اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

مرگ سدان‌های دیگر نیسان، بزودی…

خبری تلخ برای طرفداران!

بر اساس جدول زمانی محصولات آینده از Automotive News، نیسان ورسا و برادر بزرگتر آن آلتیما در سال ۲۰۲۵ به پایان خواهند رسید. هنوز مشخص نیست که این اطلاعات از کجا آمده است، اگرچه جدول زمانی بیشتر بیان می‌کند که یک سدان الکتریکی جدید و نامشخص در سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهد شد. یکی از سخنگویان شرکت در مورد این گزارش نمی‌تواند این شایعه را تایید یا رد کند، اما به نظر می‌رسد که حداقل برای آلتیما، این اتفاق در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

نیسان در ایمیلی به Motor۱.com گفت:

«آلتیما در پاییز ۲۰۲۲ با ظاهری تازه و فناوری جدید به روز شد. ما به سرمایه‌گذاری در بخش سدان‌ها ادامه می‌دهیم تا به مشتریان خود خودروهایی با ظاهری عالی مجهز به فناوری‌های راحت، سرگرم‌کننده و ایمن ارائه دهیم. همانطور که به سمت تحقق چشم‌انداز نیسان Ambition ۲۰۳۰ شتاب می‌گیریم، برنامه‌های هیجان‌انگیز زیادی را در حال توسعه داریم.”

بعد از ماکسیما، نوبت به آلتیما رسید! 

در حالی که این روزها محبوبیت سدان‌ها کاهش یافته است، شایان ذکر است که آلتیما دومین خودروی پرفروش نیسان در سال گذشته بوده و ۱۳۹۹۵۵ دستگاه از آن فروخته شده است.

اما اخبار در نیمه اول سال ۲۰۲۳ برای آلتیما چندان خوشایند نیست، زیرا فروش آلتیما تا ۱۹.۶ درصد کاهش یافته است. البته این خودرو همچنان از مدل‌های قابل توجه نیسان مانند فرانتیر، کیکس و پث فایندر فروش بیشتری دارد.

اما خودروهای کم فروش داستان متفاوتی دارند. ورسا در سال ۲۰۲۲ تنها ۱۳۳۹۶ دستگاه فروش داشت. البته این بدترین عملکرد شرکت نیست؛ چرا که ماکسیما ۷۱۱۰ دستگاه فروش داشت که آن هم از چرخه تولید خارج شد.

با این حال، این می‌تواند زمینه‌ای برای مرگ این سدان کوچک باشد. البته در نیمه اول سال ۲۰۲۳، فروش Versa به میزان خیره کننده‌ای ۹۵.۸ درصد افزایش یافته است. در واقع، این درصد فقط به معنای ۱۱۰۱۴ دستگاه است، بنابراین هنوز احتمال مرگ هنوز هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا