اخبار خارجیاسلایدشو

معرفی بنتایگا ایپکس ادیشن

بنتایگا ایپکس ادیشن که تنها در ۲۰ دستگاه ساخته می‌شود، روی پرفورمنس و چابکی تمرکز دارد و به رینگ‌ها و دیگر قطعات فیبر کربنی مجهز شده است.

به گزارش دنده 6 – بنتلی همچنان به معرفی نسخه‌های ویژه از محصولات خود ادامه می‌دهد و جدیدترین آن‌ها بنتایگا Apex Edition است. این نسخه بر اساس بنتایگا S ساخته شده و روی پرفورمنس تمرکز دارد. ایپکس ادیشن که پویاترین بنتایگای تاریخ توصیف شده است، روی رینگ‌های کربنی ۲۲ اینچی مولینر قرار گرفته که با همکاری بوچی ساخته شده‌اند. این رینگ‌ها مستحکم‌تر از نمونه‌های معمولی هستند و درعین‌حال وزن غیر فنر سوار را تا ۲۴ کیلوگرم کاهش می‌دهند.

به گفتهٔ بنتلی، این کاهش وزن مزیت‌هایی مثل افزایش چابکی، کاهش ساییدگی لاستیک‌ها و بهبود عملکرد ترمزها را به دنبال دارد. علاوه بر این، بنتایگا ایپکس ادیشن به ترمزهای کربن سرامیکی هم مجهز شده است که بیش از ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن را به دنبال دارند. همچنین با توجه به شخصیت اسپرت این نسخه، بنتلی یک سستم اگزوز اسپرت جریان بالا را هم برای آن در نظر گرفته است. زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که مثل قبل ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

به لطف این نیرو، بنتایگا ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. بنتلی شش تم طراحی بیرونی مختلف را برای ایپکس ادیشن در نظر گرفته است که همگی یک نوار مسابقه‌ای سراسری دارند که از روی کاپوت شروع شده و تا انتهای سقف ادامه پیدا می‌کند. این برای اولین بار است که چنین نواری برای بنتایگا ارائه می‌شود و برای یک شاسی‌بلند لوکس می‌تواند بحث‌برانگیز باشد. نسخهٔ ایپکس ادیشن برای همین طراحی بیرونی برای کانتیننتال هم قابل سفارش خواهد بود.

بنتایگا ایپکس ادیشن از مجموعه‌ای از قطعات فیبر کربنی بیرونی مثل اسپویلر، قاب آینه‌های جانبی و نشان‌های روی ستون D هم بهره می‌برد. در همین حال، خریداران در داخل نیز از تریم فیبر کربنی، دوخت ویژهٔ صندلی‌ها و پارکابی‌های ایپکس ادیشن بهره‌مند خواهند شد. از این نسخهٔ ویژه تنها ۲۰ دستگاه ساخته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا