اخبار خارجیاسلایدشو

معرفی آئودی S3 مدل 2025 با قدرت بیشتر و ظاهر اسپرت‌تر

در نسخهٔ بروز شدهٔ آئودی S3، قدرت پیشرانهٔ ۲ لیتری به ۳۳۳ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این خودرو با قیمت پایهٔ ۵۵,۶۰۰ یورو عرضه می‌شود.

به گزارش دنده 6 – یک ماه پس از به‌روزرسانی آئودی A3 برای مدل ۲۰۲۵، حالا سازندهٔ آلمانی مدل اسپرت S3 را در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک معرفی کرده است. در این به‌روزرسانی، مهندسان آئودی خروجی پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو را به ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور رسانده‌اند که ۲۳ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر نسبت به قبل افزایش یافته است. به لطف این نیرو، S3 مدل ۲۰۲۵ ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد.

علاوه بر این، تغییراتی هم در گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت گرفته است که زمان تعویض دنده را به نصف کاهش می‌دهد. این کامپکت اسپرت آلمانی همچنان از همان تقسیم‌کنندهٔ گشتاور هم بهره می‌برد که امکان توزیع کاملاً متغیر گشتاور را بین چرخ‌های عقب فراهم می‌کند. S3 جدید از شش حالت رانندگی مختلف برخوردار است که یکی از آن‌ها داینامیک پلاس است. در این حالت، حداکثر گشتاور ممکن به محور عقب و چرخ عقب بیرونی در پیچ‌ها فرستاده می‌شود. این کار باعث می‌شود خودرو به بیش‌فرمانی تمایل پیدا کند. در این حالت همچنین پاسخ دریچه گاز هم بهبود پیدا می‌کند.
ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های فنی این ماشین هم می‌توان به سیستم تعلیق اسپرت اشاره کرد که ارتفاع از زمین را در مقایسه با A3 معمولی ۱۵ میلی‌متر کاهش می‌دهد. علاوه بر این، ترمزها هم با دیسک‌های جلوی ۳۵۷ میلی‌متری و کالیپرهای جدید دو پیستونه تقویت شده‌اند. سپس به ظاهر خودرو می‌رسیم یعنی جایی که شاهد جلوپنجرهٔ جدید، چراغ‌های جلوی LED اصلاح‌شده و دی‌لایت‌های قابل تنظیم هستیم. در داخل خودرو نیز خریداران از شیفتر و دریچه‌های تهویه جدید، نورپردازی داخلی، آستر سقف مشکی، پدال‌های فولادی ضدزنگ، صندلی‌های اسپرت و قطعات فیبر کربنی بهره‌مند می‌شوند.
آئودی S3 مدل ۲۰۲۵ در همین سه‌ماههٔ جاری در سراسر اروپا عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو از ۵۵,۶۰۰ یورو آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا