”ما خواستار لغو هزینه های گمرکی خودرو هستیم “شکل بگیرد

  16. اگر ادعا میکنید تولید خودروی با کیفیت زیر 70 میلیون در نمیاد خوب لازم نیست شما خودروی با کیفیت تولید کنید ، همین که گمرکی خودرو برداشته بشه خودروی با کیفیت با قیمت حداکثر 60 میلیون به دست مردم میرسه . منتها شماها اونقدر طمعکار هستید که با لابی و هزار و یک طرفند از جمله بیکار شدن کسانی که در این صنعت بی حاصل مشغول هستند باعث میشید تعرفه گمرکی بالا باشه و خودروی با کیفیت با قیمت مناسب به دست مردم نرسه . نننننگ بر شما تا ابد .

  17. این دیگه مثال بارز دزدی و کلاه برداری از مردم است.اگه خودرو سازی دولتی نبود الان دولت یکم شیر تعرفه واردات رو شل میکرد تا حساب کار دستشون بیاد!!!!!!

  18. البته مردم هنوز هم اونطور که باید و شاید همکاری نمیکنن ! مثلاً همین چند وقت پیش ایران خودرو رنو کپچر گذاشت برای فروش ملت در طول 1 ساعت همشو خریدن
    کسی فکر نکرد که این ماشین هم مثل سوزوکی کیزاشی و سیتروئن سی 5 و مورانو و پژو 407 و بقیه ماشینایی که این خودرو سازا برای نجات خودشون هر چند وقت یک بار وارد میکنن بعدش هم هیچ پشتیبانی ازش نمیکنن و به امون خدا ول میشه ، قراره صاحب اول و آخرش خودشون باشن
    خلاصه اگر یکم مردم بیشتر هماهنگ بشن با هم این آقای کلاه بردار دیگه نمیاد با پر رویی تمام مردم رو تهدید به گرون شدن خودرو بکنه !
    آقا گرون کن ، اینقدر گرون کن تا …..
    پژو پارس داشبورد سوناتای عطیقه ات رو بکن 200 ملیون اصن ، آفرین

  19. مدیرعاملی که شما باشید البته که خودروی باکبفیت و ارزان تولید نخواهد شد.!!! تویوتا یاریس با کیفیت مثال زدنی و مصرف پایین
    سوخت از انطرف دنیا وارد کشور ما می شود با قیمت 12000 دلار معادل 40 میلیون تومان.!!!! انوقت شما هم دنا را تولید می کنید
    که نه چهره دارد نه موتور گیربکس خوبی دارد. مشخص است شما نمی توانید با این وضعیت به حیات خودتان ادامه دهید اگر دولت
    از حمایت شما دست بکشد.

  20. قیافه این بنده خدا یه کم شبیه “مستر بین ” نیست؟؟؟؟!!!
    من حرفاشو میشنوم فکر میکنم داره شوخی میکنه!

  21. آقا نخرید. به خدا به نفس نفس افتادند.. من مجتمع فولاد مبارکه کار میکنم. اینا همیشه ورق فولاد رو میخریدند و انبار میکردند و با قیمت 3 تا 4 برابر که از ما خرید میکردند، روی خودرو سوار و از مشتری بدبخت به بهانه های مختلف درمیاوردند. الان بعد از اینکه مردم خودرو صفر نخریدند، فروش ورق فولادی واسه خودرو به مرز صفر نزدیک شده.. ضربه نهایی رو فقط ما مردم میتونیم بهشون بزنیم و اونم با نخریدن.

    1. فقط تو یه انبار 80 هزار تا ماشین خوابیده!
      اینا همیشه پیش پیش میفروختن و انبارشی نداشتن!
      الان وضعشون خرابه انشالله اگه ادامه پیدا کنه تا اوایل زمستان فک میکنم این نخریدن به نتیجه برسه

  22. اینا مدیریت بلد نیستن، میگن سود بانکی بالاست ، خودشون بانک دارن بعد از بانک خودشون وام میگیرن که بگن قیمت تموم شده بالاست، اصلا قرار بود به جای وام گرفتن سرمایه های مازادشون رو بفروشن که این کارو نکردن، مدیریت اینها تو هزینه کردن نه تولید، پدر قطعه سازو از اون طرف دراوردن پدر خریدار رو از این طرف، دولت هم چند مدل مالیات میگیره که معلوم نیست چی میشه، با جون مردم دارن تجارت میکنن، خودروسازها تو همه جای دنیا با التماس خودرو میفروشن اونم با وامهای پنج ساله صفر درصد سود، تو ایران باید ثبت نام کنی بعد از یه سال معلوم نیست چی میخوان بدن، (مثلا رامک خودرو) نه دولت کاری میکنه برا این ملت نه مجلس، قدرتمند ترین نهاد مردم هستن، یه خورد صبر کنید نخرید ببینید چیکار میکنن، دولت هم عوارض و مالیات و کم میکنه هم خودروساز کیفیت وبهتر و قیمت و معتدل تر میکنه، از اول هم تقصیر خودمون بود که تن به خرید این آشغالا دادیم. اندکی صبر سحر نزدیک است.

    1. من هم موافقم ، مردم باید با اتحاد خودشون یکبار برای همیشه تکلیف صنعت بی ارزش و بی کیفیت خودروی این کشور را روشن کنند . برای رسیدن به هر هدفی فقط اراده ی مردم لازمه و این صنعت خودرو اگر درست شدنی بود خیلی زودتر از این باید درست میشد ، پس مردم بدانید تا این مدیران نالایق و این صنعت به این شکل وجود داره میشه با اراده قوی از پا درشون بیاریم .این دولت و این مجلس باید بدونه که دیگه حمایت از این صنعت و این مدیران دست نشانده ی نالایق بسه و باید درهای این کشور به روی خودروی باکیفیت باز بشه .

  23. دوستان اگه بعد از توافق قیمت ارز بیاد پایین مثلا بشه 2 تومان که کمتر میشه ازرا 27000 مدل فول اپشنش هست که میشه 54 میلیون تویوتا کرولا و یاریس هم که ارزون تر بعد اگه این جناب میگه خودرو باکیفیت 70 میلیون میتونه بگه چطور الان جیلی و جک که کیفیتشون ده برابر ویران خودرو هست ارزون تره ؟ من که اصلا نمیخرم از اینا حتی اگه چینی بخرم حداقل اونجا اسم چین روش هستو منت نمیزارن رومون

    1. بانک مرکزی گفته جلوی کاهش قیمت ارز از 3000 تومان به پایین را میگیریم. پس کاهش نرخ ارز منتفی است. از نظر کارشناسان کاهش نرخ ارز و یا افزایش ان به اقتصاد ایران ضربه میزند.

    2. قیمت ارز پایین نمیاد
      اما قیمت خودرو باید بیاد پایین چون قیمتش کاذب هست
      همینطور که تا الان افت چند میلیونی داشته هنوز جا داره که پایینتر بیاد

  24. تولید خودروی ارزان و باکیفیت امکان پذیر نیست؟
    – ما مشتریان هم حاضر به خرید خودروی “ارزان بهای گران قیمت ” نیستیم. فهمیدی آقای یکـه زارع؟؟؟؟

  25. سلام من فکر میکنم اگر مردم همین شهریور ماه که فصل سفرهاست تحمل کنن و ماشین نخرن از مهر ماه به بعد تکلیف آشغال سازها و مونتاژکارها مشخص ویکسره میشه و به یاری خدا امار موجودی لگن هاشون به 1,000,000 دستگاه میرسه ، فقط چیزی که منو نگران میکنه اینا بخوان واسه بازار خودشون دوباره بازار ارز دستکاری کننن . به امید روزی که ورشکست بشن

  26. سوناتا …النترا..کمری…کرولا ۳نسل جدید اومدن و رفتن پرشیا هم سه نسل داشبورد عوض کرد خوب برید داشبورد سازی کنید نه خودروسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا