اسلایدردانش خودرویی

مشکلات متداول در سیستم ترمز و نحوه رفع آن ها

وجيد مهدوي: ترمز یکی از اصلی ترین و مهمترین سیستم ها در هر وسیله نقلیه ای است و نیازمند  نگهداری درست و سرویس به موقع و رفع مشکلات آن در سریع ترین زمان ممکن است.زیرا هر گونه نقصی در این سیستم به صورت مستقیم با جان سرنشینان در ارتباط می باشد.در این نوشتار سعی بر بررسی و ارائه راه حل برخی مشکلات متداول در این سیستم داریم.

SANYO DIGITAL CAMERA

وجود حالت اسفنجی و احساس نرمی بیش از حد زمان فشردن پدال ترمز :

این حالت زمانی به وجود می آید که هوا در سیستم ترمز وجود داشته باشد.علت وجود هوا در سیستم هم می تواند دلایل مختلفی از جمله پایین بودن سطح روغن ترمز یا حتی تخلیه آن به دلیل نشت و … ،وجود روزنه و سوراخ در هر بخشی از سیستم ترمز ، متورم شدن بخشی از لوله لاستیکی انتقال روغن ترمز در حین ترمز گیری ، و یا فشار کم سیستم هیدرولیک در ترمز داشته باشد.برای برطرف کردن این مشکل باید سیستم ترمز را هواگیری کرد که بهتر است توسط مکانیک انجام شود و نحوه آن نیز در دفترچه تعمیرات و نگه داری هر خودرو ذکر شده است.البته توصیه می شود به دلیل جذب رطوبت توسط روغن ترمز و از دست دادن خاصیتش بهتر است در صورت هواگرفتن سیستم ، روغن ترمز را تعویض کرده و بعد هواگیری سیستم در نهایت انجام شود.

چوب شدن پدال ترمز :

وجود چنین حالتی در زمان فشردن پدال ترمز می تواند ناشی از کم بودن مقدار وکیوم پیشرانه ، مشکل داشتن بوستر و یا نشتی شلنگ وکیوم که در ارتباط با بوستر ترمز است ، باشد.معمولا خرابی در شیر کنترل باعث نشتی در خلاء ایجاد شده توسط پیشرانه می شود و احساس سفت شدن پدال ترمز ، که به آن اصطلاحا چوب شدن گفته می شود ، رخ می دهد.برای  بررسی عملکرد شیر کنترل ، باید پیشرانه را روشن کرده و بگذاریم چند دقیقه ای کار کند و خلاء درون بوستر به وجود آید.سپس پیشرانه را خاموش کرده و بعد از چند دقیقه پدال را فشار می دهیم تا ببینیم آیا هنوز خلاء درون بوستر باقی مانده یا خیر.اگر پدال از همان اولین فشار چوب باشد یعنی باید شیر را تعویض کرد.

برای تست بوستر ترمز نیز باید وقتی پیشرانه را خاموش کرده ایم ، چند بار پدال ترمز را فشار داده تا خلاء بوستر از بین برود و پدال سفت و چوب شود،سپس در حالی که ترمز را فشار داده ایم پیشرانه را روشن کرده و اگر بوستر سالم باشد باید پدال ترمز نرم شده و پایین برود که این بدان معنی است که بوستر سالم است.ولی اگر پدال همچنان چوب بود ، در صورت سالم بودن مسیرهای ارتباطی به بوستر ، باید بوستر تعویض شود.

کم بودن سطح روغن ترمز در مخزن :

در وهله اول این حالت می تواند به دلیل کم شدن گوشت لنت ترمز باشد که با کم شدنش به دلیل فشار روغن در پشت آن سطح روغن درون مخرن پایینتر می آید.بهتر است اول مقدار لنت ها چک شود.در صورتی که لنت ها گوشت کافی داشتند  احتمال نشتی در سیستم ترمز وجود دارد و باید همه قسمت ها اعم از مجموعه نگه دارنده پیستون های ترمز روی دیسک ، لوله ها و شلنگ های ارتباطی و سیلندراصلی ترمز چک شوند و قطعه معیوب تعویض شود.در صورت وجود نشتی در سیستم از حرکت وسیله نقلیه جلوگیری کنید.کم بودن سطح روغن ترمز معمولا توسط چراغی در پشت آمپر (عموما روشن شدن چراغ ترمز دستی) به راننده اطلاع داده می شود.این چراغ دستور خود را از سنسور کنترل کننده سطح روغن در مخزن می گیرد.

صدای سایش آهن به آهن و خراشیده شدن از ترمز ها :

 شنیدن چنین صدایی در هنگام ترمزگیری ، به معنای آن است که لنت های ترمز در حال تمام شدن هستند و دو صفحه فلزی به هم برخورد می کنند.بهتر است هر چه سریعتر به تعویض لنت ها اقدام شود چون در صورت عدم تعویض فواصل ترمز گیری طولانی تر شده و همچنین قسمت آهنی لنتی که به اتمام رسیده ، روی سطح دیسک خراش ایجاد می کند که باعث صدمه دیدن دیسک شده و هزینه ای اضافی را برای صاحب خودرو به همراه دارد.و دیسک معیوب باید تراشکاری(در صورت صلاح دید مکانیک) و یا تعویض شود.

پایین بودن پدال ترمز :

در خودرو هایی که دارای سیستم ترمز کاسه ای برای چرخ های عقب هستند ، اگر کفشک های ترمز داخل درام زنگ زده باشد و یا به صورت نا منظم سایش داشته باشند ، باعث این نقیضه گشته و ترمز در نقطه ای پایینتر از حالت معمول فعال می شود.تنظیم کفشک ها به صورت موقتی می تواند این مشکل را حل کند ولی برای رفع کامل مشکل ، بهتر است کفشک ها تمیز و یا تعویض شوند.البته دلیل دومی هم می تواند داشته باشد و آن وجود نشتی در سیستم ترمز است که باید تمامی سیستم از نظر نشتی بازبینی و در صورت لزوم تعمیر شود.

سوت کشیدن ترمز در زمان ترمزگیری :

صدای سوت در زمان ترمز گیری می تواند علل مختلفی داشته باشد مثلا می تواند ناشی از لرزش بین لنت های ترمز و گیره نگهدارنده پیستون ها و یا تماس بین لنت ها با خود دیسک باشد.لنت های ترمز آزبستی در مقایسه با غیر آزبستی ها (NOA) و سرامیکی ها صدای بیشتری تولید می کنند.البته معمولا با تعویض لنت های قدیمی با جدید مشکل حل می شود.لنت های سرامیکی کم صداترین لنت ها در بین انواع لنت های ترمز هستند.در برخی مواقع نیز دیسک کمی لبه دار شده و باعث ایجاد صدا در زمان ترمزگیری می شود. می توان با نصب لایه های صداگیر در پشت لنت ها ،مالیدن مقداری گریس مخصوص ترمز و اسپری کردن ترکیب کلوئیدی خاصی که مخصوص صداگیری ترمز است به روی دیسک ها ، این صدا را کاهش داد یا از بین برد.

انحراف خودرو به یک سمت هنگام ترمزگیری :

 اگر چنین حالتی در خودرو مشاهده شود ، نشان دهنده این است که نیروی یکسانی از ترمز به چرخ ها منتقل نمی شود و این بدان معناست که ترمز یکی از چرخ ها عملکرد درستی ندارد.در این حالت خودرو به سمتی که ترمز قوی تری دارد منحرف می شود.این مشکل می تواند ناشی از چرب بودن سطح لنت و دیسک ترمز به دلیل ریختن روغن ترمز و یا گریس و … بر روی آن ، معیوب بودن و چسبنده بودن گیره نگه دارنده پیستون ترمز و یا مشکل در انتقال روغن به یکی از کالیپرها باشد.ضمنا اگر از لنت هایی با انواع مختلف در هر چرخ استفاده شود به دلیل متفاوت بودن جنس گوشت لنت و توان ترمز گیری متفاوت هر کدام از لنت ها نیز این مشکل بروز می کند.پس باید لنتهای استفاده شده در دو طرف یکسان باشد.

کورس حرکتی زیاد پدال ترمز :

اگر لنت ها فرسوده باشند یا در خودروهای با سیستم ترمز عقب کاسه ای کفشک ها تنظیم نباشند و همینطور در سیستم حباب هوا وجود داشته باشد این حالت رخ می دهد.وجود چنین حالتی در سیستم خطرناک است زیرا برای به کار بردن حداکثر نیروی ترمز پدال باید کورس بیشتری طی کند در نتیجه زمانی که ترمزگیری به میزان لازم برسد افزایش می یابد و می تواند منجر به حادثه شود.

درگیر بودن دائمی لنت ترمز با سطح دیسک ترمز :

اگر لنت ها به صورت دائمی مقداری با دیسک ها درگیر باشند باعث رفتار ناموزون فرمان ، داغ شدن لنت ها ، افزایش مصرف سوخت و فرسودگی بیش از حد لنت و دیسک ها و حتی از کار افتادن سیستم ترمز می شود.اگر نگهدارنده و پین های گیره ترمز که پیستون ها روی آن قرار دارند خراب شوند و یا در نوع کاسه ای فنرکفشک ها شکسته باشند ، لنت و یا کفشک بیش از حد به دیسک و درام نزدیک شده و با آن درگیر می شود.

لرزش فرمان و اتاق هنگام ترمز گیری :

این مشکل زمانی رخ می دهد که دیسک های ترمز تاب بردارند و دیگر سطح آن ها صاف نباشد.از علل تاب برداشتن دیسک ها می توان به سرد و گرم شدن ناگهانی آن ها و همچنین غیر یک نواخت بودن سایش در سطح آن ها اشاره کرد.منظور از سرد و گرم شدن دیسک ها این است که به عنوان مثال به دلیل  ترمز گیری سطح دیسک گرم شده باشد و در این هنگام به صورت ناگهانی آب به سطح دیسک ها پاشیده شود که باعث تاب برداشتن سطح دیسک می شود.همچنین گرم شدن بیش از حد دیسک ها بر اثر ترمز های پیاپی باعث تاب برداشتن دیسک می شود.می توان در صورت صلاحدید مکانیک دیسک ها را تا حد مشخصی تراش کاری کرد و یا در صورت لزوم دیسک ها تعویض شوند.

326 دیدگاه

  1. وحيد جان خيلي عالي بود ،کوتاه ومفيد و مختصر مشکلات متداول سيستم ترمز را بادلايل آنرا متذکر شده ايد ، ممنون از مقاله خوب شما

  2. با تشکر از مطالب های گفته شده
    سوالی دارم که اگه میشه هر چه زود تر جواب بدید ممنون میشم
    ازم سوال پرسیدن که
    چرا زمانی که خودرو خاموش میشود سیستم ترمز ها از کار می افتد؟؟؟؟؟؟
    ممنون

    1. سیستم ترمز کاملا از کار نمی افتد اما به دلیل خاموش بودن پیشرانه، فشار وکیوم لازم برای کارکرد مطلوب بوستر از بین می رود و ترمز بسیار سفت تر و ضعیف تر عمل می کند.برای خودروهای مدرن مجهز به سیستم های الکترونیکی کمکی ترمز مسئله حادتر بوده چرا که ABS و ESP و….در هماهنگی با ECU پیشرانه عمل می کنند.

  3. سلام ، یه مشکل برام پیش آمده . اینکه لوازم ترمز بالا ( سمت مخزن روغن ترمز ) رو تعویض کردم . اما هرچه سعی میکنم هواگیری گنم نمیشه . و پدا زیر پام خالی کار می کنی و ترمز ندارم . برای رفع این مشکل چکار باید انجام بدم . در ضمن قطعات ( اورینگ ) رو به همون شکل اولیه با قطعات نو تعویض کردم . یعنی قطعات رو اشتباه نبستم .

  4. سلام یه 405 مدل 91 دارم abs چهار کاناله داره، خوب یه مشکلی پیش اومده از زیر abs نشتی روغن داره abs منظورم همون دستگاهی که 6 تا لوله داره و کنار بوستر هست آیا قابل تعمیر هست یا که باید عوض بشه، چون خود پمپ ترمز قابل تعمیر هست حالا میخواسیم بدونم اینم هم میشه تعمیر کرد ممنون

    1. سلام و درود، مکانیزم داخلی abs چندان پیچیده نیست و قابل تعویض واشر ها و تعمیر است، اما از آنجا که مکانیک های سنتی به این قطعه اشراف ندارن، ممکن است ناچار به تعویض کل قطعه در نمایندگی های ایران خودرو شوید که معمولا به تعویض بیشتر از تعمیر اصرار دارند.

  5. سلام.من میخوام یه توضیحی در مورد صدا دهی لنت ترمز بگم که در مطلب فوق اشاره نشده است

    سه عامل اصلی بر برو ی صدای ترمز تاثیر میگذارد که تراکم پذیری مواد لنتی و نوع دیسک و همچنین ابعاد دقیق کالیپر می باشد.

    من چندین بار خودروی خودمو با لنت ها و دیسک های مختلف ازمایش کردم و این موارد برای من مشخص شد..
    دیسک های ایرانی بخاطر سختی نسبتا بالا و الیاژ نامناسب باعث ایجاد صدا در ترمز گیری میشوند ولی سختی دیسک های خارجی خیلی راحت تر سختی لنت را خنثی میکنند. من برای خودروی خودم تست های مختلفی انجام دادم و تنها انتی که واقعا از لحاظ عملکردی جوابگو بود لنت تکستار بود که تولید داخل کشور و تحت لیسانس المان کار میکند..توصیه میکنم از این برند برای خودروی خود استفاده کنین …قیمتش بالاست ولی ارزش داره…

    خوشحال میشم اگه کسی اطلاعات دیگری داره در اختیار ما قرار بده…
    با تشکر

  6. سلام دوستان
    یه مشکلی برای ماشین ریوی من پیش اومده که با هزینه کردن حدود1/5میلیون تومن و حیرت همه ی تعمیرکارا هنوز مشکل حل نشده و اون هم مشکل داغ شدن صفحه ی وسطی رینگ چرخ های جلو ودرنتیجه آب شدن قالپاق است.نمایندگی رفتم بوستر ترمز و سیلندرچرخ وبلبرینگ چرخ و دیسک چرخ و …نو انداختند ولی ایراد از هیچکدام اینها نبود.آیا کسی میتونه کمک کنه من از این مشکل خلاص بشم.ممنون همه ی دوستان

  7. سلام مطالب خیلی جالب بود
    من تو زمینه لنت ترمز فعالیت میکنم و با برند های مختلف و کارایی هاشون آشنایی کامل دارم خوشحال میشم بتونم به بچه ها کمک کنم
    در ضمن اون دوستی که مشکل داغ شدن دیسک ریو داشت و میتونم مشکلشو حل کنم

  8. سلام
    405 مدل 92 دارم توی دست انداز ترمزش دچار مشکل میشه انگار به چیزی گیر میکنه نمایندگی هم گفت که همه اینجوریه و کاریش نمیشه کرد می خواستم دلیلش رو بدونم و اینکه راه حلی نداره؟ چون واقعا خطرناکه، کارخانه هم که جوابگو نیست . دونفر بهم گفتن باید ترمز دوپا بگیری!

    1. اگه منظورتون از ترمز دو پا همان اتوبوسی هست که روش بسیار خوبی در کنترل و جلوگیری از قفل و یا سر خوردن ماشین هست.

  9. سلام
    من یه پژو 206 دارم تیپ 5 دارم وقتی ترمزناگهانی میگیرم صدای یلی بدی از چرخهای جلو میاد انگار که فکر میکینی الان چرخها میخواد کنده بشه از ماشین یه حالت خوردگی خیلی شدید انگار چرخ دندها دارن کنده میشن یه همچین چیزی . ABS ماشین یه موقع کار میکنه یه موقع کار نمیکنه . همین جوری باهاش مدار میکردم دیدم چراغ ABS هم روشن شد و تا خواستم ترمز بگیرم پدال زیر پام چوب شد و همون صدای ناهنجار مییود و ترمز هم نمیگرفت شانس اوردم که سرعت بالا نداشتم
    ماشینو بردم نمایندگی گفت مال باطری افت ولتاز داری باطری خریدم مشکلم حل نشد و گاهی مواقع ترمز زیر پام چوب مشه و صدای خوردگی شدید میاد و ماشین هم سرعتش کم نمیشه باید با دستی ماشینو نگه دارم کسی هست راهنمایی کنه ؟
    با تشکر

    1. سلام هرچه سریعتر به یک مکانیک مجرب و ترجیحا با سابقه مراجعه کنید و نسبت به هواگیری و تعویض روغن ترمز خودرو خود اقدام نمایید.

  10. با عرض سلام. من تازگیها یه مشکل تو ترمز ماشینم بوجود اومده. ماشینم پراید مدل 82 هستش. بعضی وقتها ترمز که میگیرم پدال ترمز پایین میره ولی ترمز خیلی دیر عمل میکنه.البته تاکید میکنم که بعضی وقتا این مشکل پیش میاد نه همیشه.در این حالت پدال ترمز نسبت به حالت عادی بیشتر پایین میره. ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. سلام و درود،تشخیص عیب بدین شکل آسان نیست، اما بهتر است روغن ترمز تعویض شده و سلامت عملکرد بوستر ترمز چک شود.

    1. لوازم ترمز (مجموعه واشر ها و لاستیک های آب بندی) عمرشون تموم شده، در فرصت مناسب (ترجیحا هرچه زودتر) نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید.

  11. سلام من يه پاترول 4در دارم لنت ترمزش كه ضعيف ميشه ،لنت از زيره سيلندر ترمز درمياد كسي از دوستان ميتونه كمك كنه

  12. من 405 دارم و موقعی که پدال ترمز رو فشار می دم اول یه صدای فس مانند میده بعدشم خیلی پایین میگیره و بعضی وقتا لازم می شه دو سه بار ترمز رو پمپ کنم تا کامل بگیره و وایسع لطفاًراهنمایی بفرمایید با تشکر

    1. به احتمال خیلی زیاد وکیوم بوستر خودرو شما دچار عیب شده است، بهتر است هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کنید.

  13. سلام.من یه پراید 86دارم.یه مشکلی دارم در مورد ماشین که وقتی سرعت کم میکنم و کلاج میگیرم برای تعویض دنده ماشین خاموش میشه. بیشتر قطعات ماشین و
    تعویض کردم ولی هیچ فرقی نکرده .
    نمایندگی سایپا نظرش درمورد بوستر ترمز
    بود. لطفا راهنمایی بفرمایید.با تشکر

    1. سلام و درود، به نظر چنین ایرادی می تواند ناشی از بروز عیب و عدم کارکرد صحیح سنسور کیلومتر و یا استپر موتور باشد، در مرحله اول از سلامت این دو قطعه اطمینان حاصل کنید.

    2. سلام من این مشکل رو داشتم هیچکس نتونست درستش کنه آخر خودم پیداش کردم مشکل از سیم کشی رله دوبل هست عزیز که قطعی داره ( پوسیدگی )

  14. هردو قطعه رو عوض کردم تاثیری نداشته.
    سنسور اکسیژن .پمپ بنزین .رله دوبل.شمع .وایر .صافی بنزین.همه رو عوض کردم .
    درجا خوب کار میکنه .موقع حرکت و عوض کردن دنده که پارو از رو پدال برمیداریم دور موتور پایین میاد و خاموش میشه.

  15. بعله من تهران هستم.ecu رو هم در آوردم به نظر میاد فابریک ماشین نباشه در ضمن یه تکه از روکش آدامسی کنده شده و احتمالا قطعه ای تعویض شده.

    1. سلام با این شماره تماس بگیرید، انشالله که حل میشه ماجرا

      09199144110

      بهنام جلیلی

  16. سلام وحید خان
    به خاطر مطالب گفته شده ممنونم
    من یک مشکل دارم اگر جواب بدید ممنون میشم
    من یک 206SD V8 دارم جدیدا لنت جلو را عوض کردم بعد از این کار لنت با دیسک همیشه درگیر است و دیسک خیلی سریع گرم میشود لطفا راهنمایی کنید.

    1. سلام، باید سایز (قطر، ضخامت) لنت های جدید رو با نمونه های اصلی مقایسه کنید، اگر بیش از حد ضخیم باشد ، راهی جز تعویض این لنت های غیر استاندارد وجود ندارد چرا که کلیپر ترمز برای سایز مشخصی طراحی شده و متاسفانه برخی لنت های غیر اصلی سایز اشتباهی دارند، اما در غیر این صورت یا مکانیک در نصب و تعویض لنت ها دچار خطا شده یا به دلیلی (مثلا خرابی واشر های داخل بوستر) ، ترمز همیشه درگیر هست و حتی بدون فشردن پدال ترمز هم ، بوستر وارد مدار شده و لنت را به دیسک فشار می دهد.

  17. سلام
    آقا امیر منم یه پراید دارم مدل 84 دقیقا عین ماشینه شما شده بود هم شمع عوض کردم هم صافیه بنزین هم دیاگ کردم و پیش خیلی از مکانیکا بردم متوجه نشدن تا این که یه روز شانسی دستم خورد به سیم سوکت کامپیوتر که از تو کامپوت میاد تو اتاق ماشین بعد بردم پیش مکانیک فهمید که این سوکتش ایراد داشت الان ماشینم دیگه اون ایرادو نداره شما هم یه امتحان بکن ایشالا که خوب میشه

  18. سلام
    من 207 اتومات دارم این ماه رفتم از آپکو لنت سرامیکی خریدم هم برای جلو هم برای عقب . موقع تعویض لنت نمایندگی که بردم گفت به دلیل تعویض دیر هنگام لنت هات دیسکتم خرده شده . هر 4 تا دیسک و تعوض کرد و گفت : چون لنت و دیسکت با هم تعویض شده 1-2 روزی صدای ریزی میشنوی تا وقتی که این 2 با هم مچ شوند . از آن تاریخ تا الان 1200 کیلومتر رفتم لنت عقب مشکلی نداره ولی لنت جلو زمانی که زیاد ترمز میگیرم موقع ترمز های کوچیک صدای خرد شدن میده ( همون صدایی که آدم متوجه میشه لنت نداره یا داره دیسک و میخوره) به نمایندگی مربوطه مراجعه کردم گفت دیسک ها سالمن و احتمالا آلیاژ لنت که داره ساییده میشه و بعد مدتی هم قطع خواهد شد . دوستان کسی این نظر و قبول داره ؟؟ من یک مقدار نگرانم ؟؟
    البته خاطر نشان باید بکنم در ترمز گیری با سرعت بالا بی صدا و با عملکرد مناسبی همراه. ولی در ترمزگیری در سظح شهر و ترافیک صداش رو اعصابمه.
    میشه کمک بفرمایید؟؟؟؟

  19. با سلام
    منصاحب یک دوو ماتیز میباشم
    ترمز های عقب بنده به هیچ عنوان نمیگیرن چند باری پیش تعمیرکار رفتم و عیب را به لنت نسبت دادن و با صرف هزینه الکی به جایی نرسیدم مساله اینه که وقتی ترمز نمیگیره چطور لنت مصرف یا خراب میشود؟
    از عزیزان آشنا به امر خواهشمندم یک تعمیر کار مجرب در زمینه ترمز در شهر تهران – قم و حتی شیراز (هرکدام آشنایی دارید) به بنده معرفی کنید.
    لازم به ذکر می باشد سیستم ترمز، روغن و سیلندر ها تعویض و تعمیر گردیده و حتی تراشکار نیز بر صفحه مبارک عنایت فرموده اند که موثر واقع نشده است .
    موفق و پیروز باشید

    1. دوستان متخصص کسی نظری درباره مشکل بنده نداره ؟؟ کمکی ؟؟ چیزی؟؟؟ راه دوری نمیره هااا

  20. دوستان سلام
    بیشتر از یک هفته هست که ABS ماشین “206 تیپ 5 ” زود فعال میشد
    اولین مراجعه منجر به تعویض دیسک جلو ،لنت عقب و هواگیری دستی چهار چرخ شد
    بعد از چند پدال ترمز روز از نو
    مراجعات بعدی و بعدی و بعدی منجر بعه
    هواگیری دستی مجدد و کامپیوتری و دیاگ های متوالی و اظهار نظر های متفاوت اعم از جنس لاستیک و کیفیت روغن ترمز و نامیزانی چرخ و بالانس و هزار کوفت و زهرمار دیگه شد حتی الان که میگن بلوک ABS باید عوض بشه
    عذر میخوام
    تعویض مجدد لنت چهار چرخ با جنس به اصطلاح خوب و دست مزدها و زمان تلف شده
    نتیجه : هر وقت هواگیری کردم تا چند پدال خوب بود
    الان بهتره ولی ترمز چند روز پیش من نیست گه هرجا راحت نگهم داره
    واقعا کسی نتونست رفعش کنه
    چکار کنم ؟!

    1. سلام و درود…شما که تقریبا تمام راه ها رو رفتید، به نظر بنده بوستر ترمز رو هم چک بفرمایید….بسیاری ماشین های تولید داخل بخاطر عیوب متعدد بوستر (مثل ضعیف شدن سوپاپ ها و امثالهم) ترمز های متغییری دارند،گاهی پدال ترمز کاملا حساس هست و گاهی ترمز حالت دوپا پیدا می کند و پدال بسیار پایین تر درگیر می شود.ظاهرا مشکل ماشین شما هم میتونه مشابه این قضیه باشد.

  21. سلام ” امشب بعد از روشن کردن ماشین در حالی که تو سر پایینی بودم متوجه شدم اصلن ترمزم نمیگیره… با یه بدبختی جمعش کردم… اشکال از بوستر ترمزه؟

  22. سلام
    من 405 مدل 86 دارم
    ترمزهای من خیلی ضعیفند و علاوه بر اون وقتی ترمز ناگهانی می گیریم انگار روی یه فنر ضربه زدم، و اصلا میخ نمیکنه
    بارها لنتها و دیسک ها و کاسه ها عوض شدند و الان همگی فابریک هستند و پمپ را هم یک بار عوض کردم و بوستر هم تعمیر شده ولی فایده نداشته
    پدال هم گاهی بالاست و گاهی پایین

    تصمیم داشتم پمپ و بوستر رو کامل عوض کنم ولی بوسترساز گفت فایده نداره و بهتره بوستر بنز نصب کنی
    لطفا راهنمایی کنید

  23. با سلام
    206 مدل 84 دارم در هنگام ترمز زدن ماشین گاهی به سمت چپ و کاهی به سمت راست کشیده میشه
    هر چهار لنت رو6 ماه پیش عوض کردم و 10000 تا بیشتر کار نکرده بود
    لنت ها و دیسک جلو رو مجددا عوض کردم ولی مشکل حل نشد سوپابها هم سالم هستند لنتهای چرخ عقب رو هم دوباره رگلاژ کردن ولی مشکل حل نشد. جلوبندی هم سالم است.
    فیوز ال بی اس رو هم قطع کردن ولی مشکل حل نشد. ای بی اس هم چک شده و طبق دیاک سالم است.
    2 -3 تا از بهترین مکانیکها منو جواب کردن. آیا کسی همچین تجربه ای داره راهنمایی کنه

  24. سلام
    من يك 206 تيپ 5 مدل 83 دارم چند وقته لنت و ديسك هاي جلو ماشين و عوض كردم فابريك نبود ولي فروشنده خيلي تعريف ميكرد
    ترمز ماشين خوبه فقط وقتي جايي ليزه و اي بي اس عمل ميكنه ترمز خالي ميكنم
    و بعدش بايد بزنم كنار با ده پونزده بار زدن رو پدال ترمز ، هواگيري كنم تا درست شه
    كسي اينجا هست آدرس تهميرگاهي يا اطلاعاتي به من بده
    ممنون

  25. سلام
    خسته نباشید ماشین من پراید 111 مدل 90 هستش وقتی با سرعت 80 ویا 90 ترمز میکنم سر ماشین به سمت راست ویا به سمت چپ انحراف میکنه
    ممنون میشم راهنماییم کنید ؟؟؟

    1. اگر جلوبندی سالم هست و شاسی ضربه نخورده….ممکنه مشکل به ترمز مربوط بشه ولی احتمالا ایراد در جلوبندی بیشتر هست.

  26. سلام
    خسته نباشید ماشین من پراید 111 مدل 90 هستش در حین رانندگی صدایی عقب طرف شاگرد شنیده میشه که احتمال میدم برای کمک فنر هستش .
    چگونه میتونم مطمئن بشم
    ممنون میشم راهنماییم کنید ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا