اخباراخبار خارجی

مروری بر نمایشگاه فرانکفورت؛ جذاب‌ترین کانسپت: پروسید بدون ستون وسط

هر ساله خودروسازان در فرانکفورت دور هم جمع می‌آیند و به نمایش آخرین دست‌آورد‌های خود می‌پردازند. امسال نیز به مانند سال‌های پیش، شاهد کانسپت‌های آینده‌نگرانه‌ای از سوی کمپانی‌های مختلف بودیم. به جرئت می‌توان گفت که هیجان‌انگیزترین کانسپت متعلق به مرسدس بود که با پروجکت وان رویای استفاده از موتور فرمول یک بر روی یک خودروی خیابانی را برآورده کرد. اما شاید زیباترین کانسپت‌ امسال متعلق به کیا باشد.

کانسپت پروسید (ترکیب دو کلمه پرو و سید) به نوعی نشان دهنده سبک و سیاق آینده هاچ‌بک جذاب این کمپانی کره‌ای یعنی سید محسوب می‌شود. گاهی کانسپت‌ها تفاوت چندانی با خودروی نهایی ندارند اما برخی اوقات طراحان بسیار فضایی‌تر فکر می‌کنند و کانسپت باید تغییرات زیادی را برای تبدیل‌شدن به یک خودروی واقعی طی کند. پروسید نیز جزو همین دسته دوم محسوب می‌شود. کانسپت بیش‌ از اندازه کشیده، عضلانی و اروپایی طراحی شده است؛ اما به همان میزان نیز توجه مردم را به خود جلب می‌کند.

اما مهم‌ترین چیزی که در نمای کناری غیرعادی به نظر می‌رسد، حذف ستون B و نازک‌بودن ستون C است. شیشه‌ای شدن کامل این قسمت‌ها  جذابیت این کانسپت را دوچندان نیز کرده‌اند. ولی به دلیل کاهش شدید امنیت خودرو در این حالت، احتمالا همچین چیزی حداقل فعلا به واقعیت تبدیل نشود. اروپایی‌ها علاقه زیادی به خودروهای استیشن و هاچ‌بک‌های کشیده دارند و پروسید نیز به طور ویژه برای این بازار در نظر گرفته شده است و برنامه‌ای برای فروش آن در آمریکا وجود ندارد.

انتظار نداریم که خودرو نهایی شبیه به این کانسپت باشد اما اگر کیا بتواند تا حد زیادی رویاپردازی‌اش را در نمونه نهایی نیز ادامه بدهد، احتمالا پروسید به خودرویی محبوب تبدیل خواهد شد.

2 دیدگاه

  1. سرطراح اسبق سری r8 و tt آئودی جناب پیتر شرایر و سرطراح ارشد سری m4 و m6 بی لم دبلیو جناب دانکرولک آلبرت بیرمن طراح موتورهای فوعوکس اشکودا آئودی و سری 6 و 5 بی ام دبلیو وآقای دانکروک بهمراه جناب جی جی سر طراح ارشد بوگاتی که کلکسیونی از بهترین های جهان هستند در کیا هیوندا جمع شدند تا در نهایت خودرویی مانند پروسید کیا استینگر را که به واقعیت پیوست را ب نمایش بگذارند شنیده ها حاکی ازبن است که کیا پروسید در جمع 11 خودروی منتخب نمایشگاه دوسالانه iaa فرانکفورت قرار گرفته و بین مرسدس پروژه وان و پروسید برای فینالیست برنده طراحی احتمالا رقابت نهایی درخواهد گرفت با تشکر از تهیه و برگردان این گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا