اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

مرسدس بنز C کلاس برقی برای اولین بار در خیابان‌ها دیده شد!

مرسدس متعهد شده که تا سال ۲۰۳۰ تا جایی که شرایط بازار اجازه می‌دهد، به طور کامل یک برند برقی شود. برای رسیدن به این هدف، روی خودروهای برقی مقرون به صرفه‌تر کار می‌کند تا زیر EQE و EQS (از جمله معادل‌های SUV آنها) قرار بگیرند. کلاس CLA در سال ۲۰۲۴ به یک سدان برقی تبدیل خواهد شد و در سال ۲۰۲۵ کلاس C به مدل‌های برقی خواهد پیوست.

این خودرو که پاسخ دیرهنگام مرسدس به بی ام و i۴ محسوب می‌شود، برای اولین بار توسط جاسوسان، با بدنه بسیار پوشیده شده دیده شد. چراغ‌های جلو و عقب قطعا نهایی نیستند و معتقدیم که دستگیره‌های درها هم تقلبی هستند. منطق به ما می‌گوید که C-Class EV دارای دستگیره‌هایی همسطح با بدنه خواهد بود تا به آیرودینامیک آن هم کمک کند.
جالب اینجاست که به نظر نمی‌رسد C-Class EV بزرگ‌تر از نمونه‌های اولیه CLA الکتریکی باشد که در ماه‌های اخیر آزمایش شده‌اند. انتظار می‌رود این دو مدل بر روی پلتفرم‌های متفاوتی سوار شوند.

اولی از معماری اختصاصی EV (معروف به MB.EA) استفاده خواهد کرد در حالی که دومی روی پلتفرمی قرار خواهد گرفت که از موتورهای احتراقی نیز پشتیبانی می‌کند (معروف به MMA).

اگرچه سدان برقی کلاس C هنوز در پوشش استتاری است، اما از قبل واضح است که به اندازه EQE و EQS بزرگتر به نظر نمی‌رسد. به نظر می‌رسد که این خودرو طراحی واضح‌تری داشته باشد و احتمالاً برخی از ترفندهای آیرودینامیکی کانسپت Vision EQXX را در خود جای می‌دهد.

با استفاده از نامگذاری فعلی، منطقی است که این سدان الکتریکی با نام EQC انتخاب شود در حالی که معادل کراس اوور آن به EQC SUV تغییر نام خواهد داد. با این حال، شایعات حاکی از آن است که مرسدس قصد دارد از سال ۲۰۲۴ برند “EQ” را به تدریج کنار بگذارد. انتظار می‌رود اولین خودروی برقی با نام جدید G کلاس الکتریکی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا