اخبار داخلیاسلایدر

مراقب رنگ روی ماشین خود باشید

• اقدامات پیشگیرانه
• چگونه خراش را از بین ببریم
• نقاشی مجدد اتومبیل

به گزارش دنده 6 چند جمله درباره قضاوت آدم‌ها در اولین برخورد وجود دارد که تا حدودی می‌تواند درست باشد. مثل این‌که طرف چه کفشی به پا دارد و چه تیپی زده است. به نظر، ماشین افراد را هم می‌توان به این ماجرا اضافه کرد.  چه ماشینی سوار می‌شوید و این‌که چگونه از آن نگهداری کرده‌اید می‌تواند با شخصیت شما در ارتباط باشد. اولین برداشتی که مردم از ماشین شما خواهند داشت ظاهر آن است. بخش بزرگی از زیبایی یک وسیله نقلیه هم رنگ آن است. اگرچه راه‌های زیادی برای حفظ رنگ ماشین در شرایط اولیه وجود دارد اما بهترین اقدام محافظت از آن است.

ماشین خود را بشویید
شاید این، یک راه حل واضح به نظر برسد اما شستن خودرو حداقل یک بار در ماه بهترین راه برای تمیز نگه داشتن رنگ و محافظت از آن است. شما باید از محصولات باکیفیت برای شستن ماشین خود استفاده کنید و مطمئن شوید که بعد از آن با یک پارچه میکروفیبر آن را خشک کنید. توجه داشته باشی  آب، می‌تواند برای رنگ مضر باشد.  همچنین اگر از واشر فشار استفاده می‌کنید مراقب باشید زیرا باید از فاصله کافی بین نازل و ماشین اطمینان حاصل کنید زیرا آب فشار بالا می‌تواند به رنگ آسیب برساند و همچنین به بلبرینگ‌ها و مهر و موم‌های برخی از اجزای خودرو نفوذ کند.

ماشین خود را واکس بزنید
واکس زدن وسیله نقلیه به رنگ یک مهر و موم محافظ می.دهد که از آن در برابر کثیفی، گرد و غبار، آب و زباله‌هایی که از استفاده منظم از خودرو دریافت می‌کنید محافظت می‌کند.  اگر به جای قرار گرفتن زیر پوشش بیرون، زیر نور آفتاب قرار بگیرد، نور خورشید می‌تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که رنگ را دو بار در سال واکس بزنید، یک بار در بهار و درست قبل از زمستان.

ماشین خود را بپوشانید
آیا به گاراژ یا پارکینگ ماشین دسترسی دارید؟  اگر دارید، از آن استفاده کنید!  همانطور که قبلا ذکر شد، آفتاب مداوم واقعا می‌تواند به رنگ آسیب برساند و آن را محو کند. بنابراین باید تا حد امکان از آن محافظت کنید.  اگر از هیچ یک از این گزینه‌ها استفاده نمی‌کنید، ماجرا ارزش سرمایه‌گذاری روی روکش خودرو را دارد. به خصوص زمانی که می‌دانید برای مدتی از خودروی خود استفاده نخواهید کرد و زیر نور مستقیم خورشید پارک می‌کنید.

خراش روی ماشین شما؟
اگر یک خراش در رنگ مشاهده کردید و فقط کوچک است به احتمال زیاد می توانید خودتان از شر آن خلاص شوید. روی خودروی شما سه لایه رنگ وجود دارد: روکش شفاف، پوشش پایه، آستر و زیر آن پانل بدنه فلزی قرار دارد. بنابراین این شما هستید که تعیین می‌کنید خراش روی کدام لایه فرو رفته است و قضاوت می‌کنید که آیا می‌توانید خودتان آن را تعمیر کنید یا نیاز دارید.  برای بردن آن به یک متخصص،

محصولات قابل اعتماد زیادی در بازار وجود دارند که خراش‌های کوچک را ترمیم می‌کنند و خیلی گران نیستند!
اگر خراش، عمیق‌تر یا بزرگ‌تر است، توصیه می‌شود از یک متخصص برای بررسی آن استفاده کنید.

اسپری مجدد ماشین شما
اگر می‌خواهید وسیله نقلیه خود را رنگ کنید یا رنگ آن را تغییر دهید باید آن را نزد یک متخصص ببرید.  این کار ساده ای نیست و گران است زیرا برای انجام آن به مهارت بالایی از یک تکنسین با تجربه نیاز دارد، اما در دراز مدت می تواند ارزش آن را داشته باشد.
همان‌طور که متوجه شدید بهترین راه برای حفظ رنگ خود در بهترین حالت، انجام اقدامات پیشگیرانه مانند تمیز کردن، واکس زدن و پوشاندن خودرو است. اما اگر هنوز در مورد نحوه انجام هر یک از این موارد مطمئن نیستید، همیشه  کمی تحقیق کنید و از یک متخصص کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا