اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

مرسدس بنز به طور رسمی از کانسپت CLA رونمایی کرد

ترسیم آینده خودروهای برقی مرسدس

مرسدس‌بنز با رونمایی از مدل مفهومی CLA-Class در نمایشگاه IAA مونیخ، اولین پلتفرم خودروی کامپکت جدید و الکتریکی این شرکت را به نمایش گذاشت.

این کانسپت براساس پلتفرم مدولار مرسدس بنز (MMA) ساخته شده و از طراحی آیرودینامیکی با خطوط نرم و روان و کشیده بهره‌مند است. مواد به کار رفته در کابین خودرو، از جنس متریال پایدار است.

برد تخمینی خودرو در مقیاس خوش بینانه WLTP، حدود ۴۶۶ مایل است. اگرچه جزئیات پیشرانه و باتری مشخص نیست، این خودروساز آلمانی می‌گوید که CLA از مدل مفهومی Vision EQXX برای موتورهای الکتریکی و سیستم اطلاعات سرگرمی سوپر اسکرین خود الهام گرفته است.
کانسپت CLA یک سدان آشنا با شکلی نزدیک به کوپه چهار در است. با این حال طراحان، نمای جلویی را با کاپوت کشیده‌تر و بخش عقب کوتاه‌تر برای تناسبات اسپرت‌تر تغییر دادند، که با پوشش درخشان رنگ قرمز اناری بهبود یافته است.

تمایز بیشتر کانسپت CLA از مدل‌های قبلی خود، یک جلوپنجره بسیار جسورتر است. کهکشانی از ستارگان سه بعدی و نورانی در این پنل جلوپنجره حضور دارند.

زبان طراحی Sensual Purity مرسدس به وضوح در بدنه‌ براق و خمیده کانسپت CLA مشهود است. چراغ‌های جلو و عقب هر دو دارای نورپردازی LED عریض و چراغ‌های سه‌پر، با الهام از لوگوی مرسدس‌بنز هستند.

استفاده از مواد پایدار در کابین 

در داخل، کانسپت CLA چیزهای زیادی از Vision EQXX را به عاریت گرفته است، از جمله مواد پایدار و صفحه نمایش فوق العاده با تکنولوژی بالا. روکش صندلی نقره‌ای و سفید، از جنس چرم ناپا بوده که با استفاده از پوسته قهوه دباغی شده و پارچه بنفش درخشان از جنس پلاستیک PET بازیافتی ساخته شده است. کفپوش‌ها از بامبو ساخته شده‌اند.

مرسدس‌بنز کلاس CLA دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی سوپر اسکرین بزرگ بوده که شامل سه نمایشگر مجزا است: یک نمایشگر کیلومترشمار و یک صفحه‌نمایش لمسی در مرکز و جلوی صندلی سرنشین.

آنچه شبیه دریچه‌های تهویه مطبوع توربینی مرسدس‌بنز است، در واقع صفحه‌هایی برای کنترل تهویه مطبوع دو منطقه‌ای هستند که جریان هوا در واقع از ضربه‌های پشت سوپراسکرین شناور می‌آیند.

سیستم اطلاعات سرگرمی MB.OS، سیستم عامل جدید این خودروساز است که دارای یک پردازنده خنک کننده مایع است.

پلتفرم الکتریکی ۸۰۰ ولتی، قابلیت شارژ سریع ۲۵۰ کیلوواتی DC را ارائه می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد که در ۱۵ دقیقه، مسافت ۲۴۸ مایلی را اضافه کند. در کانسپت CLA، قوای محرکه بر روی محور عقب نصب شده و پلت فرم MMA نیز قادر است تا دو موتور را در خود جای دهد، به این معنی که CLA تولیدی احتمالا باید دارای سیستم چهارچرخ محرک الکتریکی باشد. مرسدس تایید نمی‌کند که نسخه بنزینی این خودرو به شکل پایه دیفرانسیل عقب باشد یا دیفرانسیل جلو.
روی پلت فرم MMA علاوه بر CLA، حداقل دو نسخه کراس اور و یک نسخه استیشن واگن ساخته خواهند شد.

از آنجایی که CLA هنوز یک نمونه مفهومی است، اما انتظار می‌رود که این خودرو تا اواخر سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا