اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدرنمایشگاه

معرفی برخی از بزرگ‌ترین و بهترین نمایشگاه‌های خودروی جهان

ماجرای جاذبه

دنده 6 – مرتضی قدیمی | عشق به ماشین و نمایشگاه‌های خودرو، موضوعی است که می‌تواند ماشین‌بازها را از هر جای دنیا دور هم جمع کند.

نمایشگاه‌های خودرو که هر ساله در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شوند میلیون‌ها بازدیدکننده دارند تا افراد از تولید و ساخت جدیدترین خودرها مطلع شوند و از  تماشای جدیدترین ماشین‌ها لذت ببرند.
البته نمایشگاه‌ها فرصت ارزشمندی برای خودروسازان است تا ضمن معرفی محصولات خود، ایده‌های جدید را بر اساس بازخوردهایی که دریافت می‌کنند، توسعه دهند.
اما با توجه به تعدد نمایشگاه‌هایی که در کشورهای مختلف برگزار می‌شود این‌که بگوییم دقیقاً کدام نمایشگاه‌ها بزرگترین و بهترین هستند کار آسانی نیست. در هر صورت ما ۱۰ نمایشگاه را برای معرفی انتخاب کرده‌ایم که همواره مورد توجه مخاطبان واهالی مطبوعات بوده‌اند که در بخش اول پنج نمایشگاه را معرفی می‌کنیم.

نمایشگاه خودروی توکیو
غافل‌گیری در سرزمین سامورایی‌ها

وقتی اسم ژاپن را می‌شنویم بیش از هر چیزی در کنار مقولاتی چون سامورایی‌ها، شکوفه‌های گیلاس و کشتی سنتی این کشور یاد تکنولوژی می‌افتیم که بخش بزرگی از آن در ارتباط با صنعت خودروسازی است.
بنابراین می‌توان حدس زد نمایشگاه خودروی این کشور که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود با وجود شرکت‌های بزرگی چون تویوتا و نیسان از جایگاه قابل ملاحظه و محبوبی برخوردار باشد.
مهم‌ترین نکته در خصوص این نمایشگاه، توجه به نمایش مفاهیم، ​​ایده‌ها و در مرحله بعدی نقش  مهندسی و طراحی در صحنه جهانی است.
آن‌چه نمایشگاه خودروی توکیو را متمایز می‌کند در مقایسه با دیگر نمایشگاه‌ها، تمرکز بالا بر خودروهای مفهومی نسبت به مدل‌های تولیدی سنتی است تا بازدیدکنندگان از آینده‌ای که برای صنعت خودروسازی پیش‌بینی می‌شود حسابی غافل‌گیر شوند. البته که بسیاری از ایده‌ها به مرحله اجرا نمی‌رسند.

نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی
پایتخت خودروسازی آمریکا

دیترویت بزرگترین شهر ایالت میشیگان آمریکا در مرز کاناداست که از این شهر تحت عنوان پایتخت خودروسازی آمریکا یاد می‌شود.
همین ویژگی و جایگاه باعث شده است تا هر ساله نمایشگاه بزرگی با حضور معتبرترین شرکت‌های خودروسازی آمریکا مانند جنرال موتورز، فورد و کرایسلر در این شهر شکل بگیرد.
از ویژگی‌های جذاب این نمایشگاه، اهدای جایزه به خودروی سال آمریکاست. در عین حال تماشای جدیدترین محصولات غول‌های خودروسازی از فاصله چندمتری قبل از دیگران نیز برای کسانی که معتقدند ماشین فقط ماشین آمریکایی، حس و حال عجیب و غریبی به همراه دارد.
شاید برایتان جالب باشد بدانید دیترویت با شهر تویوتای ژاپن در استان آیچی، به دلیل استقرار شرکت خودروسازی تویوتا در این شهر، پیمان خواهرخواندگی بسته است. تورین به عنوان قطب صنعت خودروسازی  ایتالیا از دیگر خواهرخوانده‌های دیترویت است.
فیات، ایویکو، کوما و آلفارومئو از جمله خودروهایی هستند که کارخانجات آن‌ها در این شهر فعالیت دارند.

نمایشگاه خودروی شیکاگو
ساحل شهر بادخیز

شیکاگو سومین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا پس از نیویورک و لس‌آنجلس است که برای بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش بسکتبال، یادآور تیم محبوب شیکاگو بولز با آن نماد مشهور کله‌ی یک گاو و رنگ قرمز و البته مایکل جردن فراموش‌نشدنی است.
از بسکتبال دور شویم و بپردازیم به نمایشگاه خودروی این شهر که به شهر بادخیز یا بادی معروف است.اگرچه نمایشگاه خودروی این شهر از نمایشگاه دیترویت بزرگ‌تر است اما تولیدکنندگان داخلی بیشتر ترجیح می‌دهند حضور جدی‌تری در دیترویت داشته باشند.اما این موضوع دلیل نمی‌شود از نمایشگاه خودروی شیکاگو استقبال نشود.
هر ساله در بهمن ماه، بیش از هزار خودرو از سراسر دنیا در ساحل دریاچه میشیگان و در مجتمع مک‌کورمیک در معرض نمایش قرار می‌گیرد تا بزرگترین رویداد خودرویی شمال آمریکا محقق شود.

فستیوال سرعت گودوود
تخته‌گاز در مسیر تاریخ

اما در کنار همه نمایشگاه‌های خودرویی که در سراسر جهان برگزار می‌شود و به معنای دقیق یک نمایشگاه است با سالن‌های متعدد بسته و روباز، شاهد جشنواره‌ها و فستیوال‌ها و حتی مسابقاتی هستیم که بخشی از آن رویداد شکل نمایشگاهی دارد.
از جمله معروف‌ترین فستیوال‌های خودرویی دنیا جشنواره‌ی سرعت گودوود است که تابستان هر سال در جنوب انگلستان در منطقه ساکس و در محوطه ساختمان تاریخی گودوود ( Goodwood) بر پا می‌شود.
مخاطبان و بازدیدکنندگان این جشنواره هیجان‌انگیز،  رونمایی خودروهای جدید و رژه خودروهای خاص مثل سوپراسپرت‌ها و در بخش دیگری نیز، مسابقات سرعت در کلاس‌های خاص مثل بالا رفتن از تپه، رالی جنگلی، مسابقه میشلن، مسابقه دریفت و… را دنبال می‌کنند.

پبل بیچ کانکورز دلیگانس
خاطرات جنگ جهانی دوم

یکی دیگر از رویدادهای خودرویی معروف دنیا که البته مخاطبان آن معمولا کلکسیونر ها و ثروتمندانی هستند در جست‌وجوی خودروهای لوکس، متفاوت و قدیمی، هفته‌ی خودرویی پبل بیچ در کالیفرنیاست. سابقه این همایش به سال ۱۹۸۶ بازمی‌گردد که اولین مزایده خودرویی برگزار شد و از سال ۱۹۹۰ رسمیت پیدا کرد تا تبدیل به مهم‌ترین حراجی و مزایده خودرویی جهان شود.
در این همایش یک هفته‌ای، مجموعه‌اى از خودروهای قبل از جنگ جهانی دوم، کلاسیک، کم‌یاب، خاص، لوکس و هم‌چنین خودروهای جدید همراه با جدیدترین طرح‌ها را می‌توان تماشا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا